"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9mh5qn$j2$11@news.cybercity.dk...
>
> Moller <moller@molnit.com> skrev i en news:9mdsff$agu$1@sunsite.dk...
> >
> > .....og til sammenligning, så er selve lade delen på de fleste
> > maskiner langt mere voldsomme når de oplader end en bil oplader....
>
> - - - Som "regulerer ned" alt efter hvorledes batteriet "modtager"!
> Autoladeren pumper stort set løs uanset akku'ens ladetilstand
Autoladeren regulere også ned... og efter Ohms lov... så vil et batteri
under ladning, ved samme spænding lade med samme strøm hvis laderen kan
levere den....
på MC'en blir den reguleret mod de 14,2-4Volt på Autoopladeren jeg har
går den mode de 13,6-8Volt ... og da ohm's lov siger I = U/R og at vi siger
R den samme, fordi batteriet i begge tilfælde er i den samme tilstand (Vi
snakker rent teoretisk).... så vil der blive leveret mere strøm fra
ladeanlægget på MC'en.... går man efter MC ladedlens data, kan den smide
godt 20A af ved 7000omdr... og derved kan den lade i værste tilfælde med 5
gange mere end min autolader, som kan lade med max's 4A.... at den så ikke
lade ved under 3000 omdr... er noget helt andet, det gør jo at den lades i
stød... og derved for endnu flere tæsk end en autooplader gør.. :)
VH
Lars Molnit,
P.S. Ud over den der håndregel som i siger med max 10% ladestrøm....
hvad er der så af grunde mod autooplader ??? og hvordan er man kommet frem
til de 10% ??? og på den anden side, har jeg da set en del værksteder nu...
og endnu kun set dem ha autoopladere, og at de brugte dem... men aldrig den
lille dims der.... :)
P.P.S. jeg vil lige påpege at man husker at afmontere batteriet, så er
man sikker på ikke at fejlmontere opladeren, og derved ikke for ødelagt
El-nettet på MC, men maks 1 batteri til 2-600Kr. :)
>
> > Sådan som jeg ser det, så er det mere en religion ala
> > højtalerkabler osv...
>
> Næppe!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>