|
| Omdysning Fra : Rune Pedersen |
Dato : 22-08-01 09:07 |
|
Har nu endelig fået mast en ny potte på min GSX600F.
Potten er en Scorpion Stainless Steel, som er købt hos Peter Sorrell. Magen
til langsom levering skal man kigge længe efter. Men hva´ pokker, nu sidder
det på og lyder samtidigt pissegodt.
Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om. Er det noget
man skal få gjort under alle omstændigheder, troede at det var noget man
målte sig frem til. Men gutten i MC forretningen sagde at det var noget man
kunne lytte sig frem til??
Den eneste forskel jeg kan høre, er når den har fået omdrejninger, når man
så slipper gassen og den selv falder i omdrejninger, så sputter den lidt...?
Mvh
Rune
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (22-08-2001)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 22-08-01 11:14 |
|
Jeg tror at en rullefeltstest hurtigt vil afsløre om den skal omdysses.
Hvis jeg var dig ville jeg gøre det under alle omstændigheder, måske ligger
der en 5-10HK og venter på få noget at spise
Da jeg monterede min Akropovic, var der helt klar mærkbar forskel efter
omdysning. Det kunne også ses på kurverne på udskriften. Det koster ca. 1000
,- og det er pengene værd.
Hvis du ikke gør det, kan det være at MC'en kører for magert og det er ikke
sundt.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/
Fjern x i mailadr. ved svar på mail
| |
boe (22-08-2001)
| Kommentar Fra : boe |
Dato : 22-08-01 13:14 |
|
"Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
news:3b8368fd$0$705$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om.
I gamle dage (hvor der var rigtige mænd og rigtige motorcykler til), kiggede
man på den sod, der aflejres i udstødningen. Hvis den var lys/hvidlig skulle
der større dyser i, hvis den blev sort/fugtig skulle der mindre dyser i. Men
dengang var der jo heller ikke noget, som hed rullefelter og målinger - i
hvert fald ikke offentligt tilgængelige i samme udstrækning som nu. Generelt
bør man sætte større dyser i når man sætter andre potter på end de
originale - der er jo normalt mere hul igennem de uoriginale. Som Henrik
skriver, så er det ikke sundt for motoren at køre med for små dyser - du
risikerer at brænde hul i et stemplerne p.g.a. den ekstra varme. Der er mig
bekendt ikke nogen direkte skadevirkninger ved at køre med for store dyser -
andet end den større miljøpåvirkning p.g.a. uforbrændt benzin.
Bo, VF1000F
| |
RpR (22-08-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-08-01 14:06 |
|
> Der er mig
> bekendt ikke nogen direkte skadevirkninger ved at køre med for store
dyser -
> andet end den større miljøpåvirkning p.g.a. uforbrændt benzin.
Hvis dysen er stor nok vil tændrørene før eller senere kokse til = dårlig
motorgang og måske slet ingen motorgang hvis først de er så tilkoksede at
den ikke gider starte. Men vi kan hurtigt blive enige om at for mager
blanding er skidt.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--
| |
Armand (22-08-2001)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-08-01 15:38 |
|
boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:9m07lo$4ud$1@sunsite.dk...
> "Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
> news:3b8368fd$0$705$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om.
>
> I gamle dage (hvor der var rigtige mænd og rigtige motorcykler til),
kiggede
> man på den sod, der aflejres i udstødningen. Hvis den var lys/hvidlig
skulle
> der større dyser i, hvis den blev sort/fugtig skulle der mindre dyser
i. Men
> dengang var der jo heller ikke noget, som hed rullefelter og målinger
- - -eller blyfri bensin
--
Armand.
| |
Armand (22-08-2001)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-08-01 16:03 |
|
Rune Pedersen <spotpower@stofanet.dk> skrev i en
news:3b8368fd$0$705$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Har nu endelig fået mast en ny potte på min GSX600F.
> Potten er en Scorpion Stainless Steel
> Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om. Er det
noget
> man skal få gjort under alle omstændigheder, troede at det var noget
man
> målte sig frem til. Men gutten i MC forretningen sagde at det var
noget man
> kunne lytte sig frem til??
Selvfølgelig sagde han det!
Han ville jo gerne sælge røret, ikke!?
Det rigtigste vil være at få den "rullet" for i det mindste at få
konstanteret hvor (om!) magert den måtte køre.
Det værksted der ruller den for dig bør kunne afgive et bud på hvad det
vil koste at få den dyset ind i henhold til målingen!
--
Armand.
| |
Rune Pedersen (22-08-2001)
| Kommentar Fra : Rune Pedersen |
Dato : 22-08-01 23:36 |
|
Takker for de gode tips...
Den bliver lige indleveret til "rullebåndet" samt en omdysning.....Farvel
1000 kr..... ;)
Rune
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (24-08-2001)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 24-08-01 08:53 |
|
Glæder mig til at hører resultatet.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/
Fjern x i mailadr. ved svar på mail
| |
|
|