/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Reminder: Bakken lukker på mandag d. 27/8
Fra : Adam Christensen


Dato : 21-08-01 10:32

Så er det desværre ved at være tid igen; Bakken lukker på mandag d. 27/8.
Afgang fra Nørrebrogade kl. 19.

Vær der eller vær firkantet

http://www.bakken.dk/

--
Adam
SV650S



 
 
Morten Juel (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 21-08-01 11:45

Bakken lukker på mandag d. 27/8.
hehe er det fordi at de bruger så mange "Orange" arbejdere ))

Mvh
Morten



Morten Christensen (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 21-08-01 19:38


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9ltdrt$ef5$1@sunsite.dk...
> hehe er det fordi at de bruger så mange "Orange" arbejdere ))
>
Hvad er nu det??
Hvorfor skal vi Orange-folk blandes ind i det?


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup, der jobbar hos "Mer Oui, Oranschøe!"
GSX600F '91



Niels S. (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 21-08-01 12:13

Adam Christensen skrev

> Så er det desværre ved at være tid igen; Bakken lukker på mandag d. 27/8.
> Afgang fra Nørrebrogade kl. 19.

Jep! Og alle VFR ejere der har lyst til at køre i samlet trop mødes på
Langelinie med afgang mod Nørrebrogade kl. 18.00.

Se mere på www.vfr.dk

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Adam Christensen (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 21-08-01 12:47

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:Umrg7.66$Ca7.9879@news.get2net.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Så er det desværre ved at være tid igen; Bakken lukker på mandag d.
27/8.
> > Afgang fra Nørrebrogade kl. 19.
>
> Jep! Og alle VFR ejere der har lyst til at køre i samlet trop mødes på
> Langelinie med afgang mod Nørrebrogade kl. 18.00.

Nepotist! Kan man aller nådigst køre med på en SV'er? )

--
Adam
SV650S



Niels S. (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 21-08-01 12:58

Adam Christensen skrev

> Nepotist! Kan man aller nådigst køre med på en SV'er? )

Kan den forklædes som en VFR?

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Adam Christensen (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 21-08-01 14:20

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:T0sg7.85$Ca7.10189@news.get2net.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Nepotist! Kan man aller nådigst køre med på en SV'er? )
>
> Kan den forklædes som en VFR?

Hæ! Det er da i det mindste en V-motor

--
Adam
SV650S



Steffen Voss Jepsen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Voss Jepsen


Dato : 22-08-01 09:53


Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Fdtg7.102$Ca7.10884@news.get2net.dk...
> "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
> news:T0sg7.85$Ca7.10189@news.get2net.dk...
> > Adam Christensen skrev
> >
> > > Nepotist! Kan man aller nådigst køre med på en SV'er? )
> >
> > Kan den forklædes som en VFR?
>
> Hæ! Det er da i det mindste en V-motor
Og hvis man nu tager en kammerat med, også på en SV'er, og så køre MEGET tæt
op ad hinaden.... så er det jo næsten en V4....


--
Steffen
SL1000 LeoVinci



>
> --
> Adam
> SV650S
>
>



Adam Christensen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 22-08-01 10:56

"Steffen Voss Jepsen" <svjepsen@image.dk> wrote in message
news:xqKg7.9578$3q.303723@news010.worldonline.dk...
>
> Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:Fdtg7.102$Ca7.10884@news.get2net.dk...
> > "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
> > news:T0sg7.85$Ca7.10189@news.get2net.dk...
> > > Adam Christensen skrev
> > >
> > > > Nepotist! Kan man aller nådigst køre med på en SV'er? )
> > >
> > > Kan den forklædes som en VFR?
> >
> > Hæ! Det er da i det mindste en V-motor
> Og hvis man nu tager en kammerat med, også på en SV'er, og så køre MEGET
tæt
> op ad hinaden.... så er det jo næsten en V4....

Jaja, men hvem faen gider køre en V4?! ))))))))))))

--
Adam
SV650S



Niels S. (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 22-08-01 11:26

Adam Christensen skrev

> Jaja, men hvem faen gider køre en V4?! ))))))))))))

*LOL*

Det gør du! For du _hader_ at blive sat tilbage på de små veje ))))))))

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Adam Christensen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 22-08-01 11:34

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:JMLg7.55$_L.2390@news.get2net.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Jaja, men hvem faen gider køre en V4?! ))))))))))))
>
> *LOL*
>
> Det gør du! For du _hader_ at blive sat tilbage på de små veje
))))))))

Du drømmer gør du... )

På de små veje handler det ikke om teknik med om (over)mod. Desuden mener du
vel de _store_veje_, idet det jo kun er når det går ligeud og du skyder
VFR'en af, at SV'eren ikke kan følge med, ikk'!?

Svinge, _det_ kan den - bedre end de fleste...

Hvad med at tage med på Ring Knutstorp næste år? Så skal vi lære sådan en
VFR at svinge )))

--
Adam
SV650S (sving-æderen)



Dennis Hellan Peders~ (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 22-08-01 18:19


"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:WULg7.59$_L.2366@news.get2net.dk...

> Du drømmer gør du... )
>
> På de små veje handler det ikke om teknik med om (over)mod. Desuden mener
du
> vel de _store_veje_, idet det jo kun er når det går ligeud og du skyder
> VFR'en af, at SV'eren ikke kan følge med, ikk'!?
>
> Svinge, _det_ kan den - bedre end de fleste...
>
> Hvad med at tage med på Ring Knutstorp næste år? Så skal vi lære sådan en
> VFR at svinge )))
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><

Tsk-tsk !, hvad er der blevet af de fornuftige "unge" mennesker , som man
var på Bronze og Guld kursus sammen med ,engang i tidernes morgen


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Allan Juul Larsen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan Juul Larsen


Dato : 23-08-01 05:15

Kan man tillade sig at troppe op med en VF der mangler godt nok et R og
nogle tandhjul men det går vel ??.

/Allan, der skal bygge VF500 i weekenden så han kan nå at komme med.
..





Niels S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 23-08-01 07:43

Allan Juul Larsen skrev

> Kan man tillade sig at troppe op med en VF der mangler godt nok et R og
> nogle tandhjul men det går vel ??.

Jep. Klubben er både for VFR og VF ejere. Klik dig ind på hjemmesiden og
meld dig ind!

> /Allan, der skal bygge VF500 i weekenden så han kan nå at komme med.

Bare smøg ærmerne op

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Niels S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 23-08-01 08:24

Dennis Hellan Pedersen skrev

> Tsk-tsk !, hvad er der blevet af de fornuftige "unge" mennesker , som man
> var på Bronze og Guld kursus sammen med ,engang i tidernes morgen

Vi er her skam stadig Dennis. _Vi_ har blot fundet vores maskine Men vi
kører da stadig gerne ture med dig når _du_ har _tid_

Ses

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Niels S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 23-08-01 08:08

Adam Christensen skrev

> På de små veje handler det ikke om teknik med om (over)mod.

Hæ, du har det ikke godt med at jeg bruger begge vejbaner i
_100%_overskuelige_ sving, og derved lægger hurtigere fra land

> Hvad med at tage med på Ring Knutstorp næste år? Så skal vi lære sådan en
> VFR at svinge )))

Næ-nej. Det har vi talt om. Så slår jeg enten mig selv eller tegnebogen
ihjel :-l
I trafikken har jeg stadigvæk stor respekt for det ukendte, men på bane hvor
der hverken er dyr/børn/grus/modkørende ............ tror jeg ikke at jeg
vil kunne lade være med at prøve med "bare lige" 5 km/t yderligere. Det er
jo ikke et ukendt fænomen vel! Hvormange var det der var nede at ligge ved
sidste arrangement? Og var der ikke noget med 3 ambulancekørsler?!

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Morten Dahl (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 23-08-01 08:20


"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:nZ1h7.14$Nz1.748@news.get2net.dk...

> I trafikken har jeg stadigvæk stor respekt for det ukendte, men på bane
hvor
> der hverken er dyr/børn/grus/modkørende ............ tror jeg ikke at jeg
> vil kunne lade være med at prøve med "bare lige" 5 km/t yderligere.

Det kaldes også Mads L./CTD syndromet, når banen er åben er der lukket for
hjerneaktivitet !! Så er det kun et spørgsmål om tid inden det
uundgåelige sker

Ikke mads??

-
Morten Dahl
- Men uhh hvor er det sjovt



Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 11:45

> > I trafikken har jeg stadigvæk stor respekt for det ukendte, men på bane
> hvor
> > der hverken er dyr/børn/grus/modkørende ............ tror jeg ikke at
jeg
> > vil kunne lade være med at prøve med "bare lige" 5 km/t yderligere.
>
> Det kaldes også Mads L./CTD syndromet, når banen er åben er der lukket for
> hjerneaktivitet !! Så er det kun et spørgsmål om tid inden det
> uundgåelige sker
>
> Ikke mads??

Jep, det er noget med at RR hjelmen rammer en afbryder når man sætter den på
hovedet. Og af en eller anden ukendt årsag bliver frygtcenteret i hjernen
også sat ud af drift.

F.eks kan man efter en normal træning, så et flashback, hvor man lige kommer
i tanke om at man krydsede bag en anden cykel med under 20 cm afstand lige
før bremsepunktet for enden af langsiden. Og hvor mange normalt tænkende
mennesker kan finde på at køre med 150 kmt 20 cm bag en anden mc som ikke
har bremselys mens man ved den vil bremse inden for 1 sek.

Men af en eller anden ukendt årsag går det utorligt sjældent galt.

Mads Lund
RS125RR



Adam Christensen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 23-08-01 10:00

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:nZ1h7.14$Nz1.748@news.get2net.dk...
> Adam Christensen skrev

> Hæ, du har det ikke godt med at jeg bruger begge vejbaner i
> _100%_overskuelige_ sving, og derved lægger hurtigere fra land

Nope, det er snyd )

Trist den dag man har vænnet sig til at skære et sving, afpasset farten
derefter og lige før svinget erfarer at der er modkørende trafik :-/

> > Hvad med at tage med på Ring Knutstorp næste år? Så skal vi lære sådan
en
> > VFR at svinge )))
>
> Næ-nej. Det har vi talt om. Så slår jeg enten mig selv eller tegnebogen
> ihjel :-l

Det sidste måske...

> I trafikken har jeg stadigvæk stor respekt for det ukendte, men på bane
hvor
> der hverken er dyr/børn/grus/modkørende ............ tror jeg ikke at jeg
> vil kunne lade være med at prøve med "bare lige" 5 km/t yderligere.

Trust me - asfalten der suser af sted under dig med over 100 km/t i slangen
på Ring Knutstorp indgyder også respekt. Faktisk synes jeg det sværeste som
nybegynder på banen er at holde på og ikke slippe gassen; slip gassen med
nedlægning og det er bye, bye...

Mc-kørsel handler meget om at være smooth, afslappet og in control; at undgå
pludselige, stive panikbevægelser. Det er svært, men det at køre på bane
giver en unik mulighed for at arbejde med sin køreteknik under trygge
rammer. Det kan klart anbefales! Ligesom det kan anbefales at tage et
bronzekursus el.lign. kursus først, så man lærer lidt om at bremse og
kontrastyre...

> jo ikke et ukendt fænomen vel! Hvormange var det der var nede at ligge ved
> sidste arrangement? Og var der ikke noget med 3 ambulancekørsler?!

Tjo... men man vælger selv hvor risikobetonet man ønsker at køre. Pointen er
at erkende at man ikke er verdensmester, starte stille og roligt og så
langsomt bygge tempoet op - man sætter selv grænserne...

Niels, du er luret: Du må ikke for konen ))))

--
Adam
SV650S



Niels S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 23-08-01 11:01

Adam Christensen skrev

> Niels, du er luret: Du må ikke for konen ))))

Schhh! Ikke så højt ))

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 11:49

> Tjo... men man vælger selv hvor risikobetonet man ønsker at køre. Pointen
er
> at erkende at man ikke er verdensmester, starte stille og roligt og så
> langsomt bygge tempoet op - man sætter selv grænserne...



Grænserne er da sat af naturlovene, det svære er at finde dem, men det er en
berusende oplevelse når man kan ligge i gårzonen hvor dækkene skrider en
anelse, og man stadig kan redde udskridningerne.

Mads Lund
Ninja9RT



Adam Christensen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 23-08-01 12:11

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message
news5h7.78$Nz1.2266@news.get2net.dk...
> > Tjo... men man vælger selv hvor risikobetonet man ønsker at køre.
Pointen
> er
> > at erkende at man ikke er verdensmester, starte stille og roligt og så
> > langsomt bygge tempoet op - man sætter selv grænserne...
>
>
>
> Grænserne er da sat af naturlovene, det svære er at finde dem, men det er
en
> berusende oplevelse når man kan ligge i gårzonen hvor dækkene skrider en
> anelse, og man stadig kan redde udskridningerne.

Ok: Man bestemmer selv for hvor hurtigt og kontrolleret man vil nærme sig
grænserne...



--
Adam
SV650S



Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 12:30

> Ok: Man bestemmer selv for hvor hurtigt og kontrolleret man vil nærme sig
> grænserne...

Jep, det væsentligste problem er at ens hjerne i løbet af en træningsdag
ikke kan justere for at musklerne bliver trætte, og mister presicionen
samtidig med at koncentrationen reduceres. Og så slipper man altså ikek så
godt afsted med at udfordre friktionskoeficienterne.

Mads Lund
RS125RR



Adam Christensen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 23-08-01 12:12

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message
news5h7.78$Nz1.2266@news.get2net.dk...
> > Tjo... men man vælger selv hvor risikobetonet man ønsker at køre.
Pointen
> er
> > at erkende at man ikke er verdensmester, starte stille og roligt og så
> > langsomt bygge tempoet op - man sætter selv grænserne...
>
>
>
> Grænserne er da sat af naturlovene, det svære er at finde dem, men det er
en
> berusende oplevelse når man kan ligge i gårzonen hvor dækkene skrider en
> anelse, og man stadig kan redde udskridningerne.

Måske det er derfor det føles som tømmermænd i de tilfælde hvor man har
overtrådt grænsen og ligger og roder på asfalten?

--
Adam
SV650S



Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 12:18

> Måske det er derfor det føles som tømmermænd i de tilfælde hvor man har
> overtrådt grænsen og ligger og roder på asfalten?

Det værste er de 1/100 dele sekunder lige efter man har mistet kontrollen.
Der fumler ens hjerne febrilsk for at fince en <ctrl>+<Z> funktion. Og når
den opgiver det, gør man sig bare klar til at høre lyden at knogler der
brækker.
Når først man ligger stille tænker man kun på at få dyret op og komme afsted
igen, hvilket ofteste efter ca 3 sekunder bliver afløst at realismen, når
man står og kigger på en cykel der ligner noget der lige er kommet udaf en
bilknuser.

Men man er som regel klar igen efter 10 min pitarbejde.

Mads Lund
RS125RR





Michael K.S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 23-08-01 12:29

On Thu, 23 Aug 2001 13:18:04 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:


>Men man er som regel klar igen efter 10 min pitarbejde.

Ofte rigtigt for en 125-knallert,en 200 kg's færge går tit en del mere
(og dyrere) i stykker forudsat den ikke er godt racepreppet

Mads,man _skal_ være mentalt indstillet på at man _kan_ crashe,meeeeen
der er ingen der siger du skal gøre det til en vane vel .

-M

Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 12:37

> Mads,man _skal_ være mentalt indstillet på at man _kan_ crashe,meeeeen
> der er ingen der siger du skal gøre det til en vane vel .

Ha- jeg ligger meget langt nede på crashlisten iår

Jeg har taget 2 trænings chrash og 2 løbscrash (i min 1. og 3. heat ever)

Og iforhold til jeg har kørt ca 20 timer's ræs i år er det da ganske pænt.

Selv Per P sniger sig op imod min statistik, for han har også 2 trænings
crash (det seneste i tirsdags) og han har ikke været ude og køre løb endnu.
Så jeg påberåber mig retten til at kalde det uafgjort.

Mikkel ligger på en stabli 3. plads med 1 styrt (hans jomfrustyrt) og de
øvrige fyrer vi kører med har stadig besøget med virkelighedens realiteter
til gode. men det er den eneste måde at lære og køre stærkt på.

Et lille råd. hvis man køre med relativt lave dæktryk (19 for - 21 bag)
bliver dækkene varmere pga det større vrid i karkassen. Og det varmere
gummi, sammen med dækkets mulighed for at arbejde, medfører at dækket
begynder at kravle sidelæns før man når friktionsgrænsen, hvilket gør at man
får en større margin fra advarslerne begynder til dækkene slipper.

Mads Lund
RS125RR



Michael K.S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 23-08-01 12:59

On Thu, 23 Aug 2001 13:37:28 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:


>Mikkel ligger på en stabli 3. plads med 1 styrt (hans jomfrustyrt) og de
>øvrige fyrer vi kører med har stadig besøget med virkelighedens realiteter
>til gode. men det er den eneste måde at lære og køre stærkt på.

Ikke enig,kun i at arbejde på grænserne indebærer risikoen for at
overtræde dem _en-gang-imellem_...men enhver vælger jo selv

>Et lille råd. hvis man køre med relativt lave dæktryk (19 for - 21 bag)
>bliver dækkene varmere pga det større vrid i karkassen. Og det varmere
>gummi, sammen med dækkets mulighed for at arbejde, medfører at dækket
>begynder at kravle sidelæns før man når friktionsgrænsen, hvilket gør at man
>får en større margin fra advarslerne begynder til dækkene slipper.

Det er muligvis en god ide på en 125 knallert, på større cykler ikke
umiddelbart,jeg kører selv med 24-26 hvilket nogenlunde er standarden
i 250-std. og større cykler endda lidt højere,til trackdays anbefales
ofte ca. 28/30 på en typisk 600'er.Det er jo også et spørgsmål om
optimal profil og dækvalg...således at forstå at jo højere temp man
opnår jo lavere udgangspunkt skal man naturligvis have for at få den
optimale profil på dækket ved arbejdstemp.,men dæk kan sagtens blive
for varme...
Et dæk som f.eks D207GP udmærker sig iøvrigt ved at det måske nok
slipper lidt på grænsen,men det fanger næsten altid igen ( i
modsætning til mange Michelin'er) ...til gengæld er det blødt som bare
fanden og forsvinder som dug for solen.

-M

Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 13:12

> Det er muligvis en god ide på en 125 knallert, på større cykler ikke
> umiddelbart,jeg kører selv med 24-26 hvilket nogenlunde er standarden
> i 250-std. og større cykler endda lidt højere,til trackdays anbefales
> ofte ca. 28/30 på en typisk 600'er.

Hmm, vi lå og kørte med 23/24 og det var en SS600 kører som fortalte os at
det var alt for meget. Han kører selv med 20/22 i koldt vejr og 22/24 i
varmt vejr på hans CBR. Og oprindelig set kommer rådet fra en Malaysisk fyr,
som leverede dæk til mange af GP 250 team'sne. (men en GP250 ligger
selvfølgeligt vægtmæssigt som en std. 125). Sagen er at størstedelen af
varmen i dækket kommer fra hysteresetabet (den indre friktion) når dæksiden
vrides. men det er selvfølgelig noget man skal eksperimentere med.

Det er jo også et spørgsmål om
> optimal profil og dækvalg...således at forstå at jo højere temp man
> opnår jo lavere udgangspunkt skal man naturligvis have for at få den
> optimale profil på dækket ved arbejdstemp.,men dæk kan sagtens blive
> for varme...

Jep. Det skete for mig ved mit sidste styrt. Kombinationen af en smelte
varmt D207GP og noget glat asfalt gav mig min første ureddelige
forhjulsudskridning.

> Et dæk som f.eks D207GP udmærker sig iøvrigt ved at det måske nok
> slipper lidt på grænsen,men det fanger næsten altid igen ( i
> modsætning til mange Michelin'er) ...til gengæld er det blødt som bare
> fanden og forsvinder som dug for solen.

Jeg må sige jeg er bedre tilfreds med mit pilot race med. fordæk end det
D207GP jeg lånte. Jeg synes michelin dækket slipper mere glidende, hvilket
muliggør at man kan redde udskridningen ved at rette cyklen lidt op (hvilket
medfører nogle ture på græsset) mens at Dunlop dækket ikke gav meget varsel
før det stille og roligt sjelede ligeud, og efterlod en fed sort streg på
asfalten. Men dækket var nok også rigeligt varmt.
Slidmæssigt holder med. compound piloterne også meget fint. Mit fordæk er
efterhånden bremset i stykker (den fucking bane i Herning sluger
bremseklodser og fordæk i et tempo man tror er løgn). Bagdækket har ca 1 mm
ned til slidmærkerne og det har jeg da kørt ca 15 timer på. Og selv om mange
anbefaler soft compound foran, så slipper cyklen altid med baghjulet først
(nu ligger man jo også med 1/2 gas lige fra man er færdig med at bremse) så
jeg ser ingen grund til at bruge bløødere fordæk.

Mads Lund
RS125RR



Michael K.S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 23-08-01 13:31

On Thu, 23 Aug 2001 14:12:00 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:

>Hmm, vi lå og kørte med 23/24 og det var en SS600 kører som fortalte os at
>det var alt for meget. Han kører selv med 20/22 i koldt vejr og 22/24 i
>varmt vejr på hans CBR.

Hvilke dæk ?

> Og oprindelig set kommer rådet fra en Malaysisk fyr,
>som leverede dæk til mange af GP 250 team'sne. (men en GP250 ligger
>selvfølgeligt vægtmæssigt som en std. 125).

En del under faktisk ca. 15 kg og det er slet ikke samme dæk vi taler
så. Og kigger du på piloten ej heller samme størrelse (eller tempo
) ),så de ting kan du ikke umiddelbart sammenligne.

>Sagen er at størstedelen af
>varmen i dækket kommer fra hysteresetabet (den indre friktion) når dæksiden
>vrides. men det er selvfølgelig noget man skal eksperimentere med.

Klart at det er det,men jeg ville bare ikke lige anbefale det generelt
så at folk næste gang de skal til TD..smækker 20 psi i deres F4'er,for
det har de hørt skulle være godt )

Jeg husker forresten en der til TD på Jyllandsringen af en instruktør
fik at vide at han skulle sætte trykket _op_ (fy-fy) ... Resultat -
han crashede i 1. pas )

>Jeg må sige jeg er bedre tilfreds med mit pilot race med. fordæk end det
>D207GP jeg lånte. Jeg synes michelin dækket slipper mere glidende, hvilket
>muliggør at man kan redde udskridningen ved at rette cyklen lidt op (hvilket
>medfører nogle ture på græsset) mens at Dunlop dækket ikke gav meget varsel
>før det stille og roligt sjelede ligeud, og efterlod en fed sort streg på
>asfalten. Men dækket var nok også rigeligt varmt.

Hmm lyder meget underligt,men det jeg tror det må have været varmen
så,for det er temmelig modsat hvad de fleste andre oplever,men igen
dækvalg skal altid sammenholdes med cyklen jo og måske Pilot race
fungerer rigtig godt/anderledes på en RS125'er..

>Slidmæssigt holder med. compound piloterne også meget fint.

Det synes jeg ikke D207'erne gør,men måske man bare skal indstille sit
sigte lidt anderledes end man er vant til fra gaden,jeg vil tro de
holder til 5-700 km så er det tid at skifte....

-M

Mads Lund (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-08-01 14:38

> Hvilke dæk ?

Skårne Dunlop slicks. Med. race compound, hvilket skulle svare til det der
hedder soft compound på "almindelige" ræser dæk. (forvirringen burde være
total)

>
> > Og oprindelig set kommer rådet fra en Malaysisk fyr,
> >som leverede dæk til mange af GP 250 team'sne. (men en GP250 ligger
> >selvfølgeligt vægtmæssigt som en std. 125).
>
> En del under faktisk ca. 15 kg og det er slet ikke samme dæk vi taler
> så. Og kigger du på piloten ej heller samme størrelse (eller tempo
> ) ),så de ting kan du ikke umiddelbart sammenligne.

Jow jow , RS'eren vejer ca 105 kg og mon ikke en ræser 250 ligger lige
omkring 100. Any how, så er vægten nu rimelig tæt, lige som
svinghastighederne er (selvfølgelig giver slics dækkene GP cyklen en
fordel).

> Klart at det er det,men jeg ville bare ikke lige anbefale det generelt
> så at folk næste gang de skal til TD..smækker 20 psi i deres F4'er,for
> det har de hørt skulle være godt )

Tjo, lidt afhængelig af hvilket dæk de har på. Er dæktrykket for lavt, vil
cyklen opføre sig underligt, hvilket bør skærpe snaserne lidt, og få piloten
til at køre i pit. kører man med for højt tryk, styrer cyklen bedre til
dækket pludselig beslutter sig for at slippe, og så er der kontant
afregning. Så rent sikkerhedsmæssigt er det min overbevisning at det er
bedre at starte lidt lavt end lidt for højt.

>
> Jeg husker forresten en der til TD på Jyllandsringen af en instruktør
> fik at vide at han skulle sætte trykket _op_ (fy-fy) ... Resultat -
> han crashede i 1. pas )

Sage han tak for det gode råd bagefter ?

> Hmm lyder meget underligt,men det jeg tror det må have været varmen
> så,for det er temmelig modsat hvad de fleste andre oplever,men igen
> dækvalg skal altid sammenholdes med cyklen jo og måske Pilot race
> fungerer rigtig godt/anderledes på en RS125'er..

Tja, de mange af de andre kører sværger til D207GP, og jeg fik da også at
vide at mine dæk var helt håbløse, da jeg mødte op til første løb. Men da de
kvalede ind på pole blev der lidt mere stille i pitten. Der er en anden
lille ting med D207 dækket, nemlig at det ender i en skrå flade, hvor pilot
dækket ender i en rund bue. Resultatet er at D207 dækket får en kant af
gummi fnuller på skuldren, mens pilot dækket ikke får denne kant. Og når man
er en amatør, kan man jo ikke undgå at skulle korrigere midtsvings i
forskellige situationer, og det kunen også være en medvirkende faktor til at
jeg smed forhjulet, for nedlægningen var noget ekstrem, da jeg var igang med
at afprøve en teori om at netop det højresving kunne tages ét gear højere.
(Not)

Mads Lund
RS125RR


>
> >Slidmæssigt holder med. compound piloterne også meget fint.
>
> Det synes jeg ikke D207'erne gør,men måske man bare skal indstille sit
> sigte lidt anderledes end man er vant til fra gaden,jeg vil tro de
> holder til 5-700 km så er det tid at skifte....
>
> -M



Michael K.S. (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 23-08-01 14:59

On Thu, 23 Aug 2001 15:38:11 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:


>Jow jow , RS'eren vejer ca 105 kg

Imponerende at du har fået den helt derned,anslået vægt eller vejet ?

Min 250'er ligger på ca. 133 kg vurderet efter den officielle vægt
minus de gadedele der er taget af...tørvægt forstås

> og mon ikke en ræser 250 ligger lige
>omkring 100.

Snarere 95 (min. vægten U know )


>afregning. Så rent sikkerhedsmæssigt er det min overbevisning at det er
>bedre at starte lidt lavt end lidt for højt.

Jow enig,men kodeordet her er _lidt_ )

>Sage han tak for det gode råd bagefter ?

Næppe,men han undrede sig såre over hvor hurtigt det gik,det gjorde vi
andre ikke da vi hørte hvad der var gjort ved dæktrykket )

> Der er en anden
>lille ting med D207 dækket, nemlig at det ender i en skrå flade, hvor pilot
>dækket ender i en rund bue.

Hvilket netop gør det så nemt at lægge ned,svinger så hurtigt at man
kan blive overrasket i starten,jeg nåede f.eks lige at pløre det
yderste af en sandsæk i en chikane af samme grund )

> Resultatet er at D207 dækket får en kant af
>gummi fnuller på skuldren, mens pilot dækket ikke får denne kant.

Jeps,kan jeg godt genkende,man kigger lidt og tænker ...den der har
jeg 'et møj lyst til at køre på

> Og når man
>er en amatør

Glade amatører...det er os - mig i hvert fald ),en del af glæden er
dog netop læreprocessen IMO.

-M

Mads Lund (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-08-01 07:56

>
> >Jow jow , RS'eren vejer ca 105 kg
>
> Imponerende at du har fået den helt derned,anslået vægt eller vejet ?

Det var lige mit bedste gæt. Per's AF1'er vejer 108kg (under armen på
badevægten) og jeg regner med at RS'eren er lettere.

Så vidt jeg erindrer er den opgivet til lidt over 110 kg, og mnus lygter
fodhvilere bagskærm og hvad man nu ellers må pille af (starter og batteri
vil nok give helt godt) kommer vi nok godt nedad.

Mads Lund
RS125RR



Michael K.S. (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 24-08-01 08:45

On Fri, 24 Aug 2001 08:56:23 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:


>Det var lige mit bedste gæt. Per's AF1'er vejer 108kg (under armen på
>badevægten) og jeg regner med at RS'eren er lettere.

Okay )...


>Så vidt jeg erindrer er den opgivet til lidt over 110 kg, og mnus lygter
>fodhvilere bagskærm og hvad man nu ellers må pille af (starter og batteri
>vil nok give helt godt) kommer vi nok godt nedad.

Jeg har opgivet 117 kg (MC-revyen) og 12 kg virker af en del...

-M

Mads Lund (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-08-01 09:12

> Jeg har opgivet 117 kg (MC-revyen) og 12 kg virker af en del...

Enig, så vejer RSeren nok 110-112 kg i racer trim.

En anden ting er det enorme bremse slid/varme vi døjer med, det virker
faktisk ikke så underligt når man har en samlet vægt på omkring 200kg og kun
én 320 skive til at tage slæbet.

Mads Lund
RS125RR



Michael K.S. (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 24-08-01 09:25

On Fri, 24 Aug 2001 10:11:31 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>En anden ting er det enorme bremse slid/varme vi døjer med, det virker
>faktisk ikke så underligt når man har en samlet vægt på omkring 200kg og kun
>én 320 skive til at tage slæbet.

Jeg kunne umiddelbart forestille mig en komb. af mere intens bremsning
og mindre afkølingsmuligheder p.g.a de baner i kører på,og så som du
nævner kun 1 skive til 200 kg...til gaden utvivlsomt rigeligt,bane
mere tvivlsomt.Er det forresten noget alle døjer med generelt i
klassen,med skæve skiver og den slags som resultat ?

-M

Mads Lund (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-08-01 12:22

> Jeg kunne umiddelbart forestille mig en komb. af mere intens bremsning
> og mindre afkølingsmuligheder p.g.a de baner i kører på,og så som du
> nævner kun 1 skive til 200 kg...til gaden utvivlsomt rigeligt,bane
> mere tvivlsomt.Er det forresten noget alle døjer med generelt i
> klassen,med skæve skiver og den slags som resultat ?

Jeps. Jeg snakkede med en af old boys kørerne i tirsdags, han havde brugt 16
sæt bremseklodser i år!

Og da det skal være std. må man ikek lave snedige køleskærme og den slags.
Der er dog en del som kører med helflydende skiver, hvilket forlænger
holdbarheden af skiven betydeligt.

Og vi er pt igang med et større testarbejde, for at finde de optimale
klodser mht. bremseevne og pris/holdbarhed.

Pt er premier sinter et godt bud på en vinder, men vi mangler at teste SBS
DC og så får jeg et par sæt meget prisbillige sinter klodser fra tyskland.

Mads Lund
RS125RR




Rune Larsen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 24-08-01 10:33


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
news:1Znh7.34$go2.2920@news.get2net.dk...

> En anden ting er det enorme bremse slid/varme vi døjer med, det virker
> faktisk ikke så underligt når man har en samlet vægt på omkring 200kg og
kun
> én 320 skive til at tage slæbet.

Mon ikke en skive af den størrelse er nok til at hive en cykel ned fra den
fart, som en 125'er nu engang kan løbe....
Jeg har også en 320 mm skive (EBC pro-lite skive og sinter-klodser) på
TZRen, og den har aldrig haft problemer på trackdays.

/Rune



Mads Lund (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-08-01 12:24

> Mon ikke en skive af den størrelse er nok til at hive en cykel ned fra den
> fart, som en 125'er nu engang kan løbe....

Jow, bare ikke når det sker med 10 sek intervaller.

> Jeg har også en 320 mm skive (EBC pro-lite skive og sinter-klodser) på
> TZRen, og den har aldrig haft problemer på trackdays.

Hvilket mærke klodser ?

JEg har hørt noget om nogle EBC endurance sinter klodser men har ikke kunne
finde noget info om dem.

Mads Lund
RS125RR



Dennis Hellan Peders~ (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 22-08-01 18:28


"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:Umrg7.66$Ca7.9879@news.get2net.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Så er det desværre ved at være tid igen; Bakken lukker på mandag d.
27/8.
> > Afgang fra Nørrebrogade kl. 19.
>
> Jep! Og alle VFR ejere der har lyst til at køre i samlet trop mødes på
> Langelinie med afgang mod Nørrebrogade kl. 18.00.
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mhhhhhhh !, det var sent !, på daværende tidspunkt er jeg sikker på at jeg
har stået ca. en times tid, på hjørnet af Heimdalsgade / Nørrebrogade og
nydt synet af ??.



--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der ikke vil gå glip af noget )
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Tony Lorentzen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 24-08-01 18:19

Nogen der ved hvornår de lukker Nørrebrogade af?

Tony

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message
news:NUpg7.50$Ca7.9084@news.get2net.dk...
> Så er det desværre ved at være tid igen; Bakken lukker på mandag d. 27/8.
> Afgang fra Nørrebrogade kl. 19.
>
> Vær der eller vær firkantet
>
> http://www.bakken.dk/
>
> --
> Adam
> SV650S
>
>



Dennis Hellan Peders~ (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 24-08-01 18:47


"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
news:9m626e$doi$1@news.cybercity.dk...
> Nogen der ved hvornår de lukker Nørrebrogade af?
>
> Tony
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Det kommer nok lidt an på fremmødet, men når den alm., trafik inkl..
busserne begynder at få det for svært ?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste