|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | HJÆLP.. Fra : Michael Brock |
Dato : 20-08-01 19:40 |
|
Hej NG..
Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med..
Jeg har en FZR 1000 fra 87. Mit problem er når den bliver varm har den meget
svært ved at kører i små omdrejninger 2-3k.Når man skal igang når man har
holdt for rødt er det ligsom den holder igen og hoster afsted og lige med et
kommer der liv i den, motoren kører fint i tomgang den har nyt luft & benzin
filter nye tændrør den er synkroniseret rigtigt Jeg har prøvet at give den
en mere mager blandning og en mere fed men det hjalp ikke...Har i nogle gode
ideer..
Hilsen..
Michael..
| |
HANS LYNGBÆK BALDRIA~ (20-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~ |
Dato : 20-08-01 20:32 |
|
Hej Michael
Det kan være en meget enkel fejl...!
Det er sikkert en fejl ved benzintilførslen. Begynd fra en ende af og check
det lette først:
Er der et knæk på slagen? Et sådan knæk vil betyde, at når benzinen selv
skal løbe ned - f.eks. i tomgang, får den problemer, vhrimod, når den suger
v.h.a. vacuum vil den køre fint.
Det samme kan være problemer, hvis slangen buer opad - som juicen, så at
sige, skal løbe op ad bakke. Det duer heller ikke. Det kan være at slangen
er for lang og skal kortes lidt - så forløbet er nedad til kab. - hele
tiden. Endelig kan det være, at slangen ikke slutter helt tæt, f.eks. hvis
den er flosset i kanten. Derved får du osse problemer i tomgang.
Når du skriver, at du har fåen den synkroniseret rigtigt og checket at
dyssestørrelsen passer (se tændrørenes farve), tror jeg faktisk at
ovenstående vil løse dit problem...
Det tager 10 min at ordne... god fornøjelse
Hans
Michael Brock <mbrock@e-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rNcg7.6129$3q.225242@news010.worldonline.dk...
> Hej NG..
> Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med..
> Jeg har en FZR 1000 fra 87. Mit problem er når den bliver varm har den
meget
> svært ved at kører i små omdrejninger 2-3k.Når man skal igang når man har
> holdt for rødt er det ligsom den holder igen og hoster afsted og lige med
et
> kommer der liv i den, motoren kører fint i tomgang den har nyt luft &
benzin
> filter nye tændrør den er synkroniseret rigtigt Jeg har prøvet at give den
> en mere mager blandning og en mere fed men det hjalp ikke...Har i nogle
gode
> ideer..
> Hilsen..
> Michael..
>
>
>
>
| |
Michael Brock (20-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Brock |
Dato : 20-08-01 21:00 |
|
Hej Hans Det vil jeg tjekke men benzinen skal ikke selv løbe, der er benzin
pumpe på en FZR 1000..
Hilsen Michael
> Hej Michael
>
> Det kan være en meget enkel fejl...!
>
> Det er sikkert en fejl ved benzintilførslen. Begynd fra en ende af og
check
> det lette først:
> Er der et knæk på slagen? Et sådan knæk vil betyde, at når benzinen selv
> skal løbe ned - f.eks. i tomgang, får den problemer, vhrimod, når den
suger
> v.h.a. vacuum vil den køre fint.
>
> Det samme kan være problemer, hvis slangen buer opad - som juicen, så at
> sige, skal løbe op ad bakke. Det duer heller ikke. Det kan være at slangen
> er for lang og skal kortes lidt - så forløbet er nedad til kab. - hele
> tiden. Endelig kan det være, at slangen ikke slutter helt tæt, f.eks. hvis
> den er flosset i kanten. Derved får du osse problemer i tomgang.
>
> Når du skriver, at du har fåen den synkroniseret rigtigt og checket at
> dyssestørrelsen passer (se tændrørenes farve), tror jeg faktisk at
> ovenstående vil løse dit problem...
>
> Det tager 10 min at ordne... god fornøjelse
>
>
> Hans
>
| |
Armand (20-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-08-01 22:09 |
|
Michael Brock <mbrock@e-box.dk> skrev i en
news:rNcg7.6129$3q.225242@news010.worldonline.dk...
> Hej NG..
> Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med..
> Jeg har en FZR 1000 fra 87. Mit problem er når den bliver varm har den
meget
> svært ved at kører i små omdrejninger 2-3k.Når man skal igang når man
har
> holdt for rødt er det ligsom den holder igen og hoster afsted og lige
med et
> kommer der liv i den, motoren kører fint i tomgang
Undskyld mig min dårlige erindring: Er 87'eren med EXUP??
Det kunne gevaldigt lyde som en EXUP-ventil der hængte :-/
--
Armand.
| |
Morten Dybdal (20-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Dybdal |
Dato : 20-08-01 23:19 |
|
Armand wrote:
>
>Undskyld mig min dårlige erindring: Er 87'eren med EXUP??
>
Nej den kom først i '89
--
Morten Dybdal
| |
Michael Brock (21-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Brock |
Dato : 21-08-01 19:36 |
|
Hej igen ..
Ja så er problemet tilsyneladende løst, den fik for meget benzin efter en
snak med lydmuren prøvede jeg her til eftermiddag at sænke nålende i
karburatorerne og det hjalp det er som at få en ny cykel den går meget bedre
i motoren....Og du har ret Armand ,det var også lydmurens første tanke det
med EXUP-ventil der hængte men modellen er uden EXUP...
Hilsen
Michael..
| |
|
|