On Mon, 20 Aug 2001 12:54:15 +0200, "Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk>
wrote:
Hej.
Sådan ca. dette:
Slør:
Hjullejer, bagsvinger, kronrørslejer, teleskoper mm.
Specielt stivheden i forgaflen - stil dig foran cyklen med et ben på
hver side af forhjulet og vrid styret fra side til side - det må ikke
vride sig.
Styrophæng uden slør eller defekte dele.
Forbindelsstænger til bremser, fastspændt - splitter i møtrikker der
er beregnet til det, spec. hjulene.
Slør i bremsepedal og greb.
Fodhvilere fastspændte - splitter - helt gummi
Bremseslanger smårevner pga. mørt gummi, tæring af banjoforskruninger.
Skiver inden for mål og uden dybe riller - klodser.
At skiverne er lige således at cyklen ikke ryster under nedbremsning.
Støddæmpere.
Lygteføring - blank parabol og alt skal virke - stoplys, blinklys.
Horn - tuuuuuuuuuut.
Spejle.
Refleks bagpå.
Parkeringslys på nyere MC'er.
Det cyklen er typegodkendt med skal virke.
Radio støjdæmpning evt. tændrør med støjdæmpning.
Lydpotter - ingen unødig larm - originale potter på nyere cykler..
Spændebånd på benzinslanger.
Dæk.
Stelnummer (hvis cyklen er malet, så sørg for at nummeret er synligt
og kan læses tydeligt).
At skærmene er hele og holder højden over vejbanen.
(bagskærmen må højest være 15 cm. over bagakslen med en person i
sædet).
Og så skader det ikke at cyklen er pæn og nypudset.
Der er sikkert flere ting som jeg har glemt, men nu har du stilen.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk