|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kawasaki ZXR-400 Fra : Tobias Nawrocki |
Dato : 13-08-01 18:17 |
|
Hej med Jer,
Efter lange overvejelser om køb af min første MC er jeg blevet overbevist om
at en Kawasaki ZXR 400 er et fornuftigt valg - men det er jo altid rart med
andres mening i forbindelse med sådan en beslutning
Hvad er Jeres erfaring med sådan en - modellerne jeg lurer på er fra ca- '92
og har kørt ca. 20-30.000km. Jeg er specielt interesseret i at vide hvilke
ting jeg skal være særligt opmærksom på, og hvor mange km sådan en lille
motor typisk kan klare.
Er der alternativer jeg bør overveje. Jeg vil ikke ofre mere end kr 70.000,-
og kan jeg slippe med mindre er det fint !
--
/Tobias
ICQ#: 3558390
VW Vento VR6 Turbo Intercooler samt snart en MC....
| |
Michael K.S. (13-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 13-08-01 18:29 |
|
On Mon, 13 Aug 2001 19:17:00 +0200, "Tobias Nawrocki"
<tobias@nawrocki.dk> wrote:
>Er der alternativer jeg bør overveje. Jeg vil ikke ofre mere end kr 70.000,-
>og kan jeg slippe med mindre er det fint !
400'erne er klart for dyre i forhold til hvad man får, men skal det
være bør du også overveje en Honda VFR400 NC30,IMHO en bedre cykel end
Kawaen både hvad angår køreegenskaber og kvalitet,den suverænt bedste
400, en NC35 (RVF400) får du desværre ikke til de penge,men den er nok
også en kende for eksotisk til de fleste....
-M
| |
Tomas Linnet (13-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tomas Linnet |
Dato : 13-08-01 20:13 |
|
Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:2a3gnt0dndog229tmds5rfe218ve7vh7ff@4ax.com...
> On Mon, 13 Aug 2001 19:17:00 +0200, "Tobias Nawrocki"
> <tobias@nawrocki.dk> wrote:
>
>
> >Er der alternativer jeg bør overveje. Jeg vil ikke ofre mere end kr
70.000,-
> >og kan jeg slippe med mindre er det fint !
>
> 400'erne er klart for dyre i forhold til hvad man får, men skal det
> være bør du også overveje en Honda VFR400 NC30,IMHO en bedre cykel end
> Kawaen både hvad angår køreegenskaber og kvalitet,den suverænt bedste
> 400, en NC35 (RVF400) får du desværre ikke til de penge,men den er nok
> også en kende for eksotisk til de fleste....
>
> -M
Jeg sidder lige og prøver på at komme i tanke om noget negativt om min
VFR400R NC30......det går ikke så godt.....jo ventiljusteringer er lidt
dyre, men det er kun for hver 24000 km. Tændrør koster 135 kr....per
stk......+ moms!!!!
Men det er vist det.
Og ja, den styrer, bremser og kører perfekt.
Kaster lige dynoudskrift i news:dk.binaer.motor (Dyno 1993 VFR400R NC30)når
jeg får tid.
Hilsen Tomas
VFR400R + #89 RGV250M SP
| |
![](/images/tree/0.gif) Jens Stumberg (14-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Stumberg |
Dato : 14-08-01 11:44 |
|
"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> skrev i melding
news:0GVd7.204$nC7.19452001@news.orangenet.dk...
>
> Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> news:2a3gnt0dndog229tmds5rfe218ve7vh7ff@4ax.com...
> > On Mon, 13 Aug 2001 19:17:00 +0200, "Tobias Nawrocki"
> > <tobias@nawrocki.dk> wrote:
> >
> >
> > >Er der alternativer jeg bør overveje. Jeg vil ikke ofre mere end kr
> 70.000,-
> > >og kan jeg slippe med mindre er det fint !
> >
> > 400'erne er klart for dyre i forhold til hvad man får, men skal det
> > være bør du også overveje en Honda VFR400 NC30,IMHO en bedre cykel end
> > Kawaen både hvad angår køreegenskaber og kvalitet,den suverænt bedste
> > 400, en NC35 (RVF400) får du desværre ikke til de penge,men den er nok
> > også en kende for eksotisk til de fleste....
> >
> > -M
>
> Jeg sidder lige og prøver på at komme i tanke om noget negativt om min
> VFR400R NC30......
Snipp
Jeg har også en sånn, som min datter disponerer til daglig. Det eneste
negative må være at der er vanskelig nogenlunde sanset på den...
--
Jens Stumberg
VFR750++
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (15-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-08-01 01:48 |
|
Tomas Linnet <tomasane@orangenet.dk> skrev i en
news:0GVd7.204$nC7.19452001@news.orangenet.dk...
>
> Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> news:2a3gnt0dndog229tmds5rfe218ve7vh7ff@4ax.com...
> > On Mon, 13 Aug 2001 19:17:00 +0200, "Tobias Nawrocki"
> > <tobias@nawrocki.dk> wrote:
> >
> >
> > >Er der alternativer jeg bør overveje. Jeg vil ikke ofre mere end kr
> > > 70.000,-
> > 400'erne er klart for dyre i forhold til hvad man får, men skal det
> > være bør du også overveje en Honda VFR400 NC30,IMHO en bedre
> > cykel end Kawaen både hvad angår køreegenskaber og kvalitet,
> Jeg sidder lige og prøver på at komme i tanke om noget negativt om min
> VFR400R NC30......det går ikke så godt.....jo ventiljusteringer er
> lidt dyre, men det er kun for hver 24000 km. Tændrør koster 135
> kr....per stk......+ moms!!!!
Men er stadig oppe i et forrygende prisleje, hvor man (alderen in mente)
næsten kun risikerer at være den der ejer modellen imens at
efterspørgslen/prislejet pludselig rasler ned :-/ !
--
Armand.
(der selv drømmer om SV, som fint kan konkurrere - Ikke mindst på
prisen)
| |
Susanne Lund Pederse~ (14-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Susanne Lund Pederse~ |
Dato : 14-08-01 11:52 |
|
"Tobias Nawrocki" <tobias@nawrocki.dk>
og hvor mange km sådan en lille
> motor typisk kan klare.
Jeg ved ikke lige, hvor mange km der er specifikt i en zxr-400 motor,
men gsx-r 400 motorer kører efter sigende typisk kun 35-40.000 km, inden
de er klar til renovering. Min egen gsx-r 400 blev renoveret ved 38.500
km.
--
Mvh
Susanne
| |
Michael K.S. (14-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 14-08-01 13:54 |
|
On Tue, 14 Aug 2001 12:52:07 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:
>Jeg ved ikke lige, hvor mange km der er specifikt i en zxr-400 motor,
>men gsx-r 400 motorer kører efter sigende typisk kun 35-40.000 km, inden
>de er klar til renovering. Min egen gsx-r 400 blev renoveret ved 38.500
>km.
Jow,men det er jo også en Skruzuki....nuff said
Både Honda'en og Kawa'en holder (i gennemsnit) noget mere...
Susanne,husk forresten at holde dig langt væk fra originaldele (motor)
når/hvis du får skibet Gixxer-færgen afsted og får den RGV,jeg var
lige nede at høre på stempelkit til RGV'en idag og det vil Reinhardt
have en bagatel af 1300,- for eller næsten det dobbelte af hvad det
koster til RS'eren - for nøjagtig de samme dele !!! En kickstarterarm
ville de have 1200,- for,det er næsten for morsomt
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) Susanne Lund Pederse~ (14-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Susanne Lund Pederse~ |
Dato : 14-08-01 15:04 |
|
"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
En kickstarterarm
> ville de have 1200,- for,det er næsten for morsomt
Det overrasker mig faktisk ikke - en original gearvælger til GSX-R 400
koster i omegnen af 1400 kr.
--
Mvh
Susanne
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (15-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-08-01 01:15 |
|
Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:887intgqvu34asr70k2chek7623301mk8g@4ax.com...
> >
> Susanne,husk forresten at holde dig langt væk fra originaldele (motor)
> når/hvis du får skibet Gixxer-færgen afsted og får den RGV,jeg var
> lige nede at høre på stempelkit til RGV'en idag og det vil Reinhardt
> have en bagatel af 1300,- for eller næsten det dobbelte af hvad det
> koster til RS'eren - for nøjagtig de samme dele !!! En kickstarterarm
> ville de have 1200,- for,det er næsten for morsomt
Jeg kan suplere:
1.300,- kr for det originale fortandhjul á én tand gearet =
--
Armand.
| |
Steffler (14-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Steffler |
Dato : 14-08-01 14:34 |
|
"Tobias Nawrocki" <tobias@nawrocki.dk> wrote in message
news:DWTd7.122$BX5.13708@news.get2net.dk...
> Hej med Jer,
>
> Efter lange overvejelser om køb af min første MC er jeg blevet overbevist
om
> at en Kawasaki ZXR 400 er et fornuftigt valg - men det er jo altid rart
med
> andres mening i forbindelse med sådan en beslutning
ZXR ZXR ZXR.. Go for the ZXR ![Blink](images/smileys/wink.gif) Du skal ikke
lytte til mig.. Jeg er blevet hjernevasket og er derfor
fanatisk ZXR tilhænger... Dog er der en ting jeg vil
kaste i frem i lyset mht. ZXR, og det er det samme som
på 750 modellerne.. Motoren er bjørnestærk.. Du kan
tune på den i vildskab og den vil stadig holde for Kawa
motorerne er generelt meget solide... Så lur mig om ikke
en 400 er god for 60-70K inden renovering...
Mvh
/Steffler
3/4 Litre Porsche Eater
| |
|
|