|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skibspapirer bødestørrelser m.m. for Frank~ Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  05-11-11 10:42
 | 
 |  | Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 Her er bødestørrelserne for manglende skibspapirer. (Kopier er ikke
 gyldige papirer), det drejer sig om::
 
 Ejerbevis (internationalt)
 Bevis for erlagt moms.
 Radiotilladelse og operatørcertifikat.
 Forsikringspapirer (blåt bevis).
 Pas og besætningsliste.
 
 Ukorrekt eller manglende ejerbevis 1500 Euro.
 Ukorrekt eller manglende kompetancebevis 1500 Euro
 Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 Ved ikke at fremlægge dokumentation inden 5 dage 750 Euro.
 Ved for stor hastighed i havneområderne 450 Euro.
 Ved overlæsset båd 1500 Euro ( op til 12 måneders fængsel).
 Ved ikke at have nødvendigt udstyr ombord til påtænkt rejse på fransk
 område 1500 Euro.
 
 Det nødvendige udstyr er:
 Nationalflag og flagtilladelse.
 Signal N & C.
 Tågehorn.
 Ankersignal.
 Sort trekant.
 Skibsklokke for LOA over 12 m.
 Personligt sikkerhedsudstyr til alle ombord.
 Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
 Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
 Serviceret redningsflåde.
 Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
 Vandtæt projektør.
 Pøs.
 "Læk-stop".
 Brandslukningsudstyr.
 Pumper.
 Værktøj.
 Ankringsudstyr.
 Ekkolod eller linelod.
 Navigationsudstyr til manuel eller elektrisk plot.
 Skibskompas.
 Udstyr til at modtage vejrmeldinger (radio, navtex, GRIB.
 Relevante søkort, d.v.s. opdaterede.
 Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
 Logbog ført up-to-date.
 
 Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (05-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-11-11 18:40
 | 
 |  | 
 
            Den 05-11-2011 17:42, Harding E. Larsen skrev bl.a.:
 > Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 Gælder det for både i alle størrelser?
 Hvis jeg skulle have alt det om bord, ville jeg straks få bøden for 
 overlæs ...
 I øvrigt har jeg ingen planer om sejlads til Frankrig, men hvordan er 
 reglerne for anløb i Flensborg og andre nordtyske havne?
 -- 
 Per Thomsen
 Kolding
www.albin25.dk |  |  | 
  Harding E. Larsen (05-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  05-11-11 13:03
 | 
 |  | 
 
            Ja det er de krav franskmændene stille, Men når det er almindeligt
 udstyr i min B-31 kan det også være i din Albin 25.
 No problemm, tyskerne volder ikke problemer for sejlerne.
 Vi har gennem årene anløbet Flensborg mange gange.
 Kun på Rúgen har vi haft besøg af myndighederne der skulle udfylde
 nogle formularer. De viste sig at være noget helt nyt for dem og under
 megen morskab hjalp jeg den, for som de sagde havde de alædrig prøvet
 det før.
 Skal du holde dig helt til reglerne så vil det være en god ide at
 anskaffe et internationalt certifikat det kan du få fra DS se:
http://www.danskebaadejere.dk/sejlads/sejlads%20i%20udlandet/Internationalt_certifikat.aspx Desuden se:
http://www.danskebaadejere.dk/sejlads/sejlads%20i%20udlandet/regler%20og%20love/~/media/Baseline_site/Sejlads/Udland/Schengen_2001rev_2005_pdf1.ashx Husk at om du skulle sejle i en sejlbåd for motor, at have trekanten
 sat.
 For år tilbage var anløb af Dassert Ort lidt speciel. Det var en
 nødhavn og man havde kun tilladelse til at være der op til 24 timer.
 Når jeg lidt i sjov spurgte havnefogeden om, hvordan det forholdt sig
 ved dårligt vejr, så sagde han at på Dassert Ort var der aldrig
 dårligt vejr. Man skulle blot sejle ud af indsejlingen og ind igen, så
 var alle formalia overholdt.
 Ikke alle landes regeringer behøves at berige sig unødigt.
 Værst er det i Kroatien. Her laver de konstant nye lokale regler.
 Noget af det sidste er, at om du har din båd liggende her og nogle
 venner som kommer med derned for at sejle med, hjælper dig med
 klargøring og reparation så skal de have arbejdstilladelse.
 Det er da godt at vi har fået en regering der ikke har styr på noget,
 skiller Farvandsvæsenet op i fire dele, det giver dejlig
 uoverskuelighed.
 Den regering har helt deres egen virkelighed.
 Mvh/Harding
 On 5 Nov., 18:39, Thomsen Kolding <newsATperthomsenDK> wrote:
 > Den 05-11-2011 17:42, Harding E. Larsen skrev bl.a.:
 >
 > > Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 >
 > Gælder det for både i alle størrelser?
 > Hvis jeg skulle have alt det om bord, ville jeg straks få bøden for
 > overlæs ...
 > I øvrigt har jeg ingen planer om sejlads til Frankrig, men hvordan er
 > reglerne for anløb i Flensborg og andre nordtyske havne?
 > --
 > Per Thomsen
 > Koldingwww.albin25.dk |  |  | 
  Ole Pagh (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Pagh
 | 
 Dato :  06-11-11 07:15
 | 
 |  | Harding E. Larsen forklarede:
 >
 > Det er da godt at vi har fået en regering der ikke har styr på noget,
 > skiller Farvandsvæsenet op i fire dele, det giver dejlig
 > uoverskuelighed.
 > Den regering har helt deres egen virkelighed.
 >
 Fis over i "dk.politik" med dine dumme ydgydelser omkring regeringen og
 hvad de gør, eller som du selv ynder at skrive til andre: hold dig til
 emnet sejlads!
 
 --
 / Ole
 
 
 
 
 |  |  | 
   HO (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HO
 | 
 Dato :  06-11-11 10:10
 | 
 |  | 
 
 "Ole Pagh"  skrev i meddelelsen
 news:mn.31b27dbb98e6c2f9.97625@xjyllingesydx.xdk...
 Fis over i "dk.politik" med dine dumme ydgydelser omkring regeringen og
 hvad de gør, eller som du selv ynder at skrive til andre: hold dig til
 emnet sejlads!
 
 Hej Ole
 Giver dig helt ret, guruen er ved at overtage denne NG helt og aldeles.
 Magen til blærerøv skal man lede længe efter, men der er efterhånden også få
 som jeg selv der
 besøger denne NG.
 
 mvh
 HO
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-11-11 10:47
 | 
 |  | 
 
            Den 05-11-2011 17:42, Harding E. Larsen skrev bl.a.:
 > Ejerbevis (internationalt)
 Gad vide om jeg kan få det uden motornummer. Der er ingen Id-plade på 
 min MD3B
 > Bevis for erlagt moms.
 Jeg har kun kvittering i forbindelse med privat handel
 > Forsikringspapirer (blåt bevis).
 Jeg sejler blot med min police om bord
 > Det nødvendige udstyr er:
 > Nationalflag og flagtilladelse.
 Flagtilladelse kender jeg ikke
 > Sort trekant.
 Jeg har set én båd bruge trekanten: Min    > Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
 Intet lys i min
 > Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
 > Serviceret redningsflåde.
 Så er man også dækket ind ved kanalsejlads
 > Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
 Tja ... næh ...
 > Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
 Dem kan vi da udenad
 > Logbog ført up-to-date.
 Ups, den skriver jeg ved lejlighed (obligatorisk i Frankrig for Albin 25?)
 > Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
 Tidligere gjorde diskret ejerskifte af 100 franc underværker, men det 
 tør jeg ikke i dag
 -- 
 Per Thomsen
 Kolding
www.albin25.dk |  |  | 
  Preben (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben
 | 
 Dato :  06-11-11 14:21
 | 
 |  | 
 
            Den 06.11.2011 kl. 10:47 skrev Thomsen Kolding <newsATperthomsenDK>:
 > Tidligere gjorde diskret ejerskifte af 100 franc underværker, men det  
 > tør jeg ikke i dag
 Der er såmænd heller ingen, der gider have Franc i vore dage    -- 
 mvh/Preben
            
             |  |  | 
   Ukendt (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-11-11 18:17
 | 
 |  | 
 
            Den 06-11-2011 14:20, Preben skrev:
 > Der er såmænd heller ingen, der gider have Franc i vore dage    100 Swiss francs = 610.026907 Danish kroner
 Selv    -- 
 Per Thomsen
 Kolding
www.albin25.dk |  |  | 
    Preben (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben
 | 
 Dato :  06-11-11 19:20
 | 
 |  | 
 
            Den 06.11.2011 kl. 18:17 skrev Thomsen Kolding <newsATperthomsenDK>:
 > Den 06-11-2011 14:20, Preben skrev:
 >
 >> Der er såmænd heller ingen, der gider have Franc i vore dage    >
 > 100 Swiss francs = 610.026907 Danish kroner
 > Selv    >
 Nå, det var dem, du brugte i Frankrig.
 -- 
 mvh/Preben
            
             |  |  | 
     Ukendt (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-11-11 19:59
 | 
 |  | 
 
            Den 06-11-2011 19:19, Preben skrev:
 > Den 06.11.2011 kl. 18:17 skrev Thomsen Kolding <newsATperthomsenDK>:
 >
 >> Den 06-11-2011 14:20, Preben skrev:
 >>
 >>> Der er såmænd heller ingen, der gider have Franc i vore dage    >>
 >> 100 Swiss francs = 610.026907 Danish kroner
 >> Selv    >>
 >
 > Nå, det var dem, du brugte i Frankrig.
 >
 Nej da, det var franske francs.
 Mit valutakursindlæg var respons på: "Der er såmænd heller ingen, der 
 gider have Franc i vore dage   "
 -- 
 Per Thomsen
 Kolding
www.albin25.dk |  |  | 
  Christian Stidsen (08-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Stidsen
 | 
 Dato :  08-11-11 09:10
 | 
 |  | 
 > Tidligere gjorde diskret ejerskifte af 100 franc underværker, men det
 > tør jeg ikke i dag
 Der stod ikke noget i bødekataloget om bestikkelse, så måske den stadig går 
   Christian 
            
             |  |  | 
  Ukendt (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-11-11 10:53
 | 
 |  | Nå -
 
 Man ser, at du har modtaget Langturssejleren?
 
 Men kunne du ikke citerer derfra korrekt, om det endelig skal være?
 
 Egon
 
 **********************************
 
 
 "Harding E. Larsen" <hardinge.larsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
 news:7b049526-3d05-41b5-8705-aaa53cd4ae38@gy7g2000vbb.googlegroups.com...
 Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 Her er bødestørrelserne for manglende skibspapirer. (Kopier er ikke
 gyldige papirer), det drejer sig om::
 
 Ejerbevis (internationalt)
 Bevis for erlagt moms.
 Radiotilladelse og operatørcertifikat.
 Forsikringspapirer (blåt bevis).
 Pas og besætningsliste.
 
 Ukorrekt eller manglende ejerbevis 1500 Euro.
 Ukorrekt eller manglende kompetancebevis 1500 Euro
 Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 Ved ikke at fremlægge dokumentation inden 5 dage 750 Euro.
 Ved for stor hastighed i havneområderne 450 Euro.
 Ved overlæsset båd 1500 Euro ( op til 12 måneders fængsel).
 Ved ikke at have nødvendigt udstyr ombord til påtænkt rejse på fransk
 område 1500 Euro.
 
 Det nødvendige udstyr er:
 Nationalflag og flagtilladelse.
 Signal N & C.
 Tågehorn.
 Ankersignal.
 Sort trekant.
 Skibsklokke for LOA over 12 m.
 Personligt sikkerhedsudstyr til alle ombord.
 Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
 Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
 Serviceret redningsflåde.
 Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
 Vandtæt projektør.
 Pøs.
 "Læk-stop".
 Brandslukningsudstyr.
 Pumper.
 Værktøj.
 Ankringsudstyr.
 Ekkolod eller linelod.
 Navigationsudstyr til manuel eller elektrisk plot.
 Skibskompas.
 Udstyr til at modtage vejrmeldinger (radio, navtex, GRIB.
 Relevante søkort, d.v.s. opdaterede.
 Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
 Logbog ført up-to-date.
 
 Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 
 |  |  | 
  Harding E. Larsen (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  06-11-11 03:52
 | 
 |  | Der er byttet om på afsnittene og ud for "Relevante Søkort" har jeg
 tilføjet: d.v.s. opdaterede. Måske vil ikke alle komme på den tanke.
 
 Desuden har jeg undladt sidste afsnit:
 Sådan beretter Yachting Monthly om "det franske bureaukratis
 checkliste".
 
 Jeg tror ikke det gør noget at videregive informationer om hvilke krav
 som andre lande stiller til sejlerne. Det kunne give ting til
 overvejelse.
 
 Per Thomsen er da begyndt at se nærmere på forskellene mellem en dansk
 bådeejeres udstyr og det som franskmændene kræver ved sejlads der. Det
 er krav der lægger tæt op af de danske bestemmelser
 forudlejningsfartøjer. Regler som private bådejere også burde se lidt
 nærmere på. Der er jo en grund til disse bestemmelser, sikkerhed for
 dem der lejer bådene. De burde de private også finde rimeligt.
 
 I Langturssejlernes Vidt & Bredt kommer der til stadighed gode
 informationer for os sejlere, bl.a. også et
 indlæg om at nordmændene er i gang med at revidere deres
 toldbestemmelser for oplæg af udenlandske fartøjer.
 
 Alt i alt et godt blad er bladet Langturssejlerne.
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 On 6 Nov., 10:53, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
 > Nå -
 >
 > Man ser, at du har modtaget Langturssejleren?
 >
 > Men kunne du ikke citerer derfra korrekt, om det endelig skal være?
 >
 > Egon
 >
 > **********************************
 >
 > "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:7b049526-3d05-41b5-8705-aaa53cd4ae38@gy7g2000vbb.googlegroups.com...
 > Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 > Her er bødestørrelserne for manglende skibspapirer. (Kopier er ikke
 > gyldige papirer), det drejer sig om::
 >
 > Ejerbevis (internationalt)
 > Bevis for erlagt moms.
 > Radiotilladelse og operatørcertifikat.
 > Forsikringspapirer (blåt bevis).
 > Pas og besætningsliste.
 >
 > Ukorrekt eller manglende ejerbevis 1500 Euro.
 > Ukorrekt eller manglende kompetancebevis 1500 Euro
 > Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 > Ved ikke at fremlægge dokumentation inden 5 dage 750 Euro.
 > Ved for stor hastighed i havneområderne 450 Euro.
 > Ved overlæsset båd 1500 Euro ( op til 12 måneders fængsel).
 > Ved ikke at have nødvendigt udstyr ombord til påtænkt rejse på fransk
 > område 1500 Euro.
 >
 > Det nødvendige udstyr er:
 > Nationalflag og flagtilladelse.
 > Signal N & C.
 > Tågehorn.
 > Ankersignal.
 > Sort trekant.
 > Skibsklokke for LOA over 12 m.
 > Personligt sikkerhedsudstyr til alle ombord.
 > Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
 > Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
 > Serviceret redningsflåde.
 > Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
 > Vandtæt projektør.
 > Pøs.
 > "Læk-stop".
 > Brandslukningsudstyr.
 > Pumper.
 > Værktøj.
 > Ankringsudstyr.
 > Ekkolod eller linelod.
 > Navigationsudstyr til manuel eller elektrisk plot.
 > Skibskompas.
 > Udstyr til at modtage vejrmeldinger (radio, navtex, GRIB.
 > Relevante søkort, d.v.s. opdaterede.
 > Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
 > Logbog ført up-to-date.
 >
 > Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
 >
 > Mvh/Harding
 
 
 
 |  |  | 
  HEME (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HEME
 | 
 Dato :  06-11-11 12:20
 | 
 |  | Jeg er slet ikke sikker på at artiklen er rigitigt fortolket. Lystsejlere i
 DK (og formodentlig resten af EU) er ikke underlagt søfartlovgivningen andet
 end på ganske få punkter fx. antallet af redningsveste ombord. Således er en
 lystsejler ikke forpligtet til at føre logbog. I henhold til international
 søfartslovgivning er ethvert fartøj at betragte som værende en del af det
 land for hvilket det fører flag, hvorfor et dansk fartøj er dansk
 terroritorium og underlagt dansk lovgivning. således mener jeg ikke at
 franskmændenen kan kræve særlig til opfyldt for at kunne besejle franske
 farvande, men man kunne agiterer for at man som minimum overholder EU
 direktiver, der dog ikke endnu er implementeret for lystfartøjer (de er
 indgår i international søfartslovgivning) Jeg synes at artikelen i ftlf er
 underlødig, og ukritisk viderebringer en artikel fra Yachting Monthly.
 Iøvrigt tjerner det til skamme for Harding E. Larsen at han bringer et
 indlæg stor set baseter på hvad han har klippet i vores blad, uden at angive
 kilden.
 
 mvh HEME
 
 PS. International søfartslovging er IKKE det samme som internationale
 søvejregler
 
 
 
 
 "Harding E. Larsen" <hardinge.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:ef64a56e-6bbb-46cf-86e4-6dfb690f7630@l12g2000vby.googlegroups.com...
 Der er byttet om på afsnittene og ud for "Relevante Søkort" har jeg
 tilføjet: d.v.s. opdaterede. Måske vil ikke alle komme på den tanke.
 
 Desuden har jeg undladt sidste afsnit:
 Sådan beretter Yachting Monthly om "det franske bureaukratis
 checkliste".
 
 Jeg tror ikke det gør noget at videregive informationer om hvilke krav
 som andre lande stiller til sejlerne. Det kunne give ting til
 overvejelse.
 
 Per Thomsen er da begyndt at se nærmere på forskellene mellem en dansk
 bådeejeres udstyr og det som franskmændene kræver ved sejlads der. Det
 er krav der lægger tæt op af de danske bestemmelser
 forudlejningsfartøjer. Regler som private bådejere også burde se lidt
 nærmere på. Der er jo en grund til disse bestemmelser, sikkerhed for
 dem der lejer bådene. De burde de private også finde rimeligt.
 
 I Langturssejlernes Vidt & Bredt kommer der til stadighed gode
 informationer for os sejlere, bl.a. også et
 indlæg om at nordmændene er i gang med at revidere deres
 toldbestemmelser for oplæg af udenlandske fartøjer.
 
 Alt i alt et godt blad er bladet Langturssejlerne.
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 On 6 Nov., 10:53, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
 > Nå -
 >
 > Man ser, at du har modtaget Langturssejleren?
 >
 > Men kunne du ikke citerer derfra korrekt, om det endelig skal være?
 >
 > Egon
 >
 > **********************************
 >
 > "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com> skrev i
 > meddelelsennews:7b049526-3d05-41b5-8705-aaa53cd4ae38@gy7g2000vbb.googlegroups.com...
 > Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 > Her er bødestørrelserne for manglende skibspapirer. (Kopier er ikke
 > gyldige papirer), det drejer sig om::
 >
 > Ejerbevis (internationalt)
 > Bevis for erlagt moms.
 > Radiotilladelse og operatørcertifikat.
 > Forsikringspapirer (blåt bevis).
 > Pas og besætningsliste.
 >
 > Ukorrekt eller manglende ejerbevis 1500 Euro.
 > Ukorrekt eller manglende kompetancebevis 1500 Euro
 > Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 > Ved ikke at fremlægge dokumentation inden 5 dage 750 Euro.
 > Ved for stor hastighed i havneområderne 450 Euro.
 > Ved overlæsset båd 1500 Euro ( op til 12 måneders fængsel).
 > Ved ikke at have nødvendigt udstyr ombord til påtænkt rejse på fransk
 > område 1500 Euro.
 >
 > Det nødvendige udstyr er:
 > Nationalflag og flagtilladelse.
 > Signal N & C.
 > Tågehorn.
 > Ankersignal.
 > Sort trekant.
 > Skibsklokke for LOA over 12 m.
 > Personligt sikkerhedsudstyr til alle ombord.
 > Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
 > Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
 > Serviceret redningsflåde.
 > Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
 > Vandtæt projektør.
 > Pøs.
 > "Læk-stop".
 > Brandslukningsudstyr.
 > Pumper.
 > Værktøj.
 > Ankringsudstyr.
 > Ekkolod eller linelod.
 > Navigationsudstyr til manuel eller elektrisk plot.
 > Skibskompas.
 > Udstyr til at modtage vejrmeldinger (radio, navtex, GRIB.
 > Relevante søkort, d.v.s. opdaterede.
 > Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
 > Logbog ført up-to-date.
 >
 > Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
 >
 > Mvh/Harding
 
 
 
 
 |  |  | 
  Harding E. Larsen (06-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  06-11-11 05:02
 | 
 |  | Informationen fra "Langturssejlerne" kommende fra Yacthing Monthly
 giver rigtigt anledning til diskussioner.
 Lovgivningen på området er ikke altid lige let tilgængelig, punktet
 "Ejerbevis internationale" er i de danske regler ændret. Før i tiden
 var en Toldseddel for danske lystfartøjer det eneste offentlige
 dokument ombord i et fritidsfartøj, der kunne bevidne ejerforholdene.
 Med virkning fra 1. juli 1993 blev denne toldseddel afskaffet og
 reglerne ændret til at havde man ikke et nationalitetsbevis som
 dokumentation for ejerskab kan man i stedet anvende købsfaktura, dags-
 dato kvittering, samt toldkvittering, idet disse dokumenter godkendes
 af told- og skattemyndighederne i Norden og EU.
 Logbogen er et andet punkt hvor den danske industriminister ( eller
 hvorunde det p.t. ligger) fastsætter regler om, i hvilket omfang og i
 hvilke farvande der i danske fartøjer skal føres skibsbøger, herunder
 skibsdagbøger, maskindagbøger og radiodagbøger, samt regler for
 bøgernes indretning og autorisation, om bøgernes førelse og om
 kontrollen hermed.
 Punktet redningsveste kontra oppustelige veste kan der ogs findes
 divergenser omkring o.s.v.
 
 Tjaa for nogen tid siden var der modstand mod at jeg indsatte links
 med kildeangivelsen. Det er ikke let at gøre alle tilfreds.
 Jeg håber du bærer over og ser mere på det centrale i gensidig
 information og diskussion af det skrevne.
 
 Mvh/Harding
 
 On 6 Nov., 12:19, "HEME" <n...@email.com> wrote:
 > Jeg er slet ikke sikker på at artiklen er rigitigt fortolket. Lystsejlere i
 > DK (og formodentlig resten af EU) er ikke underlagt søfartlovgivningen andet
 > end på ganske få punkter fx. antallet af redningsveste ombord. Således er en
 > lystsejler ikke forpligtet til at føre logbog. I henhold til international
 > søfartslovgivning er ethvert fartøj at betragte som værende en del af det
 > land for hvilket det fører flag, hvorfor et dansk fartøj er dansk
 > terroritorium og underlagt dansk lovgivning. således mener jeg ikke at
 > franskmændenen kan kræve særlig til opfyldt for at kunne besejle franske
 > farvande, men man kunne agiterer for at man som minimum overholder EU
 > direktiver, der dog ikke endnu er implementeret for lystfartøjer (de er
 > indgår i international søfartslovgivning) Jeg synes at artikelen i ftlf er
 > underlødig, og ukritisk viderebringer en artikel fra Yachting Monthly.
 > Iøvrigt tjerner det til skamme for Harding E. Larsen at han bringer et
 > indlæg stor set baseter på hvad han har klippet i vores blad, uden at angive
 > kilden.
 >
 > mvh HEME
 >
 > PS. International søfartslovging er IKKE det samme som internationale
 > søvejregler
 >
 > "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:ef64a56e-6bbb-46cf-86e4-6dfb690f7630@l12g2000vby.googlegroups.com...
 > Der er byttet om på afsnittene og ud for "Relevante Søkort" har jeg
 > tilføjet: d.v.s. opdaterede. Måske vil ikke alle komme på den tanke..
 >
 > Desuden har jeg undladt sidste afsnit:
 > Sådan beretter Yachting Monthly om "det franske bureaukratis
 > checkliste".
 >
 > Jeg tror ikke det gør noget at videregive informationer om hvilke krav
 > som andre lande stiller til sejlerne. Det kunne give ting til
 > overvejelse.
 >
 > Per Thomsen er da begyndt at se nærmere på forskellene mellem en dansk
 > bådeejeres udstyr og det som franskmændene kræver ved sejlads der. Det
 > er krav der lægger tæt op af de danske bestemmelser
 > forudlejningsfartøjer. Regler som private bådejere også burde se lidt
 > nærmere på. Der er jo en grund til disse bestemmelser, sikkerhed for
 > dem der lejer bådene. De burde de private også finde rimeligt.
 >
 > I Langturssejlernes Vidt & Bredt kommer der til stadighed gode
 > informationer for os sejlere, bl.a. også et
 > indlæg om at nordmændene er i gang med at revidere deres
 > toldbestemmelser for oplæg af udenlandske fartøjer.
 >
 > Alt i alt et godt blad er bladet Langturssejlerne.
 >
 > Mvh/Harding
 >
 > On 6 Nov., 10:53, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
 >
 >
 >
 > > Nå -
 >
 > > Man ser, at du har modtaget Langturssejleren?
 >
 > > Men kunne du ikke citerer derfra korrekt, om det endelig skal være?
 >
 > > Egon
 >
 > > **********************************
 >
 > > "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com> skrev i
 > > meddelelsennews:7b049526-3d05-41b5-8705-aaa53cd4ae38@gy7g2000vbb.googlegroups.com...
 > > Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
 > > Her er bødestørrelserne for manglende skibspapirer. (Kopier er ikke
 > > gyldige papirer), det drejer sig om::
 >
 > > Ejerbevis (internationalt)
 > > Bevis for erlagt moms.
 > > Radiotilladelse og operatørcertifikat.
 > > Forsikringspapirer (blåt bevis).
 > > Pas og besætningsliste.
 >
 > > Ukorrekt eller manglende ejerbevis 1500 Euro.
 > > Ukorrekt eller manglende kompetancebevis 1500 Euro
 > > Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 > > Ved ikke at fremlægge dokumentation inden 5 dage 750 Euro.
 > > Ved for stor hastighed i havneområderne 450 Euro.
 > > Ved overlæsset båd 1500 Euro ( op til 12 måneders fængsel).
 > > Ved ikke at have nødvendigt udstyr ombord til påtænkt rejse på fransk
 > > område 1500 Euro.
 >
 > > Det nødvendige udstyr er:
 > > Nationalflag og flagtilladelse.
 > > Signal N & C.
 > > Tågehorn.
 > > Ankersignal.
 > > Sort trekant.
 > > Skibsklokke for LOA over 12 m.
 > > Personligt sikkerhedsudstyr til alle ombord.
 > > Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
 > > Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
 > > Serviceret redningsflåde.
 > > Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
 > > Vandtæt projektør.
 > > Pøs.
 > > "Læk-stop".
 > > Brandslukningsudstyr.
 > > Pumper.
 > > Værktøj.
 > > Ankringsudstyr.
 > > Ekkolod eller linelod.
 > > Navigationsudstyr til manuel eller elektrisk plot.
 > > Skibskompas.
 > > Udstyr til at modtage vejrmeldinger (radio, navtex, GRIB.
 > > Relevante søkort, d.v.s. opdaterede.
 > > Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
 > > Logbog ført up-to-date.
 >
 > > Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
 >
 > > Mvh/Harding- Skjul tekst i anførselstegn -
 >
 > - Vis tekst i anførselstegn -
 
 
 
 |  |  | 
  Christian Stidsen (08-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Stidsen
 | 
 Dato :  08-11-11 09:11
 | 
 |  | 
 
            Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 Så kan man fundere over hvad de mener med "straks"
 Skal man til enhver tid have papirerne i hånden ?    Christian 
            
             |  |  | 
  Harding E. Larsen (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harding E. Larsen
 | 
 Dato :  09-11-11 07:12
 | 
 |  | 
 
            Med "straks" menes at ved ankomst til første havn for registrering af
 fartøjet i fransk område skal man uopfordret begive sig til kontoret
 me alle de for registreringen nødvendige papirer.
 Det er ikke meningen at myndighederne skal opsøge dig på en lystbåd.
 Vi er ikke så restrektive i norden længere. Før i tiden gik tolderne
 runde i lystbådehavnene i Sverige og registrerede alle udenlandske
 både og det var tydeligt at de havde deres papirer i orden, for når
 man kom til næste havn kendte de båden og afkrydsede den på deres
 liste.
 Det hændte også de kom ombord og ud over papirer, sprit, m.m.
 undersøgte de om man nu havde de nyeste opdateringer på søkortene,
 især de militære områder, for det hændte at de blev ændret.
 Var der ingen ombord ventede de gerne i flere timer indtil besætningen
 kom tilbage til båden.
 Selv om vi er i EU er ikke alle lande lige villige til at ophæve
 myndighedskontrol.
 Mvh/Harding
 On 8 Nov., 09:10, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:
 > Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 >
 > Så kan man fundere over hvad de mener med "straks"
 > Skal man til enhver tid have papirerne i hånden ?    >
 > Christian
            
             |  |  | 
  Christian Stidsen (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Stidsen
 | 
 Dato :  09-11-11 20:12
 | 
 |  | 
 
            Det er altid lidt interessant med forskellige lande og deres forhold til 
 lystbåde.
 Jeg husker da Troels Kløvedal var på tur op ad Yangtzefloden i Kina og lå i 
 Shanghai forud for turen.
 Han fortalte at kineserne krævede han brugte den officielle agent og at han 
 skulle indlevere information om beholdning om bord af fuel m.m. efter 
 almindelig standard - Ferksvand og Diesel i m3, smøeolie i liter - som havde 
 Nordkaperen været ethvert andet fragtskib!
 Christian
 "Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen 
 news:412e90b2-61f2-41f2-ae11-010b4dddd3ae@h5g2000yqk.googlegroups.com...
 Med "straks" menes at ved ankomst til første havn for registrering af
 fartøjet i fransk område skal man uopfordret begive sig til kontoret
 me alle de for registreringen nødvendige papirer.
 Det er ikke meningen at myndighederne skal opsøge dig på en lystbåd.
 Vi er ikke så restrektive i norden længere. Før i tiden gik tolderne
 runde i lystbådehavnene i Sverige og registrerede alle udenlandske
 både og det var tydeligt at de havde deres papirer i orden, for når
 man kom til næste havn kendte de båden og afkrydsede den på deres
 liste.
 Det hændte også de kom ombord og ud over papirer, sprit, m.m.
 undersøgte de om man nu havde de nyeste opdateringer på søkortene,
 især de militære områder, for det hændte at de blev ændret.
 Var der ingen ombord ventede de gerne i flere timer indtil besætningen
 kom tilbage til båden.
 Selv om vi er i EU er ikke alle lande lige villige til at ophæve
 myndighedskontrol.
 Mvh/Harding
 On 8 Nov., 09:10, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:
 > Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
 >
 > Så kan man fundere over hvad de mener med "straks"
 > Skal man til enhver tid have papirerne i hånden ?    >
 > Christian
            
             |  |  | 
  Peter Lauridsen (10-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Lauridsen
 | 
 Dato :  10-11-11 04:59
 | 
 |  | On Nov 6, 7:19 pm, "HEME" <n...@email.com> wrote:
 > Jeg er slet ikke sikker på at artiklen er rigitigt fortolket. Lystsejlere i
 > DK (og formodentlig resten af EU) er ikke underlagt søfartlovgivningen andet
 > end på ganske få punkter fx. antallet af redningsveste ombord. Således er en
 > lystsejler ikke forpligtet til at føre logbog. I henhold til international
 > søfartslovgivning er ethvert fartøj at betragte som værende en del af det
 > land for hvilket det fører flag, hvorfor et dansk fartøj er dansk
 > terroritorium og underlagt dansk lovgivning. således mener jeg ikke at
 > franskmændenen kan kræve særlig til opfyldt for at kunne besejle franske
 > farvande,
 
 Fritidsfart'jer skal i Danmark overholde bestemmelserne i Meddelelser
 fra Soefartsstyrelsen F, der er udstedt i medfoer af Lov om sikkerhed
 til soes. Bekendtgoerelse om anvendelse af lov om sikkerhed til soes
 paa udenlandske skibe saetter Meddeleler F i kraft over for
 udenlandske fritidsfartoejer, der anloeber danske havne.
 
 Det er i henhold til havretskonventionen (Law of the Sea) tilladt
 udenlandske skibe uskadelig passage gennem farvande tilhoerende
 stater, der har tiltraadt havretskonventionen, men anloeber et skib en
 fremmed havn, er det underlagt det fremmede lands lovgivning.
 
 Alle stater kan haandhaeve nationale regler over for skibe, der
 anloeber statens havne, Derfor har man internationale konventioner for
 erhvervsskibe i intennational fart (SOLAS, TONNAGE, LL, STCW, MARPOL,
 COLREG m.fl,) saa disse kan sejle internationalt uden at skulle
 ombygges eller nyudrustes ved hvert havneanloeb.
 
 Hilsen Peter
 
 
 |  |  | 
  HEME (10-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HEME
 | 
 Dato :  10-11-11 16:46
 | 
 |  | 
 "Peter Lauridsen" <plau@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:d1062892-79d0-4661-9a50-f69ae2808d94@k38g2000pro.googlegroups.com...
 On Nov 6, 7:19 pm, "HEME" <n...@email.com> wrote:
 > Jeg er slet ikke sikker på at artiklen er rigitigt fortolket. Lystsejlere
 > i
 > DK (og formodentlig resten af EU) er ikke underlagt søfartlovgivningen
 > andet
 > end på ganske få punkter fx. antallet af redningsveste ombord. Således er
 > en
 > lystsejler ikke forpligtet til at føre logbog. I henhold til international
 > søfartslovgivning er ethvert fartøj at betragte som værende en del af det
 > land for hvilket det fører flag, hvorfor et dansk fartøj er dansk
 > terroritorium og underlagt dansk lovgivning. således mener jeg ikke at
 > franskmændenen kan kræve særlig til opfyldt for at kunne besejle franske
 > farvande,
 
 Fritidsfart'jer skal i Danmark overholde bestemmelserne i Meddelelser
 fra Soefartsstyrelsen F, der er udstedt i medfoer af Lov om sikkerhed
 til soes. Bekendtgoerelse om anvendelse af lov om sikkerhed til soes
 paa udenlandske skibe saetter Meddeleler F i kraft over for
 udenlandske fritidsfartoejer, der anloeber danske havne.
 
 Det er i henhold til havretskonventionen (Law of the Sea) tilladt
 udenlandske skibe uskadelig passage gennem farvande tilhoerende
 stater, der har tiltraadt havretskonventionen, men anloeber et skib en
 fremmed havn, er det underlagt det fremmede lands lovgivning.
 
 Alle stater kan haandhaeve nationale regler over for skibe, der
 anloeber statens havne, Derfor har man internationale konventioner for
 erhvervsskibe i intennational fart (SOLAS, TONNAGE, LL, STCW, MARPOL,
 COLREG m.fl,) saa disse kan sejle internationalt uden at skulle
 ombygges eller nyudrustes ved hvert havneanloeb.
 
 Hilsen Peter
 
 Kunne du ikke uddybe hvad du mener (vil) med dit indlæg? Jeg forstår det
 ikke helt, er du uenig med mig?.
 Jeg ser blot nednestående.
 Vedr. 1. afsnit Det er jo fx. meget lidt der er dikteret om sikkerhed til
 søs ift. lystsejlere (rednings veste til alle ombord)
 2. afsnit berettiger i franskmændene noget ift. almindelige lystsejlere.
 3. afsnit Ja, med de nationale regler, omend jeg ville mene (jeg ved det
 ikke) at reglerne i EU nok skal afstemmes med andre EU lande, tænk fx.
 kanalsejlads. Og du gentager så de internationale konventioner der gælder
 for erhvervsskibe (ikke lystbåde)
 
 mvh
 HEME
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Lauridsen (10-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Lauridsen
 | 
 Dato :  10-11-11 18:48
 | 
 |  | On 11月10æ—¥, 下åˆ11時46分, "HEME" <n...@email.com> wrote:
 ....
 > Kunne du ikke uddybe hvad du mener (vil) med dit indlæg? Jeg forstår det
 > ikke helt, er du uenig med mig?.
 ....
 
 Foerst en rettelse til mit indlaeg. Der skulle have staaet
 "Meddelelser fra Soefartsstyrelsen L" (ikke "F").
 Meddelelser L gennemfoerer EU direktiv om fritidsfartoejer og samlede
 gaeldende nationale regler for fritidsfartoejer.
 
 Hvad jeg mener er, at Frankrig er i sin gode ret til at haandhaeve
 franske regler over for udenlandske fritidsfartoejer i fransk havn.
 
 Du skriver, at i danske regler for fritidsfartoejer, er der meget
 lidt, der har med sikkerhed at goere.
 Det er ikke korrekt. Alle skibe er omfattet af lov om sikkerhed stil
 soes. Loven foreskriver, at ethvert skib skal vaere egnet til sit
 formaal, vaere udrustet og bemandet til den forestaaenderejse, maa
 ikke forurene, og der skal vaere en foerer om bord. For
 fritidsfartoejer bygget foer 16. juli 1998 (fritidsfartoejsdirektivets
 ikrafttraeden), er der kun faa detaljerede regler (redningsveste,
 kogeapparater, lanterner), men det betyder ikke, at faartoejerne ikke
 skal overholde lovens generelle krav. Ved fortolkning af loven boer
 man skele til reglerne for udlejningsfartoejer og Soesportens
 Sikkerhedsraads anbefalinger. Endvidere har IMO udsendt anbefalinger
 om udrustning til fartoejer, der ikke er omfattet af detaljerede
 regler, og som foretager laengere soerejser.
 
 Hilsen Peter  (fra Taiwan)
 
 
 |  |  | 
  HEME (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HEME
 | 
 Dato :  11-11-11 16:51
 | 
 |  | 
 "Peter Lauridsen" <plau@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:118fc40f-a40e-415f-875e-3644a728bb92@k38g2000pro.googlegroups.com...
 On 11?10?, ??11?46?, "HEME" <n...@email.com> wrote:
 ....
 > Kunne du ikke uddybe hvad du mener (vil) med dit indlæg? Jeg forstår det
 > ikke helt, er du uenig med mig?.
 ....
 
 >Foerst en rettelse til mit indlaeg. Der skulle have staaet
 >"Meddelelser fra Soefartsstyrelsen L" (ikke "F").
 >Meddelelser L gennemfoerer EU direktiv om fritidsfartoejer og samlede
 >gaeldende nationale regler for fritidsfartoejer.
 
 Det er EU reglerne om lystbådes udstyr og indretning, hvorfra jeg så påstår
 at Frankrig ikke kan kræve noget udover disse regler, men altså jeg er ikke
 jurist så derfor min tvivl.
 
 
 >Hvad jeg mener er, at Frankrig er i sin gode ret til at haandhaeve
 >franske regler over for udenlandske fritidsfartoejer i fransk havn.
 
 >Du skriver, at i danske regler for fritidsfartoejer, er der meget
 >lidt, der har med sikkerhed at goere.
 
 Jeg tillod mig at sondrer mellem Danske regler og EU reglerne men indser at
 de er de samme.
 
 >Det er ikke korrekt. Alle skibe er omfattet af lov om sikkerhed stil
 >soes. Loven foreskriver, at ethvert skib skal vaere egnet til sit
 >formaal, vaere udrustet og bemandet til den forestaaenderejse, maa
 >ikke forurene, og der skal vaere en foerer om bord. For
 >fritidsfartoejer bygget foer 16. juli 1998 (fritidsfartoejsdirektivets
 >ikrafttraeden), er der kun faa detaljerede regler (redningsveste,
 >kogeapparater, lanterner), men det betyder ikke, at faartoejerne ikke
 >skal overholde lovens generelle krav. Ved fortolkning af loven boer
 >man skele til reglerne for udlejningsfartoejer og Soesportens
 >Sikkerhedsraads anbefalinger. Endvidere har IMO udsendt anbefalinger
 >om udrustning til fartoejer, der ikke er omfattet af detaljerede
 >regler, og som foretager laengere soerejser.
 
 >Hilsen Peter  (fra Taiwan)
 
 Jeg håber at mine få kommentarer kan læses.
 
 mvh
 HEME
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Lauridsen (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Lauridsen
 | 
 Dato :  11-11-11 19:11
 | 
 |  | On 11月11æ—¥, 下åˆ11時50分, "HEME" <n...@email.com> wrote:
 ....
 > >Meddelelser L gennemfoerer EU direktiv om fritidsfartoejer [i Danmark] og samlede
 > >gaeldende [danske] nationale regler for fritidsfartoejer.
 >
 > Det er EU reglerne om lystbådes udstyr og indretning, hvorfra jeg så påstår
 > at Frankrig ikke kan kræve noget udover disse regler, men altså jeg er ikke
 > jurist så derfor min tvivl.
 ....
 
 EU direktiv om fritidsfartoejer er et indremarkedsdirektiv og gaelder
 alene paa markedsfoeringstidspunktet, dvs. ved foerste salg af et
 fritidsfartoej.
 Direktivet indeholder krav til konstruktion af fartoejet, men saa godt
 som ingen udstyrskrav, f.eks. kraeves der plads til at anbringe en
 redningsflaade, men der kraeves ikke en redninsflaade.
 Frankrig kan derfor godt stille udstyrskrav til et udenlandsk
 fritidsfartoej i fransk havn. Formaalet med udstyrsregler er jo at
 sikre menneskeliv og forhindre forurening. Udenlandske fritidssejlere
 er jo ogsaa mennesker.
 
 Mhv Peter
 
 
 |  |  | 
 |  |