/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Henrik B. (30-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-10-11 14:18

>> Eque skrev i meddelelsen
>> news:4eabb172$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> http://bil.guide.dk/Van%20%26%20varebil/Ford/Bilorganisationer/Crashtest/Pickup_f%C3%
> A5r_topkarakter_i_crashtest_2587819?utm_source=jp_midt&utm_medium=teaser&utm_campaign=right_article&rf=jp

Sjovt at den tidligere FDM-ansatte, Leif Nielsen, har et helt andet syn på,
hvordan det ser ud med bilernes sikkerhed:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1646382.ece

Viser endnu engang, at EuroNCAP er hat og briller!

--
S till
A live
A nd
B reathing


alexbo (30-10-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-10-11 14:30

"Henrik B." skrev

> Sjovt at den tidligere FDM-ansatte

En "tidligere FDM-ansat", så kan det ikke blive bedre, næppe nogen ved bedre
end en tidligere FDM ansat.

Personligt kan jeg ikke noget mærkeligt i at man justerer og ændrer kravene.

"Fra 2009 har Euro NCAP implementeret et nyt evalueringssystem, hvor såvel
fodgænger- som barnesikkerhed tæller med i et samlet resultat sammen med den
generelle passagerbeskyttelse for voksne og en vurdering af bilens
sikkerhedssystemer."

mvh
Alex Christensen




Henrik B. (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-10-11 09:06

> "alexbo" skrev i meddelelsen
> news:4ead516a$0$284$14726298@news.sunsite.dk...
>> Sjovt at den tidligere FDM-ansatte
>
> En "tidligere FDM-ansat", så kan det ikke blive bedre, næppe nogen ved
> bedre end en tidligere FDM ansat.

Nu er FDM jo netop én af de bilistorganisationer, som er medlem af
EuroNCAP...såååeeehh!

> Personligt kan jeg ikke noget mærkeligt i at man justerer og ændrer
> kravene.

Heller ikke jeg, så længe der er tale om skærpelser! Her er der netop tale
om væsentlige lempelser i kravene (side- og frontalkollision).

--
S till
A live
A nd
B reathing


alexbo (31-10-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-10-11 09:57

"Henrik B." skrev

>>> Sjovt at den tidligere FDM-ansatte

> Nu er FDM jo netop én af de bilistorganisationer, som er medlem af
> EuroNCAP...såååeeehh!

Såååeeehh hvad?
FDM og en tidligere ansat mener åbenbart noget forskelligt og hvad så?

At du mener et eller andet er fint nok, men dit argument er at en tidligere
FDM ansat mener det, og så må det sandelig være det rigtigt.

Han er måske "tidligere" fordi han var for dum til FDM.


mvh
Alex Christensen


Jørgen Nielsen (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 31-10-11 15:27

alexbo skrev den 31-10-2011:
> "Henrik B." skrev
>
>>>> Sjovt at den tidligere FDM-ansatte
>
>> Nu er FDM jo netop én af de bilistorganisationer, som er medlem af
>> EuroNCAP...såååeeehh!
>
> Såååeeehh hvad?
> FDM og en tidligere ansat mener åbenbart noget forskelligt og hvad så?
>
> At du mener et eller andet er fint nok, men dit argument er at en tidligere
> FDM ansat mener det, og så må det sandelig være det rigtigt.
>
> Han er måske "tidligere" fordi han var for dum til FDM.

Hmm... jeg tror mere det er alder eller fordi han ikke er dum nok.
Hvis jeg husker rigtigt har han selv haft en plads i EuroNCAP.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]



alexbo (31-10-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-10-11 15:51

"Jørgen Nielsen" skrev

> Hmm... jeg tror mere det er alder eller fordi han ikke er dum nok.
> Hvis jeg husker rigtigt har han selv haft en plads i EuroNCAP.

Så nogen har ændret på tingene efter han er holdt op, det er noget skidt det
ved vi godt, der er ingen pensionister der bryder sig om at se at nogen
ændrer på det de har arbejdet med hele livet, det kan ikke blive bedre, kun
værre..

Jeg har rent faktisk ikke den ringeste anelse om beregningen og vægtningen
af de forskellige test i EuroNCAP, og bortset fra at det er blevet ringere,
så bliver man ikke klogere af denne tråd.

Henrik mener at EuroNCAP er hat og briller, fuldstændig værdiløst.
Det gør han fordi en tidligere FDM mand/ pensioneret EuroNCAPmand mener hans
efterfølgere har ændret tingene til det værre.
Såååeeehh det giver jeg ikke ret meget for.

mvh
Alex Christensen


Henrik B. (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-10-11 16:06

> "alexbo" skrev i meddelelsen
> news:4eaeb5ea$0$290$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har rent faktisk ikke den ringeste anelse om beregningen og vægtningen
> af de forskellige test i EuroNCAP, og bortset fra at det er blevet
> ringere, så bliver man ikke klogere af denne tråd.
>
> Henrik mener at EuroNCAP er hat og briller, fuldstændig værdiløst.
> Det gør han fordi en tidligere FDM mand/ pensioneret EuroNCAPmand mener
> hans efterfølgere har ændret tingene til det værre.
> Såååeeehh det giver jeg ikke ret meget for.

Dine indlæg havde nok mere værdi, hvis du gad ulejlige dig med, at læse
artikler i de angivne links. Så ville du også vide mere om, hvad det er du
sidder og "kloger" dig på!

--
S till
A live
A nd
B reathing


alexbo (31-10-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-10-11 16:29

"Henrik B." skrev

> Dine indlæg havde nok mere værdi, hvis du gad ulejlige dig med, at læse
> artikler i de angivne links. Så ville du også vide mere om, hvad det er du
> sidder og "kloger" dig på!

Næh jeg læser det du skriver og du skriver at EuroNCAP er hat og briller, og
den eneste begrundelse er at en tidligere FDM-mand mener at nogen af kravene
er sænket.
FDM er tilsyneladene godt tilfreds med de nye krav.

Fordi nogen krav er sænket og andre krav er indført er det hele noget lort,
det er da direkte tåbeligt.
Jeg synes der er noget logik i at man ændrer vægtningen i takt med nye krav
og metoder indføres.

mvh
Alex Christensen




Henrik B. (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-10-11 16:31

> "alexbo" skrev i meddelelsen
> news:4eaebeba$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
>> Dine indlæg havde nok mere værdi, hvis du gad ulejlige dig med, at læse
>> artikler i de angivne links. Så ville du også vide mere om, hvad det er
>> du sidder og "kloger" dig på!
>
> Næh jeg læser det du skriver og du skriver at EuroNCAP er hat og briller,
> og den eneste begrundelse er at en tidligere FDM-mand mener at nogen af
> kravene er sænket.
> FDM er tilsyneladene godt tilfreds med de nye krav.

Ergo er dine ytringer i sagen, for mit vedkommende, ligegyldige...

--
S till
A live
A nd
B reathing


Jørgen Nielsen (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 31-10-11 19:45

alexbo skrev den 31-10-2011:
> "Jørgen Nielsen" skrev
>
>> Hmm... jeg tror mere det er alder eller fordi han ikke er dum nok.
>> Hvis jeg husker rigtigt har han selv haft en plads i EuroNCAP.
>
> Så nogen har ændret på tingene efter han er holdt op, det er noget skidt det
> ved vi godt, der er ingen pensionister der bryder sig om at se at nogen
> ændrer på det de har arbejdet med hele livet, det kan ikke blive bedre, kun
> værre..
Det må vel være inden, for han sluttede der i 2010
http://www.euroncap.dk/

Ændriger kan være både forbedringer og forringelser. Her ser det ud til
at være begge dele.

> Jeg har rent faktisk ikke den ringeste anelse om beregningen og vægtningen af
> de forskellige test i EuroNCAP, og bortset fra at det er blevet ringere, så
> bliver man ikke klogere af denne tråd.

At "11 ud af 12 biler får topkarakteren fem stjerner", siger mig at
bilproducenterne har for lidt at stræbe efter og det er ved at være
sådan, at selv de små sardindåser kan få 5 sterner.

> Henrik mener at EuroNCAP er hat og briller, fuldstændig værdiløst.
Hvor ser du det for jeg kan ikke finde det.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]



alexbo (31-10-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-10-11 21:59

"Jørgen Nielsen" skrev

>> Henrik mener at EuroNCAP er hat og briller, fuldstændig værdiløst.
> Hvor ser du det for jeg kan ikke finde det.

Det er selvfølgelig muligt Henrik har slettet sit indlæg, så nye læsere ikke
ser det, men ellers skulle det ikke være svært at finde.

Henrik B kl:14.18
"Viser endnu engang, at EuroNCAP er hat og briller!"

"Fuldstændig værdiløst" er min oversættelse for at vise hvad jeg oversætter
det til, det kunne jo være at Henrik mener at "hat og briller" er skidegodt,
men jeg regner det for det modsatte, værdiløst.
Hvad tror du der menes med "Viser endnu engang, at EuroNCAP er hat og
briller!"

Jeg mener at når man i en bilgruppe påstår at EuroNCAP er værdiløst bør man
kunne redegøre for sit synspunkt.
Men det kan Henrik ikke og det er så det, det er ikke vigtigt jeg ville bare
ikke lade det pladder stå alene.

mvh
Alex Christensen


Henrik B. (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-10-11 22:30

> "alexbo" skrev i meddelelsen
> news:4eaf0c28$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Henrik mener at EuroNCAP er hat og briller, fuldstændig værdiløst.
>> Hvor ser du det for jeg kan ikke finde det.
>
> Det er selvfølgelig muligt Henrik har slettet sit indlæg, så nye læsere
> ikke ser det, men ellers skulle det ikke være svært at finde.
>
> "Fuldstændig værdiløst" er min oversættelse for at vise hvad jeg
> oversætter det til, det kunne jo være at Henrik mener at "hat og briller"
> er skidegodt, men jeg regner det for det modsatte, værdiløst.
> Hvad tror du der menes med "Viser endnu engang, at EuroNCAP er hat og
> briller!"

Prøv med "useriøs", i stedet for dine egne formodninger!

> Jeg mener at når man i en bilgruppe påstår at EuroNCAP er værdiløst bør
> man kunne redegøre for sit synspunkt.
> Men det kan Henrik ikke og det er så det, det er ikke vigtigt jeg ville
> bare ikke lade det pladder stå alene.

Hvis du gad at læse den fucking artikel, så var vi fri for dit pladder!

--
S till
A live
A nd
B reathing


Jørgen Nielsen (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 31-10-11 22:37

alexbo skrev den 31-10-2011:
> "Jørgen Nielsen" skrev
>
>>> Henrik mener at EuroNCAP er hat og briller, fuldstændig værdiløst.
>> Hvor ser du det for jeg kan ikke finde det.
>
> Det er selvfølgelig muligt Henrik har slettet sit indlæg, så nye læsere ikke
> ser det, men ellers skulle det ikke være svært at finde.
>
> Henrik B kl:14.18
> "Viser endnu engang, at EuroNCAP er hat og briller!"
Beklager... det var mig der ikke havde ledt grundigt nok.

Jeg tror at EuroNCAP, samt mange andre tiltag har en stor del af æren
for at sikkerhedden har nået det nuværende niveau, men ser gerne at det
bliver endnu bedre og kan derfor ikke lige tilslutte mig "at EuroNCAP
er hat og briller!".

> "Fuldstændig værdiløst" er min oversættelse for at vise hvad jeg oversætter
> det til, det kunne jo være at Henrik mener at "hat og briller" er skidegodt,
> men jeg regner det for det modsatte, værdiløst.
> Hvad tror du der menes med "Viser endnu engang, at EuroNCAP er hat og
> briller!"
>
> Jeg mener at når man i en bilgruppe påstår at EuroNCAP er værdiløst bør man
> kunne redegøre for sit synspunkt.
Jeg opfatter det som at argumentet er det der er fremført i artiklen
som Henrik henviser til.

> Men det kan Henrik ikke og det er så det, det er ikke vigtigt jeg ville bare
> ikke lade det pladder stå alene.
Ok... men pas på blodtrykket.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste