/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fagforeninger begærer Saab konkurs
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 12-09-11 13:42

Fra: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive begæret konkurs af de svenske
fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.


/Hans

 
 
Jan Vennike (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 12-09-11 07:05

On 12 Sep., 14:41, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> Fra:http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive beg ret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
> /Hans

Dog vil de trække begæringen tilbage, hvis SAAB får godkendt
betalingsstandsningen ifølge: http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2543195.ece
- lad os håbe det går, i alsidighedens navn - men er bange for at det
går galt for SAAB

/Jan

KASO (12-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-09-11 14:12


"Jan Vennike" <nospam@vennike.dk> skrev i meddelelsen
news:ad0bb0ac-6dc8-4b50-812c-2e9a06a0a48a@u10g2000yqk.googlegroups.com...
On 12 Sep., 14:41, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> Fra:http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive beg ret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
> /Hans

Dog vil de trække begæringen tilbage, hvis SAAB får godkendt
betalingsstandsningen ifølge:
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2543195.ece

------------------------------------------------------------------------------------------

Det er nok ikke så sandsynligt - de har allerede fået afslag en gang, og det
er vanskeligt at se, hvad de skulle få ud af at anke.

------------------------------------------------------------------------------------------

- lad os håbe det går, i alsidighedens navn - men er bange for at det
går galt for SAAB

/Jan

------------------------------------------------------------------------------------------

Det vil være fint for alsidigheden, men alt peger på, at det blot trækker
pinen endnu længere, så gælden stiger yderligere.


KASO (12-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-09-11 14:06


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
newsvr67dodk10hd5ge70l6i52o8t2us0aj9@4ax.com...
> Fra: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive begæret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
>
> /Hans

Tjah - Victor Muller forsøger jo ellers sit sædvanlige cirkus med at påstå,
at nye penge er "lige om hjørnet" - denne gang i form af et lån fra
kinesiske Youngman. Oftest viser det sig jo, at der ikke kommer penge - men
så har han jo trukket pinen ud lidt længere. Jeg kan godt forstå, at den ene
fagforening nu er blevet træt af det og giver op.

Sjovt nok har Victor Muller jo fået trukket 15-16 millioner ud til sig
selv - og anbragt dem i skattely. Men han bør vel også aflønnes behørigt for
at sikre, at så mange mennesker/firmaer har så mange penge til gode hos
Saab..... :-|


Martin Bak (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 12-09-11 14:09


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
newsvr67dodk10hd5ge70l6i52o8t2us0aj9@4ax.com...
> Fra: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive begæret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
>
Tænk at den var hele 2 timer om at nå herind... Men som de fleste andre
medier, refererer også DR et telegram fra Ritzau, som ikke er helt loyalt
overfor pressemeddelelsen. F.eks. er det ikke korrekt at medarbejderne ikke
har fået løn i flere måneder, ligesom det faktisk ikke er alle de berørte
fagforeninger der står bag ønsket om konkursbegæringen, og selv de der gør,
betoner kraftigt at der kan være flere udveje for SAAB.

Pressemeddelelsen kan læses her:
http://www.unionen.se/Templates/News____63903.aspx

Og en lidt mere nuanceret beskrivelse af situationen end den Ritzau
fremstiller, kan bl.a. læses her:
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2543195.ece

--
Martin
http://www.martinbak.dk



KASO (12-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-09-11 14:22


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4e6e0465$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> newsvr67dodk10hd5ge70l6i52o8t2us0aj9@4ax.com...
>> Fra: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
>> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive begæret konkurs af de svenske
>> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>>
>>
> Tænk at den var hele 2 timer om at nå herind... Men som de fleste andre
> medier, refererer også DR et telegram fra Ritzau, som ikke er helt loyalt
> overfor pressemeddelelsen. F.eks. er det ikke korrekt at medarbejderne
> ikke har fået løn i flere måneder, ligesom det faktisk ikke er alle de
> berørte fagforeninger der står bag ønsket om konkursbegæringen, og selv de
> der gør, betoner kraftigt at der kan være flere udveje for SAAB.

Det er ikke første gang, at fagforeningerne har måttet true med
konkursbegæring for at medarbejderne kunne få deres løn. Denne gang er det
blot ikke lykkedes Victor Muller at finde flere, der ville poste penge i
Saab, så han kunne købe sig en måned mere. Så det er flere måneder,
medarbejderne ikke har fået deres løn_til_tiden_, men det er første gang, at
de er nået så langt hen i måneden uden at få pengene.

Skulle Victor Mullers anke over afslaget på betalingsstandsningen lykkes,
kan medarbejderne få deres løn fra det svenske svar på Lønmodtagernes
Garantifond - dvs. at skatteyderne betaler for lønnen og derfor er
konkursbegæringen ikke længere nødvendig. Det er iøvrigt samme resultat, som
kommer ud af konkursbegæringen - at lønnen betales af offentlige midler, men
for at det kan ske, skal begæringen indsendes inden en bestemt frist -
ellers fortabes retten. Fagforeningerne havde derfor reelt ikke noget valg.


Martin Bak (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 12-09-11 14:31


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4e6e078c$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:4e6e0465$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> newsvr67dodk10hd5ge70l6i52o8t2us0aj9@4ax.com...
>>> Fra: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
>>> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive begæret konkurs af de svenske
>>> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>>>
>>>
>> Tænk at den var hele 2 timer om at nå herind... Men som de fleste andre
>> medier, refererer også DR et telegram fra Ritzau, som ikke er helt loyalt
>> overfor pressemeddelelsen. F.eks. er det ikke korrekt at medarbejderne
>> ikke har fået løn i flere måneder, ligesom det faktisk ikke er alle de
>> berørte fagforeninger der står bag ønsket om konkursbegæringen, og selv
>> de der gør, betoner kraftigt at der kan være flere udveje for SAAB.
>
> Det er ikke første gang, at fagforeningerne har måttet true med
> konkursbegæring for at medarbejderne kunne få deres løn. Denne gang er det
> blot ikke lykkedes Victor Muller at finde flere, der ville poste penge i
> Saab, så han kunne købe sig en måned mere. Så det er flere måneder,
> medarbejderne ikke har fået deres løn_til_tiden_, men det er første gang,
> at de er nået så langt hen i måneden uden at få pengene.
>
> Skulle Victor Mullers anke over afslaget på betalingsstandsningen lykkes,
> kan medarbejderne få deres løn fra det svenske svar på Lønmodtagernes
> Garantifond - dvs. at skatteyderne betaler for lønnen og derfor er
> konkursbegæringen ikke længere nødvendig. Det er iøvrigt samme resultat,
> som kommer ud af konkursbegæringen - at lønnen betales af offentlige
> midler, men for at det kan ske, skal begæringen indsendes inden en bestemt
> frist - ellers fortabes retten. Fagforeningerne havde derfor reelt ikke
> noget valg.
Det ændrer ikke ved, at Ritzau-telegrammet, og dermed den historie Hans
indledningsvis linker til, er behæftet med usandheder. Det er selvfølgelig
ikke Hans' skyld, men jeg regnede med at det ville blive postet her, og var
egentlig overrasket over at der gik så længe

--
Martin
http://www.martinbak.dk



Henrik B. (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-09-11 14:28

> "Martin Bak" skrev i meddelelsen
> news:4e6e0465$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
> Tænk at den var hele 2 timer om at nå herind... Men som de fleste andre
> medier, refererer også DR et telegram fra Ritzau,

Intet nyt i det...

> som ikke er helt loyalt overfor pressemeddelelsen. F.eks. er det ikke
> korrekt at medarbejderne ikke har fået løn i flere måneder, ligesom det
> faktisk ikke er alle de berørte fagforeninger der står bag ønsket om
> konkursbegæringen, og selv de der gør, betoner kraftigt at der kan være
> flere udveje for SAAB.

Rent faktisk rådede lokalafdelingen af fagforeningen, til at afvente. Men
hovedkontoret i Stockholm valgte alligevel at indlede konkursbegæringen (som
det vil tage 5-6 uger at behandle).
I øvrigt er der idag indgået en aftale om teknologi-deling, af den Saab's
nye PhoeniX platform, som giver Saab 70 Mio. SEK.

--
S till
A live
A nd
B reathing


KASO (12-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-09-11 15:23


"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4e6e0912$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Martin Bak" skrev i meddelelsen
>> news:4e6e0465$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>> Tænk at den var hele 2 timer om at nå herind... Men som de fleste andre
>> medier, refererer også DR et telegram fra Ritzau,
>
> Intet nyt i det...
>
>> som ikke er helt loyalt overfor pressemeddelelsen. F.eks. er det ikke
>> korrekt at medarbejderne ikke har fået løn i flere måneder, ligesom det
>> faktisk ikke er alle de berørte fagforeninger der står bag ønsket om
>> konkursbegæringen, og selv de der gør, betoner kraftigt at der kan være
>> flere udveje for SAAB.
>
> Rent faktisk rådede lokalafdelingen af fagforeningen, til at afvente. Men
> hovedkontoret i Stockholm valgte alligevel at indlede konkursbegæringen
> (som det vil tage 5-6 uger at behandle).
> I øvrigt er der idag indgået en aftale om teknologi-deling, af den Saab's
> nye PhoeniX platform, som giver Saab 70 Mio. SEK.
>

Som jeg læser det, er det 70mio. Euro, men endnu engang er det
luftkasteller, eftersom aftalen ikke er godkendt. Den slags luftkasteller
har Victor Muller jo kastet rundt med hver gang det brændte på, så han kunne
holde kreditorerne hen med snak. Tilsvarende påstod han jo også, at han
havde lønningerne stående klar på en konto - lige indtil de skulle
udbetales, så var der sjovt nok ingen penge.

Forhåbentlig stopper Victor Mullers gældscirkus nu. Måske kan der så opstå
noget brugbart af asken, men det er tvivlsomt - historien in mente....


Jensen (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 12-09-11 07:36

On 12 Sep., 15:30, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Det ndrer ikke ved, at Ritzau-telegrammet, og dermed den historie Hans
> indledningsvis linker til, er beh ftet med usandheder. Det er selvf lgelig
> ikke Hans' skyld, men jeg regnede med at det ville blive postet her, og var
> egentlig overrasket over at der gik s l nge

Ikke alle mennesker har tid/råd til at leve som en boheme med for
meget fritid og for lidt talent.
Nogle skal jo arbejde...

Jensen (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 12-09-11 07:07

On 12 Sep., 14:41, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> Fra:http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive beg ret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
> /Hans

De kinesiske investorer kæmper jo indædt om at få lov til at tilføre
milliarder, ja billioner af euro til verdens største og mest moderne
bilfabrik.

Nå, men det har jo intet med Saab at gøre...

Jensen (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 12-09-11 07:12

On 12 Sep., 14:41, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> Fra:http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive beg ret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
> /Hans

På den anden side, tror jeg ikke, at Saab er umulig at redde.
Havde de været helt umulige, havde Karsten Ree vel investeret 5-600
millioner, han kunne føje til listen over kuldsejlede projekter.

Martin Sorensen (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin Sorensen


Dato : 12-09-11 21:55

On 12/09/2011 13:41, Hans Kjaergaard wrote:
> Fra: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/09/12/133350.htm
> Bilfabrikken Saab Automomobil vil blive begæret konkurs af de svenske
> fagforeninger, oplyser de i en pressemeddelelse.
>
>
> /Hans
Disclaimer: Jeg glæder mig ikke specielt, men

- det er i mine øjne ca 15-20 år siden noget voldsomt interessant er
kommet ud af SAAB. En spændende fortid sælger ikke ret meget i dag.

- de har ikke (og har ikke i mange år haft) tilstrækkeligt volumen, og
er heller ikke på samme måde som BMW et "premium brand" der kan få en
højere indtjening på hver bil - og BMWs produktion er SVJV nogle gange
større end SAABs nogensinde har haft udsigt til at være.

- der er voldsom overkapacitet i europæisk bilproduktion. 25-30%? Man
kunne lukke Opel/Vauxhall (eller Ford, vælg selv) uden der blev mangel
på biler.

- forbrugerne er pga krise til mindre biler end for få år siden.

På den baggrund skal man være meget optimistisk for at se mulighederne
for SAAB - men der er vel også købere til græske statsobligationer

/Martin

Henrik B. (13-09-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-09-11 09:25

> "Martin Sorensen" skrev i meddelelsen
> news:4e6e718d$0$32029$a729d347@news.telepac.pt...
> - det er i mine øjne ca 15-20 år siden noget voldsomt interessant er
> kommet ud af SAAB. En spændende fortid sælger ikke ret meget i dag.

Jeg mener at både den nye 9-5 og 9-4X er vældig interessante biler.
Ligesom det jo er planen at lancere en mindre Saab 9-2. Desuden arbejder
Saab på flere spændende projekter, heriblandt elektrisk firehjulstræk.

> højere indtjening på hver bil - og BMWs produktion er SVJV nogle gange
> større end SAABs nogensinde har haft udsigt til at være.

Med introduktion på det kinesiske (og russiske) marked, er der basis for en
langt større produktion, end i dag.

> - der er voldsom overkapacitet i europæisk bilproduktion. 25-30%? Man
> kunne lukke Opel/Vauxhall (eller Ford, vælg selv) uden der blev mangel på
> biler.

Det har så ikke så meget at gøre med, om der er plads til Saab eller ej.

> - forbrugerne er pga krise til mindre biler end for få år siden.

Måske hvis man kigger i sin egen navle (Danmark). Andre steder i verden
sælges stadig bunker af store/større biler.

--
S till
A live
A nd
B reathing


KASO (13-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-09-11 10:18


"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4e6f1398$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Martin Sorensen" skrev i meddelelsen
>> news:4e6e718d$0$32029$a729d347@news.telepac.pt...
>> - det er i mine øjne ca 15-20 år siden noget voldsomt interessant er
>> kommet ud af SAAB. En spændende fortid sælger ikke ret meget i dag.
>
> Jeg mener at både den nye 9-5 og 9-4X er vældig interessante biler.

Det er blot biler, der befinder sig i vigende segmenter. 9-5 forsøger sig i
"premium" segmentet, men mærket har ikke status til det - specielt ikke
efter de seneste, turbulente år.

> Ligesom det jo er planen at lancere en mindre Saab 9-2. Desuden arbejder
> Saab på flere spændende projekter, heriblandt elektrisk firehjulstræk.

Saab har altid mange spændende projekter, hvis de selv skal sige det. Det er
blot ikke så mange af dem, der nogensinde når produktion.....

>
>> højere indtjening på hver bil - og BMWs produktion er SVJV nogle gange
>> større end SAABs nogensinde har haft udsigt til at være.
>
> Med introduktion på det kinesiske (og russiske) marked, er der basis for
> en langt større produktion, end i dag.

Det kræver, at man kan sælge bilerne - ikke just noget, der er gået
strålende på andre markeder, så hvorfor skulle det gå bedre i Kina og
Rusland?

>
>> - der er voldsom overkapacitet i europæisk bilproduktion. 25-30%? Man
>> kunne lukke Opel/Vauxhall (eller Ford, vælg selv) uden der blev mangel på
>> biler.
>
> Det har så ikke så meget at gøre med, om der er plads til Saab eller ej.

Det har alt at gøre med, om der er plads til Saab, for hvis Saab ikke kan
holde en rentabel produktion (hvilket de reelt ikke har kunnet i mange år),
så stiger gælden blot.....

>
>> - forbrugerne er pga krise til mindre biler end for få år siden.
>
> Måske hvis man kigger i sin egen navle (Danmark). Andre steder i verden
> sælges stadig bunker af store/større biler.
>
Men stadig færre end tidligere - og det giver ikke mere plads til en
"forklædt Opel" med et dyrere prisskilt.....


Martin Sorensen (13-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin Sorensen


Dato : 13-09-11 11:20

On 13/09/2011 9:25, Henrik B. wrote:
>> "Martin Sorensen" skrev i meddelelsen
>> news:4e6e718d$0$32029$a729d347@news.telepac.pt...
>> - det er i mine øjne ca 15-20 år siden noget voldsomt interessant er
>> kommet ud af SAAB. En spændende fortid sælger ikke ret meget i dag.
>
> Jeg mener at både den nye 9-5 og 9-4X er vældig interessante biler.
> Ligesom det jo er planen at lancere en mindre Saab 9-2. Desuden arbejder
> Saab på flere spændende projekter, heriblandt elektrisk firehjulstræk.
>
>> højere indtjening på hver bil - og BMWs produktion er SVJV nogle gange
>> større end SAABs nogensinde har haft udsigt til at være.
>
> Med introduktion på det kinesiske (og russiske) marked, er der basis for
> en langt større produktion, end i dag.

Fint nok. Der er bare ikke sket så meget på det område endnu, og er det
realistisk at få f.eks BMW-priser sådan lige? For et mærke der er
ikke-eksiterende på de markeder i dag?
>
>> - der er voldsom overkapacitet i europæisk bilproduktion. 25-30%? Man
>> kunne lukke Opel/Vauxhall (eller Ford, vælg selv) uden der blev mangel
>> på biler.
>
> Det har så ikke så meget at gøre med, om der er plads til Saab eller ej.

Det har det jo nok alligevel. Der er grænser for hvor meget ekstra de
fleste (måske dig undtaget vil betale for at køre SAAB i stedet for
Opel/Ford/Renault, så hvis de store producenter er nødt til at sætte
prisen ned er SAAB også.
>
>> - forbrugerne er pga krise til mindre biler end for få år siden.
>
> Måske hvis man kigger i sin egen navle (Danmark). Andre steder i verden
> sælges stadig bunker af store/større biler.
>
Nu befinder min navle sig i Portugal. I hele Europa sælges der generelt
mindre biler end tidligere (mindre familier, ældre befolkning,
benzinpriser, ...). Selv amerikanerne køber mindre biler end før (selv
om SAAB i den sammenhæng stadig er ok).

/Martin

Henrik B. (13-09-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-09-11 12:45

> "Martin Sorensen" skrev i meddelelsen
> news:4e6f2e52$0$32012$a729d347@news.telepac.pt...
>> Med introduktion på det kinesiske (og russiske) marked, er der basis for
>> en langt større produktion, end i dag.
>
> Fint nok. Der er bare ikke sket så meget på det område endnu, og er det
> realistisk at få f.eks BMW-priser sådan lige? For et mærke der er
> ikke-eksiterende på de markeder i dag?

Der først fundet kinesisk of russisk distributionsnetværk i år, hvorfor der
naturligt ikke er sket så meget endnu.
Det det gør er, at øge Saabs produktionsvolume betragteligt. Det vil dermed
gøre produktionen rentabel. De kinesiske samarbejdspartnere har allerede
bekendtgjort, at de vil betale for 3 helt nye Saab-modeller, så Saab vil
komme op på 6 model-serier. Det er sådanne tiltag, som skal redde Saab på
sigt. To af disse modeller er rent faktisk større end Saab 9-5/9-4X, hvilket
er hvad man efterspørger i bl.a. Kina og Rusland.

>> Det har så ikke så meget at gøre med, om der er plads til Saab eller ej.
>
> Det har det jo nok alligevel. Der er grænser for hvor meget ekstra de
> fleste (måske dig undtaget vil betale for at køre SAAB i stedet for
> Opel/Ford/Renault, så hvis de store producenter er nødt til at sætte
> prisen ned er SAAB også.

Jeg tror ikke at du kan sammenligne sekmenterne. Kunderne til en Opel, Ford,
Renault er almindelige Hr. & Fru Leverpostej, hvor prisen betyder mere, end
i det syrere sekment.

>> Måske hvis man kigger i sin egen navle (Danmark). Andre steder i verden
>> sælges stadig bunker af store/større biler.
>
> Nu befinder min navle sig i Portugal. I hele Europa sælges der generelt
> mindre biler end tidligere (mindre familier, ældre befolkning,
> benzinpriser, ...). Selv amerikanerne køber mindre biler end før (selv om
> SAAB i den sammenhæng stadig er ok).

De mest solgte biler er stadig (igen!) de store benzinslugende pick-up'er, i
USA. Og som nævnt, sælges der store mængder store biler, i både Kina og
Rusland.
Når det så er sagt, så arbejdes der på højtryk i Trollhättan, på at få
El-biler, hybrider m.v. gjort klar til markedet.

--
S till
A live
A nd
B reathing


KASO (13-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-09-11 13:07


"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4e6f4272$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Martin Sorensen" skrev i meddelelsen
>> news:4e6f2e52$0$32012$a729d347@news.telepac.pt...
>>> Med introduktion på det kinesiske (og russiske) marked, er der basis for
>>> en langt større produktion, end i dag.
>>
>> Fint nok. Der er bare ikke sket så meget på det område endnu, og er det
>> realistisk at få f.eks BMW-priser sådan lige? For et mærke der er
>> ikke-eksiterende på de markeder i dag?
>
> Der først fundet kinesisk of russisk distributionsnetværk i år, hvorfor
> der naturligt ikke er sket så meget endnu.
> Det det gør er, at øge Saabs produktionsvolume betragteligt. Det vil
> dermed gøre produktionen rentabel. De kinesiske samarbejdspartnere har
> allerede bekendtgjort, at de vil betale for 3 helt nye Saab-modeller, så
> Saab vil komme op på 6 model-serier. Det er sådanne tiltag, som skal redde
> Saab på sigt. To af disse modeller er rent faktisk større end Saab
> 9-5/9-4X, hvilket er hvad man efterspørger i bl.a. Kina og Rusland.

Nu er det samarbejde stadig kun luftkasteller - ingen realiteter pt.

>
>>> Det har så ikke så meget at gøre med, om der er plads til Saab eller ej.
>>
>> Det har det jo nok alligevel. Der er grænser for hvor meget ekstra de
>> fleste (måske dig undtaget vil betale for at køre SAAB i stedet for
>> Opel/Ford/Renault, så hvis de store producenter er nødt til at sætte
>> prisen ned er SAAB også.
>
> Jeg tror ikke at du kan sammenligne sekmenterne. Kunderne til en Opel,
> Ford, Renault er almindelige Hr. & Fru Leverpostej, hvor prisen betyder
> mere, end i det syrere sekment.

Og for alle andre end dig, er Saab lige så meget "leverpostej", da den kun
er en Opel i lidt andet tøj - med en Fiat motor, hvis det skal være
diesel....
Derfor har Saab ikke flere muligheder end de nævnte...

>
>>> Måske hvis man kigger i sin egen navle (Danmark). Andre steder i verden
>>> sælges stadig bunker af store/større biler.
>>
>> Nu befinder min navle sig i Portugal. I hele Europa sælges der generelt
>> mindre biler end tidligere (mindre familier, ældre befolkning,
>> benzinpriser, ...). Selv amerikanerne køber mindre biler end før (selv om
>> SAAB i den sammenhæng stadig er ok).
>
> De mest solgte biler er stadig (igen!) de store benzinslugende pick-up'er,
> i USA. Og som nævnt, sælges der store mængder store biler, i både Kina og
> Rusland.
> Når det så er sagt, så arbejdes der på højtryk i Trollhättan, på at få
> El-biler, hybrider m.v. gjort klar til markedet.
>

Det kræver så, at man har penge til at betale medarbejdere og
leverandører....

Drømme er der nok af - realiteterne halter stadig....


Jensen (14-09-2011)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 14-09-11 08:33

On 13 Sep., 14:07, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> Drømme er der nok af - realiteterne halter stadig....

H enrik
E rkender
N æppe
R ealiteterne
I
K onkurs-

B oet



Ukendt (14-09-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-11 15:54

Det er jo let.
SAAB har været i koma i ekstrem
lang tid, hjernedød og kun holdt
kunstigt i live af spekulanter OG
amatører.



"Jensen" <nondesperado@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:9eb3429b-4f26-44e4-9625-ac42a07bd4e7@l10g2000yqe.googlegroups.com...
On 13 Sep., 14:07, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> Drømme er der nok af - realiteterne halter stadig....

H enrik
E rkender
N æppe
R ealiteterne
I
K onkurs-

B oet





Henrik B. (15-09-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-09-11 10:12

>> Eque skrev i meddelelsen
>> news:4e70c01f$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er jo let.
> SAAB har været i koma i ekstrem
> lang tid, hjernedød og kun holdt
> kunstigt i live af spekulanter OG
> amatører.

Ok, så de to kinesiske firmaer, som er parat til at skyde 8 milliarder
svenske kroner i Saab, er amatører? Næppe....

--
S till
A live
A nd
B reathing


KASO (15-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 15-09-11 10:42


"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4e71c173$0$315$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Eque skrev i meddelelsen
>>> news:4e70c01f$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Det er jo let.
>> SAAB har været i koma i ekstrem
>> lang tid, hjernedød og kun holdt
>> kunstigt i live af spekulanter OG
>> amatører.
>
> Ok, så de to kinesiske firmaer, som er parat til at skyde 8 milliarder
> svenske kroner i Saab, er amatører? Næppe....
>

Ligesom de talrige andre kinesiske, amerikanske og russiske firmaer, som du
har påstået ville skyde penge i Saab.......?
Sjovt nok er der altid lige "noget", der kommer i vejen, så handlen ikke
bliver til noget. Det gør det vanskeligt at tro, at den denne gang skulle
lykkes inden konkursen er en realitet.

Det ligner til forveksling Victor Mullers sædvanlige røgslør for forsøge at
trække pinen ud - og gerne trække endnu flere penge ud af andre uden at de
får noget igen.

Der er netop indgivet endnu en konkursbegæring mod Saab.....
http://www.vibilagare.se/nyheter/ny-konkursansokan-mot-saab-33996


KASO (16-09-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-09-11 14:05


"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4e71c173$0$315$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Eque skrev i meddelelsen
>>> news:4e70c01f$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Det er jo let.
>> SAAB har været i koma i ekstrem
>> lang tid, hjernedød og kun holdt
>> kunstigt i live af spekulanter OG
>> amatører.
>
> Ok, så de to kinesiske firmaer, som er parat til at skyde 8 milliarder
> svenske kroner i Saab, er amatører? Næppe....
>

Og det viste sig - helt som forventet - igen at være et luftkastel:
http://www.vibilagare.se/nyheter/youngman-backar-fran-miljardlofte-34009

Igen løber du med Victor Mullers tomme drømme istedet for at forholde dig
realistisk til situationen....


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste