/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Se Folmer - det er dérfor du skal køre Sca~
Fra : Henrik B.


Dato : 22-08-11 16:43

http://ekstrabladet.dk/112/article1605742.ece

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


 
 
Steen F. (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 22-08-11 21:04

Den 22-08-2011 17:42, Henrik B. skrev:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1605742.ece
>

Jeg synes godt nok tit at forulykkede lastbiler ligner torpederede
campingvogne fra 1970'erne når de ligger der adskilt. Er der ikke meget
sikkerhed i dem eller snyder billederne bare? Jeg har sjældent set en
personbil med taget skrællet af ved en soloulykke med 90 km/t.

Finn Guldmann (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-08-11 21:10

Den 22-08-2011 22:03, Steen F. skrev:
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1605742.ece
> Jeg synes godt nok tit at forulykkede lastbiler ligner torpederede
> campingvogne fra 1970'erne når de ligger der adskilt. Er der ikke meget
> sikkerhed i dem eller snyder billederne bare? Jeg har sjældent set en
> personbil med taget skrællet af ved en soloulykke med 90 km/t.
>
Det kan da godt være at det ser lidt krøllet ud, men det har
tilsyneladende fuldført en af sine opgaver, ved det at manden kan gå derfra.

Steen F. (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 22-08-11 23:49

Den 22-08-2011 22:10, Finn Guldmann skrev:
> Den 22-08-2011 22:03, Steen F. skrev:
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1605742.ece
>> Jeg synes godt nok tit at forulykkede lastbiler ligner torpederede
>> campingvogne fra 1970'erne når de ligger der adskilt. Er der ikke meget
>> sikkerhed i dem eller snyder billederne bare? Jeg har sjældent set en
>> personbil med taget skrællet af ved en soloulykke med 90 km/t.
> >
> Det kan da godt være at det ser lidt krøllet ud, men det har
> tilsyneladende fuldført en af sine opgaver, ved det at manden kan gå
> derfra.

Held?

Finn Guldmann (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-08-11 00:41

Den 23-08-2011 00:48, Steen F. skrev:
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1605742.ece
>>> Jeg synes godt nok tit at forulykkede lastbiler ligner torpederede
>>> campingvogne fra 1970'erne når de ligger der adskilt. Er der ikke meget
>>> sikkerhed i dem eller snyder billederne bare? Jeg har sjældent set en
>>> personbil med taget skrællet af ved en soloulykke med 90 km/t.
>> >
>> Det kan da godt være at det ser lidt krøllet ud, men det har
>> tilsyneladende fuldført en af sine opgaver, ved det at manden kan gå
>> derfra.
>
> Held?
>
Det har der helt sikkert været med i det også.

Henning Præstegaard (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 22-08-11 23:24

Den 22.08.2011 kl. 22:10 skrev Finn Guldmann <n@a.invalid>:

> Det kan da godt være at det ser lidt krøllet ud, men det har
> tilsyneladende fuldført en af sine opgaver, ved det at manden kan gå
> derfra.
>
Men jeg tror nu nok at underbukserne er totaltskadet.

mvh
Henning

Ole Sørensen (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 22-08-11 23:28

> Men jeg tror nu nok at underbukserne er totaltskadet.

LOL! :P

Men dem har man trods alt flere af end liv.

mvh

Ole

Jesper P. (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper P.


Dato : 23-08-11 11:35




> Men jeg tror nu nok at underbukserne er totaltskadet.

>Men dem har man trods alt flere af end liv.


Han er trucker, såh...det skal du da ikke være så sikker på !


Finn Guldmann (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-08-11 00:40

Den 23-08-2011 00:23, Henning Præstegaard skrev:
>> Det kan da godt være at det ser lidt krøllet ud, men det har
>> tilsyneladende fuldført en af sine opgaver, ved det at manden kan gå
>> derfra.
> Men jeg tror nu nok at underbukserne er totaltskadet.
>
Det kan godt se lidt underligt ud, men man kan stadig gå efter det.

folmer@rasmussen.dk (25-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 25-08-11 20:09

On Mon, 22 Aug 2011 17:42:32 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/112/article1605742.ece

>--

For mig ser det ikke ud som om en Scania har den retningsstabilitet
som jeg forventer af de køretøjer jeg kører i.

Desuden synes jeg også at det er spild af god hviletid, at man skal
til at samle sengen, hver gang man skal sove!

Det er ikke set værre siden de fandt på at man skulle sove på 1.sal i
60 graders varme, i stedet for de 40 der er i stueetagen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (25-08-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-08-11 21:07

Den 25-08-2011 21:08, folmer@rasmussen.dk skrev:
> For mig ser det ikke ud som om en Scania har den retningsstabilitet
> som jeg forventer af de køretøjer jeg kører i.
> Desuden synes jeg også at det er spild af god hviletid, at man skal
> til at samle sengen, hver gang man skal sove!
> Det er ikke set værre siden de fandt på at man skulle sove på 1.sal i
> 60 graders varme, i stedet for de 40 der er i stueetagen.
>
Der er en god ting at sige om den der over-overkøje. Man behøver ikke
pakke sit grej sammen hver gang hytten skal tippes.

folmer@rasmussen.dk (25-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 25-08-11 21:25

On Thu, 25 Aug 2011 22:06:37 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Den 25-08-2011 21:08, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> For mig ser det ikke ud som om en Scania har den retningsstabilitet
>> som jeg forventer af de køretøjer jeg kører i.
>> Desuden synes jeg også at det er spild af god hviletid, at man skal
>> til at samle sengen, hver gang man skal sove!
>> Det er ikke set værre siden de fandt på at man skulle sove på 1.sal i
>> 60 graders varme, i stedet for de 40 der er i stueetagen.
>>
>Der er en god ting at sige om den der over-overkøje. Man behøver ikke
>pakke sit grej sammen hver gang hytten skal tippes.

>--

Det er overhovedet ikke grundlag nok, til at opveje ulemperne jeg
allerede har nævnt.

Hvorfor er sådan en über-SAAB i øvrigt indrettet sådan, at hvis man
indtager en normal siddeposition i lastautomobilet, så sidder man
langt over halvdelen tilbage i kabinen.Det bevirker bl.a. det
groteske, at hvis du er kørt helt frem til stopstregen ved et
lyskryds, og så p.gr.a. anden trafik kun kan se den lampe oppe i
luften, så er du nødt til at rejse dig fra førerstolen, læne dig frem,
og dreje hovedet samt en del af overkroppen i en position som ville få
en hvilken som helst ergoterapeut til at bryde grædende sammen.

Det har de så på latterlig vis "kompenseret" for ved at montere de
udvendige dørhåndtag lodret. )))

Det bliver umådeligt svært at sælge sårn en til mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (25-08-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-08-11 23:32

Den 25-08-2011 22:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
>>> For mig ser det ikke ud som om en Scania har den retningsstabilitet
>>> som jeg forventer af de køretøjer jeg kører i.
>>> Desuden synes jeg også at det er spild af god hviletid, at man skal
>>> til at samle sengen, hver gang man skal sove!
>>> Det er ikke set værre siden de fandt på at man skulle sove på 1.sal i
>>> 60 graders varme, i stedet for de 40 der er i stueetagen.
>> Der er en god ting at sige om den der over-overkøje. Man behøver ikke
>> pakke sit grej sammen hver gang hytten skal tippes.
> Det er overhovedet ikke grundlag nok, til at opveje ulemperne jeg
> allerede har nævnt.
>
Deri kan vi kun være enige. Har heldigvis ikke kørt sådan et mobil fast.
Altså den med over-overkøjen.

> Hvorfor er sådan en über-SAAB i øvrigt indrettet sådan, at hvis man
> indtager en normal siddeposition i lastautomobilet, så sidder man
> langt over halvdelen tilbage i kabinen.Det bevirker bl.a. det
> groteske, at hvis du er kørt helt frem til stopstregen ved et
> lyskryds, og så p.gr.a. anden trafik kun kan se den lampe oppe i
> luften, så er du nødt til at rejse dig fra førerstolen, læne dig frem,
> og dreje hovedet samt en del af overkroppen i en position som ville få
> en hvilken som helst ergoterapeut til at bryde grædende sammen.
>
De blandede en kvinde ind i det.

Modellen blev tegnet af en kvindelig italiensk designer. (Som i øvrigt
tog livet af sig over al den kritik "hendes bil" fik.)

Hun syntes åbenbart at det var smart at tage noget af pladsen til køjen
og "rykke" forruden så langt frem at den var vanskelig at nå ud og pudse.

> Det har de så på latterlig vis "kompenseret" for ved at montere de
> udvendige dørhåndtag lodret. )))
>
De er da heldigvis stoppet med at lave det der udvendige "klap-trin".

> Det bliver umådeligt svært at sælge sårn en til mig.
>
Jeg foretrækker også langt en FH12. De der, Daffy og TGA har jeg ingen
erfaringer med, så med dem ved jeg ikke.

Men der findes nogen som simpelthen har Scania som religion. Og for dem
er den det eneste rigtige, uanset hvor tågelig den bliver lavet.

Henrik B. (26-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-08-11 07:56

> skrev i meddelelsen news:bcbd57tal60sn3796ie19l8v9h4n7u076t@4ax.com...
>
> Det har de så på latterlig vis "kompenseret" for ved at montere de
> udvendige dørhåndtag lodret. )))

Som eneste lastbilproducent vender Scania's handtag netop korrekt - i
forhold til kroppens ergonomi. ;-p

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


folmer@rasmussen.dk (26-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 26-08-11 09:01

On Fri, 26 Aug 2011 08:56:03 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>> skrev i meddelelsen news:bcbd57tal60sn3796ie19l8v9h4n7u076t@4ax.com...
>>
>> Det har de så på latterlig vis "kompenseret" for ved at montere de
>> udvendige dørhåndtag lodret. )))
>
>Som eneste lastbilproducent vender Scania's handtag netop korrekt - i
>forhold til kroppens ergonomi. ;-p

>--

Hvorfor ødelægger de så selvsamme ergonomi, ved at tvinge chaufføren
til at klatre op på 1. sal for at sove.

Tænk, hvis man skulle falde ned deroppe fra!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (29-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-08-11 12:27

> skrev i meddelelsen news:bcbd57tal60sn3796ie19l8v9h4n7u076t@4ax.com...
>
> Hvorfor er sådan en über-SAAB i øvrigt indrettet sådan, at hvis man
> indtager en normal siddeposition i lastautomobilet, så sidder man
> langt over halvdelen tilbage i kabinen.Det bevirker bl.a. det

Dérfor:
http://ekstrabladet.dk/112/article1609424.ece

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


folmer@rasmussen.dk (03-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 03-09-11 11:36

On Mon, 29 Aug 2011 13:26:37 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>> skrev i meddelelsen news:bcbd57tal60sn3796ie19l8v9h4n7u076t@4ax.com...
>>
>> Hvorfor er sådan en über-SAAB i øvrigt indrettet sådan, at hvis man
>> indtager en normal siddeposition i lastautomobilet, så sidder man
>> langt over halvdelen tilbage i kabinen.Det bevirker bl.a. det
>
>Dérfor:
>http://ekstrabladet.dk/112/article1609424.ece

>--

Man ser jo i debatten, at du ofte har et baggrundskendskab til
sagerne, som vi andre ikke har.

Derfor spørger jeg forsigtigt: Er det konstateret, evt. ved hjælp af
en bilinspektør, at ulykken skyldtes, at en eller flere af
lastbilchaufførerne ikke så at trafikken holdt stille, fordi de sad
for langt tilbage i førerhuset?

Hvis det er tilfældet, så har vi pludselig løsningen på mange
uforklarlige motorvejsulykker. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (26-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-08-11 07:55

> skrev i meddelelsen news:k57d57luohcdrpo8vn8tq03r1fn2g2c1qc@4ax.com...
>
> Det er ikke set værre siden de fandt på at man skulle sove på 1.sal i
> 60 graders varme, i stedet for de 40 der er i stueetagen.

Det klares da ellers fint af aircon-anlægget.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


folmer@rasmussen.dk (26-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 26-08-11 08:58

On Fri, 26 Aug 2011 08:54:39 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>> skrev i meddelelsen news:k57d57luohcdrpo8vn8tq03r1fn2g2c1qc@4ax.com...
>>
>> Det er ikke set værre siden de fandt på at man skulle sove på 1.sal i
>> 60 graders varme, i stedet for de 40 der er i stueetagen.
>
>Det klares da ellers fint af aircon-anlægget.

>--

Det er en fantastisk argumentation du anvender!

Du véd godt:

1. Det er ikke tilladt at have motoren kørende i tomgang i mere end 1
minut, de fleste steder.

2. At have motoren kørende alligevel, svarer til et støjniveau i
lighed med at holde ved siden af en kølemaskine, for ikke at tale om
vibrationerne fra "Södertälje-vibratoren"

3. Hvis du nu skulle fristes til at argumentere endnu tyndere, og
derfor begynde at tale om air-coolere, så har det ikke noget med
Scania at gøre, men er noget man kan købe og montere på en hvilken som
helst lastbil.

Den temmeligt store fanskare har de kun p.gr.a. én ting, nemlig
V8'eren, og det er der ikke noget at sige til. den vil bare ikke dø.


--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste