| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Gæt en motorcykel Fra : Ukendt | 
  Dato :  28-07-11 23:12 |  
  |  
 
            Hej i gruppen!
 Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
 I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
 Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der kan 
 identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:
 http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg
Mvh
 Allan Rasmussen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           DMCN 721 (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : DMCN 721 | 
  Dato :  29-07-11 10:41 |  
  |   
            
"Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...
 > Hej i gruppen!
 > Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
 > I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
 > Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der 
 > kan identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:
 >
 >  http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg
>
 > Mvh
 > Allan Rasmussen
 Hej.
 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat 
 olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
 Jarl 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Fred Thiesen (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fred Thiesen | 
  Dato :  29-07-11 11:02 |  
  |   
            On 29.07.2011 11:40, DMCN 721 wrote:
 >
 > "Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i meddelelsen
 > news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...
 
 > Hej.
 > 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
 > olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
 > Jarl
 
 Det er nok korrekt Jarl. Står der ikke ligefrem en stor "M" på 
 bensintanken. Det gjorde det på mange sådanne.
 
 mvh
 
 Fred
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  29-07-11 14:33 |  
  |  
 
            >>>Hej i gruppen!
 >>>Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
 >>>I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
 >>>Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der 
 >>>kan identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:
 >>> http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg
>> 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
 >> olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
 >> Jarl
 >Det er nok korrekt Jarl. Står der ikke ligefrem en stor "M" på 
 >bensintanken. Det gjorde det på mange sådanne.
 Det kunne umiddelbart godt være en Matchless.
 Synes den ligner meget den her:
 http://en.wikipedia.org/wiki/File:Matchless_1939_G3L_1.jpg
Der er dog lidt afvigelser...
 Men tak for tippet.
 Googlede lidt på Triumph og BSA - men kunne ikke rigtigt finde noget...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (01-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-08-11 23:11 |  
  |  
 
            Den 29-07-2011 15:32, Allan Rasmussen skrev:
 >>>>
 > Det kunne umiddelbart godt være en Matchless.
 > Synes den ligner meget den her:
 >  http://en.wikipedia.org/wiki/File:Matchless_1939_G3L_1.jpg
>
 I klubben er den en fin G3L (Italiensk krigsbytte fra Abbesinien, men 
 'tilbage-erobret' af Per v.h.a. Ebay).
 Nu er billedet fra modsatte side, men jeg får slet ikke dén til at ligne 
 den fra det sort/hvide billede   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (01-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-08-11 23:15 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  29-07-11 18:50 |  
  |   
            > "Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i meddelelsen
 > news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...
 
 > Hej.
 > 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
 > olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
 > Jarl
 
 >Det er nok korrekt Jarl. Står der ikke ligefrem en stor "M" på 
 >bensintanken. Det gjorde det på mange sådanne.
 
 
 Der er noget galt med mit usenet.
 Kan kun se et svar her i min "windows live mail"...
 Men kan se 6 i tråden - på google groups...
 
 Jeg takker... Ivar - jeg er ret sikker på at du har ret..
 
 Mvh
 Allan
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hans Paulin (6310) (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) | 
  Dato :  29-07-11 21:13 |  
  |  
 
            Allan Rasmussen sendte dette med sin computer:
 > kan se 6 i tråden - på google groups...
 Tidligere i dag manglede jeg 2 svar på googlegroups som jeg ku se i 
 Mesnews...
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
 www.zofiaoghans.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ivar (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar | 
  Dato :  29-07-11 21:46 |  
  |  
 
            Hans Paulin (6310) skrev:
 > Tidligere i dag manglede jeg 2 svar på googlegroups som jeg ku se i 
 > Mesnews...
 I skal ikke takke mig for at have fundet motorcyklen. Jeg googlede blot
 vidre på det andre havde fundet ud af.
 Men I kan takke mig for, at der findes en dansk version af Mesnews,
 for den har jeg nemmelig lavet   
Ivar Magnusson
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Hans Paulin (6310) (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) | 
  Dato :  29-07-11 21:54 |  
  |  
 
            Ivar skrev:
 > Men I kan takke mig for, at der findes en dansk version af Mesnews,
 > for den har jeg nemmelig lavet   
Du er Gud!   
Ka du ikke fixe den så den kører på Ubuntu uden Wine, så vil jeg smide 
 W$ væk ;)
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
 www.zofiaoghans.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ivar (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar | 
  Dato :  29-07-11 22:39 |  
  |  
 
            Hans Paulin (6310) skrev:
 > Du er Gud!   
Stop, stop, jeg har blot lavet den danske udgave.
 > Ka du ikke fixe den så den kører på Ubuntu uden Wine, så vil jeg smide W$ væk 
 Der må jeg nok skuffe dig. Amaud der har skrevet selve Mesnews,
 arbejder ikke rigtigt mere på det. Desuden er programmet skrevet i
 Delphi, så en Linux version ligger ikke lige for.
 Ivar Magnusson
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Hans Paulin (6310) (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) | 
  Dato :  30-07-11 00:38 |  
  |  
 
            Ivar forklarede den 29-07-2011:
 > Amaud der har skrevet selve Mesnews,
 > arbejder ikke rigtigt mere på det.
 Arbejder han overhovedet på den længere?
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
 www.zofiaoghans.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ivar (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar | 
  Dato :  30-07-11 09:56 |  
  |   
            Hans Paulin (6310) skrev:
 
 > Arbejder han overhovedet på den længere?
 
 For næsten et år siden bad han om oversættelser til en ny version.
 Det var mest udvidelsser til statistikdelen. Men den nye version
 kom aldrig. Han har ikke direkte sagt, at han ikke arbejder på
 Mesnews mere, blot at han har travlt med noget andet. Jeg tror
 ikke der kommer nye versioner.
 
 
 Ivar Magnusson
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Hans Paulin (6310) (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) | 
  Dato :  30-07-11 10:45 |  
  |  
 
            Efter mange tanker skrev Ivar:
 > Jeg tror
 > ikke der kommer nye versioner.
 Ærgeligt.
 Det er den bedste newsreader jeg kender.
 I Linux med Wine falder der desværre vigtige funktioner ud.
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
 www.zofiaoghans.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    John (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : John | 
  Dato :  30-07-11 12:28 |  
  |  
 
            Hans Paulin (6310) har bragt dette til os:
 >
 > Det er den bedste newsreader jeg kender.
 >
 Fin newsreader, men hos mig sker det fra tid til anden at 
 informationerne, server og login informationer forsvinder når readeren 
 starter op og så skal man til at taste det ind igen samt finde grupper 
 man abbonerer på.
 men hvad bare motorcyklen starter hver gang B-)
 -- 
 Mvh John
 www.wordpresstema.dk
www.wordpress.dk/forum
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Ivar (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar | 
  Dato :  30-07-11 13:56 |  
  |   
            John skrev:
 
 > Fin newsreader, men hos mig sker det fra tid til anden at informationerne, 
 > server og login informationer forsvinder
 
 MesNews har sine fejl. Det du her nævner, har jeg ikke oplevet.
 I nogle grupper har jeg stadig alle indlæg, fra da jeg begynde at
 bruge MesNews i 2005. MesNews er fuldt portable, dvs alle
 informationer ligger i MesNews mappen og underligende mapper.
 Dvs. en kopi af den, så har du backup.
 
 Jeg kan godt lige MesNews, især fordi den kan synkronisere
 automatisk, og sætter mærker, hvis der er nogle der har svaret på
 ens indlæg.
 
 Den eneste grund til, at jeg lavede en dansk version af MesNews,
 var, at programmet var godt, men den engelske udgave var meget
 dårligt oversat. Fx var der fire forskellige betegnelser for
 meddelelser. Hjælpetekster henviste til menupunker, der hed noget
 andet end det der stod osv. Jeg valgte, at ligge mig tæt op af
 betegnelserne fra Outlook Express, så derfor hedder det "Meddelelse",
 selvom jeg egentlig synes at "Indlæg" er bedre.
 
 
 Ivar Magnusson
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Hans Paulin (6310) (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) | 
  Dato :  30-07-11 14:59 |  
  |  
 
            John skrev den 30-07-2011:
 > Fin newsreader, men hos mig sker det fra tid til anden at informationerne, 
 > server og login informationer forsvinder når readeren starter op og så skal 
 > man til at taste det ind igen samt finde grupper man abbonerer på.
 Er endnu ikke sket en eneste gang for mig i de mange år jeg har brugt 
 den - på flere computere
 > men hvad bare motorcyklen starter hver gang 
 Ellers tar man jo bare bilen!?   
-- 
 Med venlig hilsen
        Hans
 www.zofiaoghans.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      John (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : John | 
  Dato :  30-07-11 15:30 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
                       Hans Paulin (6310) (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) | 
  Dato :  30-07-11 19:02 |  
  |  
 
            John har bragt dette til os:
 > Eller cyklen :')
 Hver sin fornøjelse ;)
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
 www.zofiaoghans.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Steen Gruby (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  29-07-11 11:18 |  
  |  
 
            On Fri, 29 Jul 2011 11:40:52 +0200, "DMCN 721" <ingen@mail.invalid>
 wrote:
 Hej Jarl.
 >Hej.
 >4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat 
 >olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
 >Jarl 
 Jeg har kigget meget på den, og er af samme opfattelse som dig.
 Emblemet på tanken er lidt svært at identificere entydigt, men det
 ligner et stort M hvor man ikke kan se vingerne   
Motorens opbygning er derimod typisk Matchless.
 Så vidt jeg kan se er det en model med Girder forgaffel, hvilket
 indikerer at modellen er fra før 1951.
 Det kan også være en førkrigsmodel
 Jeg sætter mine penge på at maskinen er en Matchless G2.
 -- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ivar (29-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar | 
  Dato :  29-07-11 12:06 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (01-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-08-11 22:52 |  
  |  
 
            Den 29-07-2011 12:18, Steen Gruby skrev:
 > On Fri, 29 Jul 2011 11:40:52 +0200, "DMCN 721"<ingen@mail.invalid>
 > wrote:
 >
 > Hej Jarl.
 >
 >> Hej.
 >> 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
 >> olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
 >> Jarl
 >
 > Jeg har kigget meget på den, og er af samme opfattelse som dig.
 >
 > Emblemet på tanken er lidt svært at identificere entydigt, men det
 > ligner et stort M hvor man ikke kan se vingerne   
>
 "på tanken"?
 Den tank ser underlig lang ud: 'Emblemet' sidder nærmest på siden af 
 kronrøret :-/
 Jeg er slet ikke inde i perioden, men af en eller anden grund er der et 
 par byte bagest i min hjerne der hviskede: 'Husqvarna', men deres 
 fourstroke-singles var vist også med engelske motorer !??
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Steen Gruby (01-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  01-08-11 23:23 |  
  |  
 
            On Mon, 01 Aug 2011 23:52:18 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 Hej Armand.
 >>
 >"på tanken"?
 >Den tank ser underlig lang ud: 'Emblemet' sidder nærmest på siden af 
 >kronrøret :-/
 >
 Hvis du kigger nærmere på tanken med en lup, vil det åbenbares at der
 er instrumentering oven på denne, præcis som på Matchless G2.
 Det var det der fik mig til at gætte på den model, og ikke G3.
 Emblemet ER meget sløret, og med megen god vilje kan man få det til at
 ligne et H
 >Jeg er slet ikke inde i perioden, men af en eller anden grund er der et 
 >par byte bagest i min hjerne der hviskede: 'Husqvarna', men deres 
 >fourstroke-singles var vist også med engelske motorer !??
 Motoren er definitivt en Matchless idet trækket til magneten går bag
 cylinderen, og stødstænger og topstykke er meget karakteristisk for
 Matchless / AJS - AJS havde magneten liggende foran cylinderen.
 Modellen har Girder forgaffel, hvilket definitivt daterer den til før
 1951 hvor Matchless fik teleskopgaffel.
 Det leder hen til en meget tidlig efterkrigsmodel eller en fra før
 WW2, hvilket er mit bud.
 Gearkassen ligner en AMF, hvilket Matchless også anvendte, men den er
 meget sløret på billedet, så det er usikkert.
 Jeg vil på det bestemteste ikke afvise din teori om Huskvarna, men
 tillader mig blot at fastholde mit  bud   
-- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jante (02-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jante | 
  Dato :  02-08-11 02:46 |  
  |  
 
            "Steen Gruby" skrev:
 >
 > Hvis du kigger nærmere på tanken med en lup, vil det åbenbares at der
 > er instrumentering oven på denne, præcis som på Matchless G2.
 > Det var det der fik mig til at gætte på den model, og ikke G3.
 >
 Her er et fint billede af en Matchless 1937 G3 II med instrumentering
 på tanken:
 http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1937%20Matchless%20G3%20II.jpg
>
 > Modellen har Girder forgaffel, hvilket definitivt daterer den til før
 > 1951 hvor Matchless fik teleskopgaffel.
 >
 Faktisk fik G3'eren teleskopforgaffel allerede i 1941.
 >
 > Jeg vil på det bestemteste ikke afvise din teori om Huskvarna, men
 > tillader mig blot at fastholde mit  bud   
>
 Jeg tror søreme, du har ret   
mvh. Jan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Steen Gruby (02-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  02-08-11 20:48 |  
  |  
 
            On Tue, 2 Aug 2011 03:45:43 +0200, "Jante" <adressen@er.invalid>
 wrote:
 Hej Jan.
 >
 >Her er et fint billede af en Matchless 1937 G3 II med instrumentering
 >på tanken:
 >
 > http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1937%20Matchless%20G3%20II.jpg
>
 >>
 Det er sørme et flot billede.
 Du ryster min opfattelse   
Jeg troede faktisk at G3 var uden instrumenter i tanken.
 Men M er det samme som på det oprindelige billede - Så vidt jeg kan
 bedømme.
 Hvis du kigger på topstykket er der en forskel der kunne pege på at
 den på dit billede er en senere model.
 >
 >Faktisk fik G3'eren teleskopforgaffel allerede i 1941.
 >
 Jeg fandt en beskrivelse af G2, hvoraf det fremgik at den først fik
 teleskopisk forgaffel (Teledraulic) i 1951.
 Faktisk peger beskrivelsen på at skiftet først kom efter WW2
 >
 >Jeg tror søreme, du har ret   
>
 Jeg er ret stædig   
-- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jante (03-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jante | 
  Dato :  03-08-11 04:34 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
                 Steen Gruby (03-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  03-08-11 08:42 |  
  |  
 
            On Wed, 3 Aug 2011 05:34:19 +0200, "Jante" <adressen@er.invalid>
 wrote:
 Hej Jan.
 >
 >Fra 1940 og frem, åbenbart. Se her:
 >
 > http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1940%20Matchless%20G3.jpg
>
 >Stellet blev iøvrigt samtidig ændret, idet bla. boltsamlingen
 >forrest under motoren forsvandt.
 >
 Det er svært at komme efter   
De fleste billeder er der ingen dato på, og den beskrivelse jeg har
 stammer fra en bog, og det kan jo være sandheder med modifikationer.
 >
 >Hmm, den er svær, men du har muligvis ret.
 >
 >>
 >> Jeg fandt en beskrivelse af G2, hvoraf det fremgik at den først fik
 >> teleskopisk forgaffel (Teledraulic) i 1951.
 >> Faktisk peger beskrivelsen på at skiftet først kom efter WW2
 >>
 >
 >Jeg kan ikke udtale mig ang. G2'eren, men du har sandsynligvis ret.
 >For G3 var det imidlertid anderledes:
 >
 > http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1941%20Matchless%20G3L.jpg
> http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1941%20Matchless%20G3L%20War%20Department.jpg
>
 >Flere fine fotos:
 >
 > http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/
>
 Jeg bøjer mig i støvet.
 Kig i øvrigt her:
 http://www.classic-british-motorcycles.com/matchless-motorcycles.html
Der har du tankemblemet uden vinger - Så passer det igen.
 -- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Jante (05-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jante | 
  Dato :  05-08-11 03:28 |  
  |  
 
            Hej "Steen Gruby", du skrev:
 >
 > Jeg bøjer mig i støvet.
 >
 Du skal ikke bøje nogetsomhelst andet end reglerne
 - og måske armen, men da slet ikke pensionist-ryggen   
Jeg er absolut ikke så skråsikker, som det måske blev opfattet,
 da jeg ikke har erfaring af betydning med netop Matchless.
 >
 > Kig i øvrigt her:
 >  http://www.classic-british-motorcycles.com/matchless-motorcycles.html
>
 Vældig nice side - den bringer minder frem, specielt ang. BSA
 (mit første renoveringsprojekt var en A10 Golden Flash fra 1954
 - mage til elendig efterkrigs-aluminium har jeg aldrig set siden)
 og Royal Enfield (mit  - foreløbig - sidste projekt).
 Tak for linket.
 mvh. Jan
 - Nu uden MC       - men med 'dunk'...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Edvard (30-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Edvard | 
  Dato :  30-07-11 10:07 |  
  |   
            1936-39 lyder meget sandsynligt.
 Der er fodgearskifte og dråbetank - Det kom (lidt afhænigt af mærke)
 midt i 30'erne.
 Efter krigen fik de teleskopforgaffel.
 Og det oplagte udstødningsrør + krom er ikke en krigsmodel.
 
 Edvard Korsbæk
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Allan (31-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan | 
  Dato :  31-07-11 12:56 |  
  |   
            Edvard tastede følgende:
 > 1936-39 lyder meget sandsynligt.
 > Der er fodgearskifte og dråbetank - Det kom (lidt afhænigt af mærke)
 > midt i 30'erne.
 > Efter krigen fik de teleskopforgaffel.
 > Og det oplagte udstødningsrør + krom er ikke en krigsmodel.
 >
 > Edvard Korsbæk
 
 Okay - nu har jeg installeret MesNews...
 Kan ikke se mine egne indlæg? Underligt...
 
 Tak for de meget præcise bud på hvad min oldefar kørte på...
 
 Mvh
 Allan
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           kim holm (18-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : kim holm | 
  Dato :  18-08-11 07:11 |  
  |  
 
            det ser ud til fra min side at det er en Mathles 500cc
 kim holm
 "Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...
 > Hej i gruppen!
 > Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
 > I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
 > Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der 
 > kan identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:
 >
 >  http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg
>
 > Mvh
 > Allan Rasmussen 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |