/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kinesisk kæmpeindkøb redder Saab indtil vi~
Fra : Leo Havmøller


Dato : 18-05-11 14:21
 
 
Henrik B. (18-05-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-11 14:48

> "Leo Havmøller" skrev i meddelelsen
> news:ir0h3v$e2f$1@speranza.aioe.org...
> http://ing.dk/artikel/119308-kinesisk-kaempeindkoeb-redder-saab-indtil-videre

Du - eller Ingeniøren er sgutte for hurtige... )
Det skrev jeg allerede d. 16.05. kl. 14.04.
Desuden har de ikke bestilt 1.300 biler, men derimod 2.000 stk. Indtil
videre...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


alexbo (18-05-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 18-05-11 15:08

"Leo Havmøller" skrev

> http://ing.dk/artikel/119308-kinesisk-kaempeindkoeb-redder-saab-indtil-videre

"Udover de 1.300 biler, som Saab nu skal levere til Kina, så har Saab
bestilling på 5.000 biler i ordrebøgerne."

Der er noget galt med et firma der ikke kan gå i banken med sin ordrebog og
låne det nødvendige til produktionen med sikkerhed i indtægten fra ordrerne.
Det er det man bruger en kassekredit til, når SAAB's bankforbindelse ikke
vil det må det være fordi de ikke tror på sagen, de tror åbenbart ikke på at
hvis de låner SAAB yderligere penge vil dette lån plus lidt mere komme ind
ved salget af bilerne.

Når så kineserne har fået deres biler hvilket ikke burde være mere end et
par ugers produktion, hvem skal så financere de 5000 biler på ventelisten.

Kinesernes penge må være bundet fast til deres biler, ikke til at betale
gammel gæld og gamle leverancer, så SAAB skal fortælle leverandøreren at de
penge vi skylder må I vente med, men vi kan betale kontant for leverancer
til 1300 biler.
Jeg synes så ikke at 1300 biler kan kaldes et kæmpeindkøb for en fabrik der
satser på en produktion på mindst 2000 biler om ugen, og har 5.000 på
venteliste.

Man må håbe at det følges op af at kineserne køber SAAB ud af Spyker, lader
kinesiske fabrikker lave det lavtekniske, pladedele og lign. og lader
svenskerne om det andet.
Men måske er det bare begyndelsen til at flytte hele fabrikken til Kina, det
ville give noget mere mening.
Spyker bilerne er jo ganske uden interesse, så dem kan hollænderne godt
beholde.

mvh
Alex Christensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409074
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste