| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Alderstegn for en motorcyklist!? Fra : Armand | 
  Dato :  23-06-11 14:08 |  
  |  
 
            En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 ejet en motorcykel med kickstart!'
 Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i 
 denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har 
 fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig 
 meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig æren(?)
 Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende 
 detaljer  :-/
 *):
 Man har vel lov at have sine meninger    
-- 
 Armand.
 Med:
 XS360 kick+el'
 MZ150 kick'
 XS500 kick+el'
 Benelli 750 kick+el'
 XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el
 (
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Joergensen (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  23-06-11 14:10 |  
  |   
            Armand wrote:
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 
 Hvordan ligger landet hvis man aldrig har ejet en motorcykel med
 elstart?
 
 // Hans
 -- 
 ....
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-06-11 14:25 |  
  |  
 
            Den 23-06-2011 15:10, Hans Joergensen skrev:
 > Armand wrote:
 >> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
 >> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 >> ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Hvordan ligger landet hvis man aldrig har ejet en motorcykel med
 > elstart?
 >
 Statistikken, afledt af frasen, siger at man sikkert glemmer at trække 
 vejret i nat   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen Gruby (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  23-06-11 15:18 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 Hej Armand.
 >
 >Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 Av min arm - Den liste bliver lang   
Fra min "ungdom":
 Ariel VB 500 cc 1930
 TWN 250 cc 1954.
 Zündabb 250 cc 1954.
 NSU Max Special 250 CC 1956.
 Velocette MAC 350 cc 1946.
 Nutidigt:
 NSU Super Fox 125 cc 1958.
 NSU Special Max 250 cc 1956.
 Velocette Venom 500 cc 1960
 Alle skal (skulle) sparkes i gang   
-- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-06-11 17:14 |  
  |  
 
            Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:
 > On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
 > wrote:
 >
 > Hej Armand.
 >>
 >> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >>
 > Av min arm - Den liste bliver lang   
>
 Hæ!
 Dét tror jeg at kun få var i tvivl om!    
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            kim holm (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : kim holm | 
  Dato :  16-07-11 15:21 |  
  |  
 
            triumph
 norton
 Mathlles
 ældre modeller af bmv
 og jeg kunne nok finde nogle flere jeg vil blot sige at man skal lade være 
 med at rakke ned på det gamle blot fordi man ikke selv har kræfter til at 
 starte et sådan et dyr
 kim
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4e036640$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:
 >> On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
 >> wrote:
 >>
 >> Hej Armand.
 >>>
 >>> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >>>
 >> Av min arm - Den liste bliver lang   
>>
 > Hæ!
 > Dét tror jeg at kun få var i tvivl om!    
>
 > -- 
 > Armand. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             kim holm (23-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : kim holm | 
  Dato :  23-07-11 14:16 |  
  |  
 
            Alderstegn hos en motorcykelist ??? ja det er efter min mening en Kiste
 "kim holm" <pc-doktoren@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4e219e76$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > triumph
 > norton
 > Mathlles
 > ældre modeller af bmv
 >
 > og jeg kunne nok finde nogle flere jeg vil blot sige at man skal lade være 
 > med at rakke ned på det gamle blot fordi man ikke selv har kræfter til at 
 > starte et sådan et dyr
 >
 > kim
 >
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4e036640$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:
 >>> On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
 >>> wrote:
 >>>
 >>> Hej Armand.
 >>>>
 >>>> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >>>>
 >>> Av min arm - Den liste bliver lang   
>>>
 >> Hæ!
 >> Dét tror jeg at kun få var i tvivl om!    
>>
 >> -- 
 >> Armand.
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Dan \"748\" Dethlefs~ (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ | 
  Dato :  24-06-11 06:19 |  
  |  
 
            Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:
 > On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
 > wrote:
 >>
 >> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >>
 >
 Suzuki GT250 (kun kickstart -min første rigtige MC)
 BMW R60/7 (både el og kickstart)
 Kawasaki KLR250 (kun Kickstart - min nuværende vintercykel)
 -- 
 Dan "748" Dethlefsen
 748 - KLR250 - GPZ500S
 www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Dan \"748\" Dethlefs~ (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ | 
  Dato :  24-06-11 06:24 |  
  |  
 
            Den 24-06-2011 07:18, Dan "748" Dethlefsen skrev:
 > Den 23-06-2011 16:18, Steen Gruby skrev:
 >> On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
 >> wrote:
 >>>
 >>> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >>>
 >>
 >
 >
 > Suzuki GT250 (kun kickstart -min første rigtige MC)
 > BMW R60/7 (både el og kickstart)
 > Kawasaki KLR250 (kun Kickstart - min nuværende vintercykel)
 >
 Glemte lige, før mc-kortet var i hus , før jeg fyldte 18 blev der også 
 kørt lidt på
 Norton 650 (kun kick - svær at starte)
 BMW R69S (kun kick)
 -- 
 Dan "748" Dethlefsen
 748 - KLR250 - GPZ500S
 www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-06-11 19:38 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Steen Gruby (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  23-06-11 19:49 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Jun 2011 20:38:00 +0200, Orla Pedersen
 <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
 Hæ.
 >
 >Manuel tændingsregulering   
Ariel VB
 Velocette MAC
 Velocette Venom
 -- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ib Jakobsen (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ib Jakobsen | 
  Dato :  23-06-11 22:54 |  
  |  
 
            Den 23-06-2011 20:38, Orla Pedersen skrev:
 > On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand wrote:
 >
 >> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Manuel tændingsregulering   
.....og ventilløfter.
 Hvilket får mig til at tænke på hvor mange unge der i dagens Danmark har 
 prøvet at fifle med en choker i en bil.   
-- 
 MVH
 Ib Jakobsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           kim holm (23-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : kim holm | 
  Dato :  23-07-11 14:14 |  
  |  
 
            Alderstegn for en motorcyklist!? en kiste he he he
 kim
 "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en 
 meddelelse news:raf9xs513n93.tap151udm4kj$.dlg@40tude.net...
 > On Thu, 23 Jun 2011 15:08:26 +0200, Armand wrote:
 >
 >> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Manuel tændingsregulering   
>
 > -- 
 > mvh
 > Orla Pedersen
 >  http://www.tfv-org.dk
>  http://www.tfv-org.dk/general/clearout  oprydning, opdateret 21-4-2011 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (01-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-08-11 22:21 |  
  |   
            Den 23-07-2011 15:14, kim holm skrev:
 > Alderstegn for en motorcyklist!? en kiste he he he
 >
 "Motorcyklister dør ikke - De bliver dræbt"
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             John (02-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : John | 
  Dato :  02-08-11 13:54 |  
  |  
 
            Armand tastede følgende:
 > Den 23-07-2011 15:14, kim holm skrev:
 >> Alderstegn for en motorcyklist!? en kiste he he he
 >>
 > "Motorcyklister dør ikke - De bliver dræbt"
 Ok så er jeg da genopstået.
 Smadrede ind i en varebil der svingede til venstre uden at give signal.
 Politiet fandt ingen bremsespor fra min MC og jeg susede næsten tværs 
 gennem varevognen.
 Kostede et halvt års sygeleje og så op på kværnen igen.
 -- 
 Mvh John
 www.wordpresstema.dk
www.wordpress.dk/forum
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (02-08-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  02-08-11 14:45 |  
  |  
 
            Den 02-08-2011 14:54, John skrev:
 > Armand tastede følgende:
 >> Den 23-07-2011 15:14, kim holm skrev:
 >>> Alderstegn for en motorcyklist!? en kiste he he he
 >>>
 >> "Motorcyklister dør ikke - De bliver dræbt"
 >
 > Ok så er jeg da genopstået.............
 >
 Nej, du er bare ikke blevet dræbt endnu    
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leif (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif | 
  Dato :  23-06-11 20:25 |  
  |   
            
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4e033a9f$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har ejet en motorcykel med 
 > kickstart!'
 >
 > Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i denne frase, f.eks. den 
 > popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har fået i medlemskredsen de senere år, men ellers 
 > følte jeg mig pludselig meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig 
 > æren(?)
 >
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende detaljer  :-/
 >
 >
 > *):
 > Man har vel lov at have sine meninger    
>
 > -- 
 > Armand.
 > Med:
 > XS360 kick+el'
 > MZ150 kick'
 > XS500 kick+el'
 > Benelli 750 kick+el'
 > XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el
 >
 > (
 Byder lige ind med lidt specielt:
 i 1971 Kreidler Florett 5 gear 10 Hk 50cc! (dog synet med 5.3Hk)
 god for små 120km/t
 herefter i 1972 Kawasaki 500 H1 69ér  ( 3 cylle totakt)
 The Widow Maker - fand..s til optræk.
 Nuværende - og restaureret i løbet af de næste par mdr. - BSA B40 1967
 ( den gl. 350 cc fra mili) bliver sikkert et spændende bekendtskab....
 Åhh jo, min Honda 750 F2 fra 1978 havde da også kickstarter - sikkert
 beregnet som reserve.....
 Mvh, Leif
 Der ind i mellem savner de andre.....
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           dots (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : dots | 
  Dato :  23-06-11 20:33 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4e033a9f$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 **
 
 Honda XL250R '85 kick
 Honda XR250R '02 kick
 Dnepr MT16 2WD '91 kick
 KTM 250EXC-F '08 kick+el
 
 dots 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Majland (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  23-06-11 21:01 |  
  |   
            > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 
 Så har jeg det findt med at være 'en af de unge'
 
 Har siden 1998 kun ejet 3 mc'er af årgangene 1988, 1993 og 1998. Ingen af 
 dem havde kickstart.
 
 Men det havde min suzuki k50 tilbage i 80'erne - men den havde ikke mc plade 
 så den tæller vel ikke ... Men i betragtning af hvor mange knallerkørere der 
 er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor mange af jer 
 startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?
 
 /A 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Grunnet (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Grunnet | 
  Dato :  23-06-11 22:10 |  
  |   
            "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:4e03a344$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
 >> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 >> konstantering:
 >> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 >> ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Så har jeg det findt med at være 'en af de unge'
 >
 > Har siden 1998 kun ejet 3 mc'er af årgangene 1988, 1993 og 1998. Ingen af 
 > dem havde kickstart.
 >
 > Men det havde min suzuki k50 tilbage i 80'erne - men den havde ikke mc 
 > plade så den tæller vel ikke ... Men i betragtning af hvor mange 
 > knallerkørere der er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor 
 > mange af jer startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?
 >
 
 
 NSU Quikly (den med den lille runde tank) pedaler og 2 håndgear
 Tomos (svarende til "lille puch") pedaler og 2 håndgear
 
 Har aldrig haft en MC eller en knallert med kickstart
 
 -- 
 Steen '52
 GL 500 SilverWing '84
 Velo Solex '74
 Velo Vap '64 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Steen Gruby (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  23-06-11 22:33 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Jun 2011 23:10:14 +0200, "Grunnet"
 <neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
 Hej Steen.
 >
 >Har aldrig haft en MC eller en knallert med kickstart
 Så burde du have fornøjelsen af at sparke liv i en 500 cc Velocette
  
-- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           EK (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : EK | 
  Dato :  23-06-11 22:39 |  
  |   
            
 "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:4e03a344$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
 >> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 >> konstantering:
 >> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 >> ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Så har jeg det findt med at være 'en af de unge'
 >
 > Har siden 1998 kun ejet 3 mc'er af årgangene 1988, 1993 og 1998. Ingen af 
 > dem havde kickstart.
 >
 > Men det havde min suzuki k50 tilbage i 80'erne - men den havde ikke mc 
 > plade så den tæller vel ikke ... Men i betragtning af hvor mange 
 > knallerkørere der er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor 
 > mange af jer startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?
 >
 > /A
 
 ---Jeg hører til de gamle .......
 64 Tårnby 3-gears knallert med Zweirad-Union 50 cc og pedaler - fodhvilere 
 var ikke tilladt på det tidspunkt på knallerter
 65 AJS 2 cyl 650 cc årgang - kun kick
 66 BMW R25/3 1 cyl. 250 cc - kun kick
 67 BMW R50 2 cyl 500 cc - kun kick
 69 BMW R75/5 2 cyl 750 cc - kick + el
 71 Honda 750 4 cyl 750 cc - kick + el
 siden har der kun været el-start
 
 mvh
 Erik 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Steen Gruby (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  23-06-11 22:54 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Jun 2011 22:01:13 +0200, "Anders Majland"
 <See.Signature@Address.invalid> wrote:
 Hej Anders.
 >
 >Men det havde min suzuki k50 tilbage i 80'erne - men den havde ikke mc plade 
 >så den tæller vel ikke ... Men i betragtning af hvor mange knallerkørere der 
 >er gradueret til at køre mc kan vi jo supplere med. Hvor mange af jer 
 >startede jeres motor karriere på knallerter med gear ?
 >
 Uha da, det var en anden tid.
 1' "knallert" Velosolex med motoren på forhjulet.
 BFC røvskubber - Cykel med hjælpemotor.
 Diesella røvskubber - Cykel med hjælpemotor.
 BFC Lynette - Fandtes også i en 60 Km udgave med nummerplade   
BFC Stafette 2 gear "rullegear" - en fantastisk konstruktion med to
 koblinger..
 Diesella 2 gear der holdt ind i min MC tid som vinterkøretøj til
 arbejde.
 Der var dengang så meget skrammel at få, at det kun var den
 håndværksmæssige kunnen der satte grænsen for hvor meget man kunne få
 til at køre.
 I dag er der ingen unge mennesker der gider bruge tid på at lave sådan
 noget selv - Ak ja.
 -- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (27-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  27-06-11 12:50 |  
  |   
            Den 23-06-2011 23:54, Steen Gruby skrev:
 >
 Steen:
 Kan du ikke lige sende mig en tom mail, jeg har slettet den adresse jeg 
 havde til fordel for en nyere der viste sig invalid, og jeg har lige et 
 tip til dig!
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Steen Gruby (27-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  27-06-11 21:43 |  
  |  
 
            On Mon, 27 Jun 2011 13:50:26 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 Hej Armand.
 >
 >Kan du ikke lige sende mig en tom mail, jeg har slettet den adresse jeg 
 >havde til fordel for en nyere der viste sig invalid, og jeg har lige et 
 >tip til dig!
 Er sket.
 -- 
 Steen Gruby
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
 Velocette Venom 1960 alle på  www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per V. Misser (23-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per V. Misser | 
  Dato :  23-06-11 23:29 |  
  |  
 
            Hej!
 >Men i betragtning af hvor mange knallerkørere der er gradueret til at køre 
 >mc kan vi jo supplere med. Hvor mange af jer startede jeres motor karriere 
 >på knallerter med gear ?
 NSU Quickly Urania som markfræser, 26" hjul (min alder 13 år), 2 håndgear, 
 pedaler, Bing karburator med indstillelig strålespids. Boret, hakket, planet 
 og gearet   
Stor Puch VZ50, 3 fodgear, kickstart, planet, gearet, indstillelig 
 strålespids. Alder 15 - 18 år.
 NSU Supermax 56. Kickstart, ventilløfter. Alder 18 - 19 år.
 BMW R25/3 56. Kickstart. (en tung død hund). Alder 20 - 22 år.
 Herefter pause fra ca 1978 til ca. 2005.
 Per V. Misser 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  24-06-11 00:48 |  
  |  
 
            Armand forklarede:
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har ejet 
 > en motorcykel med kickstart!'
 >
 Min første var en Suzuki GT 750 A, som havde både kick- og elstart. Den 
 er vel egentlig et godt eksempel på, hvorfor gamle dage bare er gamle 
 dage. Den sodede til, så den ikke rigtigt ville over 130km/t. Men 
 startede hver gang på elstart.
 Min næste var en Moto Guzzi V50, hvor kromen på afgangsrørene var 
 rustet væk på 14 dag fra ny og som aldrig kom til at køre ordentligt.
 Næ. En moderne ikke kinesisk motorcykel med elstart, fungerende 
 skivebremser også i regnvejr og som bare er virker. Det er sagen.
 Hvad var det en direktør fra Triump(?) sagde kort før virksomheden gik 
 neden om "motorcyklister kan lide at sidde i vejsiden og rode med deres 
 motorcykler". Sådan var det i det mindste beskrevet i MC Revyen en gang 
 i sluthalvfjerdserne, hvis jeg ellers husker nogenlunde rigtigt.
 Og vis ikke, så er der nok en venlig sjæl med mere tjek på det her i 
 gruppen   
-- 
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per | 
  Dato :  24-06-11 06:50 |  
  |  
 
            Kent wrote:
 > Armand forklarede:
 >> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
 >> konstantering: 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle'
 >> medmindre man har ejet en motorcykel med kickstart!'
 >>
 Hmmmm.
 Yamaha DT125LC
 Honda MVX-250F
 Yamaha YBR125
 Den sidste har både kick og El-start og den har jeg stadigvæk.
 Alle 3 maskiner var/er iøvrigt ekstremt nemme at starte. De kunne uden 
 videre startes med en hånd.
 Hvem sagde lille slagvolumen   
Jeg mener stadigvæk, at hvis en motorcykel er svær at starte uanset om det 
 er kick eller El. Så står den forkert. EN motorcykel skal startes med højst 
 et par tråd.
 Når jeg ser dem der står og stamper i Fx. en Harley, der kun kan startes 
 efter 10-20 tråd - så er der ubetinget noget galt. Den er simpelthen 
 justeret alt for ringe.Dårligt håndværk.
 Det samme gælder iøvrigt en græsslåmaskine. Max 2 træk og den skal starte 
 hver gang !! Ellers er den istykker.
 /Mvh. Per
 PS. hvad med en Puch Maxi med pedaler - tæller den ?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim J (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim J | 
  Dato :  24-06-11 07:12 |  
  |  
 
            Hej Armand,
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4e033a9f$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i 
 > denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har 
 > fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig 
 > meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig 
 > æren(?)
 >
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende detaljer 
 > :-/
 >
 >
 > *):
 > Man har vel lov at have sine meninger    
>
 > -- 
 > Armand.
 > Med:
 > XS360 kick+el'
 > MZ150 kick'
 > XS500 kick+el'
 > Benelli 750 kick+el'
 > XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el
 >
 > (
 En eller anden grim MZ'er + CB400F, resten har haft el eller løbestart :o/
 Kim J.
 MC De meget Få Rå 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (27-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  27-06-11 22:02 |  
  |   
            Den 24-06-2011 08:11, Kim J skrev:
 >
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4e033a9f$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>
 >> XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el
 >>
 > En eller anden grim MZ'er + CB400F, resten har haft el eller løbestart :o/
 >
 Hej Kimse!
 
 Det er jo også den detalje at det i grunden var lettere at løbe en træt 
 motorcykel igang end at finde og skrue den løse kickstart over på 
 aksel-stumpen på motoren, og vice-versa efter start, der gjorde at 
 løsningen med de 'løse håndsving' temmelig hurtigt blev droppet af 
 fabrikanterne.
 
 Jeg kan huske at starter-akslen fortsat eksisterede indtil pågældende 
 motorer blev erstattet grundet udviklingen.
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Joergensen (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  24-06-11 07:25 |  
  |   
            Steen Gruby wrote:
 > BFC røvskubber - Cykel med hjælpemotor.
 
 I forgårs så jeg en BFC Røvskubber monteret på en Longjohn... :)
 
 // Hans
 -- 
 ....
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jim Andersen (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jim Andersen | 
  Dato :  24-06-11 09:15 |  
  |   
            Tog kort på en GS450 med el-start.
 Og så ellers tilbage til kick på MZ 150 v. olding hvor lygten altid peger 
 fremad, dernæst mz 150 hvor lygten følger med styret, og så MZ ETZ 250 med 
 Brembo-skiver(!).
 
 Det var først med XZ550 jeg kunne starte ved at trykke på en knap. Det var 
 faktisk el-start jeg glædede mig mest til da jeg skulle ud og hente den.
 
 /jim
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Intet Navn (24-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Intet Navn | 
  Dato :  24-06-11 09:55 |  
  |  
 
            On 2011-06-23 15:08, Armand wrote:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 > ...
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 Et fremragende alderstegn hos motorcyklister kunne også sagtes være en 
 ubændig trang til at adskille "de gamle, ægte og ærefulde" fra "de unge, 
 forkerte og forkælede" og da især baseret på noget så tilfældigt som 
 (mangelen på) en bestemt mekanisme på motorcykler de måtte have ejet.
 Naturligvis kan det fint tænkes, blot at være et anfald af misundelse 
 fra min side, for selvom jeg er gammel (eller i hvert fald halvgammel) 
 er jeg ikke "gammel motorcyklist" og har derfor aldrig haft ærefuldt 
 skrabede skinneben fra kickstarteren eller ægte sorte fingre fra fedten 
 med platiner for den sags skyld. Den har altid stået på elstart hos mig 
 - og faktisk har jeg altid betragtet kickstartere med lidt skræk; måske 
 baseret på nogle af 'de gamles' røverhistorier om voksne mænd, der er 
 blevet kastet flere sogne væk af den slags?   
Hvorom alting er, så er motorcyklister altså (i min verden!) dem der 
 kører på motorcykel og 'de gamle' er dem, der sidder og romantiserer 
 over fortidens forfærdelige teknik. (Kombinér evt. selv efter behov.)
 "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte' 
 hvis man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en 
 mainframe..." (For nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)
 (Og der er altså naturligvis knyttet en STOR    til hele ovenstående 
 indspark!)
 -- 
 /Claus (der trods alt er gammel nok til at have en spritny BMW tohjuler 
 stående i garagen...   )
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen E. (26-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen E. | 
  Dato :  26-06-11 20:10 |  
  |   
            :) sjovt at læse hvad alle de (andre) gamle har stået og trådt på, her 
 (udover en traditionel knallerttid med lidt BFC "vridgear" etc):
 
 66 Zündapp 250 ombygget til terræn-race
 Kørekort
 67 Triumph Speedtwin 500 (1954 ca.)
 68 MZ 150
 69 Kawasaki 350
 69 nabo's Velocette Thruxton 500, Bultaco 250
 70 Kawasaki 500 Mach III
 71 do. da den første blev stjålet (Titangade på Nørrebro!)
 72 Kawasaki 900 Z1 (el-start men stadig kickstart pedal)
 
 .... derefter kun el-start
 
 --
 steen-e
 fzs1000
 
 "Intet Navn"  skrev i meddelelsen 
 news:4e0450e8$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 On 2011-06-23 15:08, Armand wrote:
 
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 > ...
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen Mangor Iverse~ (26-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen Mangor Iverse~ | 
  Dato :  26-06-11 21:38 |  
  |   
            Den 24-06-2011 10:55, Intet Navn skrev:
 > On 2011-06-23 15:08, Armand wrote:
 >
 >> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 >> ejet en motorcykel med kickstart!'
 >> ...
 Min første var en GS 750 med både kick og el. Trods mange forsøg, 
 lykkedes det vist aldrig at sparke den i gang. Men den var nu også 
 skruet sønder og sammen (og jeg gjorde min del, hvordan skulle man 
 ellers lære noget?) men flot var den, et studie i hvidt med café-racer 
 kvartkåbe.
 >
 > "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte'
 > hvis man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en
 > mainframe..." (For nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)
 >
 Jeg tror at de havde sådan nogle i driftsafdelingen, da jeg startede. 
 Der var i hvert flad en også tussegammel Burroughs loddet sammen af 
 diskrete komponenter.
 
 --
 Jørgen Mangor Iversen
 Susuki GS 750 '77   (solgt)
 Yamaha XS 850 '81   (solgt)
 BMW K100RS '84 Med EML GT2000 sidevogn   (på vej på pension)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (27-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  27-06-11 22:13 |  
  |  
 
            Den 24-06-2011 10:55, Intet Navn skrev:
 > On 2011-06-23 15:08, Armand wrote:
 >
 >> 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 >> ejet en motorcykel med kickstart!'
 >> ...
 >> Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Et fremragende alderstegn hos motorcyklister kunne også sagtes være en
 > ubændig trang til at adskille "de gamle, ægte og ærefulde" fra "de unge,
 > forkerte og forkælede" og da især baseret på noget så tilfældigt som
 > (mangelen på) en bestemt mekanisme på motorcykler de måtte have ejet.
 >
 Hæ!
 Sådan var indfaldsvinklen vel egentlig også hin aften på tværs af 
 bardisken, men hurtigt var vi et par stykker der pludselig følte os 
 tudsegamle   
> Naturligvis kan det fint tænkes, blot at være et anfald af misundelse
 > fra min side, for selvom jeg er gammel (eller i hvert fald halvgammel)
 > er jeg ikke "gammel motorcyklist" og har derfor aldrig haft ærefuldt
 > skrabede skinneben fra kickstarteren eller ægte sorte fingre fra fedten
 > med platiner
 >
  
Platiner!?
 Dét kunne også være en Gammelnok-indikation!   
> Hvorom alting er, så er motorcyklister altså (i min verden!) dem der
 > kører på motorcykel og 'de gamle' er dem, der sidder og romantiserer
 > over fortidens forfærdelige teknik. (Kombinér evt. selv efter behov.)
 >
 Tjah :-/
 En af klubkammeraterne fra mine tidligste år blev bebrejdet at han alt 
 for tit kom i store flotte biler når han var i klubben. Det var hen på 
 efteråret og hans spiddende kommentar var "at han ikke gad høre for at 
 have råd til at køre på motorcykel når han havde lyst, og ikke 
 nødvendigvis altid, af nød"   
> "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte'
 > hvis man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en
 > mainframe..." (For nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)
 >
 Ligesom hustes gravhund, der har en ultra langsom Commondore 64 mellem 
 ørerne - Det sjove er at man ligefrem kan se på øjnene at båndstationen 
 kører løs derinde et sted   
> (Og der er altså naturligvis knyttet en STOR    til hele ovenstående
 > indspark!)
 >
 Jup!
 Det er herligt   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent (29-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  29-06-11 01:13 |  
  |  
 
            Intet Navn har bragt dette til os:
 > "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte' hvis 
 > man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en mainframe..." (For 
 > nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)
 >
 Og til det vil visse personer begynde at fortælle om den gang de tabte 
 et stort antal hulkort, som så skulle sorteres i hånden inden 
 programmet kunne køres.
 Selv var jeg så heldig, at min terminal kunne vis bogstaver i farver på 
 den sorte baggrund. I modsætning til nogle af mine kollegaer, så havde 
 grønne monocrome skærme.
 Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig kommer i tanke om Monty Python   
-- 
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ib Jensen (27-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ib Jensen | 
  Dato :  27-06-11 20:45 |  
  |  
 
            Hæ hæ godt spørgsmål.
 Har haft en Kawa Z400 med kick starter og en Suzi GS750 med ditto.
 Og så fik jeg en Yama 900 uden kickstarter og kæde!!!!
 Den næste bliver vel med automat-gear..........
 Mvh. Ib
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4e033a9f$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i 
 > denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har 
 > fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig 
 > meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig 
 > æren(?)
 >
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende detaljer 
 > :-/
 >
 >
 > *):
 > Man har vel lov at have sine meninger    
>
 > -- 
 > Armand.
 > Med:
 > XS360 kick+el'
 > MZ150 kick'
 > XS500 kick+el'
 > Benelli 750 kick+el'
 > XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el
 >
 > ( 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Joergensen (29-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  29-06-11 09:02 |  
  |  
 
            Kent wrote:
 > Intet Navn har bragt dette til os:
 >> "Nææeh! I computerverdenen til gengæld; dér er man kun 'gammel og ægte' hvis 
 >> man nogensinde har arbejdet med 8" floppy disketter på en mainframe..." (For 
 >> nu at blive i afdelingen for tilfældigheder...)
 > Og til det vil visse personer begynde at fortælle om den gang de tabte 
 > et stort antal hulkort, som så skulle sorteres i hånden inden 
 > programmet kunne køres.
 > Selv var jeg så heldig, at min terminal kunne vis bogstaver i farver på 
 > den sorte baggrund. I modsætning til nogle af mine kollegaer, så havde 
 > grønne monocrome skærme.
 > Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig kommer i tanke om Monty Python   
Det må ihvertfald som minimum være et krav at man har læsebriller i
 snor, gråt skæg, og at man har skrivebordet stående i serverrummet
 før man er gammel i EDB-branchen.
 Jeg føler mig tit gammel, og kan da også skrive både mainframes,
 BSD/OS 2.x og WYSE-terminaler på CV'et selv om jeg først kom ind i 
 dotcom-tiden.. ;)
 // Hans
 -- 
 ....
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian Stidsen (30-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Stidsen | 
  Dato :  30-06-11 10:24 |  
  |   
            
> En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende 
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har 
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i 
 > denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har 
 > fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig 
 > meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig 
 > æren(?)
 >
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende detaljer 
 > :-/
 Honda MVX250F '85 - 3 cyl 2 takt med kick
 M.v.h.
 Christian
 -- 
 XB12Ss
 FZS600 - TIL SALG
 - begge uden kick iøvrigt   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Hansen (30-06-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Hansen | 
  Dato :  30-06-11 19:39 |  
  |   
            On 6/23/11 3:08 PM, Armand wrote:
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 
 Så har jeg været gammel siden før jeg rundede 30.. 1982 SR500 - kun 
 kickstart. Og af en eller anden mærkelig grund (huskøb og nordjysk 
 nærighed) kører jeg stadig rundt på den..
 
 -- 
 Ole Hansen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Edvard (04-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Edvard | 
  Dato :  04-07-11 07:53 |  
  |   
            Jeg kan komme i tanker om:
 
 Kreidler Floret TM (1972)
 NSU Super LUX 200 (197?)
 AJS 18 S - Men den fik jeg som jeg husker det aldrig liv i... (197?)
 MZ ETS 250 (Den har jeg stadigvæk) (1972)
 Ducati 750 SS (1974)
 MZ ETS 150 (1977?)
 BMW R 75/5 (1981) - men da jeg fik 5 gear på og en 90S motor, kunne
 jeg ikke mere bruge kickstarteren.
 Ariel VB 600 1936 - Den havde også manuel tændingsavancering
 Bultaco junior 70
 MZ ES 150 uden / fra 1963. Er der andre herhjemme fra 63? Jeg tror det
 er danmarks ældste MZ ES 150
 Honda 750 F1 (Uden 5 gear og selvstarter....)
 
 I dag har mine to MZ kick, og min BMW K75 'Kun' elstart. Jeg må sige,
 at jeg ikke savner kickstarten!
 
 med venlig hilsen
 
 Edvard
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Scheel (04-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  04-07-11 19:28 |  
  |   
            Den 23-06-2011 15:08, Armand skrev:
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i
 > denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har
 > fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig
 > meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig
 > æren(?)
 >
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 
 Det var dog utroligt at man som 22-årig fra 1968 skal kaldes gammel, 
 blot fordi pengene var lidt små da de første MC'er skulle anskaffes!
 
 MZ TS150/125
 Honda CB400F
 --
 --
 --
 --
 MuZ ETZ Saxon Tour 251
 
 -- 
 vh
 Torben
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Mogensen (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Mogensen | 
  Dato :  10-07-11 15:55 |  
  |  
 
            Den 23-06-2011 15:08, Armand skrev:
 > En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende
 > konstantering:
 > 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 > ejet en motorcykel med kickstart!'
 >
 > Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i
 > denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har
 > fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig
 > meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig
 > æren(?)
 >
 > Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 >
 > Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende
 > detaljer :-/
 >
 >
 > *):
 > Man har vel lov at have sine meninger   
>
 Så er jeg sgu' gammel.
 Suzuki gt250
 Suzuki gt500
 BSA A40
 BSA A65 lightning
 + de kedelige med elstart
 Yamaha TR1
 Og så pigen i mit liv de sidste 15-16 år
 Moto Guzzi T3 Calif
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Menabra (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Menabra | 
  Dato :  10-07-11 16:57 |  
  |   
            
"Armand"  skrev i meddelelsen 
 news:4e033a9f$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 En fin-snak over baren i den lokale forening afledte følgende konstantering:
 'Man skal ikke regne sig for at være 'en af de gamle' medmindre man har
 ejet en motorcykel med kickstart!'
 Der er selvfølgelig de sædvanlige undtagelser der bryder grundlinien i
 denne frase, f.eks. den popularitet som aldrende engelsk skrammel(*) har
 fået i medlemskredsen de senere år, men ellers følte jeg mig pludselig
 meget gammel da forsamlingen gjorde op hvorvidt de kunne påkalde sig æren(?)
 Hvad med lidt eftertanke derom blandt gruppes brugere?
 Subj. kunne også bruges til at lave en liste af lignende sigende
 detaljer  :-/
 *):
 Man har vel lov at have sine meninger    
-- 
 Armand.
 Med:
 XS360 kick+el'
 MZ150 kick'
 XS500 kick+el'
 Benelli 750 kick+el'
 XS1100 kick(á løst 'startsving' monteret på bagsvingeren)+el
 Hej
 Startede på en Victoria Aero KR25HM årgang 1952 i 1963 . Er selv årgang 45.
 http://www.victoria-oldtimer.de/KR25HMAero.htm
Den blev efter nogen år solgt på Københavns Maskinauktioner for 25 kr.
 Næste mc blev en Ducati Monster 620 årgang 2003. Var næsten bange for den i 
 starten.
 Det var et kæmpespring i hk og år.
 mvh
 Menabra 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |