/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Afbryderkontakt til ABS i Audi.
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 03-04-11 18:37

Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
5-cylindret motor.

Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.

Hvad er formålet med det? Har bilen ABS, så er det da ikke noget man
ønsker at afbryde, eller hur?

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Klaus D. Mikkelsen (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-11 18:42

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.

Står der ABS, eller ESP på den?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk

folmer@rasmussen.dk (03-04-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 03-04-11 18:58

On Sun, 03 Apr 2011 19:42:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>
>Står der ABS, eller ESP på den?

>--

Nu må du s'gu styre dig.

Jeg har jo fremhævet at bilen er 20 år gammel, ikk'??

Så der står naturligvis ABS på knappen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian Sørup (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 03-04-11 19:08


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4D98B173.A8CC7FBB@du.kan.finde.den...
> folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>
> Står der ABS, eller ESP på den?
>
....eller måske ASC ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


folmer@rasmussen.dk (03-04-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 03-04-11 19:53

On Sun, 3 Apr 2011 20:07:38 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
wrote:

>
>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
>news:4D98B173.A8CC7FBB@du.kan.finde.den...
>> folmer@rasmussen.dk skriver:
>>>
>>> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>>
>> Står der ABS, eller ESP på den?
>>
>...eller måske ASC ?

>--

Det var da heller ikke opfundet for 20 år siden, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 03-04-11 23:29

Den 03-04-2011 20:53, folmer@rasmussen.dk skrev:

>> ...eller måske ASC ?
>
>> --
>
> Det var da heller ikke opfundet for 20 år siden, vel?
>

Det var på min E36, så hvorfor ikke ?

Venligst
Mcwm


Henrik B. (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-04-11 14:24

> skrev i meddelelsen news:afghp65sl6qrcbj697g2so9hmr5907fs6o@4ax.com...
>
>>> Står der ABS, eller ESP på den?
>>>
>>...eller måske ASC ?
>
> Det var da heller ikke opfundet for 20 år siden, vel?

A'hvad?

Buick (GM) 1971. MB først i Europa - 1980....

Kom igen...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


Henning (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-04-11 19:04

On Sun, 03 Apr 2011 19:37:20 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
>5-cylindret motor.
>
>Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>
>Hvad er formålet med det? Har bilen ABS, så er det da ikke noget man
>ønsker at afbryde, eller hur?

Nogle gange vil man gerne køre, styre og bremse selv? Måske var det svært, for 20 år siden, at
overbevise folk om at ABS var Guds gave til bilisten, selv den dag i dag tror nogle at de kan bremse
bedre uden ABS.

Mikael (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 04-04-11 02:03


> Nogle gange vil man gerne k�re, styre og bremse selv? M�ske var det sv�rt, for 20 �r siden, at
> overbevise folk om at ABS var Guds gave til bilisten, selv den dag i dag tror nogle at de kan bremse
> bedre uden ABS.

Det kan man også den dag i dag. Bremse bedre end ABS. Det kræver kun
et par forsøg at finde ud af at det kan man godt. Jeg har gjort det
inden for den sidste måned i en ny Audi A8, men det er på en bane og
det eneste man skal tænke på er at bremse optimalt.

Uden i trafikken er situationen en lidt anden, der har man sgu ikke
tid til at finde det helt korrekte bremsetryk når nu lille Lise kommer
efter sin bold på tværs af vejen. Derfor tror jeg ikke på at nogen
mennesker i en kritisk situation vil kunne bremse kortere end ABS

Mikael

Ukendt (07-04-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-11 12:30


"Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message
news:b9397fa3-c55a-44ce-89a9-3104dc8532d2@x18g2000yqe.googlegroups.com...

>Uden i trafikken er situationen en lidt anden, der har man sgu ikke
>tid til at finde det helt korrekte bremsetryk når nu lille Lise kommer
>efter sin bold på tværs af vejen. Derfor tror jeg ikke på at nogen
>mennesker i en kritisk situation vil kunne bremse kortere end ABS
>
>Mikael


Det samme når det er glat pga. sne mudder og lign. Så kan et 4 kreds ABS
bremse bedre end et menneske fordi den kan regulere trykket individuelt så
de hjul der måtte have bedre greb, og så bremser hårdere. Uden ABS ville det
bare være dårligste vejgreb som bestemmer for de resterende hjul, med mindre
man bare lader hjulet blokere.

--
Tom



Topper (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Topper


Dato : 03-04-11 19:22


<folmer@rasmussen.dk> wrote in message
news:4sbhp6lrrv5ihjhup00ip5d7tkf5n3gd0p@4ax.com...
> Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
> 5-cylindret motor.
>
> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.

Quattro ? isåfald er det til difflock, den afbryder så også abs pga
hjulene er låst sammen.

Torben E


folmer@rasmussen.dk (03-04-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 03-04-11 19:52

On Sun, 3 Apr 2011 20:21:57 +0200, "Topper" <nope@gmail.com> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> wrote in message
>news:4sbhp6lrrv5ihjhup00ip5d7tkf5n3gd0p@4ax.com...
>> Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
>> 5-cylindret motor.
>>
>> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>
>Quattro ? isåfald er det til difflock, den afbryder så også abs pga
>hjulene er låst sammen.

>--

Det er ikke en Quattro.

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin Sørensen (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-04-11 20:01

> Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
> 5-cylindret motor.
> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
> Hvad er formålet med det? Har bilen ABS, så er det da ikke noget man
> ønsker at afbryde, eller hur?

Ikke en gammel skolevogn? Jeg kan huske at da jeg tog kørekort havde
bilerne på køreteknisk denne knap så man kunne forsøge at bremse med og
uden ABS. Min kørelærer var dog lidt irriteret over at demonstrationen
ikke virkede så godt på mig, da jeg konsekvent lavede kortere
bremselængder uden ABS på glatbanen. Det skal dog siges at bilerne
nærmest kørte på slicks.

ABS er også blevet bedre med tiden, og på en 20 år gammel bil er det nok
bedre at slå ABS fra hvis man f.eks. kører på grusvej (hvis man kan
finde ud af at bremse uden ABS). Det kunne måske også være årsagen.

--
Mvh. Martin

folmer@rasmussen.dk (03-04-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 03-04-11 20:29

On Sun, 03 Apr 2011 21:01:25 +0200, Martin Sørensen
<demolition@laxity.dk.invalid> wrote:

>> Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
>> 5-cylindret motor.
>> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>> Hvad er formålet med det? Har bilen ABS, så er det da ikke noget man
>> ønsker at afbryde, eller hur?
>
>Ikke en gammel skolevogn? Jeg kan huske at da jeg tog kørekort havde
>bilerne på køreteknisk denne knap så man kunne forsøge at bremse med og
>uden ABS. Min kørelærer var dog lidt irriteret over at demonstrationen
>ikke virkede så godt på mig, da jeg konsekvent lavede kortere
>bremselængder uden ABS på glatbanen. Det skal dog siges at bilerne
>nærmest kørte på slicks.
>
>ABS er også blevet bedre med tiden, og på en 20 år gammel bil er det nok
>bedre at slå ABS fra hvis man f.eks. kører på grusvej (hvis man kan
>finde ud af at bremse uden ABS). Det kunne måske også være årsagen.

>--

Det er ikke nogen gammel skolevogn, og den pågældende knap sidder i
række sammen med en del andre originale knapper.

Det er altså ikke noget der er eftermonteret.

--

Venlig hilsen
Folmer

HH (03-04-2011)
Kommentar
Fra : HH


Dato : 03-04-11 20:53

Den 03-04-2011 21:28, folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Sun, 03 Apr 2011 21:01:25 +0200, Martin Sørensen
> <demolition@laxity.dk.invalid> wrote:
>
>>> Min nabo har en Audi 80 Cabrio som er ca. 20 år gammel. Den har en
>>> 5-cylindret motor.
>>> Den har også en knap med hvilken man kan afbryde ABS-funktionen.
>>> Hvad er formålet med det? Har bilen ABS, så er det da ikke noget man
>>> ønsker at afbryde, eller hur?
>>
>> Ikke en gammel skolevogn? Jeg kan huske at da jeg tog kørekort havde
>> bilerne på køreteknisk denne knap så man kunne forsøge at bremse med og
>> uden ABS. Min kørelærer var dog lidt irriteret over at demonstrationen
>> ikke virkede så godt på mig, da jeg konsekvent lavede kortere
>> bremselængder uden ABS på glatbanen. Det skal dog siges at bilerne
>> nærmest kørte på slicks.
>>
>> ABS er også blevet bedre med tiden, og på en 20 år gammel bil er det nok
>> bedre at slå ABS fra hvis man f.eks. kører på grusvej (hvis man kan
>> finde ud af at bremse uden ABS). Det kunne måske også være årsagen.
>
>> --
>
> Det er ikke nogen gammel skolevogn, og den pågældende knap sidder i
> række sammen med en del andre originale knapper.
>
> Det er altså ikke noget der er eftermonteret.

Som Martin rigtigt skriver, så lige netop på en grusvej, vil en bil uden
ABS bremse bedre end en med.
Derfor kunne man på en del Audi modeller i firserne og start
halvfemserne slå det fra.
Det kunne man også på den Audi 200, som jeg have for år tilbage.

Selv i dag vil en bil uden ABS bremse bedre, hvis manden der betjener
det ved hvad han har med at gøre. Ikke at jeg kan

MVH

Holten




Armand (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-11 01:15

Den 03-04-2011 21:53, HH skrev:
>
> Selv i dag vil en bil uden ABS bremse bedre, hvis manden der betjener
> det ved hvad han har med at gøre.
>
Og frem for alt er beredt på situationen - Hvilket man sikkert ikke kan
sige om nogensomhelst ulykkesimplicerede :-|
ABS og ESP har ikke svage øjeblikke, men er på vagt med en brøkdel af et
sekunds varsel, hvilket IMO er den helt klare force ved
elektronik-assistenterne!

--
Armand.

HH (04-04-2011)
Kommentar
Fra : HH


Dato : 04-04-11 17:31

Den 04-04-2011 02:15, Armand skrev:
> Den 03-04-2011 21:53, HH skrev:
>>
>> Selv i dag vil en bil uden ABS bremse bedre, hvis manden der betjener
>> det ved hvad han har med at gøre.
>>
> Og frem for alt er beredt på situationen - Hvilket man sikkert ikke kan
> sige om nogensomhelst ulykkesimplicerede :-|
> ABS og ESP har ikke svage øjeblikke, men er på vagt med en brøkdel af et
> sekunds varsel, hvilket IMO er den helt klare force ved
> elektronik-assistenterne!
>

Helt enig.

MVH

Holten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste