/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
At springe op son en tiger, og falde ned s~
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-03-11 00:32
 
 
Anders Majland (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-03-11 07:49

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/03/28/143927.htm

Der er faktisk et interessant problemstilling.

Det har været meget normalt ved privat import at køre til grænsen på tyske
plader - og så ved grænsen købe en prøveplade til turen hjem.

"Problemet er bare, at prøveplader ikke kan uddeles til biler, der allerede
er indregistreret i udlandet."

Så den duer ikke mere - så skal bilen afmeldes i tyskland og der skal købes
dyre røde eksportplader istedet.


alexbo (29-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 29-03-11 12:50

"Anders Majland" skrev

> Der er faktisk et interessant problemstilling.

Ja, ganske interessant hvad den har med tiger og lam at gøre kan jeg ikke
gennemskue.
Måske er taberen af en retsag et lam, og vinderen en løve.

Tilsyneladende er det kommet bilisten til gode at han var uvidende om
reglerne, det er normalt ikke gyldig grund til at overtræde dem.
Det kan så også være journalistens udlægning, han har formentlig ikke
forstået ret meget af sagen.
Nu kan bilisten så sagtens have betalt en bøde for misbrug af prøveplader,
men har valgt at lade afgiften prøve i retten.

Misbrug af prøveskilte koster 500 kr. det har han nok ikke gidet protestere
over, afgiften er en anden sag.
Jeg synes så at det ville være urimeligt at en tysk registrering skulle
betyde noget.

§ 79. Prøveskilte bruges til kørsel med uregistreret køretøj af en type, der
skal registreres efter kapitel 2.

Jeg synes godt man kan sige at ovenstående må gælde dansk uregistreret
køretøj, at bilen er registreret i Langtbortistan bør ikke forhindre at man
kan bruge danske prøveplader efter reglerne.
Jeg har da også brugt danske prøveplader på udenlandske biler, bare for at
være sikker på at der var forsikringsdækning.

mvh
Alex Christensen


Leif Neland (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 29-03-11 14:56

Den 29-03-2011 13:49, alexbo skrev:
> "Anders Majland" skrev
>
>> Der er faktisk et interessant problemstilling.
>
> Ja, ganske interessant hvad den har med tiger og lam at gøre kan jeg
> ikke gennemskue.
> Måske er taberen af en retsag et lam, og vinderen en løve.

Det er da et kendt ordsprog.
>
> Tilsyneladende er det kommet bilisten til gode at han var uvidende om
> reglerne, det er normalt ikke gyldig grund til at overtræde dem.
> Det kan så også være journalistens udlægning, han har formentlig ikke
> forstået ret meget af sagen.
> Nu kan bilisten så sagtens have betalt en bøde for misbrug af
> prøveplader, men har valgt at lade afgiften prøve i retten.

Det fremgår ikke af artiklen, om de, der har udleveret prøvepladerne har
været orienteret om grunden til brugen af prøveplader.

I øvrigt, måtte han ikke have kørt i bilen i Danmark mindre end X dage
om året?

Leif


--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

alexbo (29-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 29-03-11 16:28

"Leif Neland" skrev

> Det er da et kendt ordsprog.
Ja dem er der mange af.

Skat har vundet i byretten og tabt 1-2 i landsretten, det har intet med lam
og tigre at gøre.
Man skal høre meget før ørene falder af.

> I øvrigt, måtte han ikke have kørt i bilen i Danmark mindre end X dage om
> året?
Nej.

mvh
Alex Christensen



Finn Guldmann (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-03-11 22:08

Den 29-03-2011 13:49, alexbo skrev:
> Ja, ganske interessant hvad den har med tiger og lam at gøre kan jeg
> ikke gennemskue.
> Måske er taberen af en retsag et lam, og vinderen en løve.
>
Det var nu ikke så meget SKAT/Ferrariejer jeg tænkte på med det der
tiger/lam noget. Men mere hvordan tonerne gik herinde da sagen kom frem.
Her er der allerfald nogen der falder ned.

alexbo (29-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 29-03-11 22:39

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Det var nu ikke så meget SKAT/Ferrariejer jeg tænkte på med det der
> tiger/lam noget. Men mere hvordan tonerne gik herinde da sagen kom frem.
> Her er der allerfald nogen der falder ned.

Hvis det er denne tråd, synes jeg ikke det lyder som samme bil, hverken
model, årgang eller andre oplysninger passer.
Jeg synes heller ikke det passer med bopæl i Helsingør og byretten i
København.
Og jeg synes stadig ikke det har noget med lam og tiger at gøre, manden
vandt med mindst mulige margen, tabte i byretten og vandt 2-1 i landretten.

http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/299a0d146b03cecc/dd7a61260213f553?hl=da&lnk=gst&q=ferrari#dd7a61260213f553

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1077127/skjulte-milliondyr-ferrari-for-skat-i-et-halvt-aar/

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/03/28/143927.htm

Måske er det i virkeligheden dig der springer op som en tiger mod nogle
skribenter, og falder ned som lam fordi du rammer helt ved siden af.

mvh
Alex Christensen


Finn Guldmann (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-03-11 23:54

Den 29-03-2011 23:38, alexbo skrev:
>> Det var nu ikke så meget SKAT/Ferrariejer jeg tænkte på med det der
>> tiger/lam noget. Men mere hvordan tonerne gik herinde da sagen kom frem.
>> Her er der allerfald nogen der falder ned.
> Hvis det er denne tråd, synes jeg ikke det lyder som samme bil, hverken
> model, årgang eller andre oplysninger passer.
> Jeg synes heller ikke det passer med bopæl i Helsingør og byretten i
> København.
> Og jeg synes stadig ikke det har noget med lam og tiger at gøre, manden
> vandt med mindst mulige margen, tabte i byretten og vandt 2-1 i landretten.
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/299a0d146b03cecc/dd7a61260213f553?hl=da&lnk=gst&q=ferrari#dd7a61260213f553
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1077127/skjulte-milliondyr-ferrari-for-skat-i-et-halvt-aar/
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/03/28/143927.htm
> Måske er det i virkeligheden dig der springer op som en tiger mod nogle
> skribenter, og falder ned som lam fordi du rammer helt ved siden af.
>
Er Rungsted i Kbhstrup? Er de begge ikke oppe i det der 'fattig-fine'
kvarter nord for Kbhstrup?

Og hvem siger i øvrigt at din bopæl er afgørende for hvor du kan slæbes
i retten?

Og så, hvor mange Ferrarier har SKAT haft gang i, i pressen? Så da nu
pressen er blevet interesseret, mon så ikke det viser sig at være den en
og samme bil det handler om?


alexbo (30-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-03-11 00:31


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Og hvem siger i øvrigt at din bopæl er afgørende for hvor du kan slæbes i
> retten?
Retsplejeloven.

> Og så, hvor mange Ferrarier har SKAT haft gang i, i pressen? Så da nu
> pressen er blevet interesseret, mon så ikke det viser sig at være den en
> og samme bil det handler om?

Her er en til hvis det ikke alt sammen er samme bil, det foregik godt nok i
Saltum og manden er fra Århus, men man ved jo aldrig med journalister.
http://www.autoupdate.dk/nyheder/regning-paa-18-mio-kr-for-at-snyde-med-proeveplader_ID28100.aspx

mvh
Alex Christensen


KASO (30-03-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-03-11 06:15


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4d92630a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 29-03-2011 23:38, alexbo skrev:
>>> Det var nu ikke så meget SKAT/Ferrariejer jeg tænkte på med det der
>>> tiger/lam noget. Men mere hvordan tonerne gik herinde da sagen kom frem.
>>> Her er der allerfald nogen der falder ned.
>> Hvis det er denne tråd, synes jeg ikke det lyder som samme bil, hverken
>> model, årgang eller andre oplysninger passer.
>> Jeg synes heller ikke det passer med bopæl i Helsingør og byretten i
>> København.
>> Og jeg synes stadig ikke det har noget med lam og tiger at gøre, manden
>> vandt med mindst mulige margen, tabte i byretten og vandt 2-1 i
>> landretten.
>> http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/299a0d146b03cecc/dd7a61260213f553?hl=da&lnk=gst&q=ferrari#dd7a61260213f553
>> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1077127/skjulte-milliondyr-ferrari-for-skat-i-et-halvt-aar/
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/03/28/143927.htm
>> Måske er det i virkeligheden dig der springer op som en tiger mod nogle
>> skribenter, og falder ned som lam fordi du rammer helt ved siden af.
>>
> Er Rungsted i Kbhstrup? Er de begge ikke oppe i det der 'fattig-fine'
> kvarter nord for Kbhstrup?
>
> Og hvem siger i øvrigt at din bopæl er afgørende for hvor du kan slæbes i
> retten?
>
> Og så, hvor mange Ferrarier har SKAT haft gang i, i pressen? Så da nu
> pressen er blevet interesseret, mon så ikke det viser sig at være den en
> og samme bil det handler om?
>

Hvis det er ovenstående tråd, du hentyder til, er det ikke samme sag. Ejeren
i ovenstående tråd var hjemhørende i Helsingør - ca. 20km nord for
Rungsted - og der er temmelig stor forskel på sagerne. I så fald: gå du bare
ud og glæd dig til påsken, lille lam
I modsat fald: Hvad hentyder du så til?


René Løweneck (30-03-2011)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 30-03-11 07:09


> Ja, ganske interessant hvad den har med tiger og lam at gøre kan jeg ikke
> gennemskue.

Nej, det kan ikke undre nogen.


Ole Gaarde Kristense~ (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 29-03-11 23:50

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4d918115$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Så den duer ikke mere - så skal bilen afmeldes i tyskland og der skal
> købes dyre røde eksportplader istedet.
Dyre og dyre. Vel ikke i forhold til bilens værdi
Alternativt kan man nøjes med de gule korttids-prøveplader (hvis bilen ikke
er på alm tyske plader selvfølgelig).
Plejer at vælge efter hvad der er billigst i den Landkreis man handler (kan
faktisk svinge en del).
Sidst var de røde billigst, men ofte er det de gule der er billigst.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste