SmaRTrxxv <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en
news:9l15ts$1vpb$1@news.cybercity.dk...
> > Guderne må vide hvorledes sådan en germansk lovhåndhæver vil
> > reagere hvis han får en dansk godkendelseserklæring på 95 dBa
> > stukket op i næsen?
> Han ville nok synes at den er fin og så ellers gøre høfligt opmærksom
> at det er den germanske færdselslov, som gælder i Germanien,
> fuldstændig ligesom den danske færdelslov gælder i Danmark
Privat ferietrafik kunne ikke eksistere, hvis ikke at man med et
godkendt eksemplar af sit køretøj var tilstrækkelig dækket ind i hele
Europa!
Dette er ikke EU-snak; men regler der har eksisteret siden trafikken
begyndte at glide i det sønderbombede Europa allerede i slutningen af
40'erne.
- Hvordan skulle en amerikansk soldat udstationeret i Tyskland ellers
kunne køre rundt på ferie i DK i et dollargrin, som aldrig før set,
endsige typegodkendt og indregistreret i DK??
- En dansk særregel for køretøjets udstyr, har f.eks altid været krav
til
en ekstra retningsviser på siden af karossen - Skulle man sende alle
tyskere hjem fra vestkyst-ferie fordi de ikke har en sådan på deres
ellers TÜV-godkendte Mercedes??
- I min ungdom var det til stor misundelsesmoment at man hver sommer
stødte på tyske unge der var taget på ferie på deres indregistrerede 4½
HK's knallerter - Hvordan kunne det være at de måtte køre på en
"ulovlig" knallert når vi ikke måtte
- På samme måde kan en tysk betjent ikke anfægte en lovlig godkendt og
indregistreret dansk motorcykel!
--
Armand.