/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tilståelser modtages stadig.
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 13:06

Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:

http://www.bt.dk/danmark/bilisterne-har-glemt-koere-i-sne

I går var der også en artikel et eller andet sted, der berettede om
folks panik med telefonkø og hvad har vi, til dækpusherne. Jeg kan
desværre ikke finde den.

Alt i alt er det bare ikke godt nok.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 13:13


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...

KLIP

> Alt i alt er det bare ikke godt nok.

Jeg er helt vild med denne vending: "....hvor det glatte føre pludselig er
kommet bag på dem".

Tjaee...efter at have fejet bilen ren for sne og tændt vinduesviskerne for
at kunne se nu, når der køres, kan det*kun* komme bag på én, at de også
kunne være glat på vejen..:)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



folmer@rasmussen.dk (23-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 13:29

On Tue, 23 Nov 2010 13:13:00 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Alt i alt er det bare ikke godt nok.
>
>Jeg er helt vild med denne vending: "....hvor det glatte føre pludselig er
>kommet bag på dem".
>
>Tjaee...efter at have fejet bilen ren for sne og tændt vinduesviskerne for
>at kunne se nu, når der køres, kan det*kun* komme bag på én, at de også
>kunne være glat på vejen..:)

>--

Det er det glade vanvid.

Det kan godt være at der er en smule kø hos dækpusheren i dag, men det
var der ikke i sidste uge.

Og sjovt nok tåler sådan et vinterdæk fint at køre på bar asfalt.

Det bliver ikke nemt at finde på en undskyldning, så tilstå bare. Det
bliver mellem os. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 13:58


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:6lcne69ud2r2rblos5al7ahopi99c8kpb6@4ax.com...

KLIP

> Det bliver ikke nemt at finde på en undskyldning, så tilstå bare. Det
> bliver mellem os. .o))

Jeg tilstår, jeg satte vinterrullerne på begge potterne for godt 3 uger
siden..;)

PS: Begge potter fortsætter naturligvis med alu-basser på
vinterrullerne..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



folmer@rasmussen.dk (23-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 17:56

On Tue, 23 Nov 2010 13:58:05 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:6lcne69ud2r2rblos5al7ahopi99c8kpb6@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Det bliver ikke nemt at finde på en undskyldning, så tilstå bare. Det
>> bliver mellem os. .o))
>
>Jeg tilstår, jeg satte vinterrullerne på begge potterne for godt 3 uger
>siden..;)
>
>PS: Begge potter fortsætter naturligvis med alu-basser på
>vinterrullerne..

>--

Ja, det gælder naturligvis også her.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens \(K\) (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-11-10 18:23

skrev i meddelelsen news:1fsne61n4npa019ggmb12lg64l56m6ib2p@4ax.com...

>> PS: Begge potter fortsætter naturligvis med alu-basser på
>> vinterrullerne..

> Ja, det gælder naturligvis også her.

Øh og?

Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !
Sådan er det også med nogle busser/lastvogne, Folmer


Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 18:31

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cebf880$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !
> Sådan er det også med nogle busser/lastvogne, Folmer

Ahhhh, kan det passe at det er den rigtige grund?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 18:38


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4cebfaa7$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !
>> Sådan er det også med nogle busser/lastvogne, Folmer
>
> Ahhhh, kan det passe at det er den rigtige grund?

Ja, i Tyskland i hvert fald.

Jeg må heller ikke køre på stålfælge ... i Tyskland.

Stålfælge er her ikke typegodkendt til potten.

Noget med svingninger i en stålfælg, der kan påvirke bremseevnen.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mogens \(K\) (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-11-10 20:07

"Bjørn J." skrev i meddelelsen
news:4cebfbf2$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !

>Ja, i Tyskland i hvert fald.
>Jeg må heller ikke køre på stålfælge ... i Tyskland.
>Stålfælge er her ikke typegodkendt til potten.
>Noget med svingninger i en stålfælg, der kan påvirke bremseevnen.

Stålfælge er ikke stærke nok til at dæmpe svingningerne


Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 21:24

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cec10f0$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, i Tyskland i hvert fald.
>> Jeg må heller ikke køre på stålfælge ... i Tyskland.
>> Stålfælge er her ikke typegodkendt til potten.
>> Noget med svingninger i en stålfælg, der kan påvirke bremseevnen.
>
> Stålfælge er ikke stærke nok til at dæmpe svingningerne

En stålfælg "svinger" også - blot med en anden frekvens.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 18:57


"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
news:4cebf880$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !
> Sådan er det også med nogle busser/lastvogne, Folmer

Her på tysk....Mogens..

"Es geht hierbei um die eigenschwingung der felgen. bei stahlfelgen kann
nicht ausgeschlossen werden, das diese bei bremsvorgängen oder auch bei
manchen strassenbelägen schwingungen in bestimmten frequenzen erzeugen.
diese könnten dann die regelung des abs und der dsc beeinflussen. alsufelgen
sind besser gedämpft und schwingen nicht / weniger."

Alles klar ?

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Ukendt (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-10 19:12



"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4cec0062$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:4cebf880$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !
>> Sådan er det også med nogle busser/lastvogne, Folmer
>
> Her på tysk....Mogens..
>
> "Es geht hierbei um die eigenschwingung der felgen. bei stahlfelgen kann
> nicht ausgeschlossen werden, das diese bei bremsvorgängen oder auch bei
> manchen strassenbelägen schwingungen in bestimmten frequenzen erzeugen.
> diese könnten dann die regelung des abs und der dsc beeinflussen.
> alsufelgen sind besser gedämpft und schwingen nicht / weniger."
>
> Alles klar ?

Alubørger ser nu også bedre ud end sådanne sorte stålfælge hvor mange endda
vælger at pille hjulkapslerne af.

--
Tom



folmer@rasmussen.dk (23-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 19:24

On Tue, 23 Nov 2010 18:23:12 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>skrev i meddelelsen news:1fsne61n4npa019ggmb12lg64l56m6ib2p@4ax.com...
>
>>> PS: Begge potter fortsætter naturligvis med alu-basser på
>>> vinterrullerne..
>
>> Ja, det gælder naturligvis også her.
>
>Øh og?
>
>Min BMW må ikke køres på stålfælge, da de ikke er stærke nok !
>Sådan er det også med nogle busser/lastvogne, Folmer

>--

Nå, det må de ikke.

Og BMW har måske også rent tilfældigt fået overbevist myndighederne
om, at det kun er BMW's egne letmetalfælge der kan holde?

Således at 4 kompletträder med vintergummi løber op i 50.000 kr. ?


Det skulle fadengaleme ikke undre mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 19:29


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:9h1oe6tdfnbohmc7130debk0o9134a9c39@4ax.com...

KLIP

> Nå, det må de ikke.

ROTFLMAO

> Og BMW har måske også rent tilfældigt fået overbevist myndighederne
> om, at det kun er BMW's egne letmetalfælge der kan holde?

Lige knap, men ellers en bragende god idé..;)

> Således at 4 kompletträder med vintergummi løber op i 50.000 kr. ?
>

Njae... de starter ved en ca. 16.000 kr for 4 stk......)))

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



folmer@rasmussen.dk (23-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 19:34

On Tue, 23 Nov 2010 19:28:40 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:9h1oe6tdfnbohmc7130debk0o9134a9c39@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Nå, det må de ikke.
>
>ROTFLMAO
>
>> Og BMW har måske også rent tilfældigt fået overbevist myndighederne
>> om, at det kun er BMW's egne letmetalfælge der kan holde?
>
>Lige knap, men ellers en bragende god idé..;)
>
>> Således at 4 kompletträder med vintergummi løber op i 50.000 kr. ?
>>
>
>Njae... de starter ved en ca. 16.000 kr for 4 stk......)))

>--

Vi er inde på noget mærkefanatisme, som får vén til bedre at kunne
forstå at der er noget der hedder selvmordsbombere. .o))

den er lidt grov, men det er fanneme svineri med penge, uanset hvor
mange man har.

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 19:40


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:362oe6p4curb9rnv0ljr1p378ruanhrk53@4ax.com...

KLIP

>>Njae... de starter ved en ca. 16.000 kr for 4 stk......)))
>
>>--
>
> Vi er inde på noget mærkefanatisme, som får vén til bedre at kunne
> forstå at der er noget der hedder selvmordsbombere. .o))
>
> den er lidt grov, men det er fanneme svineri med penge, uanset hvor
> mange man har.

Njaee....standard er det jo run flat dæk som er lidt dyrere end normale og
desuden sparer man jo, at have tilsvarende reservehjul med i varekassen..

Men for at gøre dig glad igen, så gave jeg kun 6.000 kr. + moms for mine
originale alubørgervinterdækfælge for 4 stk...:)

PS: Originale Volvofælge til min hedengangne S80 kostede altså også en
bondegård. Det tror jeg alle originale alu-børger gør og det uanset
bilmærke.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !




Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 19:40

> skrev i meddelelsen news:362oe6p4curb9rnv0ljr1p378ruanhrk53@4ax.com...
>
> Vi er inde på noget mærkefanatisme, som får vén til bedre at kunne
> forstå at der er noget der hedder selvmordsbombere. .o))

Rolig nu kære Folmse...
Hvis du læste videre i tråden - inden svar vel at mærke! - så ville du også
vide, at Bjørn allerede er kommet med den reele grund.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-11-10 20:06

"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4cec0ad1$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>Hvis du læste videre i tråden - inden svar vel at mærke! - så ville du også
>vide, at Bjørn allerede er kommet med den reele grund.

Nej, men han har citeret een eller anden på motor-talk, som skriver noget i
dén retning - that's it


Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 21:25

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cec109b$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvis du læste videre i tråden - inden svar vel at mærke! - så ville du
>> også vide, at Bjørn allerede er kommet med den reele grund.
>
> Nej, men han har citeret een eller anden på motor-talk, som skriver noget
> i dén retning - that's it

Ikke desto mindre lyder det mere plausibelt.
Og BMW er ikke ene om dét stunt...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Uffe Bærentsen (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-11-10 15:51


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:6lcne69ud2r2rblos5al7ahopi99c8kpb6@4ax.com...
> On Tue, 23 Nov 2010 13:13:00 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
> wrote:
>
>>
>><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>>news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
>>
>>KLIP
>>
>>> Alt i alt er det bare ikke godt nok.
>>
>>Jeg er helt vild med denne vending: "....hvor det glatte føre pludselig er
>>kommet bag på dem".

Hvert år kommer vinteren da også bag på DSB.


>>Tjaee...efter at have fejet bilen ren for sne og tændt vinduesviskerne for
>>at kunne se nu, når der køres, kan det*kun* komme bag på én, at de også
>>kunne være glat på vejen..:)
>
>>--
>
> Det er det glade vanvid.

Forkert vending.
Er du sikker på at du ikke mener: Det er det _glatte_ vanvid


> Det kan godt være at der er en smule kø hos dækpusheren i dag, men det
> var der ikke i sidste uge.
>
> Og sjovt nok tåler sådan et vinterdæk fint at køre på bar asfalt.

Er du nu også 110% sikker på det.
Du ved forhåbentlig godt at der er rigtig mange derude der er uenige med
dig.


> Det bliver ikke nemt at finde på en undskyldning, så tilstå bare. Det
> bliver mellem os. .o))






--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ukendt (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-10 16:33

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :

>Hvert år kommer vinteren da også bag på DSB.

Ja - og kort forinden er de igen (!) blevet overrsket over løvfald :(

Sørgeligt ....
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Uffe Bærentsen (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-11-10 17:19


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:uknne611jl4tkch7jgenhta483ktcm2bmh@news.sunsite.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :
>
>>Hvert år kommer vinteren da også bag på DSB.
>
> Ja - og kort forinden er de igen (!) blevet overrsket over løvfald :(

Havde skrever det, men ville ikke komme med 2 bagholdsangreb på foretagendet
i samme posting.



> Sørgeligt ....

Jep!



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Kent Friis (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 23-11-10 17:32

Den Tue, 23 Nov 2010 16:33:20 +0100 skrev jan_stevns:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :
>
>>Hvert år kommer vinteren da også bag på DSB.
>
> Ja - og kort forinden er de igen (!) blevet overrsket over løvfald :(
>
> Sørgeligt ....

Løvfaldet tror jeg egentlig ikke overrasker dem. Der er bare ikke nogen
der har fundet ud af løsningen.

Sneen derimod... Hvor mange af sneplovene er det lige de har solgt? For
rigtig vinter får vi jo aldrig igen... Samme argument bruger man nu
med isbryderne, så man kan nå at få dem skrottet inden der bliver brug
for dem.

Og de eneste lokomotiver der er tilbage der kan holde til at køre med
sneplovene er MY og MX fra 1950'erne, hvoraf jernbanemuseet har nogle
stykker, og derudover har diverse privatbaner en del af dem.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 17:35

> "Kent Friis" skrev i meddelelsen
> news:4cebec75$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Og de eneste lokomotiver der er tilbage der kan holde til at køre med
> sneplovene er MY og MX fra 1950'erne,

Og MZ og ME....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Bjørn J. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-11-10 17:43


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4cebed88$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> Og de eneste lokomotiver der er tilbage der kan holde til at køre med
>> sneplovene er MY og MX fra 1950'erne,
>
> Og MZ og ME....

CZ kan ikke...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Kent Friis (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 23-11-10 17:46

Den Tue, 23 Nov 2010 17:34:52 +0100 skrev Henrik B.:
>> "Kent Friis" skrev i meddelelsen
>> news:4cebec75$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Og de eneste lokomotiver der er tilbage der kan holde til at køre med
>> sneplovene er MY og MX fra 1950'erne,
>
> Og MZ og ME....

MZ bliver trykket skæv i ophænget af førerhuset. Hvad grunden er med
ME kan jeg ikke huske (eller har ikke fået at vide).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 18:01

> "Kent Friis" skrev i meddelelsen
> news:4cebefbf$1$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>
> MZ bliver trykket skæv i ophænget af førerhuset. Hvad grunden er med

MZ er hvad DSB har tilbage, som er i drift...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


folmer@rasmussen.dk (23-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 18:00

On Tue, 23 Nov 2010 15:51:16 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:6lcne69ud2r2rblos5al7ahopi99c8kpb6@4ax.com...
>> On Tue, 23 Nov 2010 13:13:00 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
>>>
>>>KLIP
>>>
>>>> Alt i alt er det bare ikke godt nok.
>>>
>>>Jeg er helt vild med denne vending: "....hvor det glatte føre pludselig er
>>>kommet bag på dem".
>
>Hvert år kommer vinteren da også bag på DSB.

>--

Det hører ingen steder hjemme at bruge offentlig transport som
afledningsmanøvre for egen misdædighed.

>--

>> Og sjovt nok tåler sådan et vinterdæk fint at køre på bar asfalt.
>
>Er du nu også 110% sikker på det.
>Du ved forhåbentlig godt at der er rigtig mange derude der er uenige med
>dig.

>--

Det er afprøvet ved flere lejligheder, men jeg véd godt at det er en
udbredt opfattelse at de ikke tåler det, samtidigtt med at der stadig
slides på sommerdækkene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Armand (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-11-10 17:29

Den 23-11-2010 15:51, Uffe Bærentsen skrev:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> news:6lcne69ud2r2rblos5al7ahopi99c8kpb6@4ax.com...
>> On Tue, 23 Nov 2010 13:13:00 +0100, "Bjørn J."<mrbear@post.tele.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
>>>
>>> KLIP
>>>
>>>> Alt i alt er det bare ikke godt nok.
>>>
>>> Jeg er helt vild med denne vending: "....hvor det glatte føre pludselig er
>>> kommet bag på dem".
>
> Hvert år kommer vinteren da også bag på DSB.
>
>
DSB gør, lige nu, ellers en stor historie ud af at der skal mere sne til
for at togene giver op, end for den firehjulede trafik!

Bortset fra sporskifte-ballade ved især fygning, og med etablering af
elektris opvarmning af sporskifter er dét problem blevet minimeret,
holder det vel også vand. Jeg ved ihverfald at hvor jég under
fastelavns-snestormen i midten af 90'erne tog omkring 5 timers tid om at
komme 40 km på arbejde, klarede DSB (med et tilfældigt og meget
forsinket tog) turen hjem på en lille time. Og man var undervejs ikke i
tvivl om når der lå en drive hen over sporet

--
Armand.

Per Beer Hansen (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 23-11-10 13:16

>skrev i meddelelsen news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
>
>Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:
>
>http://www.bt.dk/danmark/bilisterne-har-glemt-koere-i-sne
>
>I går var der også en artikel et eller andet sted, der berettede om
>folks panik med telefonkø og hvad har vi, til dækpusherne. Jeg kan
>desværre ikke finde den.
>
>Alt i alt er det bare ikke godt nok.

Jeg så lige 12 nyhederne på TV2 i dag og der var et indslag om hvor mange
der var kørt fast i den megen sne i Jylland.
Så viste de en VW Touran (tror jeg det var) der var kørt fast og skulle
trækkes fri af Falck.
Det sjove var så bare, at der vel kun lå ca. 2-3 cm sne på stedet

Men Falck har åbenbart så meget at lave nu, så de har måtte be' Falch om
hjælp
http://www.bt.dk/danmark/saa-slog-vinteren-til-falch-rykket-ud-flere-gange


Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Henrik B. (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-11-10 18:14

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4cebb0db$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> Så viste de en VW Touran (tror jeg det var) der var kørt fast og skulle
> trækkes fri af Falck.

Nope, det var en VW Sharan.

> Det sjove var så bare, at der vel kun lå ca. 2-3 cm sne på stedet

Du skal da vist se klippet igen - den holder i en drive, på en vej med noget
mere end et par cm.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/



Per Beer Hansen (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-11-10 12:49

>"Henrik B." skrev i meddelelsen
>news:4cebf6be$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>Nope, det var en VW Sharan.

Same shit

>Du skal da vist se klippet igen - den holder i en drive, på en vej med
>noget mere end et par cm.

Er du sikker på det er det samme vi har set?
Jeg synes ikke det så særlig voldsomt ud.
De 3 hjul på bilen (som man kunne se) var stort set allesammen fri af sneen
(som jeg husker det) og så lå der en "snedrive" (ikke særligt stor) en
meters penge foran bilen.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Henrik B. (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-11-10 15:46

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4cecfbb6$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nope, det var en VW Sharan.
>
> Same shit

Jep.

>> Du skal da vist se klippet igen - den holder i en drive, på en vej med
>> noget mere end et par cm.
>
> Er du sikker på det er det samme vi har set?

Jep. Optagelserne var fra Randers. Så i lokalnyhederne, at bilen blev/var
trukket fri.

> Jeg synes ikke det så særlig voldsomt ud.
> De 3 hjul på bilen (som man kunne se) var stort set allesammen fri af
> sneen (som jeg husker det) og så lå der en "snedrive" (ikke særligt stor)
> en meters penge foran bilen.

Det kniber med hukommelsen - gamle dreng.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Beer Hansen (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-11-10 17:08

>"Henrik B." skrev i meddelelsen
>news:4ced2579$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>Jep. Optagelserne var fra Randers. Så i lokalnyhederne, at bilen blev/var
>trukket fri.

Hmm, jeg erindrer ikke at det så særligt "farligt" ud, jeg sad ihvertfald og
undrede mig meget over at den skulle trækkes fri.
Som jeg så det, så kunne den sagtens selv have kørt ud fra stedet.

>Det kniber med hukommelsen - gamle dreng.

Det må være min alzheimers der trykker.

Eller også er det min alzheimers det er galt med.

Måske det er min alzheimers der driller lidt.

Den sidste mulighed er jo selvfølgelig, at det er min alzheimers der gør
det.



Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Mcwm (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 24-11-10 17:44

Den 24-11-2010 17:07, Per Beer Hansen skrev:
> Den sidste mulighed er jo selvfølgelig, at det er min alzheimers der gør
> det.
>

Kalkfjerner... i store mængder, så er det løst

Venligst
Mcwm

Henrik B. (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-11-10 21:47

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4ced384a$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> Jep. Optagelserne var fra Randers. Så i lokalnyhederne, at bilen blev/var
> trukket fri.

Hér: http://tv2oj.fynskemedier.dk/arkiv/2010/11/23/15273?autoplay=1

1 min. inde i klippet.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Beer Hansen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-11-10 12:45

>"Henrik B." skrev i meddelelsen
>news:4ced7a11$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>> news:4ced384a$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jep. Optagelserne var fra Randers. Så i lokalnyhederne, at bilen blev/var
>> trukket fri.

Hmm, ovenstående har jeg ikke skrevet.

>Hér: http://tv2oj.fynskemedier.dk/arkiv/2010/11/23/15273?autoplay=1
>
>1 min. inde i klippet.

Det er ikke det samme, som de viste i TV2 nyhederne kl. 12 den dag.
Der viste de en VW, der stod parkeret foran et stort hus og en af Falck's
Unimog's der bakkede hen foran den, for at skulle trække den fri.
De viste ikke engang selve fritrækningen.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Henrik B. (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-10 12:48

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4cee4c3f$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jep. Optagelserne var fra Randers. Så i lokalnyhederne, at bilen
>>> blev/var trukket fri.
>
> Hmm, ovenstående har jeg ikke skrevet.

Nej, det har jeg...

>>Hér: http://tv2oj.fynskemedier.dk/arkiv/2010/11/23/15273?autoplay=1
>>
>> 1 min. inde i klippet.
>
> Det er ikke det samme, som de viste i TV2 nyhederne kl. 12 den dag.

Det er samme bil...!

> Der viste de en VW, der stod parkeret foran et stort hus og en af Falck's
> Unimog's der bakkede hen foran den, for at skulle trække den fri.
> De viste ikke engang selve fritrækningen.

Netop!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Per Beer Hansen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-11-10 12:57

>"Henrik B." skrev i meddelelsen
>news:4cee4d6a$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>> news:4cee4c3f$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Jep. Optagelserne var fra Randers. Så i lokalnyhederne, at bilen
>>>> blev/var trukket fri.
>>
>> Hmm, ovenstående har jeg ikke skrevet.
>
>Nej, det har jeg...

OK, der stod bare at det var mig

>>>Hér: http://tv2oj.fynskemedier.dk/arkiv/2010/11/23/15273?autoplay=1
>>>
>>> 1 min. inde i klippet.
>>
>> Det er ikke det samme, som de viste i TV2 nyhederne kl. 12 den dag.
>
>Det er samme bil...!

Ja men ikke samme klip.

>> Der viste de en VW, der stod parkeret foran et stort hus og en af Falck's
>> Unimog's der bakkede hen foran den, for at skulle trække den fri.
>> De viste ikke engang selve fritrækningen.
>
>Netop!

Det er slet ikke det samme de viser, på dit link og så det jeg så.
På dit link ser man jo bare bilens ene hjul i sneen, når bilen bliver
trukket.
Det jeg så, var bare en bil der holdt parkeret og en Falck vogn der bakkede
hen foran, ikke andet overhovedet.
Om det så er samme bil i begge klip, det kan jeg hverken se eller huske

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Henrik B. (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-10 13:11

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4cee4f0c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Det er ikke det samme, som de viste i TV2 nyhederne kl. 12 den dag.
>>
>> Det er samme bil...!
>
> Ja men ikke samme klip.

Nej nej, jeg så også middags-nyheds-klippet. Jeg fortæller blot hvor du kan
se yderligere info om bil/fritrækning.

>> Netop!
>
> Det er slet ikke det samme de viser, på dit link og så det jeg så.
> På dit link ser man jo bare bilens ene hjul i sneen, når bilen bliver
> trukket.

Nej, man ser meget mere - inkl. Unimog'en som holder med bilen, helt i
begyndelsen af nyhedsudsendelsen, bag værten.

> Om det så er samme bil i begge klip, det kan jeg hverken se eller huske
>

I know - alzheimers do, alzheimers...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-10 12:55

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4cee4c3f$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
> Der viste de en VW, der stod parkeret foran et stort hus og en af Falck's
> Unimog's der bakkede hen foran den, for at skulle trække den fri.
> De viste ikke engang selve fritrækningen.

Netop! 2:45 inde i klippet:
http://sputnik.tv2.dk/play/nyhederne-25221/

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Beer Hansen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-11-10 13:03

>"Henrik B." skrev i meddelelsen
>news:4cee4eea$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>Netop! 2:45 inde i klippet:
>http://sputnik.tv2.dk/play/nyhederne-25221/

Bingo, der var den.
http://www.perbeer.dk/sne.jpg
Jeg synes nu stadig ikke det ser ud til at den er kørt fast, medmindre den
er på slicks

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Henrik B. (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-10 13:09

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4cee5060$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
> Bingo, der var den.
> http://www.perbeer.dk/sne.jpg
> Jeg synes nu stadig ikke det ser ud til at den er kørt fast, medmindre den
> er på slicks

Tjah, sommerdæk og så holder man dér...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Beer Hansen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-11-10 13:17

>"Henrik B." skrev i meddelelsen
>news:4cee5227$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>Tjah, sommerdæk og så holder man dér...

Ja måske på nedslidte sommerdæk eller brede sommerdæk (som det ikke lige ser
ud til at være her).

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Christian B. Andrese~ (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-11-10 12:38

On 25 Nov., 13:17, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> >"Henrik B."  skrev i meddelelsen
> >news:4cee5227$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >Tjah, sommerdæk og så holder man dér...
>
> Ja måske på nedslidte sommerdæk eller brede sommerdæk (som det ikke lige ser
> ud til at være her).

Utroligt hvad nogen kan se ud af et utydeligt billede med masser af
sne.....

Jeg har set masser af biler som sad fast i langt mindre sne de sidste
dage.

--
Christian

Per Beer Hansen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-11-10 20:58

>"Christian B. Andresen" skrev i meddelelsen
>news:10053a8c-80b6-4b62-af83-edc5203a09ce@h7g2000yqk.googlegroups.com...
>
>Utroligt hvad nogen kan se ud af et utydeligt billede

Nu var det knap så utydeligt, da det var i TV.

> med masser af
>sne.....

Masser af sne?
Der ligger en lille drive en halv meters penge foran bilen, ellers er der da
højst en-to cm rundt om bilen.
Men bevares, der er åbenbart nogen der bliver bange når de ser vejrudsigten
og der loves sne.

>Jeg har set masser af biler som sad fast i langt mindre sne de sidste
>dage.

Og jeg har set masser af biler køre i meget mere sne, uden nogen som helst
problemer.

Men ingen grund til at tærske langhalm på det, du har din mening og jeg har
min.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Christian B. Andrese~ (29-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-11-10 02:44

On 25 Nov., 20:57, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> >"Christian B. Andresen"  skrev i meddelelsen
> >news:10053a8c-80b6-4b62-af83-edc5203a09ce@h7g2000yqk.googlegroups.com...
>
> >Utroligt hvad nogen kan se ud af et utydeligt billede
>
> Nu var det knap så utydeligt, da det var i TV.

OK.

> > med masser af
> >sne.....
>
> Masser af sne?
> Der ligger en lille drive en halv meters penge foran bilen, ellers er der da
> højst en-to cm rundt om bilen.
> Men bevares, der er åbenbart nogen der bliver bange når de ser vejrudsigten
> og der loves sne.

Det gælder bestemt ikke mig. Bor på landet og har indtil nu fået ca.
60 cm sne så traktoren har været ud og arbejde flere gange og skal det
sikkert igen i dag med al den fygning.

> >Jeg har set masser af biler som sad fast i langt mindre sne de sidste
> >dage.
>
> Og jeg har set masser af biler køre i meget mere sne, uden nogen som helst
> problemer.

Jeg har selv været ude og køre flere gange og skal det da også i dag.

> Men ingen grund til at tærske langhalm på det, du har din mening og jeg har
> min.

Enig, men du har vist fået et forkert indtryk.

--
Christian

Mathias (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 23-11-10 13:55

Jeg er også målløs over de groteske køer der gjorde jeg efter en time og
et kvarter måtte opgive at komme fra Århus til Ålborg.

Det mærkelige er, er jeg ikke så nogen uheld som forsinkede trafikken,
men kun folk der kørte 40 km/t på motorvejen med mobilen i hånden, folk
der kørte over for rødt, folk der ikke kørte når det blev grønt, etc..
Det var som om man fuldstændig glemmer, at trafikken stadig skal
afvikles, sne eller ej.

Mvh Mathias

folmer@rasmussen.dk (23-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 23-11-10 18:03

On Tue, 23 Nov 2010 13:54:53 +0100, Mathias <no@no.no> wrote:

>Jeg er også målløs over de groteske køer der gjorde jeg efter en time og
>et kvarter måtte opgive at komme fra Århus til Ålborg.
>
>Det mærkelige er, er jeg ikke så nogen uheld som forsinkede trafikken,
>men kun folk der kørte 40 km/t på motorvejen med mobilen i hånden, folk
>der kørte over for rødt, folk der ikke kørte når det blev grønt, etc..
>Det var som om man fuldstændig glemmer, at trafikken stadig skal
>afvikles, sne eller ej.

>--

Ja, og det ignoranterne elsker allermest er, når sneen dækker al
afmærkning.

Så råder anarkiet.

Uha det er guf.

--

Venlig hilsen
Folmer

Anders Majland (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 23-11-10 13:55

> Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:

Fodtøjet kan ikke gøre det ... Jeg fandt en frossen vandpyt med sne på og så
tog jeg en alternativ rute ,,, et godt stykke ud over marken. Heldigvis var
der ikke nogen grøft der og jeg holdt den i fart og kom tilbage på vejen ...
Så var jeg vågen ...
maps.google.com og 56.56887,9.563491 - Jeg ved jo reelt godt at der tit er
vandpytter i det der bløde s-sving men ikke altid at jeg tænker så godt før
morgenkaffen ....

Nåede syd om randers inden det stod helt stille på motorvejen, men mod
Ebeltoft måtte jeg erkende (godt hjulpet af GPS'ens ETA at jeg på trods af
at være kørt i meget god tid ikke ville når færgen. Så før Mørke drejede jeg
så istedet mod århus og der gik trafikken helt i stå, men jeg på
trafikradioen kunne høre om lastbiler og busser der hang på bakkerne i Hobro
og Randers. Efterhånden kom Silkeborg også med ...

Men der hvor jeg holdt var der også meget glat. Forsigtig igangsætning på
friske conitinental TS800 vinterdæk gav 1/2 meter sidelæns trods antispin
....

Da jeg endeligt nåede ned til motortrafikvejen tilbage mod århus gled det
ganske fint til jeg nåede mylderet ved Ikea. Det var det ikke være end det
plejede og jeg var i god tid til færgen kl 9:10 der så bare var 3 kvarter
forsinket. Den blev så yderligere forsinket pga blæsten.

Så danmark var større idag end det plejer - Det tog mig 6timer og 15min mod
normalt 3 timer og 45min at krydse landet i smarten ... Havde jeg nu været
smart havde jeg efter turen på marken erkendt at det ville blive et helvede
og kørt hjem igen og kaldt det en fridag ....


Armand (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-11-10 16:50

Den 23-11-2010 13:06, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:
>
> http://www.bt.dk/danmark/bilisterne-har-glemt-koere-i-sne
>
> I går var der også en artikel et eller andet sted, der berettede om
> folks panik med telefonkø og hvad har vi, til dækpusherne. Jeg kan
> desværre ikke finde den.
>
> Alt i alt er det bare ikke godt nok.
>
Min svoger tog 2½ time om at komme til ÅÅrhus fra Lillebælt - Alt sammen
p.g.a. folk der ikke kunne komme op af bakkerne p.g.a. utilstrækkelige
dæk. Heraf adskillige lastvogne :-|

For min part står 'Gøjten i indkørslen på sommerhjulene og jeg må
indrømme at jeg nok kan risikere at køre på dem ud til dækpusheren for
at få skiftet til vinter-sutterne (gider ikke perlegrus-skifte i dét
vejrlig, ligesom jeg har et reserve-dæk der skal på det mest nedslidte
hjul samtidig (jeg har jo kun haft 3/4 år til det))

--
Armand.

Armand (24-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-11-10 17:18

Den 23-11-2010 16:50, Armand skrev:
>
>
> For min part står 'Gøjten i indkørslen på sommerhjulene og jeg må
> indrømme at jeg nok kan risikere at køre på dem ud til dækpusheren for
> at få skiftet til vinter-sutterne (gider ikke perlegrus-skifte i dét
> vejrlig, ligesom jeg har et reserve-dæk der skal på det mest nedslidte
> hjul samtidig (jeg har jo kun haft 3/4 år til det))
>

Men fandeme om ikke min gamle mester i nabobyen ikke ringede og bad mig
stille i morgen tidligt - Ud fra vejrmeldingen tror jeg at det bliver
til en tur med vinterhjulene i bagagerummet i morgen tidlig og
sommer-hjulene samme sted på hjemturen.
Ellers er der jo DSB, som jeg ved kører fornuftigt i forhold til
arbejdstid

--
Armand.

Armand (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-11-10 17:25

Den 24-11-2010 17:18, Armand skrev:
> Den 23-11-2010 16:50, Armand skrev:
>>
>>
>> For min part står 'Gøjten i indkørslen på sommerhjulene og jeg må
>> indrømme at jeg nok kan risikere at køre på dem ud til dækpusheren for
>> at få skiftet til vinter-sutterne (gider ikke perlegrus-skifte i dét
>> vejrlig, ligesom jeg har et reserve-dæk der skal på det mest nedslidte
>> hjul samtidig (jeg har jo kun haft 3/4 år til det))
>>
>
> Men fandeme om ikke min gamle mester i nabobyen ikke ringede og bad mig
> stille i morgen tidligt - Ud fra vejrmeldingen tror jeg at det bliver
> til en tur med vinterhjulene i bagagerummet i morgen tidlig og
> sommer-hjulene samme sted på hjemturen.
>
And: Done!

--
Armand.
(der forøvrigt endnu ikke har set snelag der dækker fortove og asfalt)

Ukendt (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-10 19:09



<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
> Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:
>
> http://www.bt.dk/danmark/bilisterne-har-glemt-koere-i-sne
>
> I går var der også en artikel et eller andet sted, der berettede om
> folks panik med telefonkø og hvad har vi, til dækpusherne. Jeg kan
> desværre ikke finde den.
>
> Alt i alt er det bare ikke godt nok.

øv har skiftet til vinterdæk, men her er stadig ikke kommet et fnug, så
jeg overvejer om ikke snart sommerdækkene skal på igen.

--
Tom



oz3bto (23-11-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 23-11-10 19:39


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:olane6paesr3q04uco83e4eqkrhm65plfg@4ax.com...
> Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:
>
> http://www.bt.dk/danmark/bilisterne-har-glemt-koere-i-sne
>
> I går var der også en artikel et eller andet sted, der berettede om
> folks panik med telefonkø og hvad har vi, til dækpusherne. Jeg kan
> desværre ikke finde den.
>
> Alt i alt er det bare ikke godt nok.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


Turen går til DK på fredag .. Håber satme at de får styr på kaoset inden



Martin Sørensen (23-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-11-10 23:29

> Det her ville ikke være noget problem, hvis "fodtøjet" var i orden:
> http://www.bt.dk/danmark/bilisterne-har-glemt-koere-i-sne
> I går var der også en artikel et eller andet sted, der berettede om
> folks panik med telefonkø og hvad har vi, til dækpusherne. Jeg kan
> desværre ikke finde den.
> Alt i alt er det bare ikke godt nok.

Jeg tilstår at bilen har haft vinterdæk på hele året, da jeg
hovedsageligt kører på motorcykel når vejret er til det. Bilen bliver
mest brugt til større indkøb o. lign som er upraktisk på mc, og så
daglig kørsel nu hvor motorcyklen er stillet væk for vinteren..

Jeg ved godt at jeg så nok bliver sat i bås med spritbilister og det der
er værre, men jeg sover nu fint om natten.

--
Mvh. Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409083
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste