> Ja, det skulle jo lette synkroniseringen væsentligt
> Så let går det imidlertid ikke. I 1977 kom Honda CB125T til verden. Den er
> to-cylindret. Det var de tidligere modeller også, se selv:
>
http://www.motorcities.com/contents/99L98232301579.html
> Omvendt har jeg faktisk set en liste over en- og to-cylindrede maskiner,
og
> i den liste var CB125 opført begge steder, så måske findes der to
versioner
> af modellen??
Åbenbart. Jeg tror nok min far's er fra omkring 80.
Men så må jeg hellere droppe spydigheden og vende tilbage til Jeppe's
justeringsproblem.
Hvis der ikke sidder nogle skruer i karburatorer til synkronisering, (løft
spjældet og kig ind i kanalen efter huller) så er det ikke værre end man
selv må lave et hul i hver karburator. Normalt vis vil der være plads mellem
spjældet og indsugningsgummiet på siden af karburatoren. Hus nu at kigge
godt efter hvor der er kanalboriinger i karburatoren. Man kan også lave
anboringen i indsugningsgummiet hvis der er bedre plads.
Bor et M5 gevindhul, og når man er færdig med synkroniseringen, sætter man
en lille bolt i, evt pakket med lidt silikone eller flydende pakning.
Mads Lund
Ninja9RT