/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburator justering af CB125 fra 1977??
Fra : Jabu


Dato : 06-08-01 21:39

Hej NG.
Min storebror har netop købt sig en gammel Honda CB125 fra 1977, Hans
problem ligger i at justere karbunaderne synkront. Han har et vacum apperat,
men der er ingen huller til at skrue slangerne på karbunaderne...Hvad gør
han så, fordi det er dælme svært at få det gjort på gehør


Mch Jeppe + Brormand.





 
 
Mads Lund (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 07-08-01 07:21

> Hej NG.
> Min storebror har netop købt sig en gammel Honda CB125 fra 1977, Hans
> problem ligger i at justere karbunaderne synkront. Han har et vacum
apperat,
> men der er ingen huller til at skrue slangerne på karbunaderne...Hvad gør
> han så, fordi det er dælme svært at få det gjort på gehør

Min far har også sådan en fætter, og så vidt jeg er orienteret er den en
cylindret, med en karburator !!!

Er det ikke korrekt ?

Mads Lund
Ninja9RT



boe (07-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 07-08-01 07:58

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
news:2LLb7.9$UY.751@news.get2net.dk...

> Min far har også sådan en fætter, og så vidt jeg er orienteret er den en
> cylindret, med en karburator !!!

Ja, det skulle jo lette synkroniseringen væsentligt
Så let går det imidlertid ikke. I 1977 kom Honda CB125T til verden. Den er
to-cylindret. Det var de tidligere modeller også, se selv:
http://www.motorcities.com/contents/99L98232301579.html
Omvendt har jeg faktisk set en liste over en- og to-cylindrede maskiner, og
i den liste var CB125 opført begge steder, så måske findes der to versioner
af modellen??

Bo, VF1000F



Mads Lund (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 07-08-01 08:24

> Ja, det skulle jo lette synkroniseringen væsentligt
> Så let går det imidlertid ikke. I 1977 kom Honda CB125T til verden. Den er
> to-cylindret. Det var de tidligere modeller også, se selv:
> http://www.motorcities.com/contents/99L98232301579.html
> Omvendt har jeg faktisk set en liste over en- og to-cylindrede maskiner,
og
> i den liste var CB125 opført begge steder, så måske findes der to
versioner
> af modellen??

Åbenbart. Jeg tror nok min far's er fra omkring 80.

Men så må jeg hellere droppe spydigheden og vende tilbage til Jeppe's
justeringsproblem.

Hvis der ikke sidder nogle skruer i karburatorer til synkronisering, (løft
spjældet og kig ind i kanalen efter huller) så er det ikke værre end man
selv må lave et hul i hver karburator. Normalt vis vil der være plads mellem
spjældet og indsugningsgummiet på siden af karburatoren. Hus nu at kigge
godt efter hvor der er kanalboriinger i karburatoren. Man kan også lave
anboringen i indsugningsgummiet hvis der er bedre plads.

Bor et M5 gevindhul, og når man er færdig med synkroniseringen, sætter man
en lille bolt i, evt pakket med lidt silikone eller flydende pakning.

Mads Lund
Ninja9RT



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste