| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | IC net og dækning Fra : blueocean | 
  Dato :  10-08-10 04:07 |  
  |   
            Hej
 
 Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
 DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.
 
 Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 mange steder var der næsten ikke noget signal.
 Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 
 Udstyr er:
 Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.
 
 At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
 signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
 så hævdede.
 Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 
 Gert
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jakob_K (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jakob_K | 
  Dato :  10-08-10 04:51 |  
  |   
            On 10 Aug., 12:06, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
 > Hej
 >
 > Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
 > DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.
 >
 > Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 > og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 > ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 > mange steder var der næsten ikke noget signal.
 > Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 > havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 > alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 >
 > Udstyr er:
 > Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.
 >
 > At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
 > signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
 > så hævdede.
 > Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 >
 > Gert
 
 Vi havde et mobilmodem ombord på vores sommertogt også.
 Dog med et andet abonnement, men det går nok på nogenlunde de samme
 sendemaster.
 Brugte mest forbindelsen i havn, hvor der var god tid.
 I Bøgeskov på "toppen" af Stevns, langt fra nogen byer, fik vi ikke
 noget signal. Men ellers var den god, endda med ordentlig 3G hastighed
 på Møn.
 
 Antennen er kun den indbyggede 6cm i USB-modem-pinden, så enkelte
 gange måtte man sætte den bærbare et godt sted nede i båden, eller gå
 op i cockpittet med den, for at få signal.
 
 Flere havne vi besøgte, havde etableret Trådløs internet, så man ikke
 behøvede at bruge sin egen forbindelse. Det var dejlig nemt.
 På Omø dog så tåbeligt lavet, at man skulle på nettet (og hente mail)
 for at få lov at komme på nettet (med koden fra mailen)!
 
 mvh
 JAKOB
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Unique (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Unique | 
  Dato :  10-08-10 11:58 |  
  |   
            Hej Gert,
 
 Har sejlet Skagerrak rundt på indersiden fra Købehavn & tilbage. Har haft ok 
 dækning hele vejen.
 Bruger D10 på kortbord eller D10 i vantet via 3m USB. Har også en Procom CXL 
 70-1/... jeg hejser op i masten efter behov. Bliver permanent i top næste 
 år.
 Kan du have dårlig forbindelse i stikkene? - Bruger du crimp stik til N & 
 FME stik connectorer skal du anvende en crimp tang, fås til flere 
 kabeltykkelser. Selv bruger jeg RG58 kabel.
 
 s/y Unique
 
 "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message 
 news:1f1ae006-5745-4116-b30b-79d380ac0a01@w30g2000yqw.googlegroups.com...
 Hej
 
 Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
 DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.
 
 Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 mange steder var der næsten ikke noget signal.
 Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 
 Udstyr er:
 Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.
 
 At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
 signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
 så hævdede.
 Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 
 Gert 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Olesen (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Olesen | 
  Dato :  10-08-10 05:40 |  
  |  
 
            On 10 Aug., 12:06, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
 > Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 > og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 > ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 > mange steder var der næsten ikke noget signal.
 > Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 > havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 > alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 Umiddelbart så passer ovenstående beskrivelse med dækningskortet for
 ice.net (minus Limfjorden):
 http://www.ice.net/dk/private/Daekning.aspx
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           HKN (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : HKN | 
  Dato :  10-08-10 12:44 |  
  |   
            Hej Gert,
 
 Som jeg skrev i en tidligere tråd, så ville jeg afprøve et billigere 
 alternativ inden jeg kastede mig ud i ICE.net.
 
 Fik et modem fra CBB til kr. 1,- + 1 måneds 3G abonnement hos Oister (som 
 kører på 3's net) for kr. 49,- (eller også var det omvendt)
 
 Det var udelukkende til min yngste teenagers fornøjelse, men jeg kan berette 
 at han spillede CounterStrike i Dragør, på Hven, i Rungsted, Gilleleje og på 
 Anholt uden nogen problemer. Spillet er relativt krævende ift forbindelse, 
 hvis man samtidig skal have en ordentlig grafik - det havde han alle steder.
 
 Han spillede udelukkende på USB sticken - jeg har ikke sat ekstern Internet 
 antenne op - og kun nede i kahytten.
 
 Jeg køber ikke et ICE abonnement til næste år, men skifter måske til 3 
 istedet, da deres abonnement også gælder i Sverige uden roaming - såfremt vi 
 tager op langs svenskekysten til næste år.
 
 Mange hilsner
 Henrik
 
 "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message 
 news:1f1ae006-5745-4116-b30b-79d380ac0a01@w30g2000yqw.googlegroups.com...
 > Hej
 >
 > Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
 > DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.
 >
 > Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 > og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 > ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 > mange steder var der næsten ikke noget signal.
 > Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 > havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 > alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 >
 > Udstyr er:
 > Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.
 >
 > At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
 > signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
 > så hævdede.
 > Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 >
 > Gert 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           blueocean (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : blueocean | 
  Dato :  10-08-10 06:39 |  
  |   
            On 10 Aug., 13:44, "HKN" <henrik...@hotmail.com> wrote:
 > Hej Gert,
 >
 > Som jeg skrev i en tidligere tråd, så ville jeg afprøve et billigere
 > alternativ inden jeg kastede mig ud i ICE.net.
 >
 > Fik et modem fra CBB til kr. 1,- + 1 måneds 3G abonnement hos Oister (som
 > kører på 3's net) for kr. 49,- (eller også var det omvendt)
 >
 > Det var udelukkende til min yngste teenagers fornøjelse, men jeg kan berette
 > at han spillede CounterStrike i Dragør, på Hven, i Rungsted, Gilleleje og på
 > Anholt uden nogen problemer. Spillet er relativt krævende ift forbindelse,
 > hvis man samtidig skal have en ordentlig grafik - det havde han alle steder.
 >
 > Han spillede udelukkende på USB sticken - jeg har ikke sat ekstern Internet
 > antenne op - og kun nede i kahytten.
 >
 > Jeg køber ikke et ICE abonnement til næste år, men skifter måske til 3
 > istedet, da deres abonnement også gælder i Sverige uden roaming - såfremt vi
 > tager op langs svenskekysten til næste år.
 >
 > Mange hilsner
 > Henrik
 >
 > "blueocean" <gert.kj...@gmail.com> wrote in message
 >
 > news:1f1ae006-5745-4116-b30b-79d380ac0a01@w30g2000yqw.googlegroups.com...
 >
 >
 >
 > > Hej
 >
 > > Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
 > > DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.
 >
 > > Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 > > og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 > > ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 > > mange steder var der næsten ikke noget signal.
 > > Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 > > havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 > > alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 >
 > > Udstyr er:
 > > Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.
 >
 > > At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
 > > signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
 > > så hævdede.
 > > Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 >
 > > Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
 >
 > - Vis tekst i anførselstegn -
 
 Hej
 
 Først jeg bruger kun crimped kabler så der er ikke noget der, og jeg
 kan når jeg samligner dæknings kortet fra ICE se at det stemmer ganske
 godt med de oplevelse jeg havde, så jeg overvejer nok at droppe ICE
 net, men problemet er også at jeg faktisk bruger det under sejlads. Da
 jeg lå på Anholt lå vi ved siden af en Norsk båd en Swann 62 og der
 havde gutten (skipperen) også et ICE modem på sin bærbare, men kunne
 ikke få forbindelse, så han gik på med et 3 G modem istedet. Og som du
 selv nævner fungere det fint også på Anholt med 3G. Men det er klart
 da der står en sender på tårnet. Men ikke ICE net er på dette tårn,
 var der det ville de givet have en ret god dækning i Kattegat og
 omegn.
 
 På lang sigt er det nok 3G/4G netværket der vinder. og mon ikke det en
 dag bliver sattelit baseret hvem ved.
 
 Gert
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           HO (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : HO | 
  Dato :  10-08-10 19:36 |  
  |  
 
            >>"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 >>news:1f1ae006-5745-4116-b30b-79d380ac0a01@w30g2000yqw.googlegroups.com...
 >>Hej
 >>Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 Hej
 Jeg havde i godt et år ICE net, det var okay - virkede ikke alle steder, men 
 nåede langt ud på vandet.
 MEN til en abb. på 1788,- om året er ICE skudt helt ved siden af.
 Prøvede så i foråret onfone abb. afgift 79,- pr. måned - men det er det 
 værste jeg til dato har oplevet - det kom aldrig op og køre - trods mange 
 opkald, nyt modem og elendig support.
 Jeg har ikke brugt det overhovedet, men de trækker abb. afgift hver måned, + 
 kr. 50,- i rykker gebyr - hurtig røg den til inkasso med et gebyr på dette 
 til kr. 100,- HA men jeg har bevis for min opsigelse indenfor den første 
 måned - så lad os bare mødes i retten.
 Hele sæsonen har jeg brugt CBB mobil til NUL KRONER - dvs. helt gratis - det 
 har virket i alle havne og til mit forbrug var det rigeligt, samme hastighed 
 som ICE - selv i Lanballigau i Tyskland var der fin forbindelse. Konens 
 mobil som er hos CBB skiftede ikke over til dyre udenlands forbindelse, men 
 det gjorde min mobil med TDC abb. - gæt hvilken vi brugte til SMS   
Umiddelbart ser det ud til CBB mobilbredbånd vil koste kr. 49,- senere, så 
 jeg ved godt hvad jeg vil bruge.
 Til det lille forbrug jeg har er det rigtig godt. OG det bedster de ikke har 
 binding på.
 Ja nu får jeg nok ikke solgt min helt nye antenne til ICE mobilbredbånd  
MVH
 HO
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Skovgaard Bac~ (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Skovgaard Bac~ | 
  Dato :  10-08-10 20:03 |  
  |  
 
            HO wrote:
 >>> "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i en meddelelse
 Klip
 > Hele sæsonen har jeg brugt CBB mobil til NUL KRONER - dvs. helt
 > gratis - det har virket i alle havne og til mit forbrug var det
 Klip
 > HO
 Jeg er netop hjemkommet efter en 11 dages tur Rundt om Sjælland. Kun på 
 Sejerø kunne jeg ikke bruge CBB, som fungerede fint om end noget langsomt i 
 forhold modtageforbindelsen, men alt i alt fint til at sende og modtage 
 mails samt hente en dugfrisk vejrmelding hjem. Og ja - gratis fra ca. 20. 
 juli og frem til den 1. oktober. Eneste udgift var et modem til 49 kr.    
Om jeg så fortsætter efter 1. oktober, ved jeg endnu ikke.
 Min bærbare computer er ved at være vintage, så det er muligvis derfor, at 
 jeg ikke havde glæde af NoPayNet i div. havne, der rent faktisk havde det. I 
 Korsør skal man mod forventning lægge sig på en plads længst ude ved en af 
 broerne, for det er der, at senderne er modtaget. I andre havne er det 
 omvendt.
 Mvh
 -- 
                      \\\\////
                     (@@)
    -------o00o-(_)-o00o---------
                    Torben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Torben Skovgaard Bac~ (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Skovgaard Bac~ | 
  Dato :  10-08-10 20:29 |  
  |  
 
            Torben Skovgaard Bach wrote:
 klip
 >
 > Min bærbare computer er ved at være vintage, så det er muligvis
 > derfor, at jeg ikke havde glæde af NoPayNet i div. havne, der rent
 > faktisk havde det. I Korsør skal man mod forventning lægge sig på en
 > plads længst ude ved en af broerne, for det er der, at senderne er
 > modtaget. I andre havne er det omvendt.
 >
 > Mvh
 Sprogforbistring - oversættelse af ordet *modtaget* i den sidste sætning 
 skal være *monteret*   .
 Mvh
 -- 
                       \\\\////
                      (@@)
    -------o00o-(_)-o00o---------
                      Torben
 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             HO (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : HO | 
  Dato :  10-08-10 20:46 |  
  |  
 
            "Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse 
 news:2be65$4c61a897$55dad06d$31033@news.galnet.dk...
 > Torben Skovgaard Bach wrote:
 > Sprogforbistring - oversættelse af ordet *modtaget* i den sidste sætning 
 > skal være *monteret*   .
 Netop i Kørsør virkede ICE net ikke for mig, jeg er sikker på radar stråler 
 kvæler nettet en del.
 Samme med digital TV i Korsør, vi kunne kun se flimmer -  nu har jeg ikke 
 antennen til tv ret højt oppe, også konens mobil forstyrrer TV, men ikke min 
 egen.
 mvh
 HO 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Torben Skovgaard Bac~ (10-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Skovgaard Bac~ | 
  Dato :  10-08-10 20:58 |  
  |  
 
            HO wrote:
 > "Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse
 > news:2be65$4c61a897$55dad06d$31033@news.galnet.dk...
 >> Torben Skovgaard Bach wrote:
 >> Sprogforbistring - oversættelse af ordet *modtaget* i den sidste
 >> sætning skal være *monteret*   .
 > Netop i Kørsør virkede ICE net ikke for mig, jeg er sikker på radar
 > stråler kvæler nettet en del.
 > Samme med digital TV i Korsør, vi kunne kun se flimmer -  nu har jeg
 > ikke antennen til tv ret højt oppe, også konens mobil forstyrrer TV,
 > men ikke min egen.
 > mvh
 > HO
 Hele vejen rundt om Sjælland brugte jeg kun det lille modem, som sad direkte 
 i computerens ene USB-stik. Altid nede i kahytten eller salonen om man vil, 
 og uden ekstern antenne i mast eller lign.. I min optik er det sådan, at 
 NoPayNet ud fra mine oplevelser for nyligt ikke en ski.. værd i forhold til, 
 at man som sejler kan medbringe et lille modem og komme på nettet på en mere 
 sikker måde end NoPayNet, der ikke er sikret i forhold til hackere etc.
 Jeg har ringet til CBB og fået at vide, at jeg skal betale noget i retning 
 af 74 kr. pr. måned for et eller andet antal MB download efter den første 
 oktober, hvilket er noget, jeg ikke rigtigt kan forholde mig til, men 
 programmet, der styrer det hele, holder også regnskab med det, så man kan 
 følge med i, hvor man er henne i forhold til en kommende regning - sådan som 
 jeg opfatter div. info.
 -- 
                      \\\\////
                     (@@)
    -------o00o-(_)-o00o---------
                     Torben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke@Escape (11-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke@Escape | 
  Dato :  11-08-10 22:28 |  
  |   
            Hej til Gert og alle andre,
 
 Jeg tror man skal passe på med at generalisere ens erfaringer for meget. Der 
 er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser for 
 netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og 
 generaliseringer er jo altid farlige.
 
 Mine subjektive erfaringer er:
 
 Jeg kan genkende dine dækningserfaringer fra da jeg havde D10 og ingen eller 
 lavt hængende antenne. Efter jeg har skiftet til antenne i mastetoppen og 
 D50 modem har jeg været ovenud tilfreds med dækningen. Der er ingen dækning 
 på anholt. ICE lovede at de ville sætte en antenne på anholt, men det er 
 aldrig sket. Jeg har dækning op forbi Hallands Väderö. Altså ca halvejs 
 derop. Og jeg har dækning overalt i sundet og køge bugt. Jeg havde også 
 dækning i det meste af storebælt og hele vejen fyn rundt (med en lille 
 undtagelse nede ved langeland). I store træk vil jeg sige, at der er dækning 
 mere end 9 ud af 10 gange jeg sætter mig til pc'en.
 
 Med hensyn til kommentarerne om 'gratis' 3 modems, så synes jeg de grænser 
 til naive. Det kan være at I ikke har betalt noget i kroner og ører, men det 
 er jo forbi i har betalt CBB i form af den gratis markedsføring I netop har 
 hjulpet dem med. CBB skal leve og de kommer til at sende regninger på 
 markedsprisen for deres service så snart de er etableret på markedet og I 
 har hjulpet dem med dette.
 
 Når man ser bort fra slagtilbud der er etableret for at købe mobilselskaber 
 ind på markedet, så tyder meget på ICE er ca 30-50% dyrere end tilsvarende 
 (hastighed/mængde) 'mobil bredbånd' priser. Og det man får hos ICE er 
 dækning ude på vandet.
 
 Så hvis man kun bruger PC'en i havne, så synes jeg da man skal vælge ICE 
 fra. Men jeg vil gerne kunne mail'e fra vandet (og ankerpladser) og så har 
 ICE en unik service. Og det betaler jeg så ekstra for.
 
 Hvad angår 'nopaynet' så synes jeg det er en glimrende koncept. Jeg har bare 
 utrolig ringe erfaringer med det. jeg synes ofte de har dårlig dækning og 
 lav hastighed. Specielt i min hjemmehavn (Hundige) kører det som 'r.. og 
 nøgler'.
 
 Bjarke
 
 
 
 
 "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:1f1ae006-5745-4116-b30b-79d380ac0a01@w30g2000yqw.googlegroups.com...
 > Hej
 >
 > Jeg havde den fornøjelse at at afprøve ICe net over en længere tur i
 > DK, vi var en tur rundt i Limfjorden og over Anholt.
 >
 > Dækningen op gennem øresund var ikke optimal, den falt ud flere gange,
 > og fra Gilleleje til Anholt var der kun ringe dækning, på Anholt slet
 > ikke, Hals var ok, men gennem Limfjorden faldt den ud flere gange, og
 > mange steder var der næsten ikke noget signal.
 > Hjem over gik via Grenaa, her var der slet ikke noget signal i Grenaa
 > havn. det kom der ca 5 mil ude men den holdt ikke til Grenaa, Så alt i
 > alt syntes jeg ikke at dækningen er så god som de påstår.
 >
 > Udstyr er:
 > Onbord PC med ICE net modem D10 og ekstern antenne i 10 meters højde.
 >
 > At medem måske ikke kan sende så langt er en sag, men at det kanse
 > signal styrke idikere for mig at deres sende net ikke dækker så meget
 > så hævdede.
 > Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????
 >
 > Gert 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           HO (12-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : HO | 
  Dato :  12-08-10 03:52 |  
  |  
 
            "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4c6315fa$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej til Gert og alle andre,
 >
 > Jeg tror man skal passe på med at generalisere ens erfaringer for meget. 
 > Der er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser 
 > for netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og 
 > generaliseringer er jo altid farlige.
 Hej Bjarke
 Nu sendte Gert altså denne ud i NG:
 CITAT
 "Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????"
 Så er det jo lige som om man har lyst til at give sine egne erfaringer IK`
 Beklager det ikke lige falder ud til kun ICE nets fordel   
Jo jeg ved godt man ikke kan få noget gratis - mange har givet dem god 
 reklame, men jeg har da sparet rigtig mange penge her i år på det grundlag, 
 så fint med det.
 MEN ICE net har også til nul kroner - men deres etableringsomkostninger er 
 så store at ingen vil have det.
 Hvem er det så lige der betaler, det er de eksisterende kunder som betaler 
 gildet.
 Jeg brugte mange penge på ekstern antenne, modem og grisehalen, og ville 
 også helst blive hos ICE - men ikke på de uhyrlige vilkår de pludselig kom 
 med,
 bare for at tjekke mails, nyheder og vejrudsigten.
 MVH
 HO
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           blueocean (12-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : blueocean | 
  Dato :  12-08-10 05:24 |  
  |  
 
            On 12 Aug., 04:51, "HO" <h...@vejen.dk> wrote:
 > "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelsenews:4c6315fa$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > > Hej til Gert og alle andre,
 >
 > > Jeg tror man skal passe på med at generalisere ens erfaringer for meget.
 > > Der er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser
 > > for netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og
 > > generaliseringer er jo altid farlige.
 >
 > Hej Bjarke
 > Nu sendte Gert altså denne ud i NG:
 >
 > CITAT
 > "Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????"
 >
 > Så er det jo lige som om man har lyst til at give sine egne erfaringer IK`
 > Beklager det ikke lige falder ud til kun ICE nets fordel   
>
 > Jo jeg ved godt man ikke kan få noget gratis - mange har givet dem god
 > reklame, men jeg har da sparet rigtig mange penge her i år på det grundlag,
 > så fint med det.
 > MEN ICE net har også til nul kroner - men deres etableringsomkostninger er
 > så store at ingen vil have det.
 > Hvem er det så lige der betaler, det er de eksisterende kunder som betaler
 > gildet.
 > Jeg brugte mange penge på ekstern antenne, modem og grisehalen, og ville
 > også helst blive hos ICE - men ikke på de uhyrlige vilkår de pludselig kom
 > med,
 > bare for at tjekke mails, nyheder og vejrudsigten.
 >
 > MVH
 > HO
 Ja , jeg kan konkludere at der er mange forskellige opfattelser på
 hvordan man skal bruge sit netadgang til, og Som Bjarke ganske rigtig
 skriver er ICE det eneste der rigtig kan give dækning på åbent vand,
 her vil jeg godt indskyde at det også er min erfaring, jeg har forsøgs
 vis prøvet med 3G og ICE ipå tur til Bornholm, og her var der kontakt
 med ICE hele vejen over 3G faldt ud allerede 10 mil ude, hvordan vil
 3G opføre sig hvis man kunne montere en ekstern antenne oppe i toppen
 af masten. Desværre kan der ikke sættes en sådan på 3G modems.
 Jeg vil gerne sige at jeg ikke helt har droppet ICE, men overvejer det
 kun. Jeg brugte iår Airmail programmet til positions track, og havde
 så ICE køreende, det faldt dog en del ud ??, men i kan se på dette
 link hvordan vores rute blev.
 http://www.winlink.org/dotnet/maps/PositionreportsDetail.aspx?callsign=oz2gz
Dette giver mig et billede af min sommertur, som jeg så kan bruge
 efterfølgende. Normalt er det koblet til kortbølge radioen, til at
 hente mails på, men nu ville jeg prøve det på internettet, Og det
 virker fortrinligt (bortset fra netadgangen ikke er stabil. Fordelen
 ved Airmail er at det kan køre hele tiden og når du så er fremme og
 har en forbindelse kan uploade de positioner den har tracket. Nå det
 blev noget andet snak.
 Jeg ved ikke om D10 modemet fra ICE sender med for lidt styrke men det
 virker sådan, for tit har jeg 3-4 streger på styrkeskalaen, men kan
 ikke få forbindelse alligevel. Måske det er noget af problemet.
 Gert
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Unique (12-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Unique | 
  Dato :  12-08-10 12:55 |  
  |  
 
            vedr D-10
 D-50 kan købes i løs vægt til 525 + moms her:
 http://www.mobile.daimler.dk/c5x_details.asp?functionx=det&MENU=1&itemidrecid=3298272&search_str=&Count=1&Group=602&PRODEXPLODE=100&sortmode=&C5xName=ICENET+D-50+USB+Modem - 
 men der skal nok aftales en og anden ident kode med ICE
 Lur lige denne artikel iøvrigt 
 http://www.business.dk/tech-mobil/ice-landsdaekkende-3g-med-40-master
ICE rules ICE er COOL    iøvrigt skifter de navn  http://www.ice.net/
"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message 
 news:85300056-b906-4f8b-ac89-eb85454593b2@a36g2000yqc.googlegroups.com...
 On 12 Aug., 04:51, "HO" <h...@vejen.dk> wrote:
 > "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en 
 > meddelelsenews:4c6315fa$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > > Hej til Gert og alle andre,
 >
 > > Jeg tror man skal passe på med at generalisere ens erfaringer for meget.
 > > Der er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser
 > > for netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og
 > > generaliseringer er jo altid farlige.
 >
 > Hej Bjarke
 > Nu sendte Gert altså denne ud i NG:
 >
 > CITAT
 > "Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????"
 >
 > Så er det jo lige som om man har lyst til at give sine egne erfaringer IK`
 > Beklager det ikke lige falder ud til kun ICE nets fordel   
>
 > Jo jeg ved godt man ikke kan få noget gratis - mange har givet dem god
 > reklame, men jeg har da sparet rigtig mange penge her i år på det 
 > grundlag,
 > så fint med det.
 > MEN ICE net har også til nul kroner - men deres etableringsomkostninger er
 > så store at ingen vil have det.
 > Hvem er det så lige der betaler, det er de eksisterende kunder som betaler
 > gildet.
 > Jeg brugte mange penge på ekstern antenne, modem og grisehalen, og ville
 > også helst blive hos ICE - men ikke på de uhyrlige vilkår de pludselig kom
 > med,
 > bare for at tjekke mails, nyheder og vejrudsigten.
 >
 > MVH
 > HO
 Ja , jeg kan konkludere at der er mange forskellige opfattelser på
 hvordan man skal bruge sit netadgang til, og Som Bjarke ganske rigtig
 skriver er ICE det eneste der rigtig kan give dækning på åbent vand,
 her vil jeg godt indskyde at det også er min erfaring, jeg har forsøgs
 vis prøvet med 3G og ICE ipå tur til Bornholm, og her var der kontakt
 med ICE hele vejen over 3G faldt ud allerede 10 mil ude, hvordan vil
 3G opføre sig hvis man kunne montere en ekstern antenne oppe i toppen
 af masten. Desværre kan der ikke sættes en sådan på 3G modems.
 Jeg vil gerne sige at jeg ikke helt har droppet ICE, men overvejer det
 kun. Jeg brugte iår Airmail programmet til positions track, og havde
 så ICE køreende, det faldt dog en del ud ??, men i kan se på dette
 link hvordan vores rute blev.
 http://www.winlink.org/dotnet/maps/PositionreportsDetail.aspx?callsign=oz2gz
Dette giver mig et billede af min sommertur, som jeg så kan bruge
 efterfølgende. Normalt er det koblet til kortbølge radioen, til at
 hente mails på, men nu ville jeg prøve det på internettet, Og det
 virker fortrinligt (bortset fra netadgangen ikke er stabil. Fordelen
 ved Airmail er at det kan køre hele tiden og når du så er fremme og
 har en forbindelse kan uploade de positioner den har tracket. Nå det
 blev noget andet snak.
 Jeg ved ikke om D10 modemet fra ICE sender med for lidt styrke men det
 virker sådan, for tit har jeg 3-4 streger på styrkeskalaen, men kan
 ikke få forbindelse alligevel. Måske det er noget af problemet.
 Gert
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Unique (12-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Unique | 
  Dato :  12-08-10 13:01 |  
  |   
            http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/subdet13.htm
"Unique" <unique@diva35.com> wrote in message 
 news:4c63e0ee$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
 > vedr D-10
 >
 > D-50 kan købes i løs vægt til 525 + moms her:
 >  http://www.mobile.daimler.dk/c5x_details.asp?functionx=det&MENU=1&itemidrecid=3298272&search_str=&Count=1&Group=602&PRODEXPLODE=100&sortmode=&C5xName=ICENET+D-50+USB+Modem - 
 > men der skal nok aftales en og anden ident kode med ICE
 > Lur lige denne artikel iøvrigt 
 >  http://www.business.dk/tech-mobil/ice-landsdaekkende-3g-med-40-master
>
 > ICE rules ICE er COOL    iøvrigt skifter de navn  http://www.ice.net/
>
 > "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message 
 > news:85300056-b906-4f8b-ac89-eb85454593b2@a36g2000yqc.googlegroups.com...
 > On 12 Aug., 04:51, "HO" <h...@vejen.dk> wrote:
 >> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en 
 >> meddelelsenews:4c6315fa$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 >> > Hej til Gert og alle andre,
 >>
 >> > Jeg tror man skal passe på med at generalisere ens erfaringer for 
 >> > meget.
 >> > Der er tydeligvis mange der har stærke positive eller negative følelser
 >> > for netop det de har valgt. Men ofte er sagerne jo ikke så simple og
 >> > generaliseringer er jo altid farlige.
 >>
 >> Hej Bjarke
 >> Nu sendte Gert altså denne ud i NG:
 >>
 >> CITAT
 >> "Hvad er jer andres oplevelser med det hvis I har det ombord.????"
 >>
 >> Så er det jo lige som om man har lyst til at give sine egne erfaringer 
 >> IK`
 >> Beklager det ikke lige falder ud til kun ICE nets fordel   
>>
 >> Jo jeg ved godt man ikke kan få noget gratis - mange har givet dem god
 >> reklame, men jeg har da sparet rigtig mange penge her i år på det 
 >> grundlag,
 >> så fint med det.
 >> MEN ICE net har også til nul kroner - men deres etableringsomkostninger 
 >> er
 >> så store at ingen vil have det.
 >> Hvem er det så lige der betaler, det er de eksisterende kunder som 
 >> betaler
 >> gildet.
 >> Jeg brugte mange penge på ekstern antenne, modem og grisehalen, og ville
 >> også helst blive hos ICE - men ikke på de uhyrlige vilkår de pludselig 
 >> kom
 >> med,
 >> bare for at tjekke mails, nyheder og vejrudsigten.
 >>
 >> MVH
 >> HO
 >
 > Ja , jeg kan konkludere at der er mange forskellige opfattelser på
 > hvordan man skal bruge sit netadgang til, og Som Bjarke ganske rigtig
 > skriver er ICE det eneste der rigtig kan give dækning på åbent vand,
 > her vil jeg godt indskyde at det også er min erfaring, jeg har forsøgs
 > vis prøvet med 3G og ICE ipå tur til Bornholm, og her var der kontakt
 > med ICE hele vejen over 3G faldt ud allerede 10 mil ude, hvordan vil
 > 3G opføre sig hvis man kunne montere en ekstern antenne oppe i toppen
 > af masten. Desværre kan der ikke sættes en sådan på 3G modems.
 > Jeg vil gerne sige at jeg ikke helt har droppet ICE, men overvejer det
 > kun. Jeg brugte iår Airmail programmet til positions track, og havde
 > så ICE køreende, det faldt dog en del ud ??, men i kan se på dette
 > link hvordan vores rute blev.
 >  http://www.winlink.org/dotnet/maps/PositionreportsDetail.aspx?callsign=oz2gz
>
 > Dette giver mig et billede af min sommertur, som jeg så kan bruge
 > efterfølgende. Normalt er det koblet til kortbølge radioen, til at
 > hente mails på, men nu ville jeg prøve det på internettet, Og det
 > virker fortrinligt (bortset fra netadgangen ikke er stabil. Fordelen
 > ved Airmail er at det kan køre hele tiden og når du så er fremme og
 > har en forbindelse kan uploade de positioner den har tracket. Nå det
 > blev noget andet snak.
 >
 > Jeg ved ikke om D10 modemet fra ICE sender med for lidt styrke men det
 > virker sådan, for tit har jeg 3-4 streger på styrkeskalaen, men kan
 > ikke få forbindelse alligevel. Måske det er noget af problemet.
 >
 > Gert
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Trine Søe (01-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Trine Søe | 
  Dato :  01-09-10 01:48 |  
  |  
 
            Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 net (  http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-internet-og-d%C3%A5rlig-service
) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 abonnementet.
 Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 tjeneste. Modemet  er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 trafikken.
 Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 Upålideligt internet
 Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 internettet.
 Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 Dårlig kundeservice
 Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 når man har brug for hjælp.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (01-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  01-09-10 09:09 |  
  |  
 
            Hej,
 ditto her - fuldstændigt samme oplevelser - og samme resultat, jeg opsagde 
 abonnementet øjeblikkeligt.
 Det som startede som et rimeligt tilbud og et godt produkt til sejlerfolket, 
 er desværre blevet sjoflet og nærmest en joke i dag - det er dyrt, dårligere 
 betingelser, dårligere dækning og en ledelse der er fuldstændigt ligeglade 
 med kunderne - profit er eneste parameter.
 Jeg kan heller ikke anbefale Icenet mere.
 venlig hilsen
 JN
 "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:caa7cd6d-b5a5-4b5c-ac45-d1ae05ffcc85@x42g2000yqx.googlegroups.com...
 > Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 > net ( 
 >  http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-internet-og-d%C3%A5rlig-service
> ) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 > abonnementet.
 >
 > Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 > oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 > investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 > tjeneste. Modemet  er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 > minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 > sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 > er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 > pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 > trafikken.
 >
 > Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 > udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 > sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 > pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 >
 > Upålideligt internet
 >
 > Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 > ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 > kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 > ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 > været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 > internettet.
 >
 > Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 > - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 > jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 > Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 > og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 > professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 > komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 >
 > Dårlig kundeservice
 >
 > Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 > bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 > (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 > kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 > for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 > har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 > Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 > har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 > at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 > jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 >
 > Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 > Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 > har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 > har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 > formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 > eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 > modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 >
 > Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 > og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 > med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 > når man har brug for hjælp. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            steffen skov (02-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : steffen skov | 
  Dato :  02-09-10 17:34 |  
  |  
 
            O-Høj
 Jeg skal hverken angribe eller forsvare noget, men kun beskrive min 
 oplevelse af nedenstående fænomen.
 Da jeg fik benævnte formular til udfyldelse med personlige oplysninger, for 
 at registrere modemet, tænkte jeg på hacking. Jeg ringede til support, og 
 jeg kom forbavsende hurtigt igennem. Den unge mand sagde, at det var godt 
 nok, men nu ville han aktivere mit modem. Han fik mit nummer fra modemet, og 
 efter 5 min., var tilkoblet Ice Net. Det var jo upåklageligt.
 Det der undrer mig er, at man sender en formular ud til udfyldning, når man 
 ikke har adgang til Internettet.Desuden er det blevet dyrere. Før havde jeg 
 fri upload og download i abonnementet. Nu er der en grænse. Dækningen 
 oplever jeg også som være blevet ringere. Den har dog virket i år på min tur 
 fra Århus og Sjælland rundt.
 Nu hedder firmaet pludseligt Net 1, med nye løfter om bedre dækning og bedre 
 service til billigere priser. Det bliver spændende, hvad det ender i.
 Jeg fortsætter med abon. "lidt", da jeg har installeret en Procon-antenne i 
 båden, og jeg synes det virker godt.
 Der har været mange skriblerier om "Icenet" både for og i mod i denne 
 gruppe! Mærkeligt der er så divergerende erfaringer med nettet?
 Nu skal vi nyde "Indian-summer" og glemme august.
 God vind! Hilsen Steffen
 ---
 "E`BAAD", Pd nr. 18,
 Bådlauget Krogen, Århus
 "JN" <JN-snabela-Lightstorm.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4c7e0a1c$0$50443$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej,
 >
 > ditto her - fuldstændigt samme oplevelser - og samme resultat, jeg opsagde 
 > abonnementet øjeblikkeligt.
 >
 > Det som startede som et rimeligt tilbud og et godt produkt til 
 > sejlerfolket, er desværre blevet sjoflet og nærmest en joke i dag - det er 
 > dyrt, dårligere betingelser, dårligere dækning og en ledelse der er 
 > fuldstændigt ligeglade med kunderne - profit er eneste parameter.
 >
 > Jeg kan heller ikke anbefale Icenet mere.
 >
 > venlig hilsen
 >
 > JN
 >
 >
 > "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 > news:caa7cd6d-b5a5-4b5c-ac45-d1ae05ffcc85@x42g2000yqx.googlegroups.com...
 >> Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 >> net ( 
 >>  http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-internet-og-d%C3%A5rlig-service
>> ) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 >> abonnementet.
 >>
 >> Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 >> oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 >> investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 >> tjeneste. Modemet  er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 >> minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 >> sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 >> er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 >> pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 >> trafikken.
 >>
 >> Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 >> udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 >> sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 >> pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 >>
 >> Upålideligt internet
 >>
 >> Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 >> ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 >> kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 >> ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 >> været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 >> internettet.
 >>
 >> Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 >> - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 >> jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 >> Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 >> og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 >> professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 >> komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 >>
 >> Dårlig kundeservice
 >>
 >> Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 >> bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 >> (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 >> kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 >> for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 >> har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 >> Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 >> har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 >> at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 >> jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 >>
 >> Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 >> Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 >> har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 >> har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 >> formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 >> eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 >> modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 >>
 >> Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 >> og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 >> med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 >> når man har brug for hjælp.
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke@Escape (10-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke@Escape | 
  Dato :  10-09-10 20:59 |  
  |  
 
            Nu ved jeg ikke hvad sejlnet er for en inferiør størrelse, men hvis ikke 
 'testeren' får den tanke lige at sætte det til inden man står i Bogense og 
 det tager vedkommende 3-4 minutter at finde supporttelefonnummeret på 
 web'en, så er det måske noget med kompetencerne.
 Jeg deler 110% Flemming Torps erfaringer. Det virker super fint og man har 
 forbindelse stort set overalt, hvis man har et af de nyere modems (som har 
 samme størrelse som 3's; kan ses på web'en, men det er måske for kompliceret 
 ....) og en ekstern antenne.
 Løsningen er i den dyre ende. Det er der ingen tvivl om.
 Bjarke
 "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:caa7cd6d-b5a5-4b5c-ac45-d1ae05ffcc85@x42g2000yqx.googlegroups.com...
 > Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 > net ( 
 >  http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-internet-og-d%C3%A5rlig-service
> ) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 > abonnementet.
 >
 > Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 > oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 > investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 > tjeneste. Modemet  er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 > minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 > sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 > er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 > pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 > trafikken.
 >
 > Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 > udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 > sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 > pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 >
 > Upålideligt internet
 >
 > Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 > ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 > kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 > ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 > været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 > internettet.
 >
 > Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 > - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 > jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 > Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 > og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 > professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 > komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 >
 > Dårlig kundeservice
 >
 > Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 > bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 > (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 > kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 > for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 > har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 > Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 > har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 > at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 > jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 >
 > Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 > Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 > har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 > har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 > formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 > eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 > modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 >
 > Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 > og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 > med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 > når man har brug for hjælp. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Trine Søe (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Trine Søe | 
  Dato :  03-09-10 02:01 |  
  |  
 
            Jeg har nu skiftet til en stick fra 3 og derudover Iphone, som jeg vil
 teste i sidste del af sæsonen.
 Jeg synes bare det er synd, for dem der bliver fristet af ICE-nets
 tilbud - blandt andet i diverse sejlerblade. Men hvis nogen er
 fristet, så har jeg da et modem til salg   
Vender tilbage når jeg har testet 3 sticken. så kan I få en
 opdatering.
 Trine Søe
 Rica, plads N70 Dragør
 http://www.sejlnet.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           HKN (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : HKN | 
  Dato :  03-09-10 09:54 |  
  |  
 
            Se mit indlæg tidligere i denne tråd ang 3
 Mvh
 Henrik
 "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> wrote in message 
 news:93339ce7-7915-4306-9a61-db08ad666ac6@f25g2000yqc.googlegroups.com...
 > Jeg har nu skiftet til en stick fra 3 og derudover Iphone, som jeg vil
 > teste i sidste del af sæsonen.
 >
 > Jeg synes bare det er synd, for dem der bliver fristet af ICE-nets
 > tilbud - blandt andet i diverse sejlerblade. Men hvis nogen er
 > fristet, så har jeg da et modem til salg   
>
 > Vender tilbage når jeg har testet 3 sticken. så kan I få en
 > opdatering.
 >
 > Trine Søe
 > Rica, plads N70 Dragør
 >  http://www.sejlnet.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (08-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-09-10 15:21 |  
  |  
 
            Det kan undre, at der er så forskellige erfaringer med - næsten - 
 samme produkt. Tidligere benyttede jeg D10 modem'et og supplerede 
 senere med den lille antenne med magneten (som f.eks. kan sættes på 
 bilens tag) ... Den fik lige slettet magnetstriben i flere af mine 
 kort ...    ...
 Den løsning var jeg ikke tilfreds med.
 Netop hjemkommet fra en herlig sejltur i den Stockholmske Skærgård må 
 jeg sige, at mine erfaringer med det nye set up har været rigtig gode. 
 Det var en tur syd om Sverige, men på intet tidspunkt så langt fra 
 land, som f.eks. Anholt, som nogle har nævnt ...
 Inden afgang i år investerede jeg i en ny Procom-antenne monteret i 
 mastetoppen dedikeret til NMT-nettet og modem/router D35 fra ice.net, 
 som er monteret nede under bordet i kahytten.
 Jeg har ikke logget forbindelsen alle steder under vejs (har ikke kørt 
 konstant), men intet sted på turen var jeg uden internet-forbindelse, 
 når jeg koblede op. Routeren fungerer fint. Jeg - og andre - kan sidde 
 i cocpittet med min lille eee-PC (som er utroligt batteri-effektiv) og 
 surfe og læse/sende mails - bare ikke i solskin. Ofte var tre personer 
 koblet op trådløst samtidigt uden nævneværdig degradering af 
 performance.
 Min 3-telefon og mit lille 3-modem faldt ud flere steder. Men var 
 absolut nyttigt, hvis jeg ikke havde haft ice.net-forbindelsen.
 Hastigheden på ice.net-forbindelsen var rimelig. Oftet ca. 1 mbit/s i 
 download og næsten det samme ved upload, hvilket overraskede mig ift. 
 tidligere erfaringer med D10-modem'et.
 Jeg vil fortsætte med mit abonnement - ikke mindst fordi det omfatter 
 DK, N og S uden man skal betale ekstra for roaming ... 3 har også 
 samme takst for DK og S.
 -- 
 mvh
 Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
 PS - Fik også installeret en ny VHF-antenne fra Procom. Det viste sig, 
 at jeg nu kan "se" større skibe i en afstand op til 30+ SM via 
 AIS-modtageren ... Med den gamle antenne (og kabel) var det 5 - 8 SM 
 ....
 HKN wrote:
 > Se mit indlæg tidligere i denne tråd ang 3
 >
 > Mvh
 > Henrik
 >
 > "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> wrote in message
 > news:93339ce7-7915-4306-9a61-db08ad666ac6@f25g2000yqc.googlegroups.com...
 >> Jeg har nu skiftet til en stick fra 3 og derudover Iphone, som jeg
 >> vil teste i sidste del af sæsonen.
 >>
 >> Jeg synes bare det er synd, for dem der bliver fristet af ICE-nets
 >> tilbud - blandt andet i diverse sejlerblade. Men hvis nogen er
 >> fristet, så har jeg da et modem til salg   
>>
 >> Vender tilbage når jeg har testet 3 sticken. så kan I få en
 >> opdatering.
 >>
 >> Trine Søe
 >> Rica, plads N70 Dragør
 >>  http://www.sejlnet.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Unique (08-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Unique | 
  Dato :  08-09-10 17:30 |  
  |  
 
            Hej,
 Enig med Flemming. Fik fat i et D35 modem på en blå avis lignende side for 
 en 500 mand & monteret med Procom CXL 70-3/h: 440 - 470 MHz r det noget der 
 sparker r...
 For dig der stadig tror på ICE / Net 1 følg med her:
 Generelt: 
 http://baatplassen.no/i/index.php/topic/38361-ice-mobile-broadband/
Om Antenner: 
 http://baatplassen.no/i/index.php/topic/46850-ice-antenne-til-baaten-hvor-faar-jeg-tak-i-det/
http://www.ukw-berichte.de/English/ukw-docs/antennas/procom/omnidir/base-470.html
http://www.procom.dk/eng/Page_menu/Products/Marine_Antennas/225_-_470_MHz
Om NMT:  http://baatplassen.no/i/index.php/topic/16244-nmt450-kommer-tilbake/
Om tweaks and peaks omkring EVDO teknologien:  http://evdotips.blogspot.com/
Om NET 1 overlever trods deres stort set ikke eksisterende marketing i et 
 marked hvor selv ludere og lommetyve etablerer sig som både 3 & 4G udbydere 
 er naturligvis svært at forudsige.
 Fact er dog at der står en stor vel´havende pengetank bag NET 1 & 450 EDVO 
 teknologien er meget brugt i både nord & syd aAmerica samt Asien,,,så helt 
 galt går det næppe,,,
 Greetings,,,
 s/y Unique
 "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message 
 news:4c879bc7$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Det kan undre, at der er så forskellige erfaringer med - næsten - samme 
 > produkt. Tidligere benyttede jeg D10 modem'et og supplerede senere med den 
 > lille antenne med magneten (som f.eks. kan sættes på bilens tag) ... Den 
 > fik lige slettet magnetstriben i flere af mine kort ...    ...
 > Den løsning var jeg ikke tilfreds med.
 >
 > Netop hjemkommet fra en herlig sejltur i den Stockholmske Skærgård må jeg 
 > sige, at mine erfaringer med det nye set up har været rigtig gode. Det var 
 > en tur syd om Sverige, men på intet tidspunkt så langt fra land, som 
 > f.eks. Anholt, som nogle har nævnt ...
 >
 > Inden afgang i år investerede jeg i en ny Procom-antenne monteret i 
 > mastetoppen dedikeret til NMT-nettet og modem/router D35 fra ice.net, som 
 > er monteret nede under bordet i kahytten.
 >
 > Jeg har ikke logget forbindelsen alle steder under vejs (har ikke kørt 
 > konstant), men intet sted på turen var jeg uden internet-forbindelse, når 
 > jeg koblede op. Routeren fungerer fint. Jeg - og andre - kan sidde i 
 > cocpittet med min lille eee-PC (som er utroligt batteri-effektiv) og surfe 
 > og læse/sende mails - bare ikke i solskin. Ofte var tre personer koblet op 
 > trådløst samtidigt uden nævneværdig degradering af performance.
 >
 > Min 3-telefon og mit lille 3-modem faldt ud flere steder. Men var absolut 
 > nyttigt, hvis jeg ikke havde haft ice.net-forbindelsen.
 >
 > Hastigheden på ice.net-forbindelsen var rimelig. Oftet ca. 1 mbit/s i 
 > download og næsten det samme ved upload, hvilket overraskede mig ift. 
 > tidligere erfaringer med D10-modem'et.
 >
 > Jeg vil fortsætte med mit abonnement - ikke mindst fordi det omfatter DK, 
 > N og S uden man skal betale ekstra for roaming ... 3 har også samme takst 
 > for DK og S.
 >
 > -- 
 > mvh
 > Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
 >
 > PS - Fik også installeret en ny VHF-antenne fra Procom. Det viste sig, at 
 > jeg nu kan "se" større skibe i en afstand op til 30+ SM via AIS-modtageren 
 > ... Med den gamle antenne (og kabel) var det 5 - 8 SM ...
 >
 > HKN wrote:
 >> Se mit indlæg tidligere i denne tråd ang 3
 >>
 >> Mvh
 >> Henrik
 >>
 >> "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> wrote in message
 >> news:93339ce7-7915-4306-9a61-db08ad666ac6@f25g2000yqc.googlegroups.com...
 >>> Jeg har nu skiftet til en stick fra 3 og derudover Iphone, som jeg
 >>> vil teste i sidste del af sæsonen.
 >>>
 >>> Jeg synes bare det er synd, for dem der bliver fristet af ICE-nets
 >>> tilbud - blandt andet i diverse sejlerblade. Men hvis nogen er
 >>> fristet, så har jeg da et modem til salg   
>>>
 >>> Vender tilbage når jeg har testet 3 sticken. så kan I få en
 >>> opdatering.
 >>>
 >>> Trine Søe
 >>> Rica, plads N70 Dragør
 >>>  http://www.sejlnet.dk
> 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           blueocean (13-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : blueocean | 
  Dato :  13-09-10 03:27 |  
  |  
 
            On 10 Sep., 21:58, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
 wrote:
 > Nu ved jeg ikke hvad sejlnet er for en inferiør størrelse, men hvis ikke
 > 'testeren' får den tanke lige at sætte det til inden man står i Bogense og
 > det tager vedkommende 3-4 minutter at finde supporttelefonnummeret på
 > web'en, så er det måske noget med kompetencerne.
 >
 > Jeg deler 110% Flemming Torps erfaringer. Det virker super fint og man har
 > forbindelse stort set overalt, hvis man har et af de nyere modems (som har
 > samme størrelse som 3's; kan ses på web'en, men det er måske for kompliceret
 > ...) og en ekstern antenne.
 >
 > Løsningen er i den dyre ende. Det er der ingen tvivl om.
 >
 > Bjarke
 >
 > "Trine Søe" <trine...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:caa7cd6d-b5a5-4b5c-ac45-d1ae05ffcc85@x42g2000yqx.googlegroups.com...
 >
 >
 >
 > > Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 > > net (
 > > http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-inter...
> > ) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 > > abonnementet.
 >
 > > Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 > > oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 > > investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 > > tjeneste. Modemet  er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 > > minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 > > sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 > > er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 > > pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 > > trafikken.
 >
 > > Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 > > udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 > > sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 > > pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 >
 > > Upålideligt internet
 >
 > > Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 > > ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 > > kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 > > ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 > > været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 > > internettet.
 >
 > > Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 > > - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 > > jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 > > Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 > > og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 > > professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 > > komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 >
 > > Dårlig kundeservice
 >
 > > Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 > > bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 > > (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 > > kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 > > for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 > > har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 > > Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 > > har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 > > at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 > > jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 >
 > > Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 > > Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 > > har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 > > har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 > > formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 > > eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 > > modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 >
 > > Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 > > og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 > > med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 > > når man har brug for hjælp.- Skjul tekst i anførselstegn -
 >
 > - Vis tekst i anførselstegn -
 Undre mig over at på deres web, er kun D35 routren nævnt, hvad med D50
 modemet er det droppet, D10 er vel dødt, men der står intet om det. På
 den svenske side (norske) er D50 modemet med i deres salg side. men
 jeg kan ikke se den i den Danske version.
 Gert
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Unique (13-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Unique | 
  Dato :  13-09-10 19:16 |  
  |  
 
            D35 outperformer alle tidligere modems. Er trådløst i begge ender, connecter 
 selv & "idler" når det ikke bliver brugt.
 Du kan jo evt byde den inferiøre side sejlnet.dk kr 250 for det de har til 
 salg. Ellers er der 2 stk til salg her: 
 http://www.danske-torpare.dk/torparemarked/tingogsager.asp
Er du abonnent hos Net 1 er der ikke noget problem i at opgradere fra fx D10 
 eller D50 til D35 der er købt privat.
 /c
 "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message 
 news:11c53153-4625-4c0d-bc5a-8bb05062396e@a19g2000vbi.googlegroups.com...
 On 10 Sep., 21:58, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
 wrote:
 > Nu ved jeg ikke hvad sejlnet er for en inferiør størrelse, men hvis ikke
 > 'testeren' får den tanke lige at sætte det til inden man står i Bogense og
 > det tager vedkommende 3-4 minutter at finde supporttelefonnummeret på
 > web'en, så er det måske noget med kompetencerne.
 >
 > Jeg deler 110% Flemming Torps erfaringer. Det virker super fint og man har
 > forbindelse stort set overalt, hvis man har et af de nyere modems (som har
 > samme størrelse som 3's; kan ses på web'en, men det er måske for 
 > kompliceret
 > ...) og en ekstern antenne.
 >
 > Løsningen er i den dyre ende. Det er der ingen tvivl om.
 >
 > Bjarke
 >
 > "Trine Søe" <trine...@gmail.com> skrev i 
 > meddelelsennews:caa7cd6d-b5a5-4b5c-ac45-d1ae05ffcc85@x42g2000yqx.googlegroups.com...
 >
 >
 >
 > > Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 > > net (
 > > http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-inter...
> > ) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 > > abonnementet.
 >
 > > Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 > > oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 > > investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 > > tjeneste. Modemet er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 > > minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 > > sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 > > er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 > > pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 > > trafikken.
 >
 > > Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 > > udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 > > sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 > > pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 >
 > > Upålideligt internet
 >
 > > Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 > > ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 > > kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 > > ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 > > været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 > > internettet.
 >
 > > Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 > > - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 > > jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 > > Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 > > og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 > > professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 > > komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 >
 > > Dårlig kundeservice
 >
 > > Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 > > bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 > > (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 > > kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 > > for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 > > har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 > > Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 > > har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 > > at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 > > jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 >
 > > Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 > > Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 > > har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 > > har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 > > formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 > > eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 > > modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 >
 > > Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 > > og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 > > med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 > > når man har brug for hjælp.- Skjul tekst i anførselstegn -
 >
 > - Vis tekst i anførselstegn -
 Undre mig over at på deres web, er kun D35 routren nævnt, hvad med D50
 modemet er det droppet, D10 er vel dødt, men der står intet om det. På
 den svenske side (norske) er D50 modemet med i deres salg side. men
 jeg kan ikke se den i den Danske version.
 Gert 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Bjarke@Escape (13-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke@Escape | 
  Dato :  13-09-10 20:21 |  
  |  
 
            ?? JO.... det er måske rigtigt, men D50 og D35 kører samme protokol på 
 lavhastighedssiden (mod nettet), hvor der normalt er noget at hente (og hvor 
 D10 er skidt), så hvis ikke man er interesseret i wlan funktionaliteten, så 
 er der vel ikke noget at hente ved at skifte fra D50 til D35 ?
 Bjarke
 "Unique" <unique@diva35.com> skrev i meddelelsen 
 news:4c8e6a76$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
 > D35 outperformer alle tidligere modems. Er trådløst i begge ender, 
 > connecter selv & "idler" når det ikke bliver brugt.
 > Du kan jo evt byde den inferiøre side sejlnet.dk kr 250 for det de har til 
 > salg. Ellers er der 2 stk til salg her: 
 >  http://www.danske-torpare.dk/torparemarked/tingogsager.asp
> Er du abonnent hos Net 1 er der ikke noget problem i at opgradere fra fx 
 > D10 eller D50 til D35 der er købt privat.
 > /c
 >
 > "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message 
 > news:11c53153-4625-4c0d-bc5a-8bb05062396e@a19g2000vbi.googlegroups.com...
 > On 10 Sep., 21:58, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
 > wrote:
 >> Nu ved jeg ikke hvad sejlnet er for en inferiør størrelse, men hvis ikke
 >> 'testeren' får den tanke lige at sætte det til inden man står i Bogense 
 >> og
 >> det tager vedkommende 3-4 minutter at finde supporttelefonnummeret på
 >> web'en, så er det måske noget med kompetencerne.
 >>
 >> Jeg deler 110% Flemming Torps erfaringer. Det virker super fint og man 
 >> har
 >> forbindelse stort set overalt, hvis man har et af de nyere modems (som 
 >> har
 >> samme størrelse som 3's; kan ses på web'en, men det er måske for 
 >> kompliceret
 >> ...) og en ekstern antenne.
 >>
 >> Løsningen er i den dyre ende. Det er der ingen tvivl om.
 >>
 >> Bjarke
 >>
 >> "Trine Søe" <trine...@gmail.com> skrev i 
 >> meddelelsennews:caa7cd6d-b5a5-4b5c-ac45-d1ae05ffcc85@x42g2000yqx.googlegroups.com...
 >>
 >>
 >>
 >> > Jeg skrev faktisk en anmeldelse for et stykke tid siden omkring ICE-
 >> > net (
 >> > http://www.sejlnet.dk/artikler/ice-net-leverer-up%C3%A5lideligt-inter...
>> > ) på sejlnet . Jeg har selv været kunde i et par år, men har nu opsagt
 >> > abonnementet.
 >>
 >> > Ice-net også kendt som Nordiskmobil reklamerer med deres internet er
 >> > oplagt til at have medbord på vandet og i havnene. Sejlnet.dk har
 >> > investeret i det modem, det kræver for at kunne benytte deres
 >> > tjeneste. Modemet er ikke helt billigt, det koster 1298 kroner - og
 >> > minder om en gammeldags router med 4 antenner. Samlignet med diverse
 >> > sticks man kan få smidt i hovedet næsten gratis, synes jeg at modemet
 >> > er dyrt og ikke mindst uhandyet at have med på farten. Udover modemets
 >> > pris er der et oprettelsesgebyr samt den månedlige afgift for
 >> > trafikken.
 >>
 >> > Grunden til at vi ville afprøve Ice-net var, at de netop dækkede i
 >> > udkantsområderne - idéelt når man er på farten for at dække nyheder i
 >> > sejlerverden. Desværre skulle det vise sig ikke at være et særligt
 >> > pålideligt netværk og deres kundeservice en by i Rusland.
 >>
 >> > Upålideligt internet
 >>
 >> > Jeg havde medbragt modemet til Palby Fyn Cup 2010, hvor jeg løbende
 >> > ville rapportere fra og uploade billeder. Jeg tilslutter modemet, og
 >> > kobler mig på netværket - og får efterfølgende at vide, at modemet
 >> > ikke er registreret. Det undrer jeg mig faktisk lidt over - jeg har
 >> > været kunde ved Ice-net/ Nordiskmobil i over et år, og har før brugt
 >> > internettet.
 >>
 >> > Dog får jeg muligheden for at indtaste oplysningerne om modemet online
 >> > - og de vil åbne for mit internet i løbet af 24 timer. 24 timer kan
 >> > jeg bare ikke bruge til noget, når jeg har akut behov for internet.
 >> > Det viser sig efter de 24 timer, at internettet stadig ikke virker -
 >> > og den samme formular kommer frem på min skærm. Det er ikke særlig
 >> > professionelt, pålideligt og troværdigt. Det er ikke muligt for mig at
 >> > komme i kontakt med deres support, da de har lukket i weekenderne.
 >>
 >> > Dårlig kundeservice
 >>
 >> > Hjemvendt fra Fyn Cup vil jeg ringe til kundeservice hos Ice-net. Jeg
 >> > bruger 3-4 minutter på at finde et telefonnummer på deres hjemmeside
 >> > (burde være mere synligt) og ringer efterfølgende op. Jeg sætter
 >> > kundeservice ind i mine problemer, men oplever slet ikke forståelse
 >> > for mit problem. Jeg betaler 299 kroner om måneden for et produkt, der
 >> > har vist sig slet ikke at være pålideligt eller virke efter hensigten.
 >> > Damen fra kundeservice fortæller mig, at det er sikkert fordi, at jeg
 >> > har befundet mig i et udkantsområde. Jeg siger, at jeg netop troede,
 >> > at det var nettets speciale at kunne dække i udkantsområderne, men at
 >> > jeg i øvrigt ikke anså Bogense på Fyn for et udkantsområde.
 >>
 >> > Det er i øvrigt ikke muligt at opsige sit abonnement via telefonen.
 >> > Jeg kan ikke opnå nogen form for kompensation for, at mit netværk ikke
 >> > har virket. Kundeservice oplyser blot, at det er nok fordi, jeg ikke
 >> > har registreret mit modem korrekt - og jeg jo bare kan udfylde
 >> > formularen igen. Som kunde mener jeg ikke, at det kan være mit ansvar
 >> > eller problem, at Ice-net ikke ved, hvilke kunder, der har hvilken
 >> > modem - når de selv har solgt mig det pågældende modem.
 >>
 >> > Hvorom alt er, så kan Sejlnet.dk ikke anbefale at investere i det dyre
 >> > og gammeldags uhandy modem fra Ice-net. Internettet er dyrt samlignet
 >> > med andre producenter på markedet, og man får ikke meget kundeservice,
 >> > når man har brug for hjælp.- Skjul tekst i anførselstegn -
 >>
 >> - Vis tekst i anførselstegn -
 >
 > Undre mig over at på deres web, er kun D35 routren nævnt, hvad med D50
 > modemet er det droppet, D10 er vel dødt, men der står intet om det. På
 > den svenske side (norske) er D50 modemet med i deres salg side. men
 > jeg kan ikke se den i den Danske version.
 >
 > Gert
 > 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |