|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hils, hils ikke ! Fra : Peter G. Kjær |
Dato : 06-08-01 12:03 |
|
Hej !
Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle mc-ister
hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg lagt
mærke til at mange undlader, hvorfor ?
Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
hvad ??!!
H I L S E N ,
Peter
| |
Mich@el (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 06-08-01 12:14 |
|
Hej Peter
"Peter G. Kjær" wrote:
> Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle mc-ister
> hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg lagt
> mærke til at mange undlader, hvorfor ?
Hmm - det er nu ikke min vurdering, jeg mener at langt hovedparten hilser, men
der kan være situationer hvor det ikke er muligt at hilse.
Mange hilser også ved blot at løfte fingerne fra håndtaget, og det kan være
svært at se.
Selv politi-Mc`ister hilser, dog ofte diskret.
> Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
> sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
> hvad ??!!
> Peter
Æhhhh - jeg kender godt svaret, men Rittig banker mig hvis jeg komme med det.
--
Med tilbagelænet hilsen.........
(o; dk.fritid.motorcykel
-------------------------------------------
Mich@el
Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101
Loud pipes saves lives
-------------------------------------------
| |
Morten Juel (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 06-08-01 18:22 |
|
> Mange hilser også ved blot at løfte fingerne fra håndtaget, og det kan
være
> svært at se.
Ved f.eks. et kryds, hvor man måske er igang med alt muligt, der nikker jeg
sq istedet, hvis jeg altså ikke kan vriste en hånd fri, men hilses skal der
sq
Mvh
Morten
| |
Martin_P (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin_P |
Dato : 06-08-01 12:12 |
|
>Hej !
>
>Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle mc-ister
>hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg lagt
>mærke til at mange undlader, hvorfor ?
Det ved jeg ikke - jeg hilser på alle der kører MC når jeg selv er ved
det(indimellem ryger der en øvert på også), så det er ikke mig der
ikke hilser - nu vi er ved det: Hvis jeg tager madkassen en dag og jeg
gerne vil hilse på en MC , hvordan gør man det så nemmest?? Blinker
med lygternet, - nej, vel?? Eller skal man bare vente med at hilse til
man selv kører MC en anden dag?
>
>Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
>sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
>hvad ??!!
Næh - har du før prøvet at køre en fyldt trillebør med 1 hånd??
Rgds.
Martin_P
Suzuki 250T
| |
Claus Rittig (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 06-08-01 15:59 |
|
"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cmusmt8dbf2232rnprhpj3u5pki1fcsn9f@4ax.com...
> >Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
> >sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
> >hvad ??!!
> Næh - har du før prøvet at køre en fyldt trillebør med 1 hånd??
Tjah, bedre kan det spørgsmål vel ikke besvares. Hvem vil hilse på sådan en
idiot?
Rittig
(Tidl. Harley)
| |
Henrik Lorenzen (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Lorenzen |
Dato : 06-08-01 16:43 |
|
Martin_P skrev i meddelelsen ...
>>Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
>>sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
>>hvad ??!!
>Næh - har du før prøvet at køre en fyldt trillebør med 1 hånd??
>
>Rgds.
>
>Martin_P
>Suzuki 250T
Her har vi jo en udmærket grund til lade være med at hilse på japanere.
Hvis du selv kørte Harley ville du nok blive overrasket over hvor mange
japanske kørere der undlader at hilse, selv om man hilser først. Det bliver
man sgu en smule træt af på et tidspunkt, jeg selv hilser kun hvis de hilser
først eller man kan se at de gerne vil hilse (en hånd der sidder lidt "løst"
på styret).
Venligst, Henrik
H-D Shovelhead
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Juel (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 06-08-01 18:21 |
|
> Her har vi jo en udmærket grund til lade være med at hilse på japanere.
> Hvis du selv kørte Harley ville du nok blive overrasket over hvor mange
> japanske kørere der undlader at hilse, selv om man hilser først. Det
bliver
> man sgu en smule træt af på et tidspunkt, jeg selv hilser kun hvis de
hilser
> først eller man kan se at de gerne vil hilse (en hånd der sidder lidt
"løst"
> på styret).
Det var dog fuldstændigt LATTERLIGT, jeg hilser sq på alle, og jeg stopper
da for at hjælp, om så det er en HD eller en bambus raket, folk har sq lige
meget brug for hjælp, det med ikke at hilse på HD f.eks. er da noget
barnligt noget.
Mvh
Morten
XS400 Seca **som altid har en hilsende chauffør, bare synd at den ikke
triller nu ;o((**
| |
![](/images/tree/0.gif) Poul B-H (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Poul B-H |
Dato : 06-08-01 18:54 |
|
"Henrik Lorenzen" <henrik1000@get2net.dk> wrote in message
news:9Lyb7.183$yh.3896@news.get2net.dk...
>
> Martin_P skrev i meddelelsen ...
>
> >>Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
> >>sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre
eller
> >>hvad ??!!
> >Næh - har du før prøvet at køre en fyldt trillebør med 1 hånd??
> >
> >Rgds.
> >
> >Martin_P
> >Suzuki 250T
>
> Her har vi jo en udmærket grund til lade være med at hilse på japanere.
> Hvis du selv kørte Harley ville du nok blive overrasket over hvor mange
> japanske kørere der undlader at hilse, selv om man hilser først.
Det kunne måske være fordi japaner kørerne har hørt om HD kørernes antipati
mod japanske maskiner og afbrændig af "riskogere". Intolerancen starter vist
hos HD kørerne.
Har man hørt om Honda fans der brænder "remtrukne mejetærskere" eller
"burger grill'er" af ?
nej vel ?
--
Poul B-H
MC21 NSR250SE
MC21 NSR250SP
"Smoking Is Good For Your Health"
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik Lorenzen (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Lorenzen |
Dato : 06-08-01 20:01 |
|
Poul B-H skrev i meddelelsen
<3b6ed8fa$0$44063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
>Det kunne måske være fordi japaner kørerne har hørt om HD kørernes antipati
>mod japanske maskiner og afbrændig af "riskogere". Intolerancen starter
vist
>hos HD kørerne.
>Har man hørt om Honda fans der brænder "remtrukne mejetærskere" eller
>"burger grill'er" af ?
>nej vel ?
>
>
>--
>Poul B-H
>MC21 NSR250SE
>MC21 NSR250SP
>"Smoking Is Good For Your Health"
>
Det var nu heller ikke for at forsvare hvorfor andre H-D kørere ikke hilser,
kun skrive hvad jeg selv oplever. Jeg ved godt at mange bevidst ikke vil
hilse på andet end H-D´er, jeg hørt flere begrundelser: Hvis man skal hilse
på alle mc´er, kan man ikke lave andet! en anden: Jeg hilser kun på folk jeg
kender! - Jeg har selv mødt et par enkelte H-D´er, som nægter at hilse.
Personligt synes jeg det er rart når man møder en der hilser, uanset mc
mærke. Man har måske kørt i flere timer og kun mødt sure bilister, og
pludselig møder man en mc, man hilser på ham og kører videre med en tilfreds
fornemmelse, man har mødt en med samme interesse som en selv; nemlig at køre
mc.
Venligst, Henrik
H-D Shovelhead
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 06-08-01 21:25 |
|
"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b6ed8fa$0$44063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det kunne måske være fordi japaner kørerne har hørt om HD kørernes
antipati
> mod japanske maskiner og afbrændig af "riskogere". Intolerancen starter
vist
> hos HD kørerne.
Gør den nu også det? I min tid på Harley nåede jeg ihvertfald at blive
meget, meget træt af alle de nedsættende bemærkninger om min motorcykel som
alle kom fra japaner-ejere, og det ER et faktum at det er under halvdelen af
japaner-piloterne der hilser på mig når jeg er på Harley'en. Jeg er så
tykpandet at jeg bliver ved med at hilse, og jeg brokker mig også når jeg
hører om dem der ikke vil hilse på MZ'er "for det er ikke rigtige
motorcykler" (jeg har også kørt MZ).
Jeg er sgu den samme motorcyklist uanset om jeg tager MZ'en eller Harley'en
med de hyppigste fordomme, dem synes jeg at jeg har mødt i de kredse hvor
man kører japansk, tolerancen er faktisk større hos dem der kører europæisk.
Jeg har faktisk aldrig set nogen brænde en motorcykel af, men jeg har været
med til at arrangere Husqvarna-motor-kast, og det var der ikke noget
nedsættende i, der var bare ikke nogen der kunne løfte den Honda-motor vi
havde, endsige kaste med den.
> Har man hørt om Honda fans der brænder "remtrukne mejetærskere" eller
> "burger grill'er" af ?
Næh, men jeg var til et træf engang hvor der var en hold-konkurrence i at få
den "laveste Lada".
Intolerance er intolerance, og det er bare dumt. Det er næsten endnu dummere
at fortsætte den bare fordi "de andre begyndte".
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jes Vestervang (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 06-08-01 22:08 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev:
(...)
> Intolerance er intolerance, og det er bare dumt. Det er næsten endnu
dummere
> at fortsætte den bare fordi "de andre begyndte".
>
Mere præcist kan det vist ikke beskrives!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER
| |
Desilva (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 06-08-01 12:46 |
|
> Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
mc-ister
> hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg
lagt
> mærke til at mange undlader, hvorfor ?
Hvis man er koncentreret om trafikken, eller er ved at bremse ned mens man
skifter gear, hvis man er midt i et sving eller hvis man ikke ser den anden
mc, før i sidste øjeblik, pga anden trafik ect ect.. eller hvis man er ved
at overhale eller bare kører hurtigt eller eller.
Der er som regel en masse gode grunde.
Eksempelvis får jeg ikke hilst så meget når jeg kører inde i tæt bytrafik,
mens det sjældent glemmes på landevejen... og jeg får også somme tider en
scooter med på vink.. de hilser dog aldrig igen.. undrer sig sikkert bare
over om vi dog kender hinanden
Også pokkers som nogen knallert 45 er designet som små racer motorcykler :-/
| |
Steffen Voss Jepsen (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Steffen Voss Jepsen |
Dato : 06-08-01 13:25 |
|
Enig, langt de fleste hilser... også HD'erne.. Og 45'erne skulle køre med
gul vest så vi kan kende dem, og derved undgå at hilse på disse wanna be's
.....
Omvendt så hilser jeg ikke på folk uden hjelm !!! det princip tog jeg til
mig sidste år og fastholder det i år. Uden hjelm er fandme for dumt, og det
er heller ikke acceptabelt over for bilister og andre. Bare ved det mindste
trafikuheld risikerer de at få en liv på samvittigheden, og det er ikke
fair.
Kan man ikke holde ud at have en hjelm på hovedet må man købe sig en pedal
cykel... alle disse stakkels klaustofobi ramte stakler (især Harley ejere)
uden hjelm !!!?!??!?! de skulle have noget hjælp.
Så Peter.. kører du uden hjelm får du ingen hilsen fra mig...
Steffen
SL1000 LeoVinci
Desilva <SPAMMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6e82ae$0$44026$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
> mc-ister
> > hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg
> lagt
> > mærke til at mange undlader, hvorfor ?
>
> Hvis man er koncentreret om trafikken, eller er ved at bremse ned mens man
> skifter gear, hvis man er midt i et sving eller hvis man ikke ser den
anden
> mc, før i sidste øjeblik, pga anden trafik ect ect.. eller hvis man er ved
> at overhale eller bare kører hurtigt eller eller.
> Der er som regel en masse gode grunde.
>
> Eksempelvis får jeg ikke hilst så meget når jeg kører inde i tæt bytrafik,
> mens det sjældent glemmes på landevejen... og jeg får også somme tider en
> scooter med på vink.. de hilser dog aldrig igen.. undrer sig sikkert bare
> over om vi dog kender hinanden
> Også pokkers som nogen knallert 45 er designet som små racer motorcykler
:-/
>
>
>
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) A. Anonym (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : A. Anonym |
Dato : 06-08-01 14:37 |
|
> Enig, langt de fleste hilser... også HD'erne.. Og 45'erne skulle køre
med
> gul vest så vi kan kende dem, og derved undgå at hilse på disse wanna be's
> ....
Hvis man ikke kan kende forskel, må det betyde at I har et eller andet
tilfælles. Hvad er det forresten der giver antipatien over for 45 kørere? Er
det fordi de ikke har betalt registreringsafgift? Jeg vil da vurdere at fx
en Aprilia RS125 kører har mere tilfælles med en RS50 end med en Vespa
scooter eller HD. Forskellen ligger i den danske lovgivning og 75 ccm.
> Omvendt så hilser jeg ikke på folk uden hjelm !!! det princip tog jeg til
> mig sidste år og fastholder det i år. Uden hjelm er fandme for dumt, og
det
> er heller ikke acceptabelt over for bilister og andre. Bare ved det
mindste
> trafikuheld risikerer de at få en liv på samvittigheden, og det er ikke
> fair.
Fair nok.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 06-08-01 16:00 |
|
"A. Anonym" <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om> skrev i en meddelelse
news:b4xb7.162$yh.3328@news.get2net.dk...
> Forskellen ligger i den danske lovgivning og 75 ccm.
Og kørekortet.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) A. Anonym (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : A. Anonym |
Dato : 07-08-01 00:13 |
|
> > Forskellen ligger i den danske lovgivning og 75 ccm.
>
> Og kørekortet.
Som oftest, men ikke altid. Selv når man har MC kørekort kan der være
økonomisk fordel ved at køre knallert 45 - hvis man ikke bliver taget i at
køre for hurtigt.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Desilva (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 07-08-01 06:44 |
|
> Som oftest, men ikke altid. Selv når man har MC kørekort kan der være
> økonomisk fordel ved at køre knallert 45 - hvis man ikke bliver taget i at
> køre for hurtigt.
Jeg mener at have hørt at en mc-scooter koster det samme som en k45, så hvis
man har mc-kortet så er det et bedre alternativ
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Desilva (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 06-08-01 17:08 |
|
> Hvis man ikke kan kende forskel, må det betyde at I har et eller andet
> tilfælles. Hvad er det forresten der giver antipatien over for 45 kørere?
Tja.. at de kører som billister på to hjul?
Jeg har som sådan ikke noget imod dem, når ikke lige de kører helt gak, men
jeg har heller ikke nogen fællessbaksfølelse overfor dem, og de ikke overfor
mig.. derfor hilser jeg ikke på dem (medmindre jeg da kender dem
personligt). Jeg hilser ligeledes heller ikke på almindelige cyklister,
fodgængere, billister eller lavtgående fly.
Problmet med at en scooter kan ligne en mc, så jeg hilser, kan sidestilles
med at jeg kommer til at hilse på en fremmed person på gaden fordi
vedkommende ligner en jeg kender. Personen ser undrende på mig, og jeg føler
mig fjollet.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jesper FA (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper FA |
Dato : 06-08-01 23:46 |
|
A. Anonym wrote:
> Hvis man ikke kan kende forskel, må det betyde at I har et eller andet
> tilfælles. Hvad er det forresten der giver antipatien over for 45 kørere?
> Er det fordi de ikke har betalt registreringsafgift? Jeg vil da vurdere at
> fx en Aprilia RS125 kører har mere tilfælles med en RS50 end med en Vespa
> scooter eller HD. Forskellen ligger i den danske lovgivning og 75 ccm.
Og holdningen. De fleste RS50'er jeg ser komme farende med 100 km/t i
byzone, chaufføren iført t-shirt, shorts og ingen styrthjelm. 95+% af 45
kørerne er billister på 2 hjul og kører som sådanne. De har ikke forståelse
for hvad det vil sige at køre på 2 hjul.
--
Jesper
CBR600F4, hvor chaufføren har kørt 100 kkm på 2 hjul, heraf ca. 100 m på EU
scooter på MC messe i Herning.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RpR (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RpR |
Dato : 07-08-01 13:13 |
|
> Og holdningen. De fleste RS50'er jeg ser komme farende med 100 km/t i
> byzone, chaufføren iført t-shirt, shorts og ingen styrthjelm. 95+% af 45
> kørerne er billister på 2 hjul og kører som sådanne. De har ikke
forståelse
> for hvad det vil sige at køre på 2 hjul.
Og derfor kæmmer du dem over samme kam? Dårlig holdning. Der findes folk der
kører pænt, uanset hvilket køretøj de måtte køre på. (eller i)
Men jeg vil give dig helt ret i at mange øvert / knallertkørere kører som
død og helvede, og helst uden hjelm og uden at blinke.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jesper FA (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper FA |
Dato : 08-08-01 22:41 |
|
RpR wrote:
>> Og holdningen. De fleste RS50'er jeg ser komme farende med 100 km/t i
>> byzone, chaufføren iført t-shirt, shorts og ingen styrthjelm. 95+% af 45
>> kørerne er billister på 2 hjul og kører som sådanne. De har ikke
> forståelse
>> for hvad det vil sige at køre på 2 hjul.
>
> Og derfor kæmmer du dem over samme kam? Dårlig holdning. Der findes folk
Tjaa.. de 95% af dem.
> der kører pænt, uanset hvilket køretøj de måtte køre på. (eller i)
Der findes sikkert også en ejer af en Hayabusa der aldrig har kørt for
stærkt på den. Sikkert fordi han kun har kørt 2 meter på den..
> død og helvede, og helst uden hjelm og uden at blinke.
For at være fair kører en del af dem med hjelm, den sidder bare på albuen.
(Nok for at beskytte hjernen
--
Jesper
CBR600F4
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RpR (09-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RpR |
Dato : 09-08-01 05:56 |
|
> > Og derfor kæmmer du dem over samme kam? Dårlig holdning. Der findes folk
>
> Tjaa.. de 95% af dem.
95% af de øverter jeg ser i trafikken forholder sig ganske normale. Bortset
fra at de placerer sig forkert og har en ide om at de må køre op foran i
køen ved traffiklyset kører de nu fint nok. Der skal så siges at nærmest
samtlige bilister har den ide at de skal køre op på siden af en øvert. Om
det så er fordi næsten alle øverter laver den fejl at køre så langt ude til
højre at bilerne rent faktisk KAN komme op på siden af dem må guderne vide.
Jeg flytter mig ihvertfald ikke.
> Der findes sikkert også en ejer af en Hayabusa der aldrig har kørt for
> stærkt på den. Sikkert fordi han kun har kørt 2 meter på den..
Så du mener det er helt udelukket at andre end motorcyklister kan køre
ordentligt i trafikken? Er det ikke en lidt snerpet holdning?
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jon Larsen (11-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 11-08-01 17:21 |
|
>
> 95% af de øverter jeg ser i trafikken forholder sig ganske normale.
Bortset
> fra at de placerer sig forkert og har en ide om at de må køre op foran i
> køen ved traffiklyset
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja mange køre skam ganske pænt..... Bottom line er bare at de køre sq for
langsomt !!!
Mange her i Odense har desværre fået den sjove ide at overhale indenom-- det
er sq også farligt....
Desuden vil jeg også give RpR ret i at billister tager MEGET lidt hensyn til
Øverter.... Hvilket nok overføres lidt til motorcykler som de dog tager lidt
mere hensyn til !!
Og til RpR.. du SKAL sq heller ikke flytte dig for billisterne.. de må pænt
køre bagved som alle andre !!
--
Mvh
Jon Larsen (som har fået sit store A kort i dag ![Glad](images/smileys/glad.gif) YUHUUUUUUUU !!!!!
Gixx'er 250
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-08-01 00:15 |
|
Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en
news:3b6f1e2e$0$269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> 95+% af 45 kørerne er billister på 2 hjul og kører som sådanne. De
har ikke
> forståelse for hvad det vil sige at køre på 2 hjul.
Hæ!
Ligesom at kvindelige bilister kører som kællinger, så kører
Øv'ert-ejere som bilister
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RpR (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RpR |
Dato : 07-08-01 13:10 |
|
> Hvis man ikke kan kende forskel, må det betyde at I har et eller andet
> tilfælles. Hvad er det forresten der giver antipatien over for 45 kørere?
Er
> det fordi de ikke har betalt registreringsafgift? Jeg vil da vurdere at fx
> en Aprilia RS125 kører har mere tilfælles med en RS50 end med en Vespa
> scooter eller HD. Forskellen ligger i den danske lovgivning og 75 ccm.
Nu kører jeg på en 45'er, Derbi GPR 50R, og i farten er den heller ikke til
at se forskel på.
Alle MC'ister jeg møder på vejen hilser, og jeg hilser da igen, skuffede
skulle de da nødigt blive =)
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--
| |
![](/images/tree/0.gif) Jens U (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 07-08-01 00:44 |
|
Steffen Voss Jepsen skrev ...
>Omvendt så hilser jeg ikke på folk uden hjelm !!! det princip tog jeg til
>mig sidste år og fastholder det i år. Uden hjelm er fandme for dumt, og det
>er heller ikke acceptabelt over for bilister og andre. Bare ved det mindste
>trafikuheld risikerer de at få en liv på samvittigheden, og det er ikke
>fair.
>
>Steffen
>SL1000 LeoVinci
Tja, hvad hvis man så møder en BMW C1 !
er det en scooter, mc eller en bil på to hjul ?
http://www.bmw.dk/produkter/mc_oversigt.asp?s=38
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) themaze (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : themaze |
Dato : 07-08-01 12:34 |
|
Hej alle! Den 7-8-2001 0:43 var der nogen der skrev:
> Tja, hvad hvis man så møder en BMW C1 !
> er det en scooter, mc eller en bil på to hjul ?
-det er en BMW!!
Jeg bliver bare så glad når jeg er ude og køre, at jeg har lyst til at hilse
på alt motoriseret på 2 hjul. Indtil videre med et kraftigt hovednik, fordi
jeg føler mig for urutineret til at slippe rattet og iøvrigt er under
kørelærerens opsyn...
-imko
(med et lettere fetichistisk forhold til alt bokser, kardan, tværstillet V)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-08-01 01:49 |
|
themaze <themaze@hansen.mail.dk> skrev i en
news:B795909C.13813%themaze@hansen.mail.dk...
>
> -imko
> (med et lettere fetichistisk forhold til alt bokser, kardan,
> tværstillet V)
Så kan du lige nå at lære at motorens retning afgøres af krumtappen
Du halvredder ved at benytte udtrykket "tværstillet V"; men er det så'en
en italiensk V2'er med kardan, som jeg tænker på, så er det en altså en
langsliggende V2'er!
Hvis du er i tvivl. så forestil dig at fabrikken bygger yderligere to
eller flere
cylindre på same motorkonstruktion og derved får en V4/V6 'er - Hvilken
retning ligger en sådan motor så? Man kan ikke sige at motoren kommer
til at vende modsat blot p.g.a. ekstra cylindre!
Det samme gælder forøvrigt også bokser-motorer; men dem ser man ikke som
tværliggende i mc-stel
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ib Jakobsen (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 08-08-01 09:11 |
|
Armand wrote:
> Det samme gælder forøvrigt også bokser-motorer; men dem ser man ikke som
> tværliggende i mc-stel
>
> Med mindre vi taler om veteraner. Så som douglas.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Søren L Hansen (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren L Hansen |
Dato : 08-08-01 09:37 |
|
Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in article
<3B70F420.8AF2343B@post.tele.dk>...
> > Med mindre vi taler om veteraner. Så som douglas.
>
Ja der findes vel dårligt nok den kombination der ikke har været anvendt
til mc. Og det er derfor det er sjovt at gå på museer, til veterantræf og
stumpemarked.
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (09-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-08-01 04:56 |
|
Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3B70F420.8AF2343B@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Det samme gælder forøvrigt også bokser-motorer; men dem ser man ikke
> > som tværliggende i mc-stel
> Med mindre vi taler om veteraner. Så som douglas.
Taken by surprise!
Jeg måtte lige forbi Henshaws encyklopædi for at dobbeltchecke, og
sandelig om ikke at Douglas kunne finde plads til sagerne!
Ikke for at tale udenom; men sagen er velsagtens den at den på den måde
i forvejen tværliggende krumtap, er lettere at bygge transmissionen
videre på, hvilket har givet større vilje til at få cylindrene ned
imellem hjulene :-/
Jeg er forøvrigt bekendt med at Cagiva's seneste forsøg på at komme med
i 500'er GP-klassen, også var med en tværliggende boxer!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) themaze (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : themaze |
Dato : 08-08-01 10:56 |
|
Hej alle! Den 8-8-2001 1:48 var der nogen der skrev:
>> (med et lettere fetichistisk forhold til alt bokser, kardan,
>> tværstillet V)
>
> Så kan du lige nå at lære at motorens retning afgøres af krumtappen
Takker for rettelsen (dem lærte jeg at sætte stor pris på da jeg skulle lære
at tale dansk i.st.f. hollandsk :d )
Gad vide hvor jeg har samlet den misforståelse op? (tror lige jeg vil tjekke
de MC-revyer igen)
-og ja det var visse unavngivne italienere, samt en enkelt japser med
langsliggende V. Boksercrushet kommer fra en R 80 jeg så/hørte accelerere op
ad Stormgade i kbh. en gang for længe siden...
> Det samme gælder forøvrigt også bokser-motorer; men dem ser man ikke som
> tværliggende i mc-stel
nej, det ku ellers være interessant...
-imko
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Arne Rohr Pedersen (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Arne Rohr Pedersen |
Dato : 08-08-01 20:05 |
|
>
> Tja, hvad hvis man så møder en BMW C1 !
> er det en scooter, mc eller en bil på to hjul ?
Tja, det er svært at sige, men til den pris herhjemme er det sikkert en
udlænding der kører på den.
--
Arne Rohr Pedersen (der prøver at hilse på alle 2-hjulere)
Honda ST 1100
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RpR (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RpR |
Dato : 08-08-01 21:45 |
|
> Tja, det er svært at sige, men til den pris herhjemme er det sikkert en
> udlænding der kører på den.
Og dem hilser man ikke på?
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Arne Rohr Pedersen (09-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Arne Rohr Pedersen |
Dato : 09-08-01 18:36 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3b71a489$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tja, det er svært at sige, men til den pris herhjemme er det sikkert en
> > udlænding der kører på den.
>
> Og dem hilser man ikke på?
>
> --
>
Du så nok ikke at jeg havde skrevet (der prøver at hilse på alle 2-hjulere)
efter mit navn.
--
Arne Rohr Pedersen (der stadig gerne hilser på alle på 2/3 hjul, da vi
heller ikke skal glemme sidevognene)
Honda ST 1100
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RpR (09-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RpR |
Dato : 09-08-01 20:26 |
|
> Du så nok ikke at jeg havde skrevet (der prøver at hilse på alle
2-hjulere)
> efter mit navn.
hmm, nej, der har du nok ret =)
var alt for koncentreret om den lettere racistiske sætning ovenover!
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Desilva (10-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 10-08-01 09:31 |
|
> var alt for koncentreret om den lettere racistiske sætning ovenover!
Nu må du holde op! Der er da ikke noget racistisk i det hvis man ikke hilser
på en rig hvid tysker på en bmw. Hvad grunden så er, så kan det i hvert fald
ikke kaldes racisme.. med mindre man altså selv er neger, kineser eller af
en anden "race".
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jes Vestervang (10-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-08-01 15:02 |
|
"Desilva" <SPAMMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev:
> > var alt for koncentreret om den lettere racistiske sætning ovenover!
>
> Nu må du holde op! Der er da ikke noget racistisk i det hvis man ikke
hilser
> på en rig hvid tysker på en bmw. Hvad grunden så er, så kan det i hvert
fald
> ikke kaldes racisme.. med mindre man altså selv er neger, kineser eller af
> en anden "race".
>
Er knallerter og mc'er ikke af forskellig race?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Desilva (10-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 10-08-01 15:07 |
|
> Er knallerter og mc'er ikke af forskellig race?
Tjo.. gælder vist især for racer-motorcykler
| |
Ove (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ove |
Dato : 06-08-01 13:47 |
|
> Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ?
Kan det virkelig undre dig at de ikke hilser, det er ikke fordi der ikke vil
de KAN ikke..
Har du nogenside prøvet at vinke medens du går med en trillebør...
Med højt hævet hånd og hilsen Ove........
| |
Desilva (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 06-08-01 17:10 |
|
> Kan det virkelig undre dig at de ikke hilser, det er ikke fordi der ikke
vil
> de KAN ikke..
> Har du nogenside prøvet at vinke medens du går med en trillebør...
>
>
Hm. Synes da tit jeg har set en harley-kører som er i stand til at give
forbipaserende biler og ligende fingeren. Den længste af dem altså.
Det kan næppe være nemmere end at hilse pænt.
| |
Armand (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-08-01 14:02 |
|
Peter G. Kjær <pgk@pox.holsths.dk> skrev i en
news:0Qub7.125$yh.2580@news.get2net.dk...
>
> Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
> mc-ister hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det
> sidste har jeg lagt mærke til at mange undlader, hvorfor ?
For den rene er altingt rent, lyder en bibelsk sætning, og den dækker jo
egentlig også hilse-glæden(!) balndt mc-ister:
Hilser man blot selv på alt og alle (og hellere til en øvert for meget
end en mc for lidt!), kan man tillade sig at gå ud fra at alle de andre
også gør det og det derfor sikkert blot er én selv der ser forkert
Det andet med at skulle forsøge at nuancere, er sågu' da for
besværligt - Hva' med HD kørerene: Hilser de ikke på hinanden? Og er det
ikke en større katastrofe for en sådan ka'l at komme til fejlagtigt at
hilse på en HD-kopi end på et plastic-missil??
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 06-08-01 15:50 |
|
Peter G. Kjær skrev i meddelelsen <0Qub7.125$yh.2580@news.get2net.dk>...
>Hej !
>
>Klip>>>>>>>>Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres
motorcykler er
>sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
>hvad ??!!
>
>H I L S E N ,
>
>Peter
>
>Kunne det tænkes at Harley kørere er trætte af at hilse når mange bare glor
åndsvagt og tænker:ham kender jeg ´sgu da ikke,hva' fanden laver fjolset ?
P.S Jeg er selv blevet ret skrap til at køre "Trillebør med en hånd",jeg har
selvfølgelig også øvet mig siden 1981 og har trænet på Yamaha R5 350
,73,Yamaha XS 650 77,Kawasaki Z1 900,75 , BSA 650,65 og Triumph T6 650,56,
siden 77
Mvh HB
| |
Martin Poll (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Poll |
Dato : 06-08-01 16:06 |
|
> >Klip>>>>>>>>Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres
> motorcykler er
> >sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
> >hvad ??!!
;.-)
Top Ten Reasons Why Harley Riders Don't Wave Back
10..Afraid it will invalidate warranty ...
9...Leather and studs make it too hard to raise arm ...
8...Refuses to wave to anyone whose bike is already paid for ...
7...Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off...
6...Rushing wind would blow scabs off the new tattoos ...
5...Angry because just took out second mortgage to pay luxury tax on new
Harley ...
4...Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is
partially owned by those rice-burner manufacturers ...
3...Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover
their ears like everyone else ...
2...Remembers the last time a Harley rider waved back, he impaled his
hand on spiked helmet ...
And the Number One reason Harley riders don't wave back:
1.They're jealous that after spending $25,000, it's still not as
reliable as a Aprilia!
Martin
sl1000
( Der hilser på alle)
| |
![](/images/tree/0.gif) Harald Blaatand (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 06-08-01 16:35 |
|
Martin Poll skrev i meddelelsen <9kmbq9$2bqe$1@news.cybercity.dk>...
>> >Klip>>>>>>>>Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres
>> motorcykler er
>> >sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre
eller
>> >hvad ??!!
>
>;.-)
>
> Top Ten Reasons Why Harley Riders Don't Wave Back
>
> 10..Afraid it will invalidate warranty ...
> 9...Leather and studs make it too hard to raise arm ...
> 8...Refuses to wave to anyone whose bike is already paid for ...
> 7...Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off...
> 6...Rushing wind would blow scabs off the new tattoos ...
> 5...Angry because just took out second mortgage to pay luxury tax on new
> Harley ...
> 4...Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is
> partially owned by those rice-burner manufacturers ...
> 3...Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover
> their ears like everyone else ...
> 2...Remembers the last time a Harley rider waved back, he impaled his
> hand on spiked helmet ...
> And the Number One reason Harley riders don't wave back:
> 1.They're jealous that after spending $25,000, it's still not as
> reliable as a Aprilia!
>
>Martin
>sl1000
>( Der hilser på alle)
>
>
>Sjovt Mr.Letterman
| |
![](/images/tree/0.gif) Anders Majland \(Rep~ (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 06-08-01 17:06 |
|
> 1.They're jealous that after spending $25,000, it's still not as
> reliable as a Aprilia!
Host - Aprilia er måske ikke nogen helt god reference her ... (imho)
/\nders
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K.S. (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 06-08-01 17:48 |
|
On Mon, 6 Aug 2001 18:06:03 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:
>> 1.They're jealous that after spending $25,000, it's still not as
>> reliable as a Aprilia!
>
>Host - Aprilia er måske ikke nogen helt god reference her ... (imho)
Næh,det synes jeg nu heller ikke, jeg er i hvert fald ikke
imponeret...
-M
Aprilia - nonreliable
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 06-08-01 21:28 |
|
Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:laitmtc5qje7h6lbibkkav5bj1l8g0tl32@4ax.com...
> On Mon, 6 Aug 2001 18:06:03 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
> . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:
>
> >> 1.They're jealous that after spending $25,000, it's still not as
> >> reliable as a Aprilia!
> >
> >Host - Aprilia er måske ikke nogen helt god reference her ... (imho)
>
> Næh,det synes jeg nu heller ikke, jeg er i hvert fald ikke
> imponeret...
Og så hedder det "as reliable as AN Aprilia", men det skrift var fyldt med
grammatiske fejl. Måske pga. lav intelligenskvotient?
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) A. Anonym (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : A. Anonym |
Dato : 07-08-01 00:25 |
|
> Og så hedder det "as reliable as AN Aprilia", men det skrift var fyldt med
> grammatiske fejl. Måske pga. lav intelligenskvotient?
>
Slap dog af. Det er ikke pænt at rette stavefejl og især ikke på den måde.
Og det kan jo sagtens bare være en tsatefejl. Bare fordi man ikke er god til
at stave, kan man godt være overlegen på andre punkter. Og her mener jeg
ikke nødvendigvis fysiske ting som bænkpres eller at banke søm i.
--
A. Anonym
som kun fik 11 i diktat
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Søren L Hansen (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren L Hansen |
Dato : 07-08-01 09:08 |
|
A. Anonym <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om> wrote in article
<VGFb7.401$yh.8284@news.get2net.dk>...
> > Og så hedder det "as reliable as AN Aprilia", men det skrift var fyldt
med
> > grammatiske fejl. Måske pga. lav intelligenskvotient?
> >
>
> Slap dog af. Det er ikke pænt at rette stavefejl og især ikke på den
måde.
> Og det kan jo sagtens bare være en tsatefejl. Bare fordi man ikke er god
til
> at stave, kan man godt være overlegen på andre punkter. Og her mener jeg
> ikke nødvendigvis fysiske ting som bænkpres eller at banke søm i.
>
> --
> A. Anonym
> som kun fik 11 i diktat
(men ikke lært at skrive dit eget navn endnu?)
Slap dog af. Det er ikke pænt at gøre grin med andres MC og især ikke på
den måde.
osv osv . Alt i sjov naturligvis...
--
Søren
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peder Eskildsen (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peder Eskildsen |
Dato : 06-08-01 22:15 |
|
On Mon, 06 Aug 2001 18:48:10 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:
>Næh,det synes jeg nu heller ikke, jeg er i hvert fald ikke
>imponeret...
>
Det er jeg.
>-M
>Aprilia - nonreliable
Peder
Aprilia very reliable
| |
Pein (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pein |
Dato : 06-08-01 22:17 |
|
Peter G. Kjær skrev ...
>
>Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
>mc-ister hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det
>sidste har jeg lagt mærke til at mange undlader, hvorfor ?
>
Kan måske skyldes en ny sammensætning af motorcyklister?
Der er meget snak om at "det grå guld" anskaffer sig MC i disse tider, og
derved stiger gennemsnitsalderen for motorcyklister, og man kunne vel
forestille sig, at de samme mennesker ikke er gode til at hilse, fordi de
ikke kender MC kulturen, og ikke er nysgerrige nok til at prøve at lære
den at kende.
Jeg hilser (selvom alderen jo stiger ![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif) , men når det smutter, skyldes
det oftest at jeg ganske enkelt overser en MC, f.eks. på motorvej eller
veje med bred midterrabat.
Når jeg overhaler hilser jeg med venstre hånd ind foran kroppen. No
problemo. Alternativt højre fod, men det ser lidt mystisk ud synes jeg.
Når det er mørkt, hilser jeg ved at blinke en enkelt gang med venstre
blinklys, men det er meget sjældent nogen hilser tilbage på den måde. Jeg
håber stadig at få det udbredt.
Når jeg kører enduro hilser jeg højst ved lidt råben, og som regel kun til
dem fra egen klub plus nogle få mere. Ikke noget med at slippe styret når
det går ud over stepperne, for der er sgisme for travlt med at holde fast
i ekvipagen (vablerne fra sidste gang er næsten helet nu).
Mvh. Pein
| |
Jens U (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 07-08-01 00:37 |
|
Pein skrev ...
>Jeg hilser (selvom alderen jo stiger ![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif) , men når det smutter, skyldes
>det oftest at jeg ganske enkelt overser en MC, f.eks. på motorvej eller
>veje med bred midterrabat.
og vi ved jo hvad alderen påvirker med tiden
>Når jeg overhaler hilser jeg med venstre hånd ind foran kroppen. No
>problemo. Alternativt højre fod, men det ser lidt mystisk ud synes jeg.
til gengæld er det meget letter
jeg har på en ferie bemærket at de syd på praktisere det med foden mere.
>Når det er mørkt, hilser jeg ved at blinke en enkelt gang med venstre
>blinklys, men det er meget sjældent nogen hilser tilbage på den måde. Jeg
>håber stadig at få det udbredt.
oplagt ide, men gør det nu ikke så sent at vedkommende ikke
har en chance for at give igen.
>Når jeg kører enduro hilser jeg højst ved lidt råben, og som regel kun til
>dem fra egen klub plus nogle få mere. Ikke noget med at slippe styret når
>det går ud over stepperne, for der er sgisme for travlt med at holde fast
>i ekvipagen (vablerne fra sidste gang er næsten helet nu).
>
>Mvh. Pein
Det er vel kun når du bliver overhalet
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.
| |
Jes Vestervang (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 06-08-01 22:23 |
|
"Peter G. Kjær" <pgk@pox.holsths.dk> skrev:
> Hej !
>
> Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
mc-ister
> hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg
lagt
> mærke til at mange undlader, hvorfor ?
>
Hmm, det har jeg nu ikke lagt mærke til, men det kunne måske være fordi der
er kommet så mange ny mc-ister, så de ikke alle har styr på traditionerne.
Men mon ikke de hilser tilbage når man selv hilser først?
> Nu vi er ved det, hvor hilser Harley-kørerne ikke ? Deres motorcykler er
> sikkert dyrere and de fleste andre, men da ikke på nogen måde bedre eller
> hvad ??!!
>
Det har jeg overhovedet ikke bemærket. Du regner vel ikke med at alle de
andre hilser først, vel? ![Blink](images/smileys/wink.gif) Men pyt skidt, hvis der er nogen som ikke vil
hilse tilbage er det vel deres egen sag.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER
| |
Jesper FA (06-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper FA |
Dato : 06-08-01 23:55 |
|
Peter G. Kjær wrote:
> Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
> mc-ister hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste
> har jeg lagt mærke til at mange undlader, hvorfor ?
Jeg synes også at der det sidste år eller 2 er blevet noget færre der
hilser. Jeg har spekuleret lidt på om det mon kunne være besøgende MC'ister
fra nogle lande (sydfra?), hvor man ikke hilser?
--
Jesper
CBR600F4
| |
Mikkel M (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikkel M |
Dato : 07-08-01 14:54 |
|
En sjov episode jeg havde engang:
Jeg hilste en gang på en motorcykel holdende for rødt. Han holdt i 1. gear
med koblingen i bund, så løftede han venstre hånd for at hilse.
Det var en skolecykel, men jeg så først skiltet da cyklen lå på asfalten.
Føreren var meget flov, men jeg kunne ikke ligesom rigtigt gøre noget.
Mikkel "Hilser på alle"
> Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
mc-ister
> hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg
lagt
> mærke til at mange undlader, hvorfor ?
| |
Hellfire (07-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hellfire |
Dato : 07-08-01 19:29 |
|
"Mikkel M" <mikkel@ifrance.com> wrote in message
news:3b6ff2f1$0$320$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> En sjov episode jeg havde engang:
>
> Jeg hilste en gang på en motorcykel holdende for rødt. Han holdt i 1. gear
> med koblingen i bund, så løftede han venstre hånd for at hilse.
>
> Det var en skolecykel, men jeg så først skiltet da cyklen lå på asfalten.
> Føreren var meget flov, men jeg kunne ikke ligesom rigtigt gøre noget.
>
> Mikkel "Hilser på alle"
>
> > Da jeg startede med at køre MC, syntes jeg at det var fedt at alle
> mc-ister
> > hilste på hinanden, broderskabet - I ved nok, men på det sidste har jeg
> lagt
> > mærke til at mange undlader, hvorfor ?
>
>
LOL! Jeg hilste engang på en TL1000S i Haderslev (grøn med ART carbonpotter,
fed!). Han stak ikke lappen ud, men til gengæld kviterede han med en
monsterweelie!!! Jeg lyver ikke, nå jeg siger, at forhjulet var omkring en
meter over asfalten!!! Ok, så'rn ka' man jo' os' hilse!?!
| |
Peter G. Kjær (08-08-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G. Kjær |
Dato : 08-08-01 10:52 |
|
Tak for alle de gode forklaringer og indslag; de giver nok nogen stof til
eftertanke.
Skal vi ikke stoppe her og bare nøjes med, hvis det er muligt, at hilse på
hinanden. Det ER nu så hyggeligt.
Go' vind til alle !
Peter
| |
|
|