DLSK 2010 spørgsmål
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 17-07-10 16:37

Hej

Har netop modtaget USB stick, og syntes det virker rigtigt fint.

Strømforbruget er faldet betydeligt, så vidt jeg kan fornemme allerede.

Men hvordan får jeg mine gamle data, og ekstra kort overført, kan man "bare"
kopiere dem over på USB' en?

mvh
/Børge

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 17-07-10 17:35

Ja det kan du, men pas på, at du ikke overskriver nye kort med gamle.
Dine gamle data hedder user.mdb
På Dansk Sejlunions hjemmeside finder du vejledning i forhold til noget kort
over land, som ikke er med i ver. 2010.

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 17-07-10 18:04

takker

Jeg spørger fordi jeg gerne vil have en komprimeret hjælp. Jeg pakker båd,
og afslutter job opgaver, så direkte hjælp og links er ønskeligt
mvh
/Børge

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 17-07-10 20:35

Her er et link:
http://www.danskebaadejere.dk/Det%20Levende%20soekort/FAQ%202010.aspx
En nok så vigtig fejl at kende til, hvis man bruger DLS som kortplotter på
sejlturen.

De kort, jeg har nævnt er: B1D200.IT - frem til og med B6D200.IT
Øvrige kort skal du ikke kopiere fra din tidligere version af DLS, idet jeg
går ud fra, at du ikke har slettet den?

\\\\////
(@@)

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 04-08-10 17:30

Hej, og tak

Heldigvis har jeg ikke slettet 209, så det er udemærket, og det virker.

Jeg har købt en 4-ports USB hub, og sat DLSK i port 4 og 3 stk USB-serriel i
de andre tre porte (NMEA,AIS,Garmin), og så har jeg et langt kabel fra USB
hubben og til min PC, det er blevet rigtigt godt. Og nemt at arbejde med.

Jeg kan enda skifte computer, uden at skulle flytte USER.MDB m.v. Dejligt at
DLS er kommet på USB - eneste anke, bare der have været mere plads på USB
stikket.

Hvis nogen har en ide om hvordan jeg kunne flytte det over på en større USB
stik, ville jeg være taknemmelig.

Send gerne en sådan vejledning til "boerge at myller dot dk"