/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Sten ved bøgeskov
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 01-07-10 23:10

Et par venner gik på en sten mellem mærkerne (i renden) ind til bøgeskov.
Ifølge søkortet burde der være 1,9m .Båden stikker 1,7 (Maxi 999), men
mærket fra stenen sidder ca 40 cm oppe på kølen. Dvs at der måske kun er 1,3
meter vand over en sten i indløbet. Og det var vel at mærke 10 cm ovder
normalvand.

Nogen der har hørt tilsvarende ? Kan skrueisen have skubbet en stor sten ind
mellem bøjerne ?

Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i havnen, men
den er jo noget blødere end sten.

Bjarke


 
 
blueocean (02-07-2010)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 02-07-10 01:19

On 2 Jul., 00:10, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> Et par venner gik på en sten mellem mærkerne (i renden) ind til bøgeskov.
> Ifølge søkortet burde der være 1,9m .Båden stikker 1,7 (Maxi 999), men
> mærket fra stenen sidder ca 40 cm oppe på kølen. Dvs at der måske kun er 1,3
> meter vand over en sten i indløbet. Og det var vel at mærke 10 cm ovder
> normalvand.
>
> Nogen der har hørt tilsvarende ? Kan skrueisen have skubbet en stor sten ind
> mellem bøjerne ?
>
> Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i havnen, men
> den er jo noget blødere end sten.
>
> Bjarke

Hej Bjarke
Har hørt det fra andre sejlere fra Brøndby, at de hargået på noget,
men ikke præsist hvad, men kan nu kun være omtalte sten.

PS. Kan ikke selv sejle derind mere, stikke 1,95 m, så for os er
Bøgeskov udelukket.

Gert

HH (02-07-2010)
Kommentar
Fra : HH


Dato : 02-07-10 03:12

Jo, der ligger ganske rigtigt sten her. Kuren er at følge båkelinien
helt nøjagtigt, så kan man komme ind!

Hans-Henrik


Bjarke@Escape (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 04-07-10 11:28

Det underlige er bare, at dem der gik på stenen var dernede 2 gang sidste år
uden problemer. I år ramte de en sten. De ringede ind til 'mester' og fik et
råd om hvor de skulle gå. Og ramte så en sten mere. Og så sejlede de
selvfølgelig hjem.

Det var mellem den grønne og røde bøje. Og det synes jeg da er lidt utrygt
at tænke på. Jeg tror ikke min ny-primede køl skal derind i år. Ikke før den
sten er lokaliseret.

Bjarke

"HH" <hhmcsv@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:f8bec6bf-2c43-43ac-9131-32ec34d0f209@j8g2000yqd.googlegroups.com...
> Jo, der ligger ganske rigtigt sten her. Kuren er at følge båkelinien
> helt nøjagtigt, så kan man komme ind!
>
> Hans-Henrik
>

Trine Søe (01-09-2010)
Kommentar
Fra : Trine Søe


Dato : 01-09-10 01:57

Vi stikker 1,55 (Maxi Magic) og vi stod på grund i havnen, selvom
havneguiden sagde 2,0 meter. Ydermere gik vi på grund i et kort
øjeblik ved indsejling, da der ligger en del sand i bagbord side for
indadgående til havnen. De lokale har lagt små bolde ud i vandet, men
prøv så vidt muligt at styre så langt til styrbord som muligt.
Indsejlingen er snæver.

Havnen er en af vores yndlings, så jeg håber de får fikset problemet
til næste sæson. Indtil da, vær forsigtig når I sejler til Bøgeskoven.

Sejlerhilsner

Trine

http://www.sejlnet.dk

Roderiet (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Roderiet


Dato : 03-07-10 12:02

hej der hvor ligger bøgeskov ? for en sjællænder er det vist "ude i
skoven" :) mvh Niels F.
"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c2d123d$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
> Et par venner gik på en sten mellem mærkerne (i renden) ind til bøgeskov.
> Ifølge søkortet burde der være 1,9m .Båden stikker 1,7 (Maxi 999), men
> mærket fra stenen sidder ca 40 cm oppe på kølen. Dvs at der måske kun er
> 1,3 meter vand over en sten i indløbet. Og det var vel at mærke 10 cm
> ovder normalvand.
>
> Nogen der har hørt tilsvarende ? Kan skrueisen have skubbet en stor sten
> ind mellem bøjerne ?
>
> Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i havnen, men
> den er jo noget blødere end sten.
>
> Bjarke


HO (03-07-2010)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 03-07-10 14:38

"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2f18b0$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej der hvor ligger bøgeskov ? for en sjællænder er det vist "ude
> i skoven" :) mvh Niels F.
hej
måske denne:
http://www.danskehavnelods.dk/#HID=689

mvh
HO



Bjarke@Escape (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 04-07-10 11:23

Nej, den ligger så'mænt' på Sjælland. Stevns for at være helt præcis. Troede
alle kendte til denne lille 'skov-perle' med den hyggelige restarant oppe i
skoven. - selvfølgelig forbeholdt mine skibe, da det er en total no-go for
skibe der stikker mere end 1,8. Og øjensynligt nu også et problem for os der
stikker 1,7.

Bjarke

"HO" <ho@vejen.dk> skrev i meddelelsen
news:4c2f3d14$0$4815$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> "Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c2f18b0$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> hej der hvor ligger bøgeskov ? for en sjællænder er det vist "ude
>> i skoven" :) mvh Niels F.
> hej
> måske denne:
> http://www.danskehavnelods.dk/#HID=689
>
> mvh
> HO
>

Bjarke@Escape (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 04-07-10 11:25

http://www.danskehavnelods.dk/#HID=689


"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c3060ef$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, den ligger så'mænt' på Sjælland. Stevns for at være helt præcis.
> Troede alle kendte til denne lille 'skov-perle' med den hyggelige
> restarant oppe i skoven. - selvfølgelig forbeholdt mine skibe, da det er
> en total no-go for skibe der stikker mere end 1,8. Og øjensynligt nu også
> et problem for os der stikker 1,7.
>
> Bjarke
>
> "HO" <ho@vejen.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c2f3d14$0$4815$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> "Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c2f18b0$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> hej der hvor ligger bøgeskov ? for en sjællænder er det vist
>>> "ude i skoven" :) mvh Niels F.
>> hej
>> måske denne:
>> http://www.danskehavnelods.dk/#HID=689
>>
>> mvh
>> HO
>>

Ukendt (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-10 15:35

På vej hjem fra sommerturen i 2007 ramte vi noget meget, meget hårdt
lige ved 4 m. kurven ud for kalkgrundene - SØ for Bøgeskoven. Lokale
sagde, at der lå flere store sten/kridtblokke, som ikke var afmærkede
i søkortene ...

Båden var på værft i flere måneder efter den "konfrontation" ...

Desværre har jeg mistet de præcise data for positionen, men jeg holder
mig på god afstand. Man skal holde tungen lige i munden og båden lige
i løbet på vej ind og ud af havnen ... Men dér har vi været ...

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Bjarke@Escape wrote:
> Et par venner gik på en sten mellem mærkerne (i renden) ind til
> bøgeskov. Ifølge søkortet burde der være 1,9m .Båden stikker 1,7
> (Maxi 999), men mærket fra stenen sidder ca 40 cm oppe på kølen. Dvs
> at der måske kun er 1,3 meter vand over en sten i indløbet. Og det
> var vel at mærke 10 cm ovder normalvand.
>
> Nogen der har hørt tilsvarende ? Kan skrueisen have skubbet en stor
> sten ind mellem bøjerne ?
>
> Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i
> havnen, men den er jo noget blødere end sten.
>
> Bjarke


Harding E. Larsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 08-09-10 12:26

HHej Flemming,

Velkommen hjem fra sommertogtet.

Ja man skal passe på ved kalkgrundene.
Der er stor forskel i korttegningerne for området kun kortet fra 2001
viser en meget kort afstand fra 1,9 punktet, det ligger helt ud til 2
meter kurven og fra to meterkurven og ud til 4 meterkurven er der også
meget kort.
I andre kort er afstanden større.
Kortene fra begyndelsen af 1900 tallet som er grundlag for4 mange
senere kort er ubrugelig.
Kun det opdaterede kort fra 2001-01-01 viser hvor lille afstanden
mellem 4 og 2 meter kurven er. Selv DLS kortene fra 2002 og 2007 (der
er ens) viser større afstandmellem kurverne.

Det er herligt medOpenCpn programmet, på en PC, hvor man kan indlægge
alle kortene og scroole imellem dem for at iagtage forskellene i
korttegningerne som KMS betegner som erfaring.

Mvh/Harding

On 8 Sep., 16:34, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote:
> På vej hjem fra sommerturen i 2007 ramte vi noget meget, meget hårdt
> lige ved 4 m. kurven ud for kalkgrundene - SØ for Bøgeskoven. Lokale
> sagde, at der lå flere store sten/kridtblokke, som ikke var afmærkede
> i søkortene ...
>
> Båden var på værft i flere måneder efter den "konfrontation" ...
>
> Desværre har jeg mistet de præcise data for positionen, men jeg holder
> mig på god afstand. Man skal holde tungen lige i munden og båden lige
> i løbet på vej ind og ud af havnen ... Men dér har vi været ...
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>
>
>
> Bjarke@Escape wrote:
> > Et par venner gik på en sten mellem mærkerne (i renden) ind til
> > bøgeskov. Ifølge søkortet burde der være 1,9m .Båden stikker 1,7
> > (Maxi 999), men mærket fra stenen sidder ca 40 cm oppe på kølen. Dvs
> > at der måske kun er 1,3 meter vand over en sten i indløbet. Og det
> > var vel at mærke 10 cm ovder normalvand.
>
> > Nogen der har hørt tilsvarende ? Kan skrueisen have skubbet en stor
> > sten ind mellem bøjerne ?
>
> > Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i
> > havnen, men den er jo noget blødere end sten.
>
> > Bjarke- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste