/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Original udstødning - findes ikke mere
Fra : Ped


Dato : 18-06-10 18:35

Min kære, nu lidt ældre '97 GPZ 1100 med 124.000 km på klokken har fået
et hul i udstødningen. Den er født med et 4:2 system, hvor de fire
forrør samles til eet, som så forgrener sig til de to potter. Den højre
potte kan skrues af, men forrørerne, mellemstykket og venstre potte er i
eet stykke. Utætheden er hvor de fire forrør samles, et sted inde i
midten. Den kan ikke ses, men tydeligt høres og mærkes.

Jeg fik engang et uoriginalt system (Marshall) på min Suzuki GSX 750 ES
og det var ikke nogen succes. Selvom det blev lovet, at omdysning ikke
ville være nødvendig, fik den et slemt hul i drejningemomentet. Det vil
jeg ikke have på den her, der er kendt for silkeblød motorgang og helt
jævnt træk fra tomgang til max. power. Altså skulle der et originalt
system på.

Gæt hvad forhandleren sagde? "Desværre - originale udstødningssystemer
til den model er udgået og kan ikke skaffes"!!!

Jeg har haft følere ude i Tyskland, hvor modellen er ret almindelig, men
heller ikke der kan det skaffes - ikke engang brugt.

Det ser altså ud til, at jeg SKAL have et uoriginalt system, og jeg
efterlyser derfor Jeres erfaringer:

- Er det mere reglen end undtagelsen, at der skal dyses om ved skift af
udstødning?
- Får man det i så fald gjort på rullefelt, eller er det noget
mekanikeren gør pr. gehør?
- Accepterer I ændret motorgang (omdrejningsområder med dårlig
motorgang, f.eks.)?
- Hvad med centralstøtten - nogle systemer kræver at den afmonteres?
- Har uoriginale systemer altid mere 'lyd' end de originale?

Ethvert tip - herunder forslag om mærker - modtages med glæde

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS

 
 
Flemming Disc (18-06-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 18-06-10 18:54


"Ped" <gpz1100abs@fjerndette.gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4c1bae24$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Min kære, nu lidt ældre '97 GPZ 1100 med 124.000 km på klokken har fået et
> hul i udstødningen. Den er født med et 4:2 system, hvor de fire forrør
> samles til eet, som så forgrener sig til de to potter. Den højre potte kan
> skrues af, men forrørerne, mellemstykket og venstre potte er i eet stykke.
> Utætheden er hvor de fire forrør samles, et sted inde i midten. Den kan
> ikke ses, men tydeligt høres og mærkes.
> Gæt hvad forhandleren sagde? "Desværre - originale udstødningssystemer til
> den model er udgået og kan ikke skaffes"!!!


ZX 1100 D5 er det ikke en sådan??
Som jeg ser det kan den venstre side godt skaffes også den højre for den
sags skyld.
Den venstre står godt nok til en pris af ca. 9000 kr.

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Ped (18-06-2010)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 18-06-10 21:26

Den 18-06-2010 19:54, Flemming Disc skrev:
>
> ZX 1100 D5 er det ikke en sådan??
> Som jeg ser det kan den venstre side godt skaffes også den højre for den
> sags skyld.
> Den venstre står godt nok til en pris af ca. 9000 kr.
>

Nej, ZX 1100 er mig bekendt den der er kendt som 'ZZR 1100'. Min er
denne her:
http://dbhome.dk/pedmail/gpz1100.htm
Den har dog samme motor som ZZR 1100 (bortset fra knastaksler og
karburatorer) og Kawasaki partsnumre for udstødningen er de samme for
begge modeller. Det ser ud som om at delene er tilgængelige på det
amerikanske marked, men jeg har ikke kunnet finde nogen i Europa. Hvis
jeg har forstået det rigtigt skal der være et europæisk centrallager -
vistnok i Holland - for flere af de japanske modeller, og jeg går ud fra
at det er her forhandleren har søgt...

Hvor er det du her set dele og pris?

M.v.h.

Jens


Knud Erik Mortensen (18-06-2010)
Kommentar
Fra : Knud Erik Mortensen


Dato : 18-06-10 21:32

Hej,

"Ped" <gpz1100abs@fjerndette.gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c1bae24$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Min kære, nu lidt ældre '97 GPZ 1100 med 124.000 km på klokken har fået et
> hul i udstødningen. Den er født med et 4:2 system, hvor de fire forrør
> samles til eet, som så forgrener sig til de to potter. Den højre potte kan
> skrues af, men forrørerne, mellemstykket og venstre potte er i eet stykke.
> Utætheden er hvor de fire forrør samles, et sted inde i midten. Den kan
> ikke ses, men tydeligt høres og mærkes.
>
> Jeg fik engang et uoriginalt system (Marshall) på min Suzuki GSX 750 ES og
> det var ikke nogen succes. Selvom det blev lovet, at omdysning ikke ville
> være nødvendig, fik den et slemt hul i drejningemomentet. Det vil jeg ikke
> have på den her, der er kendt for silkeblød motorgang og helt jævnt træk
> fra tomgang til max. power. Altså skulle der et originalt system på.
>
> Gæt hvad forhandleren sagde? "Desværre - originale udstødningssystemer til
> den model er udgået og kan ikke skaffes"!!!
>
> Jeg har haft følere ude i Tyskland, hvor modellen er ret almindelig, men
> heller ikke der kan det skaffes - ikke engang brugt.
>
> Det ser altså ud til, at jeg SKAL have et uoriginalt system, og jeg
> efterlyser derfor Jeres erfaringer:
>
> - Er det mere reglen end undtagelsen, at der skal dyses om ved skift af
> udstødning?
> - Får man det i så fald gjort på rullefelt, eller er det noget mekanikeren
> gør pr. gehør?
> - Accepterer I ændret motorgang (omdrejningsområder med dårlig motorgang,
> f.eks.)?
> - Hvad med centralstøtten - nogle systemer kræver at den afmonteres?
> - Har uoriginale systemer altid mere 'lyd' end de originale?
>
> Ethvert tip - herunder forslag om mærker - modtages med glæde
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100 ABS


Måske er det den her ?

http://cgi.ebay.de/MOTAD-NEXXUS-4-2-Auspuff-Exhaust-Kawasaki-GPZ-1100-NEW-/380085789506?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item587ee0e342

Mvh.
Kemix


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409076
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste