/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Lærlingens tynde arm" - hvor finder jeg e~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 01-06-10 23:24

Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.

Men hvor finder jeg det værktøj?

Kai (med tynde arme og fastspændte fortandhjulsmøtrikker)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

 
 
Armand (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-10 23:36

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>
> Men hvor finder jeg det værktøj?
>
> Kai (med tynde arme og fastspændte fortandhjulsmøtrikker)

Mit bud vil være i ethvert ½" # topnøglesæt :-/

Måske at problemet er locktite? => varme!

--
Armand.

Kai Harrekilde-Peter~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 02-06-10 19:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen skrev:
>> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
>> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
>> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>>
>> Men hvor finder jeg det værktøj?
>>
>> Kai (med tynde arme og fastspændte fortandhjulsmøtrikker)
>
> Mit bud vil være i ethvert ½" # topnøglesæt :-/

Nej, desværre.

> Måske at problemet er locktite? => varme!

Nej, problemt var "ikke moment nok" og "baghjul kan rotere" - jeg fik
løst problemet på Anderstorp, ved netop at låne en "tynd arm" og
blokkere baghjulet. Nu vil jeg gerne have en "tynd arm" så jeg kan
klare mig selv i fremtiden uden at skulle fise rundt og spørge i øst
og vest.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

Dak (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 02-06-10 06:07

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>
> Men hvor finder jeg det værktøj?
>
> Kai (med tynde arme og fastspændte fortandhjulsmøtrikker)


Du kan købe en momentnøgle på ca. 50-60 cm til billige penge så hvorfor
købe sådan en fætter? Hvis du ikke kan få den løsnet med sådan en så
skal den nærmest skæres af idet du bare kommer til at kværne den
istedet. men ellers bruger jeg bare et hult jernrør som kan købes i
de fleste byggemarkeder.


--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"


Anders Majland (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-06-10 08:24

>> Men hvor finder jeg det værktøj?

> Du kan købe en momentnøgle på ca. 50-60 cm til billige penge så hvorfor
> købe sådan en fætter?

Den er da fin til at samle med - men man løsner IKKE fastgroede møtrikker
med en momentnøgle !


Arne Lorenzen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 02-06-10 11:23

Dak skrev den 02 jun 2010 i
news:4c05e707$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> kværne den istedet. men ellers bruger jeg bare et hult jernrør
> som kan købes i de fleste byggemarkeder.

Ja, for massive jernrør duer ik´til det job

--
Mvh - Arne Lorenzen

Dak (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 02-06-10 15:46


> Ja, for massive jernrør duer ik´til det job
>

Hvordan får du et massiv jernrør på en momentnøgle? eller topnøgle.


--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Søren Larsen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 02-06-10 16:04


"Arne Lorenzen" <arne.lorenzen@fjerngmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9D8B7DF3D7F51alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> Dak skrev den 02 jun 2010 i
> news:4c05e707$0$279$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> kværne den istedet. men ellers bruger jeg bare et hult jernrør
>> som kan købes i de fleste byggemarkeder.
>
> Ja, for massive jernrør duer ik´til det job

Det er iøvrigt også ekstremt svært at få fat på



Ivar (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 02-06-10 21:54

Søren Larsen skrev:

>> Ja, for massive jernrør duer ik´til det job

> Det er iøvrigt også ekstremt svært at få fat på

Jep, ofte er dem man får fat på, massive hele vejen igennem.


Ivar Magnusson



Jens Jacob Bager Jen~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-06-10 07:34

> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>
> Men hvor finder jeg det værktøj?

Biltema har naturligvis sagerne:
varenummer 10986 1/2". Længde: 460 mm. pris:139,00


--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Jens Jacob Bager Jen~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-06-10 07:41

> Biltema har naturligvis sagerne:
> varenummer 10986 1/2". Længde: 460 mm. pris:139,00

Jeg har selv en og det er ok kvalitet. Jeg kan købe en til dig og tage
den med i klubben hvis der er.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Kai Harrekilde-Peter~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 02-06-10 20:00

"Jens Jacob Bager Jensen" <jens@bager.info> writes:

>> Biltema har naturligvis sagerne:
>> varenummer 10986 1/2". Længde: 460 mm. pris:139,00
>
> Jeg har selv en og det er ok kvalitet. Jeg kan købe en til dig og tage
> den med i klubben hvis der er.

Tak, Jens. Jeg startede netop med at kigge på Biltema's gemmeside, men
når der ikke er billede på, ja, så er lidt svært.

Du må meget gerne købe en og smide den i klubben til mig.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

Steen Gruby (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-06-10 08:03

On Wed, 02 Jun 2010 00:23:44 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.
>
>Men hvor finder jeg det værktøj?
>
Som Bager skriver - Biltema (Glimrende kvalitet)
Jeg har en med 3/4" firkant og omsætter ned til 1/2".
Du ved hvor den er

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk

Steen Gruby (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-06-10 08:14

On Wed, 02 Jun 2010 09:03:23 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Hej Kai.

En luftnøgle er heller ikke ueffen til det job.
Den har flere kræfter end lærlingen med de tynde arme

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk

Kai Harrekilde-Peter~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 02-06-10 20:01

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> On Wed, 02 Jun 2010 09:03:23 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
> wrote:
>
> Hej Kai.
>
> En luftnøgle er heller ikke ueffen til det job.
> Den har flere kræfter end lærlingen med de tynde arme

Jo, men det kræver at luftnøglen ikke er fra Harald Skrald, så den
faktisk kan udnytte det lufttryk der er (indsæt lang forbandelse af
'Skralds ****).


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

Anders Majland (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-06-10 22:11

> Jo, men det kræver at luftnøglen ikke er fra Harald Skrald, så den
> faktisk kan udnytte det lufttryk der er (indsæt lang forbandelse af
> 'Skralds ****).

Prøvet med en luftslange lidt tykkere end de billigste spiraler ?

/A - hvis HN slagnøgle har klaret det jeg har bedt den om, men en 10mm
slange og 2hks kompressor.


Kai Harrekilde-Peter~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 02-06-10 22:16

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

>> Jo, men det kræver at luftnøglen ikke er fra Harald Skrald, så den
>> faktisk kan udnytte det lufttryk der er (indsæt lang forbandelse af
>> 'Skralds ****).
>
> Prøvet med en luftslange lidt tykkere end de billigste spiraler ?

Åja, også dét. Den blev indkøbt samtidig med kompressoren, eftersom
jeg HAVDE oplevet problemet med manglede tryk på en spiralslange :-/

> /A - hvis HN slagnøgle har klaret det jeg har bedt den om, men en 10mm
> slange og 2hks kompressor.

Problemet er/var at værktøjet tilsyneladende smider en masse luft ud
til højre og venstre, som så ikke gør nytte til slag-funktionen

Ligesom en af de originalt-monterede studser på kompressoren lækker
luft konstant, blot fordi den er >1år gammel.

*GRRRRR*


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

Ivan Nielsen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 02-06-10 19:48


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:ur5kq2xzj.fsf@harrekilde.dk...
> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>
> Men hvor finder jeg det værktøj?

Jeg har købt sådan en teleskopisk hjulnogle med ½" firkant på den lokale
tand til omkring en halvtredser - Det er faktisk en udmærket ting - også i
bilen.


--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha FZ6s2 - den er go'
og en ny Citroen C3 Picasso - hov det rimer da



Kai Harrekilde-Peter~ (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 02-06-10 20:02

"Ivan Nielsen" <Ivan@kloge.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ur5kq2xzj.fsf@harrekilde.dk...
>> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
>> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
>> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>>
>> Men hvor finder jeg det værktøj?
>
> Jeg har købt sådan en teleskopisk hjulnogle med ½" firkant på den lokale
> tand til omkring en halvtredser - Det er faktisk en udmærket ting - også i
> bilen.

Hvad er "den lokale tand"?


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

Western (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 02-06-10 20:49


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev

>> Jeg har købt sådan en teleskopisk hjulnogle med ½" firkant på den
>> lokale
>> tand til omkring en halvtredser - Det er faktisk en udmærket ting -
>> også i
>> bilen.
>
> Hvad er "den lokale tand"?


"den lokale tank", tror jeg.

--

Leif Westen



Ivan Nielsen (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 03-06-10 14:18


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:umxvdntqo.fsf@harrekilde.dk...
> "Ivan Nielsen" <Ivan@kloge.dk> writes:
>
>> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ur5kq2xzj.fsf@harrekilde.dk...
>>> Til opgaver hvor man skal have ekstra moment på en topnøgle, bruger
>>> man ofte "Lærlingens tynde arm" - dvs en 50-60cm langt stang med en
>>> 1/2" adapter i den en ende og en alm håndtag i den anden ende.
>>>
>>> Men hvor finder jeg det værktøj?
>>
>> Jeg har købt sådan en teleskopisk hjulnogle med ½" firkant på den lokale
>> tand til omkring en halvtredser - Det er faktisk en udmærket ting - også
>> i
>> bilen.
>
> Hvad er "den lokale tand"?
>
Jeg sga åsse se og få laved den sdavekåntrål



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409076
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste