/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjemmelavet DB-killer
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 23-03-10 03:50

Hej NG

Mener at have læst/set/hørt om en metode til at dæmpe lyden i sin åbne
udstødning med en bolt og møtrikker.
Altså hvor der bores hul i udstødningen, sættes en bolt i, og så kan
luden reguleres med antallet af møtrikker der sættes på bolten.
Nogen der ved nærmere om det?

/
Jesper
XBR & Spada

 
 
Hekto (23-03-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-10 06:18

On 23 Mar., 10:49, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hej NG
>
> Mener at have læst/set/hørt om en metode til at dæmpe lyden i sin åbne
> udstødning med en bolt og møtrikker.
> Altså hvor der bores hul i udstødningen, sættes en bolt i, og så kan
> luden reguleres med antallet af møtrikker der sættes på bolten.
> Nogen der ved nærmere om det?
>
> /
> Jesper
> XBR & Spada

Du tænker ikke på Supertrapp?

http://moto-images.caradisiac.com/IMG/jpg/1/3/7/5/9/supertrapp01.jpg

--
/hekto

Jesper Pedersen (23-03-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 23-03-10 15:08

On 23 Mar., 13:18, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:
> On 23 Mar., 10:49, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> > Hej NG
>
> > Mener at have læst/set/hørt om en metode til at dæmpe lyden i sin åbne
> > udstødning med en bolt og møtrikker.
> > Altså hvor der bores hul i udstødningen, sættes en bolt i, og så kan
> > luden reguleres med antallet af møtrikker der sættes på bolten.
> > Nogen der ved nærmere om det?
>
> > /
> > Jesper
> > XBR & Spada
>
> Du tænker ikke på Supertrapp?
>
> http://moto-images.caradisiac.com/IMG/jpg/1/3/7/5/9/supertrapp01.jpg

Nej. Jeg mener en metode til at dæmpe lyden et en åben udstødning af
den type der typisk sættes på choppere. Altså et rør.
Mindes at have set et billede/tegning af hvordan en bolt med givent
antal møtrikker på kan dæmpe lyden.
Altså bolten i nedefra, og så møtrikker på indvendigt til lyden
passer.

Intet Navn (25-03-2010)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 25-03-10 00:18

Jesper Pedersen wrote:

> Nej. Jeg mener en metode til at dæmpe lyden et en åben udstødning af
> den type der typisk sættes på choppere. Altså et rør.
> Mindes at have set et billede/tegning af hvordan en bolt med givent
> antal møtrikker på kan dæmpe lyden.
> Altså bolten i nedefra, og så møtrikker på indvendigt til lyden
> passer.

Nu ved jeg jo ikke lige om det er hvad du leder efter, men min ZX-9R'er
er købt med en ret 'sportslig' Akrapovic lydpotte og da den næppe kunne
have klaret registrerings-synet, udstyrede en venlig bekendt mig med en
tingest til at skue fast bagerst i lydpotten, så den ikke larmede mere
end at den kunne klare synet.

På plussiden var at den klarede synet, men det må klart tælle som et
minus, at tingesten i den grad var ved at kvæle motoren, at den måtte
fjernes igen lige så snart muligheden bød sig.

Der er altså IKKE tale om en 'magisk' dims der vha. af et antal
møtrikker, spændeskiver eller lignende kan lyddæmpe en ellers støjende
udstødning/lyddæmper og som man derfor kan køre rundt med til hverdag,
men nærmere om noget der 'kvæler' motoren så den hverken kan larme eller
køre bare nogenlunde rimeligt - altså noget der svarer til at proppe en
sok i munden på en snorkende ægtefælle: Det dæmper helt sikkert lyden,
men risikoen for kvælning/ujævn 'motorgang' er bestemt til stede...

Hvis det er sådan en 'syns-udjævner' du er ude efter, så skal jeg gerne
forsøge at finde dimsen (der består af et stykke bøjet jern som beslag
og en skive med hul i som 'dæmper') og returnere en beskrivelse eller et
par billeder, men regn som sagt IKKE med at det er noget du skal køre
med meget mere end en kilometer eller to.

--
/claus

N/A (25-03-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-03-10 00:18



Jesper Pedersen (25-03-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 25-03-10 02:59

On 25 Mar., 00:18, Intet Navn <no...@nowhere.undeliverable> wrote:
> Jesper Pedersen wrote:
> > Nej. Jeg mener en metode til at dæmpe lyden et en åben udstødning af
> > den type der typisk sættes på choppere. Altså et rør.
> > Mindes at have set et billede/tegning af hvordan en bolt med givent
> > antal møtrikker på kan dæmpe lyden.
> > Altså bolten i nedefra, og så møtrikker på indvendigt til lyden
> > passer.
>
> Nu ved jeg jo ikke lige om det er hvad du leder efter, men min ZX-9R'er
> er købt med en ret 'sportslig' Akrapovic lydpotte og da den næppe kunne
> have klaret registrerings-synet, udstyrede en venlig bekendt mig med en
> tingest til at skue fast bagerst i lydpotten, så den ikke larmede mere
> end at den kunne klare synet.

Det er nu bare en ganske almindelig DB killer du har fået på din
udstødning.
Som skrevet er det til en åben chopper udstødning, og der findes da
også indsatser dertil, der var nu bare for at kunne regulere lyden.

Jesper Pedersen (26-03-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 26-03-10 06:15

Nå, fandt den selv, ikke helt som jeg huskede det:
http://www.nightrider.com/biketech/exhaust.htm


Armand (26-03-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-10 15:41

Jesper Pedersen skrev:
> Nå, fandt den selv, ikke helt som jeg huskede det:
> http://www.nightrider.com/biketech/exhaust.htm
>
Hæ!
Fed side hvor det tilsyneladende er den helt store AHA-oplevelse(tm)
for folk at deres skraldebang-udstødning kan forbedres væsentligt blot
v.h.a. en simpel modstand i enden af piben

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409080
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste