Hvis du kan vænne dig til tanken om at gashåndtaget snarere virker som en
on/off knap på en cr500, så er den nu ganske sjov!
Nu ser jeg også på din vægt, og mener at du skal ha` noget med godaw` i.
Skal du derimod bruge den mest til gade og sjove ture på både asfalt og grus
med motard dæk, ville jeg til hver en tid vælge en 4takts cykel med min.
500ccm.
Her har du moment (kombineret med de fede 17" dæk), og jeg godt kan skrive
under på, at det virkelig trækker dine mundvige helt op til ørene.
Jeg er selv den lykkelige ejer af både en 2 og 4takter, og bliver ærligt
talt træt
af 2takts-hysteriet med kørsel for længe på alm vejstrækninger.
Jakob
Kasper <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en
news:wlua7.753$PZ4.91755@news000.worldonline.dk...
> Hej NG,
>
> jeg har igennem et stykke tid gået og leget med tanken om at anskaffe
> mig en kombineret crosser/super motard cykel. Da jeg gerne vil have en
> let cykel (af hensyn til brug i terræn) har jeg på forhånd udelukket
> 4-taktere, og istedet rettet søgelyset mod en 2-takter (de nye lette
> 4-taktere vil nok blive for dyre på plader).
>
> Hvis den kun skulle anvendes i terræn ville jeg nok vælge en 250´er,
> enten en Honda CR, eller en Gasgas, men da jeg også gerne vil have
> plader på dyret ( i hvertfald på sigt), skal den nok have lidt mere
> oomppphh, og så er der jo Honda CR 500.
>
> Fra flere sider har jeg hørt, at den er for vild (med sine 75 Nm til
> godt 100 kg), og at det er tåbeligt at købe sådan en, fordi den har for
> mange kræfter, og iøvrigt ikke kan sælges igen (uden et *betragteligt*
> værditab).
>
> Jeg er knap 2m/100 kg, og har ingen cross-erfaring af betydning.
>
> Hvor mange herfra har erfaringer med bæstet - og hvad vil jeres
> anbefaling være??
>
> Mvh,
>
> Kasper (der trænger til nyt legetøj)
> Super Blackbird (der trænger til en legekammerat)
>
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>