/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ombygning af gamle mc'er på "Motorcykelvær~
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 13:26

Ombygning af gamle mc'er på "Motorcykelværkstedet" :

http://jp.dk/jptv/biler/article1927355.ece

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



 
 
Peter Winther (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Peter Winther


Dato : 28-12-09 18:55


Fede cykler der !!

Og en webside :
http://wrenchmonkees.com/index.html





Ivar (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-12-09 22:03

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ombygning af gamle mc'er på "Motorcykelværkstedet" :

Jeg må indrømme, at jeg foretrækker opbygning frem for ombygning.
Det er flot arbejde, ham her, lægger i cykler fra halvfjerdserne.
http://www.a1-mc.dk/forside.asp?page=hon&page2=hon%20res
http://www.a1-mc.dk/forside.asp?page=kawa&page2=kawa%20res


Ivar Magnusson



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 22:25

Ivar forklarede:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>
>> Ombygning af gamle mc'er på "Motorcykelværkstedet" :
>
> Jeg må indrømme, at jeg foretrækker opbygning frem for ombygning.
> Det er flot arbejde, ham her, lægger i cykler fra halvfjerdserne.
> http://www.a1-mc.dk/forside.asp?page=hon&page2=hon%20res
> http://www.a1-mc.dk/forside.asp?page=kawa&page2=kawa%20res

Ku godt gi våde drømme

Ham hér som bor i mit nabolag laver osse nogen flotte Kawa'er:

http://www.z-kawa.dk/MCSalg/Index.php

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



S.B. (29-12-2009)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 29-12-09 00:21


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b392245$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Ivar forklarede:
>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>
>>> Ombygning af gamle mc'er på "Motorcykelværkstedet" :
>>
>> Jeg må indrømme, at jeg foretrækker opbygning frem for ombygning.
>> Det er flot arbejde, ham her, lægger i cykler fra halvfjerdserne.
>> http://www.a1-mc.dk/forside.asp?page=hon&page2=hon%20res
>> http://www.a1-mc.dk/forside.asp?page=kawa&page2=kawa%20res


Arbejdet er flot nok, jeg syens bare at skal man have nostalgiske cykler, ja
så skal de se ud som da de trillede ud af fabrikken
Selv om det er flot udført, har det i mine øjne intet med gamle cykler at
gøre, eneste der er tilbage er motoren, og for min skyld kunne de smide en
12 hk B&S motor i, ville ikke for mig gøre nogen forskel

Søren



Steen Gruby (29-12-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-12-09 09:58

On Tue, 29 Dec 2009 00:20:53 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

Hej Søren.
>
>Arbejdet er flot nok, jeg syens bare at skal man have nostalgiske cykler, ja
>så skal de se ud som da de trillede ud af fabrikken
>Selv om det er flot udført, har det i mine øjne intet med gamle cykler at
>gøre, eneste der er tilbage er motoren, og for min skyld kunne de smide en
>12 hk B&S motor i, ville ikke for mig gøre nogen forskel
>
Jeg er meget enig, dog med modifikationer.
At gamle maskiner skal restaureres til originalstand er der ingen
diskussion om - Det skylder vi eftertiden.

Jeg bryder mig ikke om de ombygninger der er vist i tidligere link i
denne tråd.
Det ligner ren "Orange County Choppers" - Jeg har set den ene af
maskinerne på kunstindustrimuseet, og for mig lgner det blot en CB750
motor i et Seeley stel til 160kkr og jeg kan ikke se formålet med den.

Når det så er sagt, forstår jeg glimrende gutten der bygger et projekt
til sig selv, blot for at skrue noget sammen der er anderledes og en
ener.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Ib Jakobsen (29-12-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-12-09 12:21

Steen Gruby skrev:

> Jeg er meget enig, dog med modifikationer.
> At gamle maskiner skal restaureres til originalstand er der ingen
> diskussion om - Det skylder vi eftertiden.
>
> Jeg bryder mig ikke om de ombygninger der er vist i tidligere link i
> denne tråd.

At han kan finde på at skrælle den fine gamle Kawasaki 1000 og lave den
til det han gør, burde kunne få ham på den lukkede. Eller tildele han 10
daglige skridtbank med en sammenrullet avis. Han kan selv få lov til at
vælge hvilken. Man er vel human.

Han må kunne finde noget gammelt ragelse og maltraktere. Men smag og
behag, samt holdninger er heldigvis individuelt. Jeg bryder mig bare
ikke om tanken.


--
MVH
Ib Jakobsen

Armand (29-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-09 17:05

Steen Gruby skrev:
> On Tue, 29 Dec 2009 00:20:53 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
> wrote:
>
>> Arbejdet er flot nok, jeg syens bare at skal man have nostalgiske cykler, ja
>> så skal de se ud som da de trillede ud af fabrikken
>> Selv om det er flot udført, har det i mine øjne intet med gamle cykler at
>> gøre, eneste der er tilbage er motoren, og for min skyld kunne de smide en
>> 12 hk B&S motor i, ville ikke for mig gøre nogen forskel
>>
> Jeg er meget enig, dog med modifikationer.
> At gamle maskiner skal restaureres til originalstand er der ingen
> diskussion om - Det skylder vi eftertiden.
>
JOW! Og for hulen hvor der lægges arbejde i dét kriterie hos ham 'A1' -
Det er ikke en side man skal surfe forbi lige efter at have vundet i
lotto :-|

> Jeg bryder mig ikke om de ombygninger der er vist i tidligere link i
> denne tråd....... Jeg har set den ene af
> maskinerne på kunstindustrimuseet, og for mig lgner det blot en CB750
> motor i et Seeley stel til 160kkr og jeg kan ikke se formålet med den.
>
Hov, hov - Du glemmer Harley-style hjulene i bildæks-dimensioner og al
den matsorte maling!

> Når det så er sagt, forstår jeg glimrende gutten der bygger et projekt
> til sig selv, blot for at skrue noget sammen der er anderledes og en
> ener.
>
Helt ærligt så minder de Wrench-aber mig mest af alt om nogle
intelektuelle der har fået en åbenbaring: At det kan lade sig gøre at
bruge hænderne til noget kreativt :-|
Hvis man skal bruge måneder på at kaste en alutank på, samt at
tilpasse/designe en sæde-bagende, for efterfølgende at hælde godt med
matsort maling på, så tror sq da fanden at sådan en gammel ged skal
koste et par hundrede tusinde kr !!

--
Armand.

fjern (29-12-2009)
Kommentar
Fra : fjern


Dato : 29-12-09 23:12

Armand skrev:
>> At gamle maskiner skal restaureres til originalstand er der ingen
>> diskussion om - Det skylder vi eftertiden.
>>
> JOW! Og for hulen hvor der lægges arbejde i dét kriterie hos ham 'A1' -
> Det er ikke en side man skal surfe forbi lige efter at have vundet i
> lotto :-|

I har selvfølgelig ret i at en perfekt restaureret CB750 eller z900 er
vanvittig smuk. Det er der heldigvis en masse mennesker som synes og der
er derfor masser af 100% originale eksemplarer der bliver passet som små
babyer.
I mine øjne er der derfor ingen problemer i at bruge nogen af de mange
mange cykler, der ellers på et tidspunkt ville ruste op i et skur, som
grundlag for noget kreativt. Hvis det nu drejede sig om sjældne maskiner
var det noget andet, men der findes tusindvis af de her modeller.

>> Jeg bryder mig ikke om de ombygninger der er vist i tidligere link i
>> denne tråd....... Jeg har set den ene af
>> maskinerne på kunstindustrimuseet, og for mig lgner det blot en CB750
>> motor i et Seeley stel til 160kkr og jeg kan ikke se formålet med den.
>>
>Hov, hov - Du glemmer Harley-style hjulene i bildæks-dimensioner og al
>den matsorte maling!

Snip - flere meninger...

> Helt ærligt så minder de Wrench-aber mig mest af alt om nogle
> intelektuelle der har fået en åbenbaring: At det kan lade sig gøre at
> bruge hænderne til noget kreativt :-|

Helt ærligt så synes jeg de har fundet en fin niche med en stil der
læner sig op af f.eks. bratstyle.
Se http://www.bratstyle.com/custom/custom.htm
Wrenchmonkees maskiner er noget af det mere gennemførte man ser i det
segment. I mine øjne er der en cool-nes over deres maskiner som ikke kan
købes mange andre steder, nyt eller brugt.

> Hvis man skal bruge måneder på at kaste en alutank på, samt at
> tilpasse/designe en sæde-bagende, for efterfølgende at hælde godt med
> matsort maling på, så tror sq da fanden at sådan en gammel ged skal
> koste et par hundrede tusinde kr !!

Her er jeg til gengæld enig. 70-200 tusind for en 15-20 år gammel
skrællet japaner er lige i overkanten :)

Til gengæld kan de bruges til inspiration. Min egen drøm er at bygge en
Yamaha XS650 som noget caferacer/bratstyle/bobber lignende. Det bliver
sjovt når jeg får tid/råd.

/Mads

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste