/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Kaleche - man skulle tro det var løgn
Fra : Mogens


Dato : 11-08-09 07:33

En rædselshistorie fra det virkelige liv:

I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er
ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte
letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny
magen til.

Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og
have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive
vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke
kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email
korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det
stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun
har eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten
af, og hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve
6 gange uden at undre sig over det?!

Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet
fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den
10/5, og vi betaler allerede i februar for kalechen.

Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet
kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at
kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får
så en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly
Hansen efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste
kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det
bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)

Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have
dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud
med en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved
kalechen såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet
nogle dobbeltflapper på i begge sider forrest.

Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms,
beslutter vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager
til at kigge på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter
derfor en sådan i Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr
jeg snakker med får adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage
indenfor ca. 1-2 uger, men de har travlt op til ferien! Da jeg så efter
lang tids venten følger op på sagen ved at ringe til firmaet den 17/7,
får jeg fat i mester selv, som intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger
at det var da en skam for de har haft masser af tid til at kigge på
sagen. Men han skal i sommerhus den følgende uge, og lover at se på
sagen den følgende uge. Jeg giver ham adresse og telefonnummer, og han
spørger om båden ligger på adressen hvlket jeg bekræfter, men beder ham
ringe forud således at jeg kan have (del)monteret den nye kaleche før
han kommer.

Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket
og mails bliver heller ikke besvaret.

Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails
fra ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med
adressen. Ploink!

Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen
nu der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk
retur med fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange
anelser m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen.

Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen
retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på
indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse
og skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning
og sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel
og evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke
har fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de
får lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har
jeg ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg
allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.

MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt
kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om
nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig
køreafstand af Silkeborg?

 
 
Ukendt (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-09 07:49


"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4a811086$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> En rædselshistorie fra det virkelige liv:
>
> I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er
> ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte
> letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny magen
> til.
>
> Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og
> have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive
> vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke
> kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email
> korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det
> stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun har
> eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten af, og
> hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve 6 gange
> uden at undre sig over det?!
>
> Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet
> fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den 10/5,
> og vi betaler allerede i februar for kalechen.
>
> Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet
> kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at
> kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får så
> en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly Hansen
> efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste
> kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det
> bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)
>
> Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have
> dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud med
> en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved kalechen
> såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet nogle
> dobbeltflapper på i begge sider forrest.
>
> Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms, beslutter
> vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager til at kigge
> på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter derfor en sådan i
> Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr jeg snakker med får
> adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage indenfor ca. 1-2 uger, men
> de har travlt op til ferien! Da jeg så efter lang tids venten følger op på
> sagen ved at ringe til firmaet den 17/7, får jeg fat i mester selv, som
> intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger at det var da en skam for de har
> haft masser af tid til at kigge på sagen. Men han skal i sommerhus den
> følgende uge, og lover at se på sagen den følgende uge. Jeg giver ham
> adresse og telefonnummer, og han spørger om båden ligger på adressen
> hvlket jeg bekræfter, men beder ham ringe forud således at jeg kan have
> (del)monteret den nye kaleche før han kommer.
>
> Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket og
> mails bliver heller ikke besvaret.
>
> Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails fra
> ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med
> adressen. Ploink!
>
> Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen nu
> der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk retur med
> fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange anelser
> m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen.
>
> Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen
> retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på
> indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse og
> skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning og
> sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel og
> evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke har
> fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de får
> lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har jeg
> ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg
> allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.
>
> MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt
> kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om
> nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig køreafstand
> af Silkeborg?

Hej,

lang og træls historie hvoraf mange ting er genkendelige - bl.a. manglende
tilbagesvar o.s.v. som vi oplevede da vi skulle bestille hynder - det er
åbenbart normalt med ligegyldighed indenfor den branche.... men... for også
at komme med en positiv historie og en eventuel løsning: vores kaleche blev
leveret på dato som bestilt og alle aftaler blev prompte skriftligt
bekræftet - de lader til at have styr på den slags. Vi handlede i Kolding
hos http://www.schultz-kalecher.dk/ - jeg ved ikke om de kan hjælpe dig men
prøv at tale med dem - de er flinke.

venlig hilsen

JN



Per Nordahl (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 11-08-09 08:07


"JN" <JNsnabelalightstorm.dk> skrev i en meddelelse
news:4a811453$0$296$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Hej,
>
> lang og træls historie hvoraf mange ting er genkendelige - bl.a.
> manglende tilbagesvar o.s.v. som vi oplevede da vi skulle bestille
> hynder - det er åbenbart normalt med ligegyldighed indenfor den
> branche.... men... for også at komme med en positiv historie og en
> eventuel løsning: vores kaleche blev leveret på dato som bestilt og
> alle aftaler blev prompte skriftligt bekræftet - de lader til at
> have styr på den slags. Vi handlede i Kolding hos
> http://www.schultz-kalecher.dk/ - jeg ved ikke om de kan hjælpe dig
> men prøv at tale med dem - de er flinke.
>
> venlig hilsen
>
> JN
Kan kun tilslutte mig ovenst.
De er yderst kompatente samt overholder aftaler / pris.
PS: De sender pr. post.

Mvh. "Thulfen" Hvidovre



Ukendt (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-09 11:40

Også herfra skal lyde ros og anbefaling til Schultz Kalecher i Kolding.

De havde tidligere leveret sprayhood'en til båden og vi fik tilbud på et
cockpittelt, der kunne kobles på den eksisterende sprayhood. De sendte
billeder af deres to modeller og stofprøver.

Vi accepterede pris, model og stof og aftalte at komme til Kolding en
bestemt dato. På det aftalte tidspunkt dukkede 2 personer fra Schultz op
og gik igang med monteringen, da der skulle skrues nye beslag på båden
....

Den eneste "svipser" var at de havde glemt at sætte lynlås i
sprayhood'en.

Det løste de ved at køre tilbage til værkstedet og udbedre den mangel.

Cockpitkalechen - som den hedder i deres sprog - passer perfekt til
båden og vi er meget tilfredse med produktet og fik en glimrende og
personlig service. Alt blev leveret til aftalt pris og tid i glimrende
kvalitet. Det hele var klaret på én liggedag i Kolding Havn.

Undtagelsesvis kom båden ikke på land denne vinter og jeg satte i stedet
cockpitkalechen på båden og den sad godt og sikkert hele vinteren.

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a81184b$0$298$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "JN" <JNsnabelalightstorm.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a811453$0$296$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> Hej,
>>
>> lang og træls historie hvoraf mange ting er genkendelige - bl.a.
>> manglende tilbagesvar o.s.v. som vi oplevede da vi skulle bestille
>> hynder - det er åbenbart normalt med ligegyldighed indenfor den
>> branche.... men... for også at komme med en positiv historie og en
>> eventuel løsning: vores kaleche blev leveret på dato som bestilt og
>> alle aftaler blev prompte skriftligt bekræftet - de lader til at have
>> styr på den slags. Vi handlede i Kolding hos
>> http://www.schultz-kalecher.dk/ - jeg ved ikke om de kan hjælpe dig
>> men prøv at tale med dem - de er flinke.
>>
>> venlig hilsen
>>
>> JN
> Kan kun tilslutte mig ovenst.
> De er yderst kompatente samt overholder aftaler / pris.
> PS: De sender pr. post.
>
> Mvh. "Thulfen" Hvidovre
>



Steffen Skov (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 11-08-09 07:52

O-Høj
Jeg kender en god og billig mand i Langå. Jeg skaffer tlf. nr. i morgen.
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4a811086$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> En rædselshistorie fra det virkelige liv:
>
> I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er
> ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte
> letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny magen
> til.
>
> Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og
> have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive
> vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke
> kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email
> korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det
> stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun har
> eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten af, og
> hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve 6 gange
> uden at undre sig over det?!
>
> Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet
> fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den 10/5,
> og vi betaler allerede i februar for kalechen.
>
> Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet
> kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at
> kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får så
> en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly Hansen
> efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste
> kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det
> bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)
>
> Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have
> dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud med
> en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved kalechen
> såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet nogle
> dobbeltflapper på i begge sider forrest.
>
> Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms, beslutter
> vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager til at kigge
> på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter derfor en sådan i
> Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr jeg snakker med får
> adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage indenfor ca. 1-2 uger, men
> de har travlt op til ferien! Da jeg så efter lang tids venten følger op på
> sagen ved at ringe til firmaet den 17/7, får jeg fat i mester selv, som
> intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger at det var da en skam for de har
> haft masser af tid til at kigge på sagen. Men han skal i sommerhus den
> følgende uge, og lover at se på sagen den følgende uge. Jeg giver ham
> adresse og telefonnummer, og han spørger om båden ligger på adressen
> hvlket jeg bekræfter, men beder ham ringe forud således at jeg kan have
> (del)monteret den nye kaleche før han kommer.
>
> Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket og
> mails bliver heller ikke besvaret.
>
> Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails fra
> ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med
> adressen. Ploink!
>
> Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen nu
> der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk retur med
> fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange anelser
> m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen.
>
> Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen
> retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på
> indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse og
> skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning og
> sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel og
> evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke har
> fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de får
> lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har jeg
> ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg
> allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.
>
> MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt
> kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om
> nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig køreafstand
> af Silkeborg?



Ukendt (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-09 17:27

Hej !

Hvad med:
http://www.gpcovers.com/
http://www.hrsejl.dk/
http://www.kolding-kalecher.dk/

Mvh. Per

"> O-Høj
> Jeg kender en god og billig mand i Langå. Jeg skaffer tlf. nr. i morgen.
> Hilsen Steffen
> --
> "E´baad" Pd26 nr.18, Århus.
>
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a811086$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
>> En rædselshistorie fra det virkelige liv:
>>
>> I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er
>> ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte
>> letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny magen
>> til.
>>
>> Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og
>> have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive
>> vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke
>> kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email
>> korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det
>> stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun har
>> eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten af, og
>> hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve 6 gange
>> uden at undre sig over det?!
>>
>> Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet
>> fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den
>> 10/5, og vi betaler allerede i februar for kalechen.
>>
>> Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet
>> kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at
>> kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får så
>> en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly Hansen
>> efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste
>> kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det
>> bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)
>>
>> Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have
>> dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud med
>> en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved kalechen
>> såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet nogle
>> dobbeltflapper på i begge sider forrest.
>>
>> Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms,
>> beslutter vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager
>> til at kigge på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter
>> derfor en sådan i Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr jeg
>> snakker med får adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage indenfor
>> ca. 1-2 uger, men de har travlt op til ferien! Da jeg så efter lang tids
>> venten følger op på sagen ved at ringe til firmaet den 17/7, får jeg fat
>> i mester selv, som intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger at det var
>> da en skam for de har haft masser af tid til at kigge på sagen. Men han
>> skal i sommerhus den følgende uge, og lover at se på sagen den følgende
>> uge. Jeg giver ham adresse og telefonnummer, og han spørger om båden
>> ligger på adressen hvlket jeg bekræfter, men beder ham ringe forud
>> således at jeg kan have (del)monteret den nye kaleche før han kommer.
>>
>> Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket og
>> mails bliver heller ikke besvaret.
>>
>> Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails fra
>> ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med
>> adressen. Ploink!
>>
>> Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen nu
>> der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk retur
>> med fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange
>> anelser m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen.
>>
>> Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen
>> retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på
>> indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse og
>> skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning og
>> sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel og
>> evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke har
>> fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de får
>> lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har jeg
>> ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg
>> allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.
>>
>> MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt
>> kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om
>> nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig køreafstand
>> af Silkeborg?
>
>



Steffen Skov (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 13-08-09 16:18

Hej Mogens
Så har jeg navn og tlf. nr. på: Jørgen Nielsen, 24 47 25 11 / 86 46 92 22
Langå. Prøv at snakke med ham, da han er god og "jysk".
Hilsen Steffen

"Steffen Skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4a811573$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
> O-Høj
> Jeg kender en god og billig mand i Langå. Jeg skaffer tlf. nr. i morgen.
> Hilsen Steffen
> --
> "E´baad" Pd26 nr.18, Århus.
>
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a811086$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
>> En rædselshistorie fra det virkelige liv:
>>
>> I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er
>> ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte
>> letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny magen
>> til.
>>
>> Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og
>> have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive
>> vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke
>> kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email
>> korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det
>> stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun har
>> eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten af, og
>> hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve 6 gange
>> uden at undre sig over det?!
>>
>> Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet
>> fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den
>> 10/5, og vi betaler allerede i februar for kalechen.
>>
>> Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet
>> kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at
>> kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får så
>> en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly Hansen
>> efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste
>> kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det
>> bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)
>>
>> Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have
>> dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud med
>> en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved kalechen
>> såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet nogle
>> dobbeltflapper på i begge sider forrest.
>>
>> Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms,
>> beslutter vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager
>> til at kigge på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter
>> derfor en sådan i Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr jeg
>> snakker med får adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage indenfor
>> ca. 1-2 uger, men de har travlt op til ferien! Da jeg så efter lang tids
>> venten følger op på sagen ved at ringe til firmaet den 17/7, får jeg fat
>> i mester selv, som intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger at det var
>> da en skam for de har haft masser af tid til at kigge på sagen. Men han
>> skal i sommerhus den følgende uge, og lover at se på sagen den følgende
>> uge. Jeg giver ham adresse og telefonnummer, og han spørger om båden
>> ligger på adressen hvlket jeg bekræfter, men beder ham ringe forud
>> således at jeg kan have (del)monteret den nye kaleche før han kommer.
>>
>> Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket og
>> mails bliver heller ikke besvaret.
>>
>> Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails fra
>> ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med
>> adressen. Ploink!
>>
>> Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen nu
>> der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk retur
>> med fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange
>> anelser m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen.
>>
>> Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen
>> retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på
>> indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse og
>> skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning og
>> sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel og
>> evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke har
>> fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de får
>> lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har jeg
>> ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg
>> allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.
>>
>> MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt
>> kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om
>> nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig køreafstand
>> af Silkeborg?
>
>



Mogens (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-08-09 16:48

Steffen Skov wrote:
> Hej Mogens
> Så har jeg navn og tlf. nr. på: Jørgen Nielsen, 24 47 25 11 / 86 46 92 22
> Langå. Prøv at snakke med ham, da han er god og "jysk".
> Hilsen Steffen
>
Tak Steffen, også til alle I andre der har bidraget!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste