Z-drev
Fra : sailor99

Dato : 12-06-09 10:46

Jeg har lovet at spørge eksperterne her i gruppen om, hvad holdningen er til
et Z-drev, da jeg selv ingen anelse har om motorbåde. Dog mener jeg at have
hørt.........

En klubkammerat har forelsket sig i en motorbåd med en 230 hk Volvo Penta
KAD diesel med netop Z-drev, og da han indtil nu har haft sejlbåd er også
hans kendskab meget begrænset, men han ville nok have foretrukket almindelig
aksel.

Er et Z-drev stabilt, hvis det bliver vedligeholdt? Timetælleren siger 972
timer. - Hvad er der af fordele og ulemper ved denne drev type?

Hvor stort er dieselforbruget omtrentligt pr. time? Max fart er 29 knob,
marchfart er 18 knob.

På forhånd tak!

Georg

Fra : Herman Persson

Dato : 12-06-09 20:55

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lovet at spørge eksperterne her i gruppen om, hvad holdningen er
> til et Z-drev, da jeg selv ingen anelse har om motorbåde. Dog mener jeg at
> have hørt.........

Her er lidt at starte på - fra en forhandler af Z-drev

http://www.horizonblue.dk/Z-drevet.htm

Hilsen Herman.