/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer, test af Ducati 900 M ønskes
Fra : Johnny S


Dato : 30-07-01 19:41

Jeg har lidt kig på en Ducati Monster 900, men ønsker at vide lidt mere om
modellen inden der foretages noget videre. Er der evt nogle som ligger inde
med test at cyklen eller kender til links på nettet. Jeg har søgt på Ducatis
hejmme klub i dk, samt på Ducati hovedside, her er der kun omtalt hvilke
ændringer modellen har gennemgået til år 2001. Jeg ønsker at finde en ny
overgemt model eller lettere brugt. Jeg hører også meget gerne om erfaringer
med modellen, samt om der er visse årgange man skal holde sig fra. Jeg synes
at kunne læse mig til at de nyere modeller ikke har problemer med el-nettet
og samme skramlen fra motoren som på de tidligere?

Mvh Johnny
Yamaha YZF600R



 
 
Dennis Hellan Peders~ (30-07-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 30-07-01 21:47


"Johnny S" <jnslr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b65a912$0$293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har lidt kig på en Ducati Monster 900, men ønsker at vide lidt mere om
> modellen inden der foretages noget videre. Er der evt nogle som ligger
inde
> med test at cyklen eller kender til links på nettet.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Der er lidt her :
http://www.motorcycleworld.com/motorcycles/reviews/default.cfm


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Søren Johansen (30-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 30-07-01 21:56

"Johnny S" skrev:
snip...
> Jeg synes at kunne læse mig til at de nyere
> modeller ikke har problemer med el-nettet
> og samme skramlen fra motoren som på de tidligere?

Der er ikke (har ikke været!) problemer med selve el-nettet på Ducati'er i
nyere tid. Enkelte modeller (især med indsprøjtning) kan have problemer med
at laderelæet/ensretteren går. Det sker især af 2 årsager:
- manglende eller dårlig stelforbindelse brænder næsten øjeblikkeligt relæet
af
- stoppet benzinfilter overbelaster benzinpumpen så denne bruger op imod 10
amp. hvilket overbelaster relæet med tiden

Den skramlen du omtaler, er blot hvad man kan forvente af en flerplade
tørkobling. Hvis du trækker koblingen, sætter i gear og slipper/filer
koblingen præcis så meget at MC netop ikke "kryber" fremad, skal denne
skramlen stoppe. Hvis den ikke gør det, er der noget andet (og sikkert
alvorligt) galt!
På nyere modeller ligger der en tyk gummiring under dækslet til kobling, og
det dæmper lyden en del.

Du kan finde lidt læsestof bl.a. på:
>http://www.dot.com.ph/uncle/m900.html<
>http://www.motorcycle.com/mo/mcducati/98m900s.html<
>http://www.theautochannel.com/vehicles/new/reviews/motorcycles/2000/abachof
en_ducati_monster_900.html?FEATURES<


Mvh,
Søren
Ducati 888 + Pantah




Johnny S (31-07-2001)
Kommentar
Fra : Johnny S


Dato : 31-07-01 14:14

Tak for de gode links Søren og Dennis. Der var flere gode anmeldelser af
maskinen.

mvh Johnny S
Yamaha YZF600R

Søren Johansen <sjohansen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k4hmh$2dem$1@news.cybercity.dk...
>
> Du kan finde lidt læsestof bl.a. på:
> >http://www.dot.com.ph/uncle/m900.html<
> >http://www.motorcycle.com/mo/mcducati/98m900s.html<
>
>http://www.theautochannel.com/vehicles/new/reviews/motorcycles/2000/abachof
> en_ducati_monster_900.html?FEATURES<
>
>
> Mvh,
> Søren
> Ducati 888 + Pantah
>
>
>



Brian Luckow (31-07-2001)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 31-07-01 23:36

"Johnny S" <jnslr@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har lidt kig på en Ducati Monster 900, men ønsker at vide lidt mere om
>modellen inden der foretages noget videre. Er der evt nogle som ligger inde
>med test at cyklen eller kender til links på nettet. Jeg har søgt på Ducatis
>hejmme klub i dk, samt på Ducati hovedside, her er der kun omtalt hvilke
>ændringer modellen har gennemgået til år 2001. Jeg ønsker at finde en ny
>overgemt model eller lettere brugt. Jeg hører også meget gerne om erfaringer
>med modellen, samt om der er visse årgange man skal holde sig fra. Jeg synes
>at kunne læse mig til at de nyere modeller ikke har problemer med el-nettet
>og samme skramlen fra motoren som på de tidligere?

Først vil jeg lige sige, at en ægte Ducati skal altså "skramle". :)
Desmodromiske ventiler er ikke lydløse, det er tørkoblingen (som er
brugt på Monster 900 og Monster S4) heller ikke, og efterhånden som
koblingen slides, bliver støjen fra den øget, og hvis du så udskifter
koblingsdækslet med en i carbon, bliver støjen bare endnu mere
højlydt. Motoren jo også luft/olie kølet, som giver lidt mere støj end
end en vandkølet. Det kan godt være du i starten synes det er
irriterende at høre på, men med tiden tror jeg du bare vil synes det
er charmerende at høre på. :)

Det er faktisk lidt af en jungle at vælge den "rigtige" M900, for der
findes mange varianter af dem, og de har ændret meget på dem igennem
årene. Jeg kender ikke så meget til modellerne fra før '97, men jeg
kan da lige komme med nogle af de ændringer fra '97 og op som jeg lige
kan komme i tanke om. M900 '98 fik en bedre regulator så den bedre
kunne holde på strømmen hvis den holdt stille i længere tid, fuldt
justerbar Showa forgaffel, justerbar bremse- og koblingsgreb, armerede
slanger til bremser og kobling, topstykker fra M750 (som er med mindre
ventiler) som gav mere bundtræk men ringere topydelse. M900 '99 skulle
vist være næsten identisk med '98. Dog mener jeg, at den har fået de
større topstykker igen. M900 2000 har fået indsprøjtning, gearkasse
fra Duc 748, tank og saddel ændret lidt i udformning for at øge
komforten, nyt instrumentbræt (med omdrejningstæller) og en del andre
kosmetiske ting. Dette år faldt prisen så lidt, pga. konkurrenten
Cagiva Raptor, derfor har man så erstattet alu-bagsvingeren med en i
stål (ligesom de mindre Monster modellers også er i stål) det samme
har man med styret, og forgaflen er ikke længere fuldt justerbar. Hvis
man stadig vil have alu-bagsvinger og styr, og fuldt justerbar
forgaffel, skal man have en M900S 2000 som altså er en "luksus"
version af den alm M900. Ændringer til 2001 modellerne kender jeg ikke
så meget til.

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge en '98 eller nyere. Spørg bare hvis
der er andet, jeg kører selv rundt på en M900 '98. Tag evt. et kig på
denne url: www.mostro.org


Brian Luckow

Per Pedersen (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Per Pedersen


Dato : 01-08-01 20:57


"Johnny S" <jnslr@mail.tele.dk> wrote in message
news:3b65a912$0$293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har lidt kig på en Ducati Monster 900, men ønsker at vide lidt mere om
> modellen inden der foretages noget videre. Er der evt nogle som ligger
inde
> med test at cyklen eller kender til links på nettet. Jeg har søgt på
Ducatis
> hejmme klub i dk, samt på Ducati hovedside, her er der kun omtalt hvilke
> ændringer modellen har gennemgået til år 2001. Jeg ønsker at finde en ny
> overgemt model eller lettere brugt. Jeg hører også meget gerne om
erfaringer
> med modellen, samt om der er visse årgange man skal holde sig fra. Jeg
synes
> at kunne læse mig til at de nyere modeller ikke har problemer med
el-nettet
> og samme skramlen fra motoren som på de tidligere?
>
> Mvh Johnny
> Yamaha YZF600R

Sæ´føli ska´du ha´ en Duc. Jeg har lige smidt et billede af min gamle Duc på
dk.binaer.motor. Jeg savner den ofte.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Jeg fandt lige mit indlæg til en tidligere tråd om Ducatier og her er den:


Jeg solgte med stor vemod min Ducati 900 Monster tilbage i december måned
sidste år. Da havde jeg haft den i 2 ½ sæson og havde kørt knap 40.000 km på
den. Og det var faktisk uden bøvl af nogen art. Det værste var to
støttebolte der knækkede og det var pga. en underleverandørs for hårdt
hærdede bolte og de blev udskiftet som en garantisag. Cyklen kom fra England
men Ducati herhjemme betalte boltene og så skiftede jeg dem selv. Der ud
over gik en støtefodsindikator i stykker og en neutralgearslampekontakt
drillede en overgang, men kunne reddes med kontaktrens. Olieforbruget var
også moderat jeg kan dog ikke huske nøjagtig hvor meget. Sidste år kørte jeg
19.000 km på den og der har været glæde ved dem alle.

OK, den har sine særheder med at være "elendig" til at køre stille
kortegekørsel. Det er motorkarakteristikken alt for hård og kontant til så
det gør man kun hvis det er absolut nødvendigt og med en masse
koblingsfileri. Starter man ud en råkold morgen med tåge og dis er den slem
til at hoste med jævn gasgivning, men det går over når den bliver
driftsvarm. Køreegenskabsmæssigt var jeg godt tilfreds. Lidt hård i
affjederingen men sådan skal en sportsmaskine jo nok være. Hermed ikke sagt
at Monstermodellen er en sportsmaskine men opsætningen er sportslig. At den
kan dreje sladrede de slidte fodhvilerender, støttefoden, udstødningerne,
bremse og gearpedalen om. Lidt blærerøvet men det kan når man beder den om
det. Den værste var et lokalt velkendt venstre sving der kostede 1/4 del af
gearpedalen med ca 135 km/t. Det var derfor også Ducatien der gav mig
interessen for at begynde at køre RR.

Og nej, jeg er ikke Ducatifanatiker og har sideløbende med Duc´en hele tiden
haft min Suzuki 600 Bandit som fruen kører på og som vi bruger til
feriekørsel. Efter Duc´en købte jeg endnu en Bandit da vi var så tilfredse
med den første, og en GS 450, en MZ 251 og en Yamaha RD 350 blev det også
til. En del er solgt igen.

Jeg vil aldrig fortænke mig ved at købe en Ducati igen. Det kan da ikke
passe at jeg er den eneste der har kørt så langt uden problemer. Den eneste
fejl ved dem er at de er dyre i indkøb og dermed er forsikringspræmien også
derefter. Ca. 6.000 helårligt med kasko. Reservedelene er generelt billigere
til Ducatierne end til de japankse cykler. Og så kørte min langt på literen
hvis jeg kørte pænt. Holder man sig inden for lovens rammer er +20 km/lit
ikke at foragte. Snit var omkring 16-17 km/lit.

Næh, Duc´erne burde være noget billigere så det kunne blive hvermandseje,
men så vil det jo nok ikke være så spændede hvis alle andre også har en.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen
2 x Suzuki 600 Bandit
Suzuki GS 450 ( som allerede har kørt 9.500 km i år!! )
Aprilia AF1 125 RR





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177607
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409286
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste