Mål på sejl, databaser etc?
Fra : Andreas D

Dato : 04-04-09 15:21

Kære gruppe.

Prøver igen, der var intet respons til det første indlæg. Er der nogen
af jer der har målene til sejlene på en Askeladden 14 combijolle, ved
hvor disse mål kan findes, eller evt. selv har en sådan jolle så jeg kan
komme og opmåle dem?

Med venlig hilsen

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-09 16:23

> [...]
> disse mål kan findes, eller evt. selv har en sådan jolle så jeg kan komme

Jollen blev i 70erne solgt og formodentlig også importeret af Tempo Både,
Greve Strand måske du kunne prøve at snakke med dem om de har noget gammel
materiale liggende omkring sejlstørrelserne -

mvh
scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Andreas D

Dato : 04-04-09 23:03

scanboat.com / Per Krabbe skrev:

> [...]
> Både, Greve Strand måske du kunne prøve at snakke med dem om de har
> noget gammel materiale liggende omkring sejlstørrelserne -

Hej Per

Det var en god ide, jeg prøver at skrive til dem.

Mvh.

Andreas

Fra : Jan

Dato : 04-04-09 17:09

"Andreas D" <andreasdtuFJERNDETMEDSTORT@gmail.com> skrev i melding
> [...]
> jer der har målene til sejlene på en Askeladden 14 combijolle, ved hvor
> disse mål kan findes, eller evt. selv har en sådan jolle så jeg kan komme

Her er dagens importør i Danmark: http://www.ketner-outdoor.dk/
Jeg har en 16 fots combijolle.

Fra : Andreas D

Dato : 04-04-09 23:02

Jan skrev:
> "Andreas D" <andreasdtuFJERNDETMEDSTORT@gmail.com> skrev i melding

> Her er dagens importør i Danmark: http://www.ketner-outdoor.dk/
> Jeg har en 16 fots combijolle.

Hej Jan

Jeg har prøvet at skrive en mail til dem, så nu må vi se om de svarer.
Tak for hjælpen.

Mvh.

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 00:02

Du kan også overveje at ringe/maile til sejlmagere,
der har været i branchen i mange år ...
måske de har en gammel tegning liggende ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 05-04-09 06:54

Hej

Du kan jo starte med at måle masten fra bomnok til top. Derefter måler
du bommen. Så har du de mål en sejlmager skal bruge for at sy et
storsejl til din jolle. Ligeså med fokken. Mål forstagets længde samt
fra stævnen, hvor fokken gøres fast og til skødepunktet.
Med venlig hilsen

Ole Jeppesen
Larsen 28 Hejlsminde

Fra : Jan

Dato : 05-04-09 11:29

> [...]
>>
> Hej Jan
>
> Jeg har prøvet at skrive en mail til dem, så nu må vi se om de svarer. Tak

Hvis ikke kan du sende en mail direkte til Askeladden. Prøv salgsavdelingen,
de har vært hjelpsom tidligere.
Kan hende de også har seil liggende.
Hjemmesiden til fabrikken: http://www.askeladden.no/
Hjemmesiden til salg: http://www.askvikmaritim.no/index.php?mapping=0