Erfaring med køb af sejl i Polen?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-03-09 13:19

Hej

Jeg har fået en del tilbud på en Rulle-Genua fra flere forskellige
"sejlmagere", men det slår mig at priserne ligger inden for ca.. 400,- kr..
ved de forskellige leverandører.
Så jeg vil spørge om der er erfaringer at hente her mht. indkøb direkte fra
Polen eller hvor der nu laves sejl. Jeg snakkede med en som havde fået syet
et sæt sejl i Polen, kvaliteten var i top og prisen var godt og vel
halvdelen af hvad tilsvarende kostede her i landet. linket til den sejlmager
virker dog ikke mere.

Så har i et link?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Torben Bach

Dato : 16-03-09 14:00

Leif Langgaard wrote:
> [...]
> prisen var godt og vel halvdelen af hvad tilsvarende kostede her i
> landet. linket til den sejlmager virker dog ikke mere.

Også noget som jeg har luret på, men Google er jo din ven:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=sejl+fra+polen&meta=&aq=f&oq=

Mvh
Torben
--
\\\\////
(@@)

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 15:44

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!

Hej der,

jeg har for noget tid siden bestilt et storsejl til min båd - hos Zar
Sails - de producerer i Polen.

Jeg har endnu tilgode at kunne vurdere det, da leveringstiden først er om
ca. 14 dage.

Link til dem er: http://www.zar-sails.dk/

venlig hilsen

JN

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-03-09 18:01

"JN" <JNsnabelalightstorm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sails - de producerer i Polen.
>
> Jeg har endnu tilgode at kunne vurdere det, da leveringstiden først er om

Ok, men så er der jo allerede en "Grip" der har haft fingrene i kagedåsen

Jeg ville have sejlet bestilt og leveret direkte fra Polen/Østen, det kan
man, men hos hvem?

Rigtig mange "store mærker" får syet sejl i de billigere lande i forvejen i
en god kvalitet.

Fra : Lindstroem

Dato : 16-03-09 18:14

Hej JN

Når du får leveret og prøvet sejlet, må du meget gerne vende tilbage her i
gruppen med din vurdering - herunder også information om pris,
sejldugskvalitet, skæring osv osv

Bedste hilsner
Lindstroem

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 08:33

"Lindstroem" <lindstroem@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når du får leveret og prøvet sejlet, må du meget gerne vende tilbage her i
> gruppen med din vurdering - herunder også information om pris,

Hej Lindstroem,

Jeg skal nok prøve at huske at vende tilbage med en vurdering - ikke at jeg
har den store erfaring med at sammenligne diverse sejl, dugtyper og skæring.

Sejlet er til min LM27, hvis storsejl var i en elendig forfatning og derfor
trængte til en udskiftning - og prisen... ca. halv pris af hvad de andre
etablerede sejllofter forlangte - sejldugen skulle efter aftale blive: LM27
storsejl af typen C-cut Bainbridge Ocean-655 6.5OZ Dacron Cruising.
(det siger nok de indviede meget mere end det siger mig)

Hvad angår deres priser på "lækre" sejltyper til mere avancerede rigninger
ved jeg ikke så meget om.

Så nu tilbagestår kun, at se om de overholder leveringstid - samt om
kvaliteten er iorden. (og det sidste vil jeg lade mine mere erfarne
havnenaboer kigge på).

venlig hilsen

JN

Fra : Hans, \" URD\" Cont~

Dato : 16-03-09 20:14

For 2 år siden købte jeg en rullegenua på 32 m2
fra : www.segelhuset.com i Åkersberga
Bainbridge cl60p, bi radial, skum forlig, Uv kant.
pris 16390 sv kroner incl moms
Syet i Thailand
Fik den leveret i Malmø +200 kr.
Absolut et fint sejl der står godt, som jeg har været meget tilfreds med.
Man får det præcis som specifiseret.
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-03-09 10:39

Hvad ville et tilsvarende sejl have kostet her i landet? indhentede du
tilbud...

Hvad ville et tilsvarende sejl mon have kostet i Polen...

Mvh
JR

Fra : Hans, \" URD\" Cont~

Dato : 17-03-09 13:27

Nu er det som sagt 2år siden.
Dengang kostede sejlet i DK. 24000 kr.
Og 19000 kr. i polen.
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-03-09 19:33

Jamen det er jo også en besparrelse på knapt 21%

Fra : Niels

Dato : 17-03-09 19:38

http://www.christianrasmussensejl.dk syes i Polen men bestilles i Danmark,
har ikke selv brugt ham, men det ser billigt ud
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 20:45

Jeg har haft 2 Polske sejl. Det sidste jeg købte (et stor sejl) er det
bedste sejl jeg nogensinde har købt.

Prisen i Danmark var 23.000, men jeg blev lovet 10% rabat. Prisen i Polen
var 1650 Euro = 12.400.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Carsten Jensen

Dato : 21-03-09 22:06

Den Sat, 21 Mar 2009 20:44:37 +0100 skrev Bjarke M. Christensen:
> Prisen i Danmark var 23.000, men jeg blev lovet 10% rabat. Prisen i
> Polen var 1650 Euro = 12.400.

Hos hvem?

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 22-03-09 11:40

Den Sun, 22 Mar 2009 09:50:34 +0100 skrev Bjarke M. Christensen:
> hhv Quantum i DK og http://www.christianrasmussensejl.dk/ der er agent
> for Vector sails i Gdansk.

Mange Tak for info.

Mvh