Superlux bundmaling - Aldi 99,95/750ml Fra~
Fra : Hersbro

Dato : 11-03-09 08:00

Hej, er der nogen der har erfaringer med dette produkt? Aldi havde
samme tilbud sidste år.

http://aldi.dk/OFFER_DK_SA/index12.shtml

vh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 07:33

>"Hersbro" <jesperforman@hersbro.dk> skrev i en meddelelse
>Hej, er der nogen der har erfaringer med dette produkt? Aldi havde
> [...]

Jeg brugte dette produkt sidste år og gør det aldrig igen!
Der var intet spor af den nye bundmaling, da båden kom op efter sæsonen.
Jeg havde købt sort maling, men der var kun den gamle røde at se.
Til gengæld var der begroninger af muslinger i en sådan grad, at båden til
sidst kun sejlede med halv fart.
Det skal dog siges, at der kun var ganske få rurer på båden.
--
Per Thomsen
www.perthomsen.dk/baad-til-salg

Fra : claus b.p.

Dato : 12-03-09 13:06

"Hersbro" <jesperforman@hersbro.dk> skrev i en meddelelse
Hej, er der nogen der har erfaringer med dette produkt? Aldi havde
samme tilbud sidste år.

http://aldi.dk/OFFER_DK_SA/index12.shtml

Jeg har ikke prøvet bundmalingen, men prøvede at købe lidt af deres andre
ting: Bundvandspumpen, (som fx. kunne bruges til at tømme minipool) er
brændt af. Redningsvestene var ikke så dårlige, men pasformen på
børnevestene var elendig. Men en god mulighed for at skaffe billige ekstra
veste, så lovens krav er opfyldt hvis man har gæster med. Fendere virker
rimelig ok, men er kun til små både, ligesom tovværket.

Mvh. Claus

Fra : jesperforman@hersbro~

Dato : 12-03-09 13:26

On 12 Mar., 13:06, "claus b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> veste, så lovens krav er opfyldt hvis man har gæster med. Fendere virker
> rimelig ok, men er kun til små både, ligesom tovværket.

Hvad med batteriet, jeg har misligeholdt mit og må nok investere i et
nyt. Tror i det er ok?
Jeg har ikke megt eludstyr på båden (Maxi 77), bare std. vhf, gps,
ekkolod og lanterner.

vh Jesper

Fra : claus b.p.

Dato : 14-03-09 01:31

jesperforman@hersbro.dk wrote:

> Hvad med batteriet, jeg har misligeholdt mit og må nok investere i et
> nyt. Tror i det er ok?
> Jeg har ikke megt eludstyr på båden (Maxi 77), bare std. vhf, gps,
> ekkolod og lanterner.

Kender ikke kvaliteten. Det virker ikke dyrt for et marinebatteri, men måske
heller ikke discount-billigt, så som med det meste af det de sælger; man får
nok ca. hvad man betaler for...? Det kan vel sagtens holde i 5-10 år eller
mere med god behandling, så det er vel ok. Ellers har de gode SMF batterier
hos Biltema for ikke ret meget mere. Har monteret sådan et par 120Ah sjovere
i Moonrakeren, og der er både startstrøm og forbrugsstrøm i metermål.

Mvh. Claus

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 14-03-09 03:14

> Hvad med batteriet, jeg har misligeholdt mit og må nok investere i et
> nyt. Tror i det er ok?
> Jeg har ikke megt eludstyr på båden (Maxi 77), bare std. vhf, gps,
> ekkolod og lanterner.

Jeg kender ikke typen, men Netbaad har tilbud på batterier for tiden -
ligeså billigt som hos Aldi. Jeg har lige selv købt et, og er en del
mere tryg ved at have købt et der end jeg ville være hos Aldi.

http://netbaad.com/group.asp?group=369

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-03-09 18:01

<elquapo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

ligeså billigt som hos Aldi. Jeg har lige selv købt et, og er en del
mere tryg ved at have købt et der end jeg ville være hos Aldi.

Jeg undrer mig lidt over at de skriver at batterierne til start eller
forbrug. da opbygningen af batterierne er forskellig om det er et start
eller forbrugsbatteri.

Mvh
JR

Fra : Jens

Dato : 20-03-09 19:09

Jeg så på malingen sidste år, og (såfremt det stadig er den samme) der står
IKKE noget om, at det er en 'gift'maling.
Det er bare en maling, du kan bruge under din jolle. Den reklamerer ikke med
at være begroninghæmmende ell.lgn.
Og så passer prisen jo

mvh
Jens