Køle/frysebox
Fra : Per Christiansen

Dato : 08-03-09 18:54

Hej er der nogen der har prøvet den køle/frysebox der
heder coolmatic cf-25, er den noget værd, kan den virkelig fryse det ned
til -18 og hvorlangtid er den om det.

Det vi skal bruge den til er isterninger og nogle bøffer til grillen og is
til ungerne.

Fra : Henning

Dato : 08-03-09 20:28

On Sun, 8 Mar 2009 18:53:50 +0100, "Per Christiansen" <p@lite.dk>
wrote:

>Hej er der nogen der har prøvet den køle/frysebox der
>heder coolmatic cf-25, er den noget værd, kan den virkelig fryse det ned
>til -18 og hvorlangtid er den om det.

Er du sikker på det er -18 grader? Normalt reklameres der noget med
"18 grader under" temperaturen omkring køleskabet.

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-03-09 23:15

> Er du sikker på det er -18 grader? Normalt reklameres der noget med
> "18 grader under" temperaturen omkring køleskabet.

Jo den er god nok, den er ikke med peltier elementer men med kølekompressor.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-03-09 23:14

> [...]
> til -18 og hvorlangtid er den om det.
>
> Det vi skal bruge den til er isterninger og nogle bøffer til grillen og is

Det er den god til, men træerne vokser ikke ind i himlen, kommer du for
30-40 grader i omgivelserne stiger temp en smule men -10 kan den sagtens
holde

Jeg har dog ikke en cf-25 men en 40er.

Fra : Per Christiansen

Dato : 09-03-09 16:00

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er den god til, men træerne vokser ikke ind i himlen, kommer du for
> 30-40 grader i omgivelserne stiger temp en smule men -10 kan den sagtens
> [...]

Ok
Kan den så fryse kødet og isterningerne fra ikke frossen tilstand til de
minus 10g , eller skal det være frosset i forvejen når man kommer det i.

Lide et til ?: støjer den meget

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-03-09 18:02

> Ok
> Kan den så fryse kødet og isterningerne fra ikke frossen tilstand til de
> minus 10g , eller skal det være frosset i forvejen når man kommer det i.

Ja det kan den godt, det tager selvfølgelig længere tid hvis det er meget
varmt rundt om den og det du putter i taksen er ikke er koldt, men putter du
alm kød fra 5 grader og vand fra hanen 3-8 grader. Det er jo ikke en fryser,
men en kraftigere køleboks.

Du skal heller åbne den hele tiden for at se om den virker

> Lide et til ?: støjer den meget

Noget støjer kompressoren, men det gør en lille blæser fra et peltier
ellement også.
Jeg vil tro at du lægger mærke til det i starten, for så senere vender dig
til lyden.

Har du set den kompressor boks hos Harald Nyborg
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8896&Grp=&n=10
den er lidt større men larmer også en smule mere

Fra : Per R

Dato : 09-03-09 20:27

Hej
Per,

Jeg har hørt, dybfrostvarer ikke behøver at fryses ned til mere end -12
grader, og jeg ved ikke om det skal havde selvstændigt batteri, men de
bedste på markedet deriblandt Coolmatic bruger meget strøm, også dem med
kompressor, at køle så meget ned, mindst 1½ amp, dvs. det alene bruger
mindst 36 Ah per døgn, og indfrysning tager trods alt lang tid.

Jeg har selv et 50 l Isotherm indbygningskøleskab, det har en lille
frostboks, og holder ca. 4 grader køl og -5.5 grader frys ved 20 grader
omkring sig og laver fine isterninger, og der bruger det kun lidt over ½ amp
i timen.

M.V.H.
Per R

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-09 19:53

Vel bruger de strøm, men det kan spares andre steder. Min Danfoss basserede
køleboks bruger nogenlunde lige så meget strøm på et døgn, som mine svinske
Hella lanterne bruger på en nat. - så hvis man skifter Hella lanterne til de
nye diode lanterne, så kan overskuddet næsten financiere køleboksens
forbrug.

ER det ike tankevækkende ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : HEME

Dato : 10-03-09 20:15

Jeg har lige set
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=360&iItemId=139179

Godkendte (colreg 72 = Internationale søvejsregler) lysdiode lanterner (op
til 20 m), det er da en ret fornuftig pris, og med et lavt forbrug 2
Watt/lanterne, undskyld hvis jeg er håbløst bagud, men smarte er de.

mvh
HEME

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:49b6b700$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-09 23:47

Ja, men der skal være mere end en diode. Den kan brænde af. Vælg dem med en
håndfuld dioder.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-09 00:48

Man lover jo ikke for meget, når man skriver:
"LED-lampans livslängd: upp till 100.000 timmar" ...
Men hvad er en *realistisk* forventning?
Og hvad er en realistisk pris for en båd <12 m?

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
en meddelelse news:49b6eddd$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : HHH

Dato : 11-03-09 16:50

Husk at købe farvede LED-pærer til lanterner. Rød til bagbord og grøn
til styrbord. En hvid LED i en grøn lanterne giver blåligt lys, og det
er vel næppe lovligt.

v,h,
Hans Henrik