Så, efter 4.600 km's kørsel siden april, kom dagen i går hvor jeg ville
prøve tophastighed på min 600 som jeg jo har købt i år.
På alle mine tidligere maskiner har jeg på et-eller-andet-tidspunkt prøvet
tophastighed (JA, JA, efter speedometret forstås) og da jeg ikke har råd til
at miste hverken kørekort eller penge, sker det altså i Tyskland.
Undtagelsen er lige min 125 (+ en 185 engang), som lige kan snegle sig op på
motorvejshastighed herhjemme.
Da jeg kom til den tyske grænse, gav jeg gas ..... de første 500 meter. Så
kom den første danske bilist ud i en laaangsom overhaling. Efter den var det
vistnok en bil med campingvogn efterfulgt af en lastvogn. Ind imellem var
der lige lidt luft, så jeg kunne komme op de første 200 km/t i 5. gear - så
måtte jeg bremse ned igen.
Nu ved jeg godt, at fredag kl. ca. 13.00 skal medføre trafik af lastbiler og
folk på ferie, men alligevel. Efter 30 km. kørsel sydpå, vendte jeg om -
uden at have kørt max. hastighed. 20 km. nordpå, med samme nedslående
resultat, så jeg vendte endnu engang næsen sydpå: Denne gang var jeg så
"heldig" at komme til at ligge i ydersporet efter en lastbil der var ved at
overhale 2 lastbiler over en ca. 4-5 km strækning. Da den trak ind, var der
fri bane meeeeget langt. Slutresultatet blev, at 30 km syd for grænsen kunne
jeg konstatere at 220 km/t (JA, iflg. speedometret) nok var topfarten
Min konklusion er, at nu er de tyske motorveje ved at være så fyldte, at jeg
er glad for ikke at have en maskine der kan køre 300 km/t
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Så må det jo
være umuligt at prøve fartgrænsen af
På vejen hjem var jeg lige forbi Jörgs Lederstube/Bikers outfit eller hvad
det nu hed lige syd for Flensborg. De havde et stort udvalg i tøj og hjelme:
Schubert, Craft mfl. Jeg manglede dog ikke noget, så tog kun "en kigger".
Hidtil har jeg kun besøgt Hein Gericke + et par andre i Flensborg, men den
anden her kan også anbefales.
Til imødegåelse af indlæg om farlig kørsel: Jeg er 36 år og har kørt mc
siden jeg var 18. Jeg går ikke ind for uforsvarlig kørsel, og mener at
høj-farts-kørsel skal finde sted på de dertil indrettede veje/baner.
Herhjemme kunne jeg "aldrig" finde på at køre mere end 1.000 kr. for stærkt
--
/Jens S., Esbjerg,
som naivt tror at et speedometer viser 100% korrekt
GSX 600 F & GN 125