Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en
news:boe87.121$k57.18415@news.get2net.dk...
> > Hvad med den sidste ??
> > Han må have passeret første fixpunkt senere end den første og må
> > således også have kørt hurtigere end målingen.
> > Ligeledes for alle ind imellem. Teorien holder - de har alle kørt
mindst
> > 141 km/t, og skal nok bare være glade for at de ikke blev målt
> > individuelt. (Så var det selvfølgelig kun en der havde fået en bøde,
> > som så havde været større.)
>
> Ganske korrekt, men proceduren virker noget selvbestaltet, hvilket man
> naurligvis bør påpege. Hvis politiet selv må opfinde div. procedurer
for
> hastighedsmåling er vi vist på vej ud i et noget anarkistisk samfund.
Nope!
Standarden for pinpointing af målepunkter taler om forenden af køretøjet
ved start af måling og bagenden ved afslutning (hvorved at køretøjet får
"foræret sin egenlængde i distance => mindre gennemsnitshastighed!), og
det må også være denne metode, blot for "et længere vogntog" á 14 mc'er
at der er benyttet (umiddelbart forstår jeg den oprindelige forklaring
som at alle blev målt forbi ét målepunkt og en gennemsnitsfart blev
anslået derudfra - og dét kan slet ikke lade sig gøre!!).
> Noget helt andet er gruppe afstraffelses situationen, så vidt jeg er
> orienteret er det ikke normal praksis at dømme en hel gruppe af folk
på
> samme tid. Og uagtet at att cyklerne har kørt "mindst 141" så et
> målingen af det enkelte køretøj behæftet med en enorm usikkerhed,
> hvorved politiet får lidt svært ved at udtale sig precist om den
enkelte
> cykels hastighed.
Jvf. mit ovenfor forklarede er det hele flokkens hastighed indenfor en
målezone hvortil flokkens længde i praksis er tillagt, hvorved man kan
forsikre at ingen er blevet snydt!
Jeg har i min tid hørt situationen bruget flere gange
--
Armand.