Vinteroplægning i Frankrig
Fra : mgj-privat@get2net.d~

Dato : 29-12-08 13:18

Det er min plan at vi til sommer sejler ned til midten af Frankrig -
Chalon sur Saone - eller der omkring. Er der nogen der kan hjælpe mig
med oplysninger om hvor eller hvordan man finder et opbevaringssted og
hvad det koster.
med venlig hilsen
Morten/Frederikke

Fra : Mogens

Dato : 29-12-08 21:46

<mgj-privat@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Chalon sur Saone - eller der omkring. Er der nogen der kan hjælpe mig
> med oplysninger om hvor eller hvordan man finder et opbevaringssted og

Min nabo spurgte ganske enkelt blot det sted/havn, han var nået til på turen
gennem kanalerne til Middelhavet. Det blev den lille havn Pont-á-bar tæt på
Sedan og floden Meuse - et perfekt sted. Vi besøgte ham en uges tid før
oplægningen, der viste sig skulle være en succes, idet en mindre bådhandler
/ værft hjalp til med alt det praktiske og overvågning gennem vinteren...

Fra : mgj-privat@get2net.d~

Dato : 29-12-08 15:59

On 29 Dec., 21:46, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> / værft hjalp til med alt det praktiske og overvågning gennem vinteren...

Hej Mogns
Tak for dit svar. Jeg er lidt bange for bare at tage ud uden nogen ide
om hvor og priser. Ved du hvad din nabo måtte betale? Gad vid om det
er muligt at finde småhavne via Googlemap?
Morten/Frederikke

Fra : Mogens

Dato : 30-12-08 05:40

Tak for dit svar. Jeg er lidt bange for bare at tage ud uden nogen ide
om hvor og priser. Ved du hvad din nabo måtte betale? Gad vid om det
er muligt at finde småhavne via Googlemap?
----------------

Fandt lige denne, som måske kunne være interessant:
http://danskebaadejere.dk/Sejlads/Kanalsejlads/~/media/Specialforbund/Dansk%20Sejlunion/Danske%20baadejere/PDF/FRA%20ØSTERSØEN%20TIL%20MIDDELHAVET%20pdf.ashx

Fra : blueocean

Dato : 30-12-08 04:52

On 30 Dec., 05:40, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
> <mgj-pri...@get2net.dk> skrev i en meddelelsenews:3f702454-3ef9-44e6-9a37-e36723263f8e@b41g2000pra.googlegroups.com...
>
> Tak for dit svar. Jeg er lidt bange for bare at tage ud uden nogen ide
> om hvor og priser. Ved du hvad din nabo måtte betale? Gad vid om det
> er muligt at finde småhavne via Googlemap?
> ----------------
>
> Fandt lige denne, som måske kunne være interessant:http://danskebaadejere.dk/Sejlads/Kanalsejlads/~/media/Specialforbund...STERSØEN%20TIL%20MIDDELHAVET%20pdf.ashx

Hej
Der er masse af steder du kan oplægge båden, priser er svære at
fastsætte da de ændre sig hele tiden, men i Chalon sur Saone er der en
lille marina der passe de godt på båden og de har fasilititer til at
løften den ud også.

Der ligger også et gigantisk indkøbs center lige i nærheden, så der er
ikke noget problem der, højst 10 min gang.

Men undervejs vil du møde andre som kan give dig friske oplysninger.
Afhægighed af hvor langt I har tænkt jer at gå, så findes der som sagt
mange steder man kan lægge båden op. priser er meget svingende. Men
check på nettet, søg på kanaler og havne, marinaer.

god tur
Sy--Grog
Gert

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 31-12-08 15:36

Jeg kan varmt anbefale medlemsskab af Foreningen til Langturssejladsens
Fremme (FTLF). Her er en guldgrube af viden og erfaringer tilgængelige.

--

Venlig hilsen

Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

"Får og beder kan ej forstå
længslers tog over bølgen blå"

Jeppe Aakjær

Fra : SørenH

Dato : 31-12-08 15:42

mgj-privat@get2net.dk skrev:
> [...]
> Chalon sur Saone - eller der omkring. Er der nogen der kan hjælpe mig
> med oplysninger om hvor eller hvordan man finder et opbevaringssted og

Hej
Vi har selv vores 32 fods båd liggende hos Evans Marine i Sens på Yonne,
men jeg synes at de er for dyre:

citat fra tilbud:
Do you need the boat out on the land or in the water, the price is the
same (80.37 € inc taxes per month).
If you wish to be out of the water, the cranage price is 287.04 € (inc
taxes) each way.
The given prices are for the year 2008, and could be sligthly different
for 2009.
citat slut.

At vi betaler i overkanten begrunder vi med at vi har set på priser i
Maasbracht (Holland) og i Valenciennes (Belgien)som var ca 30% billigere.

Jeg tror jeg ville spørge i de engelske grupper:
uk.rec.sailing
og
rec.boats.cruising
- da mange flere i disse grupper har erfaringer fra de kanter.

Mange Barges holder til omkring Chalon, og bargeforeningen DBA
(www.barges.org) har deres egen mailingsystem som du kan abonnere på
uden at være egentligt medlem:
Jeg har fået mange nyttige info via det mailabonnement i tidens løb.

Mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved

PS vi går denne sæson via Canal Bourgogne, canal Rhone au Rhin, Rhinen
til Strassbourg, Canal Marne au Rhin, Canal Meuse og så Meuse deropad,
med overvintring i Maasbracht, så vi får en hel 2010-sæson i
Holland/Friesland, som vi kom til at holde umådeligt meget af på udturen.