Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en
news:3b6188f3$0$2623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Nævn lige blot ét argument for at en motor belastes højere af at yde
> > mindre!
> den belastes selvfølgelig ikke mindre.. det svarer jo sådan set bare
> til at du kun kører ved.. mindre omdr. hele tiden.. (som man også gør
med
> nye cykler de første... 5Kkm)... (nogen gør)
Jup!
Og den største belastning af stempler og lejer, samt transmission, er da
ved maksimalt moment, hvilket man aldrig opnår på den droslede motor,
endsige ved aldrig at køre mere ned med ½ gasgivning!
Er det ikke at "belaste mindre"??
> ved en gsx250r sætter man nogle skiver ind i karburatoren.. så den
>ikke kan suge mere luft ind .. (så det også på en eller anden måde
> kompenserer... osv...osv. sådan at der også kun er de 34hk)...
> problemet ved denne karburator-tingeling... er at den suger for lidt
> luft ind i forhold til den benzin mængde..
Taler vi her om Buchbjergs drosselkit's??
De forekommer i to versioner:
1) Et anslagsstop for gaskablet, således at man ikke kan gasse mere end
X-mængde! Denne drosling kan ikke kræve anden dysning, eftersom det
svarer tiol at køre med behersket gas til daglig!
2) Et anslagsstop for C.V. karburatorens vacuum-spjæld, således at dette
ikke kan løftes over en vis grad, uanset gasgivningen! Til disse
droslings-sæt hører også modsvarende dyser til karburatorerne! (Det har
netop her i gruppen været diskuteret at man ikke engang må dyse om på en
droslet model, eftersom at dyserne er en del af droslings-kittet!)!
> det vil sige.. en masse uafbrændt benzin havner i udstødningen som
> skidt og slam.. "koks".
> jeg kender MANGE som har det problem (250cc ejere)... specielt
> kender jeg to som har rs250'ere og de har måttet få gennemblæst hele
> udstødningssystemet for at få det koks væk...
Nu er vi ovre i totaggere, og dér skyldes tilkoksningen ikke bensin- men
derimod olie-forbruget, op dét er man selv årsag til p.g.a. for tung
gashånd (gaskablet styrer oliepumpen)!
Totaktsmotorcykler i alm. trafik bør køres med højere omdrejninger og
mindre gasgivning (= samme motorkraft), hvilket generelt kan omskrives
til at man skal køre ét gear lavere "end ellers"
> så tænker du nok... "hvad kan det gøre"..
> med tilstrækkelig koks i udstødningen vil den få problemer med at
> komme af med den afbrændte blanding... og jo mere og mere... jo
> sværre... osv.
> til sidst (jeg har prøvet det 2 gange nu.. på min ) .. så sker der det
> at der kommer overtryk i udstødningen.. pga. det høje tryk fra
motoren..
> at ventilerne begynder at sige sjove lyde.. hvilket har resulteret i
at min
> kompression på cylinder 1 og 3 røg 1/3 ned... ÆV!!.. nye ventiler..
På en firetakter? Mnjaeh :-/
Mon det ikke er en halvkvædet historie fra din mekaniker fordi at døden
skal have en årsag ???
For fed blanding á vanlig vis: En hængende choker eller manglende
inddysning af et andet udstødningssystem, skader som sådan kun igennem
afvaskning af cylindersidens oliefilm, og ikke noget med tyk koks á
totakts-sod!!
--
Armand.