/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
fritidsklub
Fra : Peter


Dato : 01-11-08 18:23

Hej

vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-

Hvad betaler I andre?

Jeg synes 1.200,- er temmelig dyr, og en stigning på 33% er også ret
voldsomt.


/Peter

--


 
 
Per Vadmand (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-11-08 18:27

Peter wrote:
> Hej
>
> vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
> til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-
>
> Hvad betaler I andre?
>
> Jeg synes 1.200,- er temmelig dyr, og en stigning på 33% er også ret
> voldsomt.
>
Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.



Peter (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-11-08 19:58

Per Vadmand wrote:

> Peter wrote:
> > Hej
> >
> > vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
> > til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-
> >
> > Hvad betaler I andre?
> >
> > Jeg synes 1.200,- er temmelig dyr, og en stigning på 33% er også ret
> > voldsomt.
> >
> Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.

Men med flere i arbejde samt stigner i løn, må staten egentlig få flere
penge kradset ind, selvom skattesatsen er det samme?

Per Vadmand (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-11-08 23:06

Peter wrote:
> Per Vadmand wrote:
>
>> Peter wrote:
>>> Hej
>>>
>>> vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
>>> til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-
>>>
>>> Hvad betaler I andre?
>>>
>>> Jeg synes 1.200,- er temmelig dyr, og en stigning på 33% er også ret
>>> voldsomt.
>>>
>> Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.
>
> Men med flere i arbejde samt stigner i løn, må staten egentlig få
> flere penge kradset ind, selvom skattesatsen er det samme?

De skal jo også bruge flere penge til alt muligt andet end det sociale - det
er dyrt at føre krig sammen bed storebror Bush.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.



Holst (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-11-08 23:15


Peter wrote:

> Men med flere i arbejde samt stigner i løn, må staten egentlig få flere
> penge kradset ind, selvom skattesatsen er det samme?

De offentligt ansatte stiger også i løn.

Bo Warming (09-11-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 09-11-08 09:20

Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

Elsk dinnabo og dit barn og glem muslimer


Ivar (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 02-11-08 13:08

Per Vadmand skrev:

> Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.

Ja, hver gang man mangler penge i det offentlige, kan man blot hæve
skatten med 1 procentpoint. Det vil selvfølgelig være problematisk
om nogle år, men det er jo vores børns problem.

Jeg vil lige tilføje, at kommunerne ikke må øge taksterne for
egenbetaling. Det er bestemt af skattestoppet. Enkelte kommuner
har dog fået godkendt budgetter, der udhuler skattestoppet.
Her er en liste fra BUPL:
http://www.bupl.dk/web/internet.nsf/(DokOversigt)/069CDC472A6EBB9DC12574CC003C3EB9!OpenDocument


Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html



Per Vadmand (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-11-08 13:44

Ivar wrote:
> Per Vadmand skrev:
>
>> Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.
>
> Ja, hver gang man mangler penge i det offentlige, kan man blot hæve
> skatten med 1 procentpoint.

Hvis skatterne ikke rækker til, at der kan gøres rent på skoler og
plejehjem, er skatterne for lave.

Og hvis skattestoppet ikke havde forhindret, at vi fik en afgift ved salg på
friværdistigninger, havde mange været betydeligt mindre i knibe i dag - og
vores institutioner havde måskle set pænere ud!

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.



Ivar (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 03-11-08 17:36

Per Vadmand skrev:

> Hvis skatterne ikke rækker til, at der kan gøres rent på skoler og plejehjem,
> er skatterne for lave.

Hvis der ikke er penge til rengøring, bruges de offentlige penge
forkert. Rengøringen er udmærket i "vores" børnehave, men det er
selvfølge ikke det samme som at der findes børnehaver, hvor der
ikke er styr på det.


> Og hvis skattestoppet ikke havde forhindret, at vi fik en afgift ved salg på
> friværdistigninger, havde mange været betydeligt mindre i knibe i dag - og
> vores institutioner havde måskle set pænere ud!

Det er rigtigt, at skatten burde flyttes fra arbejde til samfundsskabte
værdier, men det ændrer ikke på, at det er en
tisse-i-bukserne-for-varme-løsning blot at hæve skattetrykket.

Du har mange gange bevist, at du ikke forstår verden omkring dig. Det
kommer blandt andet til udtryk ved, at du ikke kan finde ud af
i hvilke grupper politiske indlæg hører hjemme. Din bemærkning
skal dog ikke stå alene. Man må naturligvis stemme, som man vil,
men er man blot en smule bekymret for den verden ens børn skal
vokse op i, ønsker man ikke, at landet skal gå i en politisk retning,
der i sin *yderste* konsekvens gør, at det ikke kan brødføde sig selv.

FUT dk.politik



Ivar Magnusson



--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html



Per Vadmand (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 03-11-08 17:54

Ivar wrote:
>
> Du har mange gange bevist, at du ikke forstår verden omkring dig.

Den formulering passer fint med den siddende regerings holdning til folk,
der ikke deler dens politiske holdning - de må være dumme og uvidende.

Min holdning til folk med den holdning er til gengæld, at mit liv er for
kort til at diskutere med dem.

PLONK!

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.



Trine Kornum Christi~ (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 01-11-08 19:06

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> writes:

> vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
> til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-
>
> Hvad betaler I andre?

Der er forskel på fritidsklubber og SFO'er/DUS'er. Her i Favrskov
koster en SFO-plads 1.475 kroner og en 3. eller 4. klasses elevs plads
i en fritidsklub koster 1.032 kroner.

I Jammerbugt er der ingen fritidsklubber, men en SFO-plads koster
1.381 kroner.

I Århus koster en SFO-plads fra 0.-3. klasse 1.816 kroner, for 4.
klasse 1.208 kroner og et klubtilbud koster 605 kroner.

Så det kommer jo lidt an på hvad der skal sammenlignes med.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Peter (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-11-08 19:55

Trine Kornum Christiansen wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> writes:
>
> > vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
> > til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-
> >
> > Hvad betaler I andre?
>
> Der er forskel på fritidsklubber og SFO'er/DUS'er. Her i Favrskov
> koster en SFO-plads 1.475 kroner og en 3. eller 4. klasses elevs plads
> i en fritidsklub koster 1.032 kroner.
>
> I Jammerbugt er der ingen fritidsklubber, men en SFO-plads koster
> 1.381 kroner.
>
> I Århus koster en SFO-plads fra 0.-3. klasse 1.816 kroner, for 4.
> klasse 1.208 kroner og et klubtilbud koster 605 kroner.
>
> Så det kommer jo lidt an på hvad der skal sammenlignes med.


I Lyngby-Taarbæk er fritidsklubber til børn i 4. 5. og 6. klasser (og
kommer til at koste 1.200,- pr måned).

SFO (0. - 3. klasse) koster 1.680,-



/Peter

--


Ivar (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 02-11-08 13:15

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Så det kommer jo lidt an på hvad der skal sammenlignes med.

Ja, det må det være. Her i Odense koster en plads i en fritidsklub
115 kr pr. måned. Det er til børn i 4. klasse og op.
Taksterne for børnehave og SFO kan ses her:
http://www.foa.dk/pasningspris2008/Default.aspx
Priserne for SFO ses under tabellen.


Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste