/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tændspoler
Fra : Albert


Dato : 23-07-01 14:33

Det er ikke kritisk, men den starter ikke uden lidt gas, og i de kolde
måneder i
det hele taget meget nødigt.

En måling af tændspoler siger ca 10% for meget modstand i forhold til max i
servicebog. Dette gælder både primær og sekundær. Derfor vil jeg have dem
skiftet.

NATURLIGVIS er prisen for et sæt nye lige så rimelig som det ville være at
ofre
en hel SU på en Happy Meal fra MacSkod : 4190 kr for to tændspoler
!!!!!!!!!!

David SilverSpares kan klare det for en tudse, men her følger ingen
tændrørshætter
med. Nogen der kender et sted hvor de kan fås billige ?
Det burde vel bare være en ledning med en modstand i ? Men den skal
naturligvis
lukke tæt, så vand etc. ikke løber ned til tændrørene



mvh Albert
CBR1000



 
 
Armand (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-01 17:00


Albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
news:3b5c2704$0$3246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> En måling af tændspoler siger ca 10% for meget modstand i forhold til
> max i servicebog. Dette gælder både primær og sekundær.
> NATURLIGVIS er prisen for et sæt nye lige så rimelig som det ville
> være at ofre en hel SU på en Happy Meal fra MacSkod : 4190 kr for to
> David SilverSpares kan klare det for en tudse.....Nogen der kender et
> sted hvor de kan fås billige ?

Lagde forleden mærke til at M&P har et sortiment af spoler
(modstands-str. og indbygningsmål); men husker ikke prisen!

--
Armand.






Rex (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Rex


Dato : 23-07-01 17:33

Jeg tror ikke det er problemet! 10% tolerance er ikke for meget.

Jeg tror mere fejlen ligger andet sted.

Har du prøvet at tage en kompressions test på den??


--
Enjoy Life
Rex
rex03@hotmail.com

"Albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
news:3b5c2704$0$3246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Det er ikke kritisk, men den starter ikke uden lidt gas, og i de kolde
> måneder i
> det hele taget meget nødigt.
>
> En måling af tændspoler siger ca 10% for meget modstand i forhold til max
i
> servicebog. Dette gælder både primær og sekundær. Derfor vil jeg have
dem
> skiftet.
>
> NATURLIGVIS er prisen for et sæt nye lige så rimelig som det ville være at
> ofre
> en hel SU på en Happy Meal fra MacSkod : 4190 kr for to tændspoler
> !!!!!!!!!!
>
> David SilverSpares kan klare det for en tudse, men her følger ingen
> tændrørshætter
> med. Nogen der kender et sted hvor de kan fås billige ?
> Det burde vel bare være en ledning med en modstand i ? Men den skal
> naturligvis
> lukke tæt, så vand etc. ikke løber ned til tændrørene
>
>
>
> mvh Albert
> CBR1000
>
>



Albert (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 23-07-01 20:08

nope, men den bruger noget når ingen olie (1,5 dl på 5000km), så det har jeg
ingen mistanke til.

Batteri er nyt, og alle elstik har været skilt + renset, så der burde heller
ikke være noget....

mvh Albert

"Rex" <rex03@hotmail.com> wrote in message
news:3b5c51e3$0$343$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg tror ikke det er problemet! 10% tolerance er ikke for meget.
>
> Jeg tror mere fejlen ligger andet sted.
>
> Har du prøvet at tage en kompressions test på den??
>
>
> --
> Enjoy Life
> Rex
> rex03@hotmail.com
>
> "Albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b5c2704$0$3246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Det er ikke kritisk, men den starter ikke uden lidt gas, og i de kolde
> > måneder i
> > det hele taget meget nødigt.
> >
> > En måling af tændspoler siger ca 10% for meget modstand i forhold til
max
> i
> > servicebog. Dette gælder både primær og sekundær. Derfor vil jeg have
> dem
> > skiftet.
> >
> > NATURLIGVIS er prisen for et sæt nye lige så rimelig som det ville være
at
> > ofre
> > en hel SU på en Happy Meal fra MacSkod : 4190 kr for to tændspoler
> > !!!!!!!!!!
> >
> > David SilverSpares kan klare det for en tudse, men her følger ingen
> > tændrørshætter
> > med. Nogen der kender et sted hvor de kan fås billige ?
> > Det burde vel bare være en ledning med en modstand i ? Men den skal
> > naturligvis
> > lukke tæt, så vand etc. ikke løber ned til tændrørene
> >
> >
> >
> > mvh Albert
> > CBR1000
> >
> >
>
>



Armand (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-01 23:01


Albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
news:3b5c75a0$0$3243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> nope, men den bruger noget når ingen olie (1,5 dl på 5000km), så det
har jeg
> ingen mistanke til.
> Batteri er nyt, og alle elstik har været skilt + renset, så der burde
heller
> ikke være noget....
>
> mvh Albert


Prøv alligevel at give modellen den test at give starthjælp fra et
bilbatteri og se om den starter mere villigt derved!
I fald ér det et problem med faldende spænding p.g.a.startermotoren!

Udover et nyt (bedre??) eller større (= ikke praktisk muligt!) batteri,
er der muligheden for at "pipeline" dine tændspoler med en direkte
forbindelse og et tændingsstyret relæ lige ved spolen!
Find evt. nærmere om dette trick på DMC-sitens FAQ!

Link: www.dmc-org.dk - FAQ'en er blandt knapperne i venstre side!

--
Armand.



Steen Gruby (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-07-01 22:08

On Mon, 23 Jul 2001 18:33:13 +0200, "Rex" <rex03@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Jeg tror ikke det er problemet! 10% tolerance er ikke for meget.
>
Jeg er meget enig - 10% betyder intet.De værdier der opgives i
servicebøgerne er kun vejledende og der er stor forskae (spredning) i
produktionen.
Og hvis ellers målingerne på spolerne er ens vil jeg frikende dem med
det samme..

>Jeg tror mere fejlen ligger andet sted.
>
Jeg er stadig enig.
hvis det skal være noget i tændsystemet der er årsagen, så led efter
dårlige tændhætter med indbyggede modstande til radiostøjdæmpning,
dårlig kontakt i kablerne o.l.
Men den tror jeg næsten ikke selv på

Mere sandsynligt er det, at når det bliver koldt i vejret er olien
tykkere, og starteren har sværere ved at trække motoren rundt med et
tilstrækkeligt højt omdrejningstal til at den vil såringe i gang.
Og den store belastning fra starteren kan sænke batterispændingen så
meget at der næsten ikke noget tilbage til tændingen.
Endelig kan starteren være så sløv at den generelt ikke kan slæbe
motoren rundt.
Hvis motoren går så langsomt rundt at den dårligt "kan trække vejret"
(få luft/benzin blandingen hevet ind) har den ikke meget at starte på.

>Har du prøvet at tage en kompressions test på den??
>
Er den svær at starte når den er varm?
Hvis den er det kan det skyldes at kompressionen er en smule højere
med varm motor end ved koldstart.
Og så har starteren et problem.
>
Prøv evt at måle spændingen på tændspolerne i startøjeblikket og
sammenlign det med det de får under drift.
Hvis spændingen falder til en mistænkelig lav værdi så er det
kontaktfejl du skal lede efter.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177607
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409286
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste