"Hans Olesen" <hans.olesen@ouh.dk> wrote in message
news:9j94v1$16im$1@news.net.uni-c.dk...
> lyser din ladelampe når du sætter tænding til, hvis ikke og pæren er ok er
> det rotoren der ingen gennemgang er i, slidt kul, mål modstanden
> slæberingene, skal være ca. 6 ohm. Ved drift skal der ligge 12 volt over
> kullene, hvis ikke laderelæ. De 6 store dioer skal du også måle gennemgang
> i, se efter om lodningen er god, de kan godt ryste istykker. du kan måle
> dioer med en prøvelampe bare spændingen er over 3 volt eller ringeapparat
> mhv Hans bmw k100
Tak for svaret. Nu har jeg checket dioderne og spændinger forskellige
steder. Jeg har også udskiftet de tre stik på ledningerne fra rotoren.
Rotoren har i
øvrigt ingen kul, det er jo bare en magnet, der roterer rundt om nogle faste
viklinger. I følge min manual, er der ingen justerbare elementer og der er
heller ingen sliddele. Ikke desto mindre har jeg stadig problemer med at nå
ladespændingen når jeg kører med lys, men for at checke, om ensretteren
leverer strøm nok, skal jeg have fat i et amperemeter, der kan måle op til
25 amp. - mit går kun til 10, hvilket er minimum ladestrøm i testopstilling
ved idle, hvorimod strømmen ved 5000rps skal være min. 25 amp.
I øvrigt bør du ændre din Outlook, så den ikke skriver SV: i dine svarmails
men derimod RE: - ellers er der mange servere, som ikke viser dine guldkorn
Bo, VF1000F