Rolf Skovløkke <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en
news:z%G67.5377$Qn.412854@news000.worldonline.dk...
> brian jensen skrev i meddelelsen <9jbgc7$fm3$1@news.cybercity.dk>...
> >
> > 250000 km det kan da umuligt passe.......jeg har da adskillige gange
> > læst at armand har skrevet at der er problemer med suzuki`s
luft/olie
> > kølede modeller.
> Det er ikke desto mindre rigtigt - i dag rundede den 254000 km og jeg
> har ikke tænkt mig at åbne den endnu for at kigge hvorfor den kører
endnu.
> Det længste jeg har været inde er udskiftning af rotoren i generatoren
> samt ventiljustering, så din påstand om at det ikke kan passe med de
> kilometer må vi nok glemme for en stund.
Jeg tror nok at Brian glemte en smiley eller to - Sådan at forstå at
hans indlæg var ren sarkasme over min skråsikkerhed over de oliekølede
Suzukier :-/
Jeg kender jo godt din gamle 'Zuki-damper og har før fået serveret dens
historie som modvægt til min knastsnak omkring Suzuki's oliekølede
motorer; men selvom jeg bekræfter at såvel den, som mange andre klarer
sig problemløst igennem brugen, så er det min absolutte opfattelse at
omtalte motorer ligger langt(!) over gennemsnittet hvad angår
topstykkeskader!
Men selvfølgelig er der ikke en 100% risiko, ligesåvel som modeller med
godt ry, kan løbe ind i lignende skader!
En af mine nærmeste makkeres VFR 750 viste sig bl.a. at have slidt én
knastaksel ned allerede ved 150.000!
--
Armand.
(der ellers generelt er skeptisk når mc-ejere maler deres modellers
holdbarhed lyserød)