/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
250000 km er nået
Fra : Rolf Skovløkke


Dato : 19-07-01 23:56

Så nåede Suzukien at runde 250000 km på vej til Irland.
Klarede denne gang en tur på 4500 km uden at jeg behøvede at tænke på andet
end benzin og olie.
Brugte under 3 liter olie til de 4500 km, så det er vel ikke så ringe til en
motor med de kilometer på bagen uden at den har været åbnet for andet end
ventiljustering.

mvh
Rolf Skovløkke



 
 
Albert (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 20-07-01 06:21

hvad er det for en model ?

mvh Albert
"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> wrote in message
news:qpJ57.3172$oH6.252357@news010.worldonline.dk...
> Så nåede Suzukien at runde 250000 km på vej til Irland.
> Klarede denne gang en tur på 4500 km uden at jeg behøvede at tænke på
andet
> end benzin og olie.
> Brugte under 3 liter olie til de 4500 km, så det er vel ikke så ringe til
en
> motor med de kilometer på bagen uden at den har været åbnet for andet end
> ventiljustering.
>
> mvh
> Rolf Skovløkke
>
>



Mureren (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 20-07-01 12:23


"Albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message
news:3b57bf2f$0$4653$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> hvad er det for en model ?

et kvalificeret gæt er Suzuki GSX 1100 F....

Det minder mig om min gamle 750 F'er, den brugte ingen olie overhovedet, og
den "nye 94'er" bruger endnu mindre *G*

Mureren

(Citat KD Bandit 600S)



Armand (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-07-01 00:13


Mureren <mureren@mail.tele.dk> skrev i en
news:TEU57.309$b83.1017147407@news.euroconnect.net...
>
> Det minder mig om min gamle 750 F'er, den brugte ingen olie
overhovedet,
> og den "nye 94'er" bruger endnu mindre *G*
> (Citat KD Bandit 600S)

GRILL

Ja det er svært når man skal fortsætte udi skamrosens kunst

By the way: Er det ikke lidt af det samme atmotorpressen har udsat sig
selv for de seneste 15 (30?) år??

--
Armand.
(der havde en kammerat hvis model ikke brugte olie; men alligevel købte
8-10 liter hver gang der skulle skiftes olie: "bare så'en for en
sikkerheds skyld" )






brian jensen (21-07-2001)
Kommentar
Fra : brian jensen


Dato : 21-07-01 10:02

250000 km det kan da umuligt passe uden at åbne for motoren for andet end
at stille ventiler.
jeg har da adskillige gange læst at armand har skrevet at der er problemer
med suzuki`s luft/olie kølede modeller.

brian (der kører på den 3 luft/oliekølede suzuki uden der har været
problemer)

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9jae0l$2dom$1@news.cybercity.dk...
>
> Mureren <mureren@mail.tele.dk> skrev i en
> news:TEU57.309$b83.1017147407@news.euroconnect.net...
> >
> > Det minder mig om min gamle 750 F'er, den brugte ingen olie
> overhovedet,
> > og den "nye 94'er" bruger endnu mindre *G*
> > (Citat KD Bandit 600S)
>
> GRILL
>
> Ja det er svært når man skal fortsætte udi skamrosens kunst
>
> By the way: Er det ikke lidt af det samme atmotorpressen har udsat sig
> selv for de seneste 15 (30?) år??
>
> --
> Armand.
> (der havde en kammerat hvis model ikke brugte olie; men alligevel købte
> 8-10 liter hver gang der skulle skiftes olie: "bare så'en for en
> sikkerheds skyld" )
>
>
>
>
>



Rolf Skovløkke (22-07-2001)
Kommentar
Fra : Rolf Skovløkke


Dato : 22-07-01 22:00

Det er ikke desto mindre rigtigt - i dag rundede den 254000 km og jeg har
ikke tænkt mig at åbne den endnu for at kigge hvorfor den kører endnu.
Det længste jeg har været inde er udskiftning af rotoren i generatoren samt
ventiljustering, så din påstand om at det ikke kan passe med de kilometer må
vi nok glemme for en stund.

mvh
Rolf Skovløkke


brian jensen skrev i meddelelsen <9jbgc7$fm3$1@news.cybercity.dk>...
>250000 km det kan da umuligt passe uden at åbne for motoren for andet end
>at stille ventiler.
>jeg har da adskillige gange læst at armand har skrevet at der er problemer
>med suzuki`s luft/olie kølede modeller.
>
>brian (der kører på den 3 luft/oliekølede suzuki uden der har været
>problemer)
>




Milling (22-07-2001)
Kommentar
Fra : Milling


Dato : 22-07-01 22:48

Hvordan har du nået at køre 4000 km. på 70 timer: )


"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> wrote in message
news:z%G67.5377$Qn.412854@news000.worldonline.dk...
> Det er ikke desto mindre rigtigt - i dag rundede den 254000 km og jeg har
> ikke tænkt mig at åbne den endnu for at kigge hvorfor den kører endnu.
> Det længste jeg har været inde er udskiftning af rotoren i generatoren
samt
> ventiljustering, så din påstand om at det ikke kan passe med de kilometer

> vi nok glemme for en stund.
>
> mvh
> Rolf Skovløkke
>
>
> brian jensen skrev i meddelelsen <9jbgc7$fm3$1@news.cybercity.dk>...
> >250000 km det kan da umuligt passe uden at åbne for motoren for andet
end
> >at stille ventiler.
> >jeg har da adskillige gange læst at armand har skrevet at der er
problemer
> >med suzuki`s luft/olie kølede modeller.
> >
> >brian (der kører på den 3 luft/oliekølede suzuki uden der har været
> >problemer)
> >
>
>
>



Kenneth (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 23-07-01 16:35

> Hvordan har du nået at køre 4000 km. på 70 timer: )

Det er kun 57km/t, det kan man sikkert godt hvis viljen er der :)


--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C



Rolf Skovløkke (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Rolf Skovløkke


Dato : 23-07-01 22:38

250000 på vej til Irland og da der er 2000 hver vej + det løse, ja så blev
det til 254000 her forleden.

mvh
Rolf

Milling skrev i meddelelsen <4PH67.5398$Qn.416620@news000.worldonline.dk>...
>Hvordan har du nået at køre 4000 km. på 70 timer: )
>
>
>"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> wrote in message
>news:z%G67.5377$Qn.412854@news000.worldonline.dk...
>> Det er ikke desto mindre rigtigt - i dag rundede den 254000 km og jeg har
>> ikke tænkt mig at åbne den endnu for at kigge hvorfor den kører endnu.
>> Det længste jeg har været inde er udskiftning af rotoren i generatoren
>samt
>> ventiljustering, så din påstand om at det ikke kan passe med de kilometer
>må
>> vi nok glemme for en stund.
>>
>> mvh
>> Rolf Skovløkke
>>
>>
>> brian jensen skrev i meddelelsen <9jbgc7$fm3$1@news.cybercity.dk>...
>> >250000 km det kan da umuligt passe uden at åbne for motoren for andet
>end
>> >at stille ventiler.
>> >jeg har da adskillige gange læst at armand har skrevet at der er
>problemer
>> >med suzuki`s luft/olie kølede modeller.
>> >
>> >brian (der kører på den 3 luft/oliekølede suzuki uden der har været
>> >problemer)
>> >
>>
>>
>>
>
>



Armand (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-01 17:02


Rolf Skovløkke <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en
news:z%G67.5377$Qn.412854@news000.worldonline.dk...
> brian jensen skrev i meddelelsen <9jbgc7$fm3$1@news.cybercity.dk>...
> >
> > 250000 km det kan da umuligt passe.......jeg har da adskillige gange
> > læst at armand har skrevet at der er problemer med suzuki`s
luft/olie
> > kølede modeller.
> Det er ikke desto mindre rigtigt - i dag rundede den 254000 km og jeg
> har ikke tænkt mig at åbne den endnu for at kigge hvorfor den kører
endnu.
> Det længste jeg har været inde er udskiftning af rotoren i generatoren
> samt ventiljustering, så din påstand om at det ikke kan passe med de
> kilometer må vi nok glemme for en stund.

Jeg tror nok at Brian glemte en smiley eller to - Sådan at forstå at
hans indlæg var ren sarkasme over min skråsikkerhed over de oliekølede
Suzukier :-/
Jeg kender jo godt din gamle 'Zuki-damper og har før fået serveret dens
historie som modvægt til min knastsnak omkring Suzuki's oliekølede
motorer; men selvom jeg bekræfter at såvel den, som mange andre klarer
sig problemløst igennem brugen, så er det min absolutte opfattelse at
omtalte motorer ligger langt(!) over gennemsnittet hvad angår
topstykkeskader!

Men selvfølgelig er der ikke en 100% risiko, ligesåvel som modeller med
godt ry, kan løbe ind i lignende skader!
En af mine nærmeste makkeres VFR 750 viste sig bl.a. at have slidt én
knastaksel ned allerede ved 150.000!

--
Armand.
(der ellers generelt er skeptisk når mc-ejere maler deres modellers
holdbarhed lyserød)






boe (23-07-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 23-07-01 18:28


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9jhhl6$tuh$3@news.cybercity.dk...

> En af mine nærmeste makkeres VFR 750 viste sig bl.a. at have slidt én
> knastaksel ned allerede ved 150.000!

Ja, sikke noget Honda-lort
Har du nogen erfaring for, hvor langt jeg vil kunne forvente at køre på min,
hvis vi forudsætter, at knasterne nu holder (jeg har monteret oil-mod kit)

Bo,VF1000F



Armand (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-01 23:47


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:9jhmkl$s5l$1@sunsite.dk...
>
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:9jhhl6$tuh$3@news.cybercity.dk...
>
> > En af mine nærmeste makkeres VFR 750 viste sig bl.a. at have slidt
> > én knastaksel ned allerede ved 150.000!
> Ja, sikke noget Honda-lort
> Har du nogen erfaring for, hvor langt jeg vil kunne forvente at køre
> på min, hvis vi forudsætter, at knasterne nu holder (jeg har monteret
> oil-mod kit)

Nope!
Men 100.000 km skulle ikke være nogen sag for en moderne vandkølet
motor!
Distancen derudover huserer der kun få historier om :-/

--
Armand.
(hvis 900'er Ninja, der ligeledes var kendt for svage knastaksler á for
tyndt hærdezone(!), kørte ca. 85.000 km på de originale knaster, og på
ferie ved 105.000 km dist. kun brugte en enkelt efterfyldning af olie på
3.700 km's kørsel - Og dét var efter at march hastigheden blev sat op
fra 150 til 180 imellem Bremen og Hamborg!)








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177607
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409286
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste