Det er ikke seriøst mere, det er derimod en masse påstande leveret på et
teoretisk og usagligt grundlag.
Hvis jeg ville køre på baghjul købte jeg ikke en gammel svend fra '76 med 53
hyps, hvoraf de 15 er sat på græs. Jeg tør slet ikke køre på den måde.
Få dig et liv
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9j90hn$5rb$6@news.cybercity.dk...
>
> Fam. Lindschouw <lindschouw@get2net.dk> skrev i en
> news:3b571bfe$0$927$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg forstår ikke harmen, hvis den bliver tæt og det virker efter
> > hensigten, er der vil ikke noget ondt i det.
>
> Nu kan jeg ikke tillade mig at være harmfuld, så dét er et forkert
> udtryk!
>
> Hvad er "virker efter hensigten"?
> Der er stor sandsynlighed for at du skrammer både aksel og pakdåse-sæde
> under en "udgravning" - Det får ihvertfald ikke den nye til at "virke
> efter hensigten"!
> Hvis du slipper heldigt af med at lime den nye i (til erstatning for den
> krave den originale tilsyneladende har) uden at fastlime akslen også, så
> er problemet blot udsat til den dag motoren endelig får behov for at
> skilles:
> Blokken er nærmest uløseligt limet sammen v.h.a. pakdåsen! Hvis dette
> havde været tilfældet for dig hvis du havde valgt at isætte en ny på
> rette vis, ville du sikkert have irriteret dig over sådan en fusket
> forskruethed !?
>
> > Hvis man åbner sådan en motor, skal de jo skiftes alle sammen
> > alligevel, og der er vel ingen grund til at reparere noget der virker.
>
> Ikke nødvendigvis!
> Forudsat at motoren er 100% rengjort, kan man være heldig at få skiftet
> pakdåsen allerede imens at blokken kun er adskilt "på klem" og derefter
> lukke igen; men uanset, så bliver andre pakdåser blot siddende på deres
> respektive
> aksler og tager ingen skade deraf. At en aldrende motor så godt kunne
> fortjene et sæt nye pakdåser nu man er "derinde", er en helt anden sag!
> Pakfladen imellem motorblokkens halvdele er blot pakket med flydende
> pakning, så dér er der heller ikke tillægsudgifter - Generator og
> koblings -dæksel pakninger, kan dog risikere at briste under demontage,
> imens at det ikke er nødvendigt at afmontere cyl/topstykke og derfor
> sparer de pakninger!
>
> > > Ofte vil udgiften til så dybtliggende reparationer afstedkomme
> > > købet af en brugt motor istedet
> > Jeg vil hellere renovere min motor for 4k, end købe en brugt for
> > det halve !!.
>
> Nu er priserne snarere det dobbelte, og dét er tilstrækkeligt til at det
> gør for ondt på de fleste!
> Brug af en brugt motor indebærer jo også at man bevarer hele den gamle
> til reservedels-hugst fremefter!
>
> Ved nærmere eftertanke, så erindrer jeg ikke pakdåser med kraver andre
> steder end ved udgangsakslen (forreste tandhjul)!
> Ifald at det er en selvforskyldt kædeopspændings eller wheelie -skade at
> denne pakdåse har fået, og at du forsøger at sløre denne kendsgerning
> ved
> at tale om generator-pakning, vil jeg lige kommentere at
> udgangs-pakdåsen
> sandsynligvis kun slides/lækker fordi at udgangslejet enten er færdigt
> eller solidt trykket ind i (bag-) siden af lejepasningen - Og så rækker
> en udskiftning af pakdåsen ikke alligevel!
> Dette er ikke for at "køre" på om hvorvidt du kører med for stram kæde
> eller for meget på baghjul; men blot for at få det med udgangslejet
> med - så lad lige være med at kaste dig over mig fordi jeg vovede denne
> antagelse :-|
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>
>
>
>
>