NAN1 - hvor meget??
Fra : Rikke og Per

Dato : 14-12-07 19:53

Vores dreng på 3 uger (ca 4.500 g.) får en flaske NAN1 ca hver tredie time,
men hvor meget skal vi give ham pr. gang??

m.v.h.
Per

Fra : Lars Raaby

Dato : 14-12-07 20:37

Rikke og Per skrev:
> Vores dreng på 3 uger (ca 4.500 g.) får en flaske NAN1 ca hver tredie time,
> men hvor meget skal vi give ham pr. gang??

Alt det han kan spise. Han skal nok vise når han ikke er mere
sulten. Nogle dage spiser han sikkert mere end andre.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Anja

Dato : 14-12-07 22:55

"Rikke og Per" <prikke@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Vores dreng på 3 uger (ca 4.500 g.) får en flaske NAN1 ca hver tredie
> time, men hvor meget skal vi give ham pr. gang??
>
> m.v.h.
> Per

Tillykke med drengen
Det står på pakken hvor meget han skal have og da han ikke er ældre er det
vigtigt at følge vejledningen på pakken. Husk hans mave er på størrelse med
en valnød.

Anja

Fra : Iben Holst

Dato : 15-12-07 06:47

> Vores dreng på 3 uger (ca 4.500 g.) får en flaske NAN1 ca hver tredie
> time, men hvor meget skal vi give ham pr. gang??

Vigtigt at følge anvisningen på pakken hvor meget pulver der skal til den
givne mængde kogt vand, hvor der også står hvor meget et barn i den alder
gennemsnitlig skal have. Men det giver jer kun en ide om det, for han skal
naturligvis have det han kan tage fra hverken mere eller mindre. Lige som
hvis han blev ammet. Vigtigt er det dog at huske at bruge en flaskesut med
et lille hul til hans aldergruppe, for at han ikke kan komme til at forsluge
sig.

Da min søn i en alder af 5 uger skulle introduceres langsomt til mad (mælk)
igen efter en operation, brugte jeg de flasker som ligner dem man bruger til
dyr, hvor sutten trækkes ned over flasken. Den slags flaskesut syntes jeg
var rigtig god. Den gav hverken for meget eller for lidt til ham og jeg
brugte faktisk den slags til ham i flere måneder. De kan købes på apoteket
og fås til 100 ml og 200 ml hvis det kunne have jeres interesse.

Iben