Kulturberigelse på film: Udmyge (ikke-stolte) indere
 
 Dette er en analyse af en smuk, perfekt-realistisk, prisbelønnet kortflm "Bror 
 min bror", som har en påklistret pro-indvandring pointe men ellers er et 
 interessant børne-3-kantsdrama
 
 
 
 1.    To danske brødre på 6 og 9 snakker om kys, og den yngste møder 
 uventet en 9-årig inderpige, der er ny i kvarteret,  og får invitation til 
 hendes fødselsdagsfest.
 
 Pigen har tilsyneladende  lært af sin mor, at hun som gæst i det generøse 
 Danmark skal være IKKE-STOLT altså modsat de arrogante muslimer. Hun er 
 venlig og inviterer begge brødre, og den ældste kysser hende pludselig - 
 akavet, uden situationsfornemmelse.
 
 Dette tages af pigen og pigens mor som en spøg, og de viser en indisk 
 kyssedans - ægte kulturberigelse
 
 Indere minder meget om japanere og gir ikke problemer. Helligkrig-stolthed 
 kan de have i interne kampe med muslimer, men her er de rimelige og hæver 
 sig i kvalitet som indvandrere højt over muslimer.
 
 
 
 2.    Som mellem alle brødre er der rivalisering mellem de to brødre, der er 
 hovedpersonerne . Den ældste vrænger af sin lillebror, når han selv ved 
 noget om kys, som den lille ikke ved.
 
 Filmen viser, at børn er modne i vore dage, fordi de ser samme TV som voksne 
 og kan snakke med om alt - og den yngste er ofte klogere end den ældste, 
 hvilket skaber søskendejalousi, så storebror skal vise sig og kvajer sig.
 
 Filmen viser, at sådanne problemer løser sig selv, og ingen udefra behøver 
 blande sig.
 
 ( Det gælder også, når interesse hos børn går fra kys til noget med 
 kønsorganer.
 
 Børn keder sig, og alle snobber for at lege med dem, der er ældre end dem 
 selv, og derfor er pædofili ofte en kæmpe fristelse.
 
 En af løsningerne på dette opblæste problem er, at snakke åbent om erotik i 
 vor tid og aldersforskelle,  og denne film er overraskende god af et 
 statsprodukt at være.
 
 
 
 Det gælder også den danske premiere-voksenfilm Daisy Diamond, hvor der 
 kastes lys på den desperation, der får visse forældre til at aflive deres 
 eget barn.
 
 Det er netop sket i Danmark, og det sker 150 gange årligt i Tyskland, og jeg 
 ser en løsning i privatisering og mindre snobberi.
 
 Jeg har oplevet sundhedsplejersker, der insisterer, at tøjbleer er 
 gammeldags og papirble er det eneste rigtige, men i denne film er det mangel 
 på købebleer, der betyder at moderen bliver desperat og drukner sit 
 kolikbarn.
 
 Butikkerne er lukket ,og hendes verden bryder sammen når hun ikke kan klare 
 moderrollen "efter bogen"
 
 Havde hun haft en far som mig, der eksperimenterer med 
 urininkontinensselvhjælp med bleer og genbrugsmaterialer(emballager) havde 
 hun let fundet løsninger, fx gamle aviser.
 
 Men når hjemmet skal være ryddeligt og snobbefint så har man ikke sådant og 
 TÆNKER IKKE SELV.
 
 
  
            
             |