Hvilken indenbords diesel?.
Fra : Per

Dato : 15-10-07 16:38

Hej

Da jeg skal til at investere i en ny indenbords diesel motor på Ca. 30
Hk til Lm 27 vil jeg meget gerne høre hvilke erfaringer i har med
diverse motortyper. Findes der en diesel motor som kører upåklageligt
år efter år, er lydsvag og som ikke "ryger/oser".

Med venlig hilsen

Per

Fra : Per Nordahl

Dato : 15-10-07 17:00

"Per" <Perautrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Enhver vedligeholdt motor kunne være ok.
Men Yanmar 30GM kunne være et bud. har den selv - den fungerer
ubeklageligt ;-
PS: Hvorfor skal der ny/anden motor i ?

Mvh. "Thulfen"

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 18:15

Hej Per,

samme kan anbefales af mig - Yanmar ym30g - har haft den i 2 år nu, ingen
problemer overhovedet - god og rigtigt stærk motor.
(Iøvrigt i en LM27).

Men der findes jo adskillige mærker og modeller - og hvis man snakker med
nogle der har f.eks. Volvo eller Nanni eller andet... ja så er de også
tilfredse med deres.

God fornøjelse

venlig hilsen

JN

Fra : Per

Dato : 15-10-07 20:15

On 15 Okt., 19:14, "JN" <jnsnabelalightstorm.dk> wrote:
> [...]
>
> Men der findes jo adskillige mærker og modeller - og hvis man snakker med
> nogle der har f.eks. Volvo eller Nanni eller andet... ja så er de også

Hej i 2 og tak for jeres hurtige svar!.

Der skal ikke en anden motor i men en ny motor til en sprit ny LM27.
Og da båden har været på markedet i så mange år må der netop være
mange meninger om hvilken motor som er bedst fra dag 1.

Mvh.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 20:38

Hej igen,

NU bliver jeg da nysgerrig

du har en sprit ny LM27 ??

Hvordan kan den slags lade sig gøre (med mindre der er tale om en ScanYacht)

venter spændt på svar

venlig hilsen

JN

Fra : Per

Dato : 15-10-07 21:08

On 15 Okt., 21:37, "JN" <jnsnabelalightstorm.dk> wrote:
> [...]
> Og da båden har været på markedet i så mange år må der netop være
> mange meninger om hvilken motor som er bedst fra dag 1.

Hej JN

Jeg kan godt forstå du bliver nysgerrig , og jeg glæder mig som et
lille barn til det igen bliver sommer.

Formen den er støbt i er den samme oprindelige form som fra LM.

Mere kan jeg ikke sige for åben skærm. Men mail Evt.

Mvh

Per

Fra : Per

Dato : 15-10-07 21:12