"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> wrote in message
news:9ifnkv$2ep3$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg har nu kørt omkring 1400 km. på min nye XJ600S og har forlængst
bestilt
> tid til et 1000 km. eftersyn. Desværre var der 3 ugers ventetid
selvom
> de sagde en uge da jeg hentede maskinen. Jeg har fået at vide at jeg
sagtens
> kan køre 1500-1600 km. på den alligevel, men hvad skal jeg være særligt
> opmærksom på udover om der er nok bremsevæske og olie på "dyret"???
Benzin... benzin er vigtigt
Spøg til side, på en ny mc bør hverken oliestand eller bremsevæskestand
ændre sig synligt, men det er en god vane at kontrollere begge
regelmæssigt - også sidenhen
Det du skal være mest opmærksom på er kædens opspændingstilstand og evt.
dæktrykket. Kæden giver sig en del i starten og kan derfor snildt gå hen og
blive slap på de første 1000 km.
> Jeg har lagt mærke til at bagbremsen hyler en lille smule lige når jeg
> påbegynder bremsning - er det tegn på problemer?
Nej, overhovedet ikke.
> I øvrigt synes jeg at bremseklodserne slæber lidt på skiverne når jeg
> trækker maskinen (i slukket tilstand). Er det normalt?
Hjulene skal kunne drejes frit, men det er normalt at man kan høre klodserne
svagt ramme skiven.
> Ellers spinder den som en mis og jeg passer godt på ikke at give den for
> mange omdrejninger her i starten
Sørg også for at undgå det modsatte: Sejtræk er skidt for alle motorer ('s
lejer) - nye som gamle.
--
Adam
SV650S