Katten med til Garda
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 11:46

Hej

Nu er vi ved at have styr på vores kat (en hobie 16) og vil en tur til
Gardasøen, for at sejle uden at skulle i våddragt og sko.

Kan man tage den med under armen og bare smide den i vandet, som vi jo gør
herhjemme, eller skal der tilladelser til og i så fald hvilke. Jeg lytter
gerne til erfaringer. Det bliver nok ikke før til foråret at vi tager ned og
gør Gardasøen usikker.

Er det ikke noget med at den nordlige del af søen er væsentlig bedre mht
vind end den sydlige.

/karsten

Fra : HKN

Dato : 03-09-07 16:48

On 3 Sep., 12:45, "Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote:
> [...]
> gør Gardasøen usikker.
>
> Er det ikke noget med at den nordlige del af søen er væsentlig bedre mht

Lyder da som en rigtig god idé

Jeg tror ikke det kræver særlige tilladelser - andet end der hvor I
vil søsætte båden.
Jeg har surfet på Garda, og mht det med våddragten, så kan jeg ikke
anbefale at lade den blive på land. Vandet er ikke specielt varmt i
søen, og jeg ville nødigt ligge med en kæntret Cat i shorts der.....

Den nordlige ende er bedst - man kan nærmest stille uret efter vinden
der. Det blæser op sidst på formiddagen, og vinden dør såvidt jeg
husker v. 2 tiden igen - stort set hver eneste dag om sommeren. Jeg
aner ikke om det også er sådan i foråret.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 21:10

> [...]
>anbefale at lade den blive på land. Vandet er ikke specielt varmt i
>søen, og jeg ville nødigt ligge med en kæntret Cat i shorts der.....

Æv Nå, men der er jo heller ikke langt derfra til Adriaterhavet

> [...]
>husker v. 2 tiden igen - stort set hver eneste dag om sommeren. Jeg
>aner ikke om det også er sådan i foråret.

Fint, så kan eftermiddagen jo bruges til at rigge båden af (Afriggerøl)

/karsten

Fra : Lars Kristensen

Dato : 04-09-07 12:14

Karsten Madsen wrote:
> [...]
> gerne til erfaringer. Det bliver nok ikke før til foråret at vi tager ned og

Husk at der kan være problemer med at køre med trailer i Tyskland. DS
var inde på det for lidt over et år siden. De fik desuden hjælp af den
tyske sejlunion. Jeg ved dog ikke hvad udgangen blev på det.
Du kan læse lidt her:
http://www.sejlsport.dk/sw21289.asp
http://www.sejlsport.dk/sw21376.asp

Det kunne være man skulle rykke Mikael Jeremiassen for en opdatering i
sagen.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 14:20

> [...]
> http://www.sejlsport.dk/sw21289.asp
> http://www.sejlsport.dk/sw21376.asp
>
> Det kunne være man skulle rykke Mikael Jeremiassen for en opdatering i

Tak for info.
Jeg har dog en hvidpladebil.

/karsten

Fra : Jens

Dato : 04-09-07 22:48

Håber du kan lide at være alene, søen ligger næsten tom hen - det er
utroligt, at de lokale ikke udnytter de fantastiske muligheder for sejlads.

God tur
mvh
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 07:27

"Jens" <Jens@SPAMFRIServer-1.dk> skrev i en meddelelse
> Håber du kan lide at være alene, søen ligger næsten tom hen - det er
> utroligt, at de lokale ikke udnytter de fantastiske muligheder for
> sejlads.

Det har jeg ikke noget imod, så skal man jo ikke tænke på vigepligt og bare
køre løs Helt alene er jeg jo ikke, da jeg har min sejlerkammerat med
ombord

Men ja. Det er da utroligt at det ikke er de lokale der sejler, men
(formodentlig) turisterne.

/karsten

Fra : Carl Dragert

Dato : 05-09-07 10:43

> [...]
>
> Kan man tage den med under armen og bare smide den i vandet, som vi jo gør
> herhjemme, eller skal der tilladelser til og i så fald hvilke.

Spørg direkte, de fleste taler/skriver engelsk eller tysk
http://www.lagodigarda.it/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=13
http://www.westgardamarina.it/ing_dove.html
http://www.nauticabenaco.it/

Et andet sted i tråden, skriver du at du nok har søen alene, jeg har
set så mange både i den nordlige del, at de knapt kunne manøvrere. Og
der arrangeres også en del kapsejladser.

I sommermånederne er der mange som lejer joller eller speedbåde i et
par timer, de kan give en sejler noget at grine af eller bande over,
alt efter hvor impliceret man selv bliver.

/Carl

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 22:39

> [...]
>par timer, de kan give en sejler noget at grine af eller bande over,
>alt efter hvor impliceret man selv bliver.

Mjah det er nu ikke mig der skriver det, men Jens... men lad nu det ligge...
Din og HKN's oplevelser er ikke lige de vi leder efter, så måske skulle vi
finde noget i Middelhavet i stedet hvor udfordringerne også er større end i
Gardasøen.

Jeg leder hermed efter nogle andre kat'erfaringer i Middelhavet.

Jeg smutter lige en tur til CC Flensburger Förde på lørdag (fra Sandager).

Det er forøvrigt ved at være koldt at sejle i kat. Hvad koster en tørdragt
egentligt. Nå men 1½ nm går vel i Fl. Fjord...

/karsten

Fra : HKN

Dato : 05-09-07 19:08

On 5 Sep., 11:43, Carl Dragert <carl.drag...@gmail.com> wrote:

> [...]
> par timer, de kan give en sejler noget at grine af eller bande over,
> alt efter hvor impliceret man selv bliver.

Det kan jeg kun tilslutte mig - jeg har aldrig haft fornemmelsen af at
være alene i den nordlige ende. Det minder mest af alt om strandende i
Rimini - og fluepapir!

Mvh
Henrik