/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzin til "ældre" MC'ere......
Fra : TexasFlood


Dato : 09-07-01 21:50

Da det nu praktisk taget er umuligt at opdrive oktan 98 benzin er man nødt
til at hælde 95 oktan på dyret, hvilket gør
at motoren har tendens til en smule tændingsbanken..
Hvilke erstatningsadditiver findes der som ikke skader cyklen ??
Har hørt at MTBE additiv kan risikere at "æde" pakningerne i karburatoren.

MVH

TF ( FLH '77)



 
 
Lars Molnit (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 09-07-01 22:27

> Da det nu praktisk taget er umuligt at opdrive oktan 98 benzin er man nødt
> til at hælde 95 oktan på dyret, hvilket gør
> at motoren har tendens til en smule tændingsbanken..

Det er det store diskutions emne i MZ-Danmakr's mailings liste for
tiden...

MEN... sådan som det ser ud... så kan det løses med at få stillet
tændingen, samt kaburatoren :)

Jeg ved ikke hvordan det er med 4-taktere... men det virker både med
MZ'en samt Suzuki GT-380'eren at få stillet det.





JK (09-07-2001)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 09-07-01 23:05

Hva' søren er der nogens MZ der ikke vil drikke 92 oktan ????
Det plejer da at være rigeligt, mere end rigeligt...

Mvh Jesper

"Lars Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:9id7dr$2pt2$1@news.cybercity.dk...
> > Da det nu praktisk taget er umuligt at opdrive oktan 98 benzin er man
nødt
> > til at hælde 95 oktan på dyret, hvilket gør
> > at motoren har tendens til en smule tændingsbanken..
>
> Det er det store diskutions emne i MZ-Danmakr's mailings liste for
> tiden...
>
> MEN... sådan som det ser ud... så kan det løses med at få stillet
> tændingen, samt kaburatoren :)
>
> Jeg ved ikke hvordan det er med 4-taktere... men det virker både med
> MZ'en samt Suzuki GT-380'eren at få stillet det.
>
>
>
>



Lars Molnit (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 09-07-01 23:23

> Hva' søren er der nogens MZ der ikke vil drikke 92 oktan ????
> Det plejer da at være rigeligt, mere end rigeligt...

Ja, håndbogen siger jo 88 :) men der var nogen som hårdnakkede påstod
den havde bedst af 98 blyholdig ??? bare fordi deres stempel + cyll. så ok
ud efter 70000Km hæhæ.... mit stempel+cyll ser også ok ud... og ja, jeg er
nok en del over dette, fordi den har kørt uden kilometertæller i 2-3år :) og
den viser 58000 :)

VH
Moller






JK (10-07-2001)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 10-07-01 11:53

Det med det blyholdige kan der jo teoretisk være noget om, men det fordel
der teoretisk kunne være med bly forsvandt jo da blyet forsvandt og der kom
et andet giftigt stof i...

Nå men mine MZ'ere kører fint på al benzin.. husk i øvrigt at sørge for godt
med spillerum på kablet til oliepumpen - der sku' jo nødigt kome for meget
røg

Mvh Jesper
"Lars Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:9idalt$2ub5$1@news.cybercity.dk...
> > Hva' søren er der nogens MZ der ikke vil drikke 92 oktan ????
> > Det plejer da at være rigeligt, mere end rigeligt...
>
> Ja, håndbogen siger jo 88 :) men der var nogen som hårdnakkede påstod
> den havde bedst af 98 blyholdig ??? bare fordi deres stempel + cyll. så ok
> ud efter 70000Km hæhæ.... mit stempel+cyll ser også ok ud... og ja, jeg er
> nok en del over dette, fordi den har kørt uden kilometertæller i 2-3år :)
og
> den viser 58000 :)
>
> VH
> Moller
>
>
>
>
>



Asger Steffensen (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 09-07-01 22:46


"TexasFlood" <texas-flood@mail.tele.dk> wrote in message
news:3b4a182d$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Da det nu praktisk taget er umuligt at opdrive oktan 98 benzin er man nødt
> til at hælde 95 oktan på dyret, hvilket gør
> at motoren har tendens til en smule tændingsbanken..
> Hvilke erstatningsadditiver findes der som ikke skader cyklen ??
> Har hørt at MTBE additiv kan risikere at "æde" pakningerne i karburatoren.
>
Tjae, trods min indgroede skepsis overfor "mirakeldimser" har jeg
(foreløbig) løst samme problem på min gamle Audi der kræver rød 98 oktan,
ved at montere en "dims" i benzintilførslen. Dimsen kan ses på producentens
hjemmside: http://fuelstar.com.au/index.html
At jeg foreløbig har løst problemet betyder, at motoren kører fint, der er
ingen tændingsbanken ved kørsel med 95 oktan blyfri, men om ventilerne
brænder af efter nogen tid sfa. mangel på smøremiddel ved jeg ikke endnu.
Jeg har foreløbig kørt ca. 1000 km med den.


Asger
ZX-10







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177607
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409286
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste