Morten Mikkelsen wrote:
> Og at en SUZUKI DF4, forholdsvis nemt kan laves til en 5 og 6 hk. Ikke at
> jeg tror det bliver aktuel, måske det modsatte de første år.
Lige nøjagtig Suzukis 4 hestes har en uheldig konstruktion omkring
gaskablet, der gør at det nemt kan blive slidt i stykker. Det sidder i
et lille rør under "gashåndtaget", der først gå vinkelret ud fra det og
så drejer det ned parallelt med håndtaget. Det betyder det kommer til at
sidde meget udsat. I værste fald knækker kablet mens man har fuld gas på
og så kan man ikke umiddelbart stoppe.
Selvom jeg godt kan li' Suzukis motore vil jeg ikke anbefale deres helt
små modeller. Suzukis større serie til "fjernstyring" kører
fortrineligt, men problemet med gaskabelkonstruktionen på de små er ret
uheldig. I stedet bør du kigge efter sådan en som mercurys.
Husk iøvrigt at du aldrig må lægge din motor vandret med mindre du er
110% sikker på at alt kølevandet er løbet ud af motoren. Man risikerer
at det løber tilbage ind i gennem udstødningsventilen og ind i
cylinderen - har vi desværre prøvet.
- Lars