/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Hvilken påhængsmotor til 230 cm gummibåd.
Fra : Morten Mikkelsen


Dato : 14-06-07 10:26

Hvad skal vi vælge.

2 eller 4 takter.
Er der ikke noget med at nogle motor fabrikanter laver den samme motor i
flere hk. f.eks 2,5 og 3,5 er den samme motor, blot med en enkelt
modifikation. Så man faktisk kan købe den lille 2,5 hk til en billingere
penge. og så med en enkelt ændring lave den til en 3,5 hk.

Mvh Mikkel



 
 
Kilgasto@gmail.com (14-06-2007)
Kommentar
Fra : Kilgasto@gmail.com


Dato : 14-06-07 19:39

On 14 Jun., 11:25, "Morten Mikkelsen" <mikkel (-a) @FDF.dk> wrote:
> Hvad skal vi vælge.
>
> 2 eller 4 takter.
> Er der ikke noget med at nogle motor fabrikanter laver den samme motor i
> flere hk. f.eks 2,5 og 3,5 er den samme motor, blot med en enkelt
> modifikation. Så man faktisk kan købe den lille 2,5 hk til en billingere
> penge. og så med en enkelt ændring lave den til en 3,5 hk.
>
> Mvh Mikkel

Hvad for en oplevelse søger du med båden, og hvor vil du sejle?

Jeg ved ingenting om dette med at nogle motorer skulle rumme skjulte
kræfter - til hugpris ;) Forhåbentlig svarer andre også :)

Kilgasto


Morten Mikkelsen (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Morten Mikkelsen


Dato : 15-06-07 06:39


Hvad for en oplevelse søger du med båden, og hvor vil du sejle?

Jeg ved ingenting om dette med at nogle motorer skulle rumme skjulte
kræfter - til hugpris ;) Forhåbentlig svarer andre også :)

Kilgasto

Jeg har gummibåden efter min Sejlbåd. I sommerferien vil den blive brugt af
vores børn, så de kan støje og genere så mange havne og bade gæster som
muligt. )). Ja det er til ren leg, for at forlænge vores børns
interesse, og måske også for lille mor og jeg. Vi har også en ide om at vi
vil komme til at ligge for anker noget mere, når vi har en motor på båden.

Jeg har fundet udaf at det er en 4 takter vi skal have, og at man i visse
Svenske søer ikke må sejle med 2-takter.

Og at en SUZUKI DF4, forholdsvis nemt kan laves til en 5 og 6 hk. Ikke at
jeg tror det bliver aktuel, måske det modsatte de første år.

Mikkel



Lars Kristensen (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 15-06-07 07:47

Morten Mikkelsen wrote:

> Og at en SUZUKI DF4, forholdsvis nemt kan laves til en 5 og 6 hk. Ikke at
> jeg tror det bliver aktuel, måske det modsatte de første år.

Lige nøjagtig Suzukis 4 hestes har en uheldig konstruktion omkring
gaskablet, der gør at det nemt kan blive slidt i stykker. Det sidder i
et lille rør under "gashåndtaget", der først gå vinkelret ud fra det og
så drejer det ned parallelt med håndtaget. Det betyder det kommer til at
sidde meget udsat. I værste fald knækker kablet mens man har fuld gas på
og så kan man ikke umiddelbart stoppe.
Selvom jeg godt kan li' Suzukis motore vil jeg ikke anbefale deres helt
små modeller. Suzukis større serie til "fjernstyring" kører
fortrineligt, men problemet med gaskabelkonstruktionen på de små er ret
uheldig. I stedet bør du kigge efter sådan en som mercurys.

Husk iøvrigt at du aldrig må lægge din motor vandret med mindre du er
110% sikker på at alt kølevandet er løbet ud af motoren. Man risikerer
at det løber tilbage ind i gennem udstødningsventilen og ind i
cylinderen - har vi desværre prøvet.

- Lars

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste